Gå til innhold

Nøysommelighet og sparetråd frem til jul 2018


Nuttery

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke sant. Det går jo ikke egentlig veldig dårlig, men de forhøyede tallene stresser meg og jeg syns alltid det er deilig å begynne på nytt. Skader heller ikke at vi skal starte på adventstiden, det er så kos ❤️

- Ophelia 

Anonymkode: d198a...398

Vi får glede oss til lørdag :fnise: Stor klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt nyeste sparetriks er å be dama dusje hjemme før hun kommer på besøk til meg. Slik sparer jeg vann, bra for miljøet og bra for lommeboka. Hun ble skikkelig sur da, men synes hun bør respektere meg litt mer!

Anonymkode: 240db...ca5

Hahaha meta

Anonymkode: 04ed0...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Mat: 1011 / 600
Klær og sko: 366 / 600
Tekstil og hjem: 217 / 100
Personlig pleie: 646 / 300
Helse: 0 / 300
Syn: 0 / 200
Veldedighet og gaver: 1383 / 400
Fritid: 643 / 500
Mediebruk og teknologi: 2039 / 500

Totalt forbruk: 6300 / 3500

Så sånn ble november!

Ting har jeg kjøpt innebærer blant annet sjokolade og chips(spiser plantebasert, så jeg tar gjerne en sånn bestilling et par ganger i året som blir litt dyrt), truser(er det bare jeg som er på en evig jakt etter truser som er både komfortable og fine?), en alt for dyr tørrsjampo fordi jeg må ha uparfymert, litt gaver, mobil+deksel, en adventskalender, hudpleieprodukter og et sett med pene skåler i tre. Mamma var kjempesnill og betalte en legetime for meg, det satt jeg pris på! 

Det føles ikke så kjipt ut, likevel. Budsjettet er nesten doblet, men med tanke på at jeg både har kjøpt mobil og julegaver er det ikke så ille. Desember er hjertelig velkommen likevel da, blanke ark i mitt hjerte ❤️

God advent, alle sammen! Håper dere får en fin desembermåned ❤️

- Ophelia 

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 17.38, Nuttery skrev:

November: 

Husholdning: 2521,97/2000
Klær: -/500
Fornøyelser: 3665,80/2000
Diverse: 1753,28/1500
Faste kostnader: 4540/5000
Transport: 875/800
Helse:
4245/-

Sist oppdatert: 1/12

Da sier vi denne måneden over, også starter vi på nytt :)

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember: 

Husholdning: 1675,37/2000
Klær: 452,67/500
Fornøyelser: 2247,90/2000
Diverse: 4003,98/1500
Faste kostnader: 4059,24/5000
Transport: 980,62/800
Helse: 2880,83
/-

Sist oppdatert: 31/12

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Nuttery skrev:

Desember: 

Husholdning: 0/2000
Klær: 0/500
Fornøyelser: 0/2000
Diverse: 0/1500
Faste kostnader: 3174,00/5000
Transport: 0/800
Helse1080
/-

Sist oppdatert: 1/12

Hva har du under faste kostnader?

Anonymkode: 14aff...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du under faste kostnader?

Anonymkode: 14aff...6bb

Felleskostnader til borettslaget, mobiltelefoni, strøm, spotify, og tidligere trening. Jeg har ikke med kostnader til boliglån, da jeg ikke anser det som relevant for tråden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Nuttery skrev:

Felleskostnader til borettslaget, mobiltelefoni, strøm, spotify, og tidligere trening. Jeg har ikke med kostnader til boliglån, da jeg ikke anser det som relevant for tråden :)

oi da har du veldig lave felleskostnader, heldig! mine er oppe i nesten 5000 (blokk).. 

Anonymkode: 13813...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

oi da har du veldig lave felleskostnader, heldig! mine er oppe i nesten 5000 (blokk).. 

Anonymkode: 13813...aae

Ja! Felleskostnadene er på ca 3200 kroner her, og inkluderer oppvarming, varmtvann, TV, internett, trappevask og måking. Ingen fellesgjeld - så det er nok det som gjør det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nuttery skrev:

Ja! Felleskostnadene er på ca 3200 kroner her, og inkluderer oppvarming, varmtvann, TV, internett, trappevask og måking. Ingen fellesgjeld - så det er nok det som gjør det!

men da skjønte jeg ikke hvorfor summen på busjettet ditt er på 3200`? det dekker jo ikke engang felleskostnadene dine, er virkelig strøm og tlf inni den summen`?

Anonymkode: 13813...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men da skjønte jeg ikke hvorfor summen på busjettet ditt er på 3200`? det dekker jo ikke engang felleskostnadene dine, er virkelig strøm og tlf inni den summen`?

Anonymkode: 13813...aae

Nei, de regningene har ikke kommet enda. Derfor er de heller ikke ført inn :)

Jeg skrev at felleskostnadene mine er på ca 3200 kroner. Hvis du vil ha det på krona: 3174kr.

Strøm (ca 500kr), telefoni (ca 300kr), spotify (ca 55kr) kommer utenom. 

