Gå til innhold

Gunhild Stordalen

Justlooking

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at vi alle var fri til å mene hva vi ville? Uavhengig av kompetanse. Jeg har null kompetanse, men masse meninger likevel. De som ikke er enige, kan jo bare la være å henge seg på. 

Anonymkode: 7c4b6...bdd

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er lege på sår-heling og pediatri, ikke ernæring.

Men hun, sammen med Stordalen sjøl, har spyttet i penger på å samle forskere og næring, særskilt frukt/grønt/sprøytemiddel-lobbyen, for at DE skulle utarbeide EAT-rapporten og anbefalingene. Hun har vel ikke skrevet så mye selv. På siden til EAT kan man se støttespillerne. EAT har sin egen prosjektleder, som driver det daglige, etter hva jeg har skjønt. Ja, det handler i stor grad om å forme hva middelklassen velger å spise. Problemet er jo at store deler av året kan vi hverken produsere frukt, grønt eller korn her til lands. Det må importeres. Vi er ikke akkurat selvforsynt.

Selv tror jeg mye kan løses hvis vi bare begynner å kjøpe fryste matvarer. Ferskvare er galskap i system, der 60% produseres for søppelkverna. Frysevarer har mye lengre holdbarhet og vi slipper å produsere på nytt og på nytt.

Anonymkode: 9ef0a...4ba

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leger flest vet fint lite om ernæring, de følger jo bare de offisielle kostholdsrådene.

Anonymkode: 199f6...977

Gunnhild S har vel aldri praktisert som hverken lege eller noe annet vettugt.

Phd i frognerfrue er nok nærmere sannheten.

Anonymkode: b6098...0db

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Hun har jo ingen formell utdanning innen ernæring. Så strengt talt har hun ikke den spisskompetansen. 

Men det kreves ikke utdanning for å mene noe om mat og hva man skal spise lenger? Jeg finner det mer oppsiktsvekkende at hun oppfordret alle til å stemme MDG og hevdet at Norge ikke klarer seg uten MDG. Der mistet hun meg totalt. 

At Storkapitalisten Stordalen ønsker stemmer til et parti som ønsker å gjøre vanlige folk enda mer sårbare og avhengige av global storkapital overrasker ikke.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det samme med Berit Nordstrand.

Anonymkode: 0cf58...ce2

Nei, det er det ikke. Berit Nordstrand driver med kostholdsråd for å tjene penger, og hun har klart å gjøre millionbusiness ut av det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun er lege på sår-heling og pediatri, ikke ernæring.

Men hun, sammen med Stordalen sjøl, har spyttet i penger på å samle forskere og næring, særskilt frukt/grønt/sprøytemiddel-lobbyen, for at DE skulle utarbeide EAT-rapporten og anbefalingene. Hun har vel ikke skrevet så mye selv. På siden til EAT kan man se støttespillerne. EAT har sin egen prosjektleder, som driver det daglige, etter hva jeg har skjønt. Ja, det handler i stor grad om å forme hva middelklassen velger å spise. Problemet er jo at store deler av året kan vi hverken produsere frukt, grønt eller korn her til lands. Det må importeres. Vi er ikke akkurat selvforsynt.

Selv tror jeg mye kan løses hvis vi bare begynner å kjøpe fryste matvarer. Ferskvare er galskap i system, der 60% produseres for søppelkverna. Frysevarer har mye lengre holdbarhet og vi slipper å produsere på nytt og på nytt.

Anonymkode: 9ef0a...4ba

Takk for godt og faktabasert svar.

Det handler altså om at Gunnhild og Petter Storkapitalen sammen med andre kapitalister skal promotere og grønnvaske sine produkter til middelklassen slik at vi kan kjøpe og forbruke enda mer.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irritererer meg grenseløst med Gunhild er at selv har hun flydd jorden rundt og bruker i perioder snus. Ikke spesielt miljøvennlig.

Anonymkode: cec58...80c

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessan_ skrev (3 minutter siden):

Tipper det er hennes utdannelse (inkludert doktorgrad) som lege som spiller inn her… 

Jo, men det er også det eneste hun har faglig.

