Gå til innhold

Nøysommelighet og sparetråd frem til jul 2018


Nuttery

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på her, interessant tråd!

Jeg var skikkelig flink sist måned. Spiste mye ut av fryseren, og prøvde å leve så sparsommelig som mulig:

image.png.76392d0dc61256f96f82033abed9f492.png

 

I tillegg kommer husleie på £375.

Beklager at alt er i pund, håper det er OK! :)

 

Totalt forbruk i oktober: £594 / 6428kr!

 

Edit: november er ikke over enda, mente oktober  🙈

Endret av feebee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke brukt en krone siden jeg skrev første innlegg her, altså siden søndag. Det er ikke verst syns jeg. Håper det varer en stund til 🙈 Siden jeg innså at jeg må kjøpe ny mobil snart har jeg fått enda mer motivasjon til å være sparsom fremover. Hadde egentlig lyst til å sende en liten julegave til 3-4 nettvenner, men har bestemt meg for å kun sende julekort. Kortene skal jeg lage selv og konvolutter har jeg, så da blir det kun en liten utgift til frimerker. :):nisse:

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 28.10.2018 den 9.36, Nuttery skrev:
 

Hei! 

Jeg vet ikke med dere - men i allefall jeg trenger å senke forbruket frem mot jul :) Jeg er i utgangspunktet veldig sparsommelig av meg, men i en periode med en veldig hektisk hverdag og en tilsvarende veldig god lønn har det sklidd veldig ut de sist par månedene. Nå har jeg fått nok, og er klar for å knipe igjen på pengeboka frem til jul! 

Det skal selvsagt kjøpes julegaver o.l, men å jevnlig besøke kantina på jobb, kaffe ute, alkohol osv, det er det slutt på! 

Håper noen andre vil bli med meg :fnise:

TS har fått en rekke tilbakemeldinger på sitt innlegg.   Har lest flyktigt  igjennom alle innleggene og sitter igjenn med ein "klar misstanke" om at HER finnes ikkje mange m/ forsøgeransvar for barn (barnefamiiier) .          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym Bruker skrev:
 

TS har fått en rekke tilbakemeldinger på sitt innlegg.   Har lest flyktigt  igjennom alle innleggene og sitter igjenn med ein "klar misstanke" om at HER finnes ikkje mange m/ forsøgeransvar for barn (barnefamiiier) .          

Gjør det noe, da? Det er jo frivillig å delta, men jeg kan se for meg at personer med forsørgeransvar kanskje ikke prioriterer å sitte og se på økonomien med lupe, men heller bruke tiden på andre ting :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har ikke brukt en krone siden jeg skrev første innlegg her, altså siden søndag. Det er ikke verst syns jeg. Håper det varer en stund til 🙈 Siden jeg innså at jeg må kjøpe ny mobil snart har jeg fått enda mer motivasjon til å være sparsom fremover. Hadde egentlig lyst til å sende en liten julegave til 3-4 nettvenner, men har bestemt meg for å kun sende julekort. Kortene skal jeg lage selv og konvolutter har jeg, så da blir det kun en liten utgift til frimerker. :):nisse:

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

Lurt! Noe sånt tror jeg jeg skal gjøre til et par familiemedlemmer også :fnise: Når man er voksen vil jeg jo si at å få et fint kort med velmente ord faktisk er mer satt pris på enn en gave. Ikke minst så flink du er som ikke har brukt noe som helst siden sist! Jeg håper å ha noen slike dager jeg også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Gjør selvsagt ingenting !   Personer m/ forsørgeransvar  " MÅ " selvsagt  bare  foreta  heilt andre økonomiske prioriteringer en hva som går igjenn her.    Nå har mest sansynleg foreldre m/barn og forsørgeransvar andre ting å tenke på en skrive innlegg på KG.      

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym Bruker skrev:
 

Gjør selvsagt ingenting !   Personer m/ forsørgeransvar  " MÅ " selvsagt  foreta  heilt andre økonomiske prioriteringer en hva som går igjenn her.          

Absolutt :) Erfaringsmessig fører ulike livsstadier med seg ulikt forbruk. 

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
5 timer siden, Nuttery skrev:
 

Absolutt :) Erfaringsmessig fører ulike livsstadier med seg ulikt forbruk. 

"Som man reder, så ligger man" 

Stadig flere lever i en presset  økonomiske kvardagen (deriblandt mange barnefamilier)  medan andre har det tilsynelatende  romslig og greitt  økonomisk.    

   

 

   

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym Bruker skrev:
 

"Som man reder, så ligger man" 

Stadig flere lever i en presset  økonomiske kvardagen (deriblandt mange barnefamilier)  medan andre har det tilsynelatende  romslig og greitt  økonomisk. 

TS har det tilsynelatende hatt det romsleg økonomisk , men  har etterhvert funnet ut at det må foretas noen grep.       

   

 

   

Jeg er TS. Jeg har levd veldig sparsommelig i mange år, og har det siste året fått en god inntekt ved siden av studiet. I kombinasjon med en livsnyter av en samboer har forbruket skutt i været, noe jeg synets er veldig unødvendig. Jeg må ikke spare inn for noen spesiell grunn uten at jeg ikke syntes noe om å ha et utsvevende forbruk uten mål og mening. Men det er jo bare meg. Den dagen vi får barn og et høyere boliglån blir det nok noe annet. Jeg har ikke tatt med boligkostnadene mine i oversikten min da det strengt talt ikke har noe med forbruket mitt å gjøre.