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reelt forbruk / budsjett for perioden 12.11-12.12 

Mat og husholdning: 1416 / 1700

Diverse: 862 / 400

Totalt forbruk: 2278 / 2100

Så endelig en oppdatering fra meg. Diverseposten bare øker den... var nok veldig urealistisk budsjettpost og det ante meg at det ble vanskelig... Men for å rettferdiggjøre noe av det så har jeg hentet ut nye p-piller som jeg egentlig skulle hente ut i neste periode men ikke rekker å gjøre før jeg reiser hjem, i tillegg til noe annet jeg trengte på apoteket. De andre utgiftene er 24 kr på kaffi i kantinen og 30 kr på mat i kantinen før muntlig eksamen. Bruker aldri å kjøpe mat i kantinen, har alltid med niste, men akkurat den dagen var jeg så nervøs og orket ikke å smøre mat og samtidig så urolig i magen at jeg kjente at jeg måtte kjøpe meg noe som jeg fikk i meg, så det får absolutt være greitt. I tillegg er det 100 kr  av det overføring til kontoen i norsk tipping, for jeg er som sagt litt avhengig av å spille lotto... Det skal holde til en kupong neste helg også 😛 Har allerede justert opp diverseposten for desember, men har mindre jeg planlegger å kjøpe, så satser på at jeg heller faktisk kan spare litt penger der og iallfall ikke går over der.

10 dager igjen til neste periode og satser på at det ikke kommer flere diverseutgifter. Jeg har litt mindre å gå på matbudsjettet enn jeg hadde tenkt, så ser for meg at jeg kanskje går litt over. Men skal ikke handle før senere i uken ettersom jeg er godt fylt opp med brød og pålegg, i tillegg skal jeg prøve å spise meg litt ut av fryseren før jeg reiser hjem, har blant annet fisk å ta av.  

Gratulerer med ny periode til dere andre jeg gleder meg til jeg kan starte på min om 10 dager 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 12.25, Nuttery skrev:

Desember: 

Husholdning: 0/2000
Klær: 0/500
Fornøyelser: 493,00/2000
Diverse: 114,90/1500
Faste kostnader: 3174,00/5000
Transport: 0/800
Helse1224
/-

Sist oppdatert: 4/12

Fornøyelser: Betalte sushi for samboer og meg, da han betalte sist.

Diverse: En lypsyl + en kaffe til 10kr på jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember
Mat: 500 / 600
Klær og sko: 0 / 600
Tekstil og hjem: 0 / 100
Personlig pleie: 22 / 300
Helse: 383 / 300
Syn: 0 / 200
Veldedighet og gaver: 250 / 400
Fritid: 0 / 500
Mediebruk og teknologi: 0 / 500
Totalt forbruk: 1155 / 3500

So far, so good(fire dager inn i måneden:fnise:). Har kjøpt D-vitamin og Omega-3. Innså i går at jeg må ut med over dobbel pris for omega-3 når(hvis?) de fjerner tollgrensa og det irriterer meg sånn. Syns det er sure nok penger fra før.

Måtte og ha en Carmex(hallo tørr vinterluft!) og en julegave til. Skal ut med ca 600kr for den siste julegaven og da må jeg faktisk være ferdig, nå føler jeg at jeg har brukt alt for mye penger på julegavene. Men jeg syns jo det er veldig koselig da! 🤶🏻

- Ophelia 

Anonymkode: d198a...398

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.12.2018 den 12.25, Nuttery skrev:

Desember: 

Husholdning: 75,0/2000
Klær: 352,67/500
Fornøyelser: 493,00/2000
Diverse: 144,90/1500
Faste kostnader: 3174,00/5000
Transport: 95/800
Helse1351
/-

Sist oppdatert: 9/12

Hvordan går det med dere andre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Nuttery skrev:

Hvordan går det med dere andre?:)

Bra med meg! Har ikke brukt en krone siden sist jeg oppdaterte :nori:

Må bruke litt penger i morgen da, skal sende et par brev og en pakke og i tillegg kjøpe noe til postens hemmelige julevenn-opplegg. For det meldte jeg meg selvfølgelig på, jeg som nettopp hadde delt her at jeg hadde brukt for mye på julegavehandelen :phaedra:

Ellers kjemper jeg mot trangen til å bestille et nydelig handlenett jeg fant. Trenger det ikke, men det var så pent! Tror jeg skal klare å holde meg i skinnet da. 

- Ophelia 

Anonymkode: d198a...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme budsjettet hver måned:

Desember:
Faste kostnader: 9860 
Mat: 611 / 2000
Diverse: 100 / 500
Klær/sminke/helse: 0 / 600

De faste kostnadene mine inkluderer alt fra leie til nedbetaling av studielånet, forsikringer og internett. Jeg har de faste kostnadene mine mer "separert" ut i budsjettet mitt, men er ikke poeng i å gjøre det her. Det er jo nettopp faste kostnader som jeg ikke kan gjøre noe med (med unntak av treningssenteravgift og Spotify-medlemskap...).

Det er egentlig matbudsjettet mitt og diverse/kles-budsjettet mitt som jeg virkelig kan påvirke hver måned. Har brukt ørlite mer i mat forrige uke enn jeg burde, men har nok egentlig nok mat hjemme nå til å klare både frokoster, lunsj og middag neste uke. Så satser på å bruke ca. 300 kroner i mat denne uken. Ellers har jeg et par julegaver igjen å handle - og de har jeg ikke et eget budsjett for - men tenker at jeg bare "låner" de pengene fra øvrige budsjettposter (er ikke snakk om verdens dyreste gaver).
 

Endret av Miah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra med meg! Har ikke brukt en krone siden sist jeg oppdaterte :nori:

Må bruke litt penger i morgen da, skal sende et par brev og en pakke og i tillegg kjøpe noe til postens hemmelige julevenn-opplegg. For det meldte jeg meg selvfølgelig på, jeg som nettopp hadde delt her at jeg hadde brukt for mye på julegavehandelen :phaedra:

Ellers kjemper jeg mot trangen til å bestille et nydelig handlenett jeg fant. Trenger det ikke, men det var så pent! Tror jeg skal klare å holde meg i skinnet da. 

- Ophelia 

Anonymkode: d198a...398

Kan vi få se handlenett? 😊

Anonymkode: 14aff...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...