Studiet.

Hun har aldri jobbet innen yrket.

Husker hun holdt en presentasjon i en jobb jeg hadde, og da hadde hun siste innspurt for å bli ferdig med alt. Da var hun godt etablert med Stordalen, og holdt det jeg opplevde som en nokså pinlig selvsentrert powerpoint om «Gunhild Stordalen».

Innholdet var «jeg ble født der, alltid hatt meninger om tema X og Y, så gift med Stordalen og studier - meg, meg, meg». 

Det var det. Og jeg forstod ikke helt hvorfor vi fikk denne lange presentasjonen om henne som person 🤷‍♀️

Så jeg satt mest igjen med en opplevelse av at hun er engasjert, har mye karisma og sammen med Petter Stordalen klarte å danne en stor kjendiskrets. Og slik sett gjøre saker kjent. 

Og så hadde de to en avtale hvis at dersom skilsmisse.

Hun fikk jo mye oppmerksomhet for sykdommen hun fikk - og jeg tror muligens ikke hun ville hatt sin rolle i dag om det ikke var for den (veldig kjipe!) tilfeldigheten. 

Det gav henne mye publisitet rundt sin person, og hun fikk da snakket om det hun ønsket. 

Hun er oppegående og har absolutt gode verdier som forvaltes bedre enn mange andre som gifter seg til rikdom og berømmelse. 

Og hun er smart, men faglig kompetanse rundt klima og miljø generelt har hun faktisk ikke. 

Hun har medisinstudiet (og da avlagt phd - usikker på hvordan den ble finansiert? Fikk hun stipendiat på universitet?) , og det er alt. CV’ en består av «gift med Petter Stordalen, fikk stort spillerom». 

Men, dette er jo ikke noe annerledes enn de rike arvingene som tar utdannelse og så tar over konsernene til foreldre. Type Ferder og disse andre.

Om man blir født inn eller gifter seg inn er ett fett. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som irritererer meg grenseløst med Gunhild er at selv har hun flydd jorden rundt og bruker i perioder snus. Ikke spesielt miljøvennlig.

For ikke å snakke om alle mulige unødvendige luksusprodukter som sliter på jordas tåleevne uten grunn. Tonnevis med sminke, kosmetiske inngrep og behandlinger, alltid nyfarget designersveis, stadig nye klær, reiser, nytelsesmidler som tobakk.

Dette kan hun ødsle og kose seg med. Mens vanlige folk skal spinke og spare på livsviktige næringsstoffer så vi blir underutviklet og syke av det.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At Storkapitalisten Stordalen ønsker stemmer til et parti som ønsker å gjøre vanlige folk enda mer sårbare og avhengige av global storkapital overrasker ikke.

Nei, jeg er faktisk overrasket at han ikke ser hvor skadelige MDG er for næringslivet i Norge generelt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (8 minutter siden):

Jo, men det er også det eneste hun har faglig.

Studiet.

Hun har aldri jobbet innen yrket.

Husker hun holdt en presentasjon i en jobb jeg hadde, og da hadde hun siste innspurt for å bli ferdig med alt. Da var hun godt etablert med Stordalen, og holdt det jeg opplevde som en nokså pinlig selvsentrert powerpoint om «Gunhild Stordalen».

Innholdet var «jeg ble født der, alltid hatt meninger om tema X og Y, så gift med Stordalen og studier - meg, meg, meg». 

Det var det. Og jeg forstod ikke helt hvorfor vi fikk denne lange presentasjonen om henne som person 🤷‍♀️

Så jeg satt mest igjen med en opplevelse av at hun er engasjert, har mye karisma og sammen med Petter Stordalen klarte å danne en stor kjendiskrets. Og slik sett gjøre saker kjent. 

Og så hadde de to en avtale hvis at dersom skilsmisse.

Hun fikk jo mye oppmerksomhet for sykdommen hun fikk - og jeg tror muligens ikke hun ville hatt sin rolle i dag om det ikke var for den (veldig kjipe!) tilfeldigheten. 