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 2.11.2018 den 14.17, Anonym Bruker skrev:
 

"Som man reder, så ligger man" 

Stadig flere lever i en presset  økonomiske kvardagen (deriblandt mange barnefamilier)  medan andre har det tilsynelatende  romslig og greitt  økonomisk. 

TS har  tilsynelatende hatt det romsleg økonomisk , men  innrømmer at det har "sklidd ut"  og   har etterhvert funnet ut at det må foretas noen grep.    

          

   

 

   

 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger det å være representativt for andres hverdag? Jeg skjønner ikke hvorfor du poster disse postene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de innspillene syns ikke jeg ga mye mening heller. Dette er en tråd som handler om å stramme litt inn på forbruket. Så langt har det tilfeldigvis kun vært enslige eller folk i par som har deltatt, men familieforsørgere er selvsagt også hjertelig velkommen til å delta. 

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttery skrev:
 

Lurt! Noe sånt tror jeg jeg skal gjøre til et par familiemedlemmer også :fnise: Når man er voksen vil jeg jo si at å få et fint kort med velmente ord faktisk er mer satt pris på enn en gave. Ikke minst så flink du er som ikke har brukt noe som helst siden sist! Jeg håper å ha noen slike dager jeg også :)

Enig! Folk flest har jo alt man trenger og mer til og da kan et fint kort være en vel så bra gave :)

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym Bruker
24 minutter siden, Nuttery skrev:
 

Men trenger det å være representativt for andres hverdag? Jeg skjønner ikke hvorfor du poster disse postene?

TS har ikkje lagt frem noe tall på  sine  okonomiske prioriteringer i motsettning til mange andre her .     TS innrømmer   å ha tjent godt,og kanskje er ikkje TS sin økonomiske kvardag da  heller  representativ for  mange her.             

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym Bruker skrev:
 

TS har ikkje lagt frem noe tall på  sine  okonomiske prioriteringer i motsettning til mange andre her .     TS innrømmer   å ha tjent godt,og kanskje er ikkje TS sin økonomiske kvardag da  heller  representativ for  mange her.             

TS er jo Nuttery, som du siterer. Og Nuttery har lagt frem detaljerte tall. 

Poenget med tråden er jo ikke at TS skal være representativ for resten. Poenget er å motivere en selv og kanskje andre ved å ha et sted å skrive om de økonomiske prioriteringene man tar.

- Ophelia

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym Bruker skrev:
 

TS har ikkje lagt frem noe tall på  sine  okonomiske prioriteringer i motsettning til mange andre her .     TS innrømmer   å ha tjent godt,og kanskje er ikkje TS sin økonomiske kvardag da  heller  representativ for  mange her.             

Syns ikke TS eller noen andre her treng å forsvare sin grunn til å ville bruke mindre penger. 

Hold kjeft eller hold deg til tråden sitt tema. 

Anonymkode: a3ac1...fe8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/31/2018 at 10:44 AM, Anonym Bruker said:
 

Mat kr. 294  ?       Hvor mye mat får man egentlig  for kr. 294 .      

Jeg spiser gratis på jobben, og hjemme er det samboer som handler. Det høres kanskje urettferdig ut, men han tjener over dobbelt så mye som meg og han har barn han må lage mat til uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Syns ikke TS eller noen andre her treng å forsvare sin grunn til å ville bruke mindre penger. 

Hold kjeft eller hold deg til tråden sitt tema. 

Anonymkode: a3ac1...fe8

Hold kjeft eller hold deg til tråden ?   

 

Jeg vet ikke med dere - men i allefall jeg trenger å senke forbruket frem mot jul :) Jeg er i utgangspunktet veldig sparsommelig av meg, men i en periode med en veldig hektisk hverdag og en tilsvarende veldig god lønn har det sklidd veldig ut de sist par månedene. Nå har jeg fått nok, og er klar for å knipe igjen på pengeboka frem til jul! 

Det skal selvsagt kjøpes julegaver o.l, men å jevnlig besøke kantina på jobb, kaffe ute, alkohol osv, det er det slutt på! 

Håper noen andre vil bli med meg :fnise:

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
4 timer siden, Knirke skrev:
 

Jeg spiser gratis på jobben, og hjemme er det samboer som handler. Det høres kanskje urettferdig ut, men han tjener over dobbelt så mye som meg og han har barn han må lage mat til uansett.

Du spiser gratis på jobben ,og hjemme er det din samboer som handler og gjør innkjøpene.   Du har tilsynelatende en gavmild og snill samboer som har akseptert det skal vera slik,og da er  det vel ingen grunn til å føle det urettferdig.       

 

  

       

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det sklidd ut i det siste, må tilbake til ukeshandling ❤

Fin tråd, bra inspirasjon.

Har forresten klippet meg selv sist uke (har langt hår), gjorde det mest av tidsmessige hensyn (hadde ikke tid til å gå til frisør) og så tilfeldigvis en film på YouTube om å klippe seg selv. Har faktisk aldri vært mer fornøyd med klippen! Klipper barna også, men det er lettere.

Har ellers sluttet (for lengst) med å kjøpe klær, sko, sminke og dill jeg ikke trenger. Så jeg kjøper veldig lite/De fleste måneder kjøper jeg ingen fysiske ting (bortsett fra mat)! 

Har tidligere hatt en uke om gangen der jeg ikke bruker noen penger -bortsett fra på helt nødvendig mat. Det er bra sparekur og anbefales 👍

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...