Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

11 hours ago, velociraptor said:

Jeg sa at hun tydeligvis trives med det. Det betyr ikke at jeg mener vegansk livvstil er bra eller sunt.

Så flott at vi er enige. Vitamin B12 får man nemlig ikke gjennom grønnsaker, det er noe som må tilføres hele tiden og man får det igjennom animalske produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkebarten skrev (9 timer siden):

Så flott at vi er enige. Vitamin B12 får man nemlig ikke gjennom grønnsaker, det er noe som må tilføres hele tiden og man får det igjennom animalske produkter.

Vi er enige der ja.

Men det er ikke hyklerisk å mene at andre bør slutte å spise kjøtt om man selv er veganer. Det er bare et veldig dårlig og usunt råd.

Derimot er det hyklerisk å messe om klimakamp når man har et personlig forbruk som er enormt mye større enn gjennomsnittet, og å si at folk ikke kan kjøre dieselbil for å komme seg på jobb, mens man selv flyr privatjet og ferierer på digre yachter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (På 23.10.2021 den 10.32):

 

Derimot er det hyklerisk å messe om klimakamp når man har et personlig forbruk som er enormt mye større enn gjennomsnittet, og å si at folk ikke kan kjøre dieselbil for å komme seg på jobb, mens man selv flyr privatjet og ferierer på digre yachter.

Nå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter

Det finnes vel knapt noe så ille som når styrtrike fjols skal fortelle ola og kari Normann om hva de skal spise, hvor de kan reise og hva de kan forbruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre om hva hun mener jeg skulle spise. Det har hun og andre ingenting med uansett hvilken utdannelse eller jobb de har. Det er en privatsak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Ville91 skrev (På 26.10.2021 den 14.59):

Hun gjør mere for verden enn veldig mange andre.

Hun har nok et mye større CO2 avtrykk enn de fleste andre ja!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bill Gates kan jo uttale seg om vaksinering og befolkningskontroll, så hvorfor skal hun ikke kunne snakke om dette? Og du kan jo fint ta med Thunberg og Gore i samme tankegangen. Det å være kjent eller populær har jo alltid gitt mulighet til å si hva de mener, men det betyr jo ikke at du skal legge bort all sunn fornuft og følge det som blir sagt. Dersom man graver litt og stiller noen kritiske spørsmål så finner man ofte en grunn til det som blir sagt ;)
Hvorfor uttaler personen seg om dette? Hvilken kompetanse har personen på området? Hvem betaler for dette? Hvorfor skrives det om dette og vises frem? Hvem tjener/taper på det som blir sagt? Hvorfor nå og ikke feks før jul, i sommer etc? Hvorfor nevnes gitte forum, bedrifter etc i det som sies?

Endret av missbluebird
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Intervju med Gunhild i Aftenposten i helga. Bet meg merke i dette sitatet: 

– Jeg trodde du skulle si ostepop?

– Det skjer ikke. Jeg «toucher» det ikke. Men jeg spiser en teskje dessert og en is av og til. Jeg er ikke fanatisk.

altså, dette er vel definisjonen av å være matfanatisk i mitt hode. Hun må være en kjip gjest å få på besøk. Tar en teskje av desserten 🙄

 

  • Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Kaffemonsteret skrev (17 timer siden):

– Jeg trodde du skulle si ostepop?

– Det skjer ikke.

Jeg «toucher» det ikke. Men jeg spiser en teskje dessert og en is av og til. Jeg er ikke fanatisk.

altså, dette er vel definisjonen av å være matfanatisk i mitt hode. Hun må være en kjip gjest å få på besøk. Tar en teskje av desserten 🙄

 

Ja det der er fanatisk. Hun har samtidig vært døden nær og har neppe noen matlyst å skryte av. Mange syke har en urokkelig tro på at kostholdet kan redde dem (mange kreftsyke holder seg f eks helt unna raffinert sukker). I tillegg til at Gunhild har råd til å spise lekker og supersunn mat hver dag. Jeg tenker det er lett å formane andre om å spise sunt når du selv blir servert fersk sushi og de vakreste veganske retter på daglig basis. Men CO2-avtrykket hennes er uavskyelig høyt pga jetset-livet og jeg tror derfor ikke at særlig mange gidder å høre på dobbeltmoralismen hennes i fht klima. Jeg er selv en miljøforkjemper og skulle ønske at Gunhild kunne gå foran som et godt forbilde i stedet for å være en dobbeltmoralist.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har virkelig prøvd å se positivt på hvordan hun jobber og hva hun fronter, men må si at det er vanskelig. Hun er utdannet lege ja - men har aldri praktisert, så den yrkesgruppen er hun ikke representant for. Hun er kapitalen som snakker, og der er mye fine ord og glansbilder som blir malt. Er det noe konkrete resultat noen plass?

For noen år siden stilte hun på Skavlan sammen med matredder Tristam Stuart, hva gjorde hun da? Jo, det var den anledningen hun benyttet til å vise seg for hele Norge uten parykk - hva tror dere fikk mest oppmerksomhet og fokus både under og etter programmet? Forretningskvinne som stilte med en svak sak, men visste å dreie fokuset på seg selv. Tristam som faktisk er en «hands-on» matredder som har fokus på miljø, hvem husker han nå?

Det blir dessverre Frognerfiffen som trenger en hobby - på førsteklasse vel og merke.

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem trenger å bo i luksus leilighet på over 200 kvm? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SnowBells
LoveMoschino skrev (8 timer siden):

Og hvem trenger å bo i luksus leilighet på over 200 kvm? 

Selv syns jeg det er helt fascinerende å se hvordan Petter Stordalen forsørger ekskone etter ekskone. Skikkelig gavmild, det skal han ha. Og konene blir yngre og yngre 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken gikk hun ut i media og sa at hun er ferdig med å kjøpe nye klær.

Fra nå av er det kun resirkulert, byttehandel med venninner eller fra bruktbutikker som gjelder.

Joggesko skulle hun kjøpe nye, og det skjønner jeg.

Hun sa at hun ikke tar fly lengre med mindre hun skal til Langtvekkistan, og kjører tog /elbil / sykkel ellers, selv om det tar dobbelt så lang tid.

 

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
Tough cookie skrev (19 timer siden):

Denne uken gikk hun ut i media og sa at hun er ferdig med å kjøpe nye klær.

Fra nå av er det kun resirkulert, byttehandel med venninner eller fra bruktbutikker som gjelder.

Joggesko skulle hun kjøpe nye, og det skjønner jeg.

Hun sa at hun ikke tar fly lengre med mindre hun skal til Langtvekkistan, og kjører tog /elbil / sykkel ellers, selv om det tar dobbelt så lang tid.

 

Petter har skrudd igjen pengekrana med andre ord.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (2 minutter siden):

Petter har skrudd igjen pengekrana med andre ord.

Tror hun tjener helt greit med penger selv altså.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...