Det gav henne mye publisitet rundt sin person, og hun fikk da snakket om det hun ønsket. 

Hun er oppegående og har absolutt gode verdier som forvaltes bedre enn mange andre som gifter seg til rikdom og berømmelse. 

Og hun er smart, men faglig kompetanse rundt klima og miljø generelt har hun faktisk ikke. 

Hun har medisinstudiet (og da avlagt phd - usikker på hvordan den ble finansiert? Fikk hun stipendiat på universitet?) , og det er alt. CV’ en består av «gift med Petter Stordalen, fikk stort spillerom». 

Men, dette er jo ikke noe annerledes enn de rike arvingene som tar utdannelse og så tar over konsernene til foreldre. Type Ferder og disse andre.

Om man blir født inn eller gifter seg inn er ett fett. 

Det kan virke som om Gunnhild S er mest opptatt av å fremme seg selv. Og å «redde verden (fra folket)» er den perfekte juvel i kronen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Men likevel er det altså milliardær (alt tjemt gjennom ekteskap) og ingluencer Gunnhild Stordalen som skal fortelle oss hva vi vanlige folk skal spise.

Noen må jo gjøre det! Vi eter jo drittmat som attpåtil ødelegger klimaet.

Anonymkode: 4920e...cf5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det mange bitterfitter.

Forøvrig stemmer jeg ikke MDG, og spiser kjøtt så og si hver dag.

Syntes allikevel det er patetisk at folk snakker ned mennesker som bryr seg om miljøet, og prøver gjøre en forskjell.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (Akkurat nå):

Jøss, her var det mange bitterfitter.

Forøvrig stemmer jeg ikke MDG, og spiser kjøtt så og si hver dag.

Syntes allikevel det er patetisk at folk snakker ned mennesker som bryr seg om miljøet, og prøver gjøre en forskjell.

Tja. Mest av alt prøver hun vel bare å fremme seg selv på hyklersk vis.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her er den ekte Gunhild:  https://www.vgtv.no/video/17218/stordalens-kjaereste-morten-harket-kan-gaa-og-spise-speltmel

Hvorfor hun plutselig har blitt så prektig kan man jo lure på. 

Anonymkode: bc9d3...6ca

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen må jo gjøre det! Vi eter jo drittmat som attpåtil ødelegger klimaet.

Anonymkode: 4920e...cf5

Ja, men hvorfor går ingen etter alle nytelsesmidlene som alkohol, tobakk, sukker, hvitt mel, godteri, krydder, te, fabrikkprodukter, fastfood, og forbruk som klær, reiser, elektroniske dupeditter, sportsutstyr osv FØR man begynner å snakke om kjøtt? Det aller mest miljøFIENTLIGE per kalori er forresten frukt og grønt.

Skal vanlige folk virkelig ofre helsa så de rike kan fortsette overforbruksfesten? 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tja. Mest av alt prøver hun vel bare å fremme seg selv på hyklersk vis.

Triste mennesker med trist liv som alltid skal tenke det verste om folk.

Ble du verken lege eller fant deg en fin rik mann du, dakkal. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (1 minutt siden):

Triste mennesker med trist liv som alltid skal tenke det verste om folk.

Ble du verken lege eller fant deg en fin rik mann du, dakkal. 

Men kjære vene, hun er jo en hykler. Det er "practice what I preach, not what I do" hele veien. 

Jeg er helt for å spise mindre kjøtt, reise mindre og ha mest mulig gjenbruk. Det eneste jeg har av møbler som ikke er kjøpt på finn er lampene mine. Jeg hadde fått plass til alle mine klær og sko i en søppelsekk. Jeg har ikke flydd utenlands siden 2015. 

Hva tror du "miljøforkjemper" Gunhild har? Hun greide å skaffe seg verdens største hunderase. Og hva spiser verdens største hunderase? I all hovedsak kjøtt, som alle andre hunder, bare myyyye mer enn en liten puddel feks. 

Anonymkode: bc9d3...6ca

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...