Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.37):

Gunnhild S har vel aldri praktisert som hverken lege eller noe annet vettugt.

Phd i frognerfrue er nok nærmere sannheten.

Anonymkode: b6098...0db

Hun har en phd i bruddbehandling hos osteoporosepasienter, tviler på det er noe du kunne fått til. Du må roe ned sjalusien din ti hakk. 

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.37):

Det er det samme med Berit Nordstrand.

Anonymkode: 0cf58...ce2

Absolutt ikke. Gunhild snakker om mat i et klimaperspektiv og for å kunne fø hele verdens befolkning, Berit driver med helsefaglige råd for å tjene penger til seg selv, og er kraftig kritisert av legeforeningen for måten hun bruker legetittelen sin på. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.37):

Det er det samme med Berit Nordstrand.

Anonymkode: 0cf58...ce2

Hun kan mye mer på dette området.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Villfisker skrev (10 minutter siden):

Hun kan mye mer på dette området.

De snakker om to helt forskjellige ting. 
jeg er enig i at Nordstrand har mer kompentanse og bedre cv  og vise til fordi hun har jobbet som lege på fedmeavdeling på sykehus. Allikevel er det greit og ha i bakohodet at hun tjener penger på og fremme sine egne produkter. 
stordalen snakker om miljø først og fremst. 
jeg er litt enig med begge. Jepp, kjøtt er sunt for oss. Jepp, på sikt med befolkningsvekst og miljøutfordringer må nok gjennomsnittet i kjøttinntak gå ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å spise dobbelt så mye kjøtt fremover bare for å gjøre motsatt av det GS sier. Iallefall frem til hun selv gir slipp på ekstravagante vaner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (8 timer siden):

De snakker om to helt forskjellige ting. 
jeg er enig i at Nordstrand har mer kompentanse og bedre cv  og vise til fordi hun har jobbet som lege på fedmeavdeling på sykehus. Allikevel er det greit og ha i bakohodet at hun tjener penger på og fremme sine egne produkter. 
stordalen snakker om miljø først og fremst. 
jeg er litt enig med begge. Jepp, kjøtt er sunt for oss. Jepp, på sikt med befolkningsvekst og miljøutfordringer må nok gjennomsnittet i kjøttinntak gå ned. 

evt heller gjøre noe med befolkningsveksten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
Mildemoses skrev (7 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å spise dobbelt så mye kjøtt fremover bare for å gjøre motsatt av det GS sier. Iallefall frem til hun selv gir slipp på ekstravagante vaner.

Hun blir sikkert kjempe lei seg når hun hører at mildemoses skal proppe i seg kjøtt på trass, til hun gir slipp på ekstravagante vaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laPistola skrev (8 timer siden):

Hun blir sikkert kjempe lei seg når hun hører at mildemoses skal proppe i seg kjøtt på trass, til hun gir slipp på ekstravagante vaner. 

Det vil jeg jo tro hun blir, hvis målet er å inspirere andre til å følge hennes anbefalinger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
velociraptor skrev (2 timer siden):

Det vil jeg jo tro hun blir, hvis målet er å inspirere andre til å følge hennes anbefalinger?

I såfall må mildemoses snakke på vegne av en veldig stor gruppe, kanskje en nytt parti? Hvis ikke tror jeg ikke hun legger merke til hva mildemoses spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.23):

Det finnes flust av eksperter og Phd-havere innen alt fra ernæring, menneskets evolusjon, jordbruksøkonomi, økologi, global matproduksjon, økonomi osv.

Men likevel er det altså milliardær (alt tjemt gjennom ekteskap) og ingluencer Gunnhild Stordalen som skal fortelle oss hva vi vanlige folk skal spise. Og hun er ikke nådig mot offisielle kostholdsråd fra hverken myndigheter, leger, ernæringeksperter eller biologer. Nei en skjei med kjøtt om dagen er det hun har pønsket seg fram til at kan avsees til vanlige folk.

I mellomtiden kan hun fise rundt i privatjet fra konferanse til konferanse, iført et nytt designantrekk hver gang, for å fortelle andre rikinger om idéene og påfunnene hun har tenkt ut oppi hodet sitt. Hun kan også betale for allskens veganske moteprodukter som flys inn fra andre siden av jorda. 

Jeg bare spør. Hvilken fagbakgrunn er det som gjør akkurat Gunnhild Stordalen kompetent til å mene noe om hva folk bør spise?

Anonymkode: b6098...0db

Hun er jo lege, bor du under en stein?🤦🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.37):

Gunnhild S har vel aldri praktisert som hverken lege eller noe annet vettugt.

Phd i frognerfrue er nok nærmere sannheten.

Anonymkode: b6098...0db

Kilder på dette? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.37):

Gunnhild S har vel aldri praktisert som hverken lege eller noe annet vettugt.

Phd i frognerfrue er nok nærmere sannheten.

Anonymkode: b6098...0db

Jeg er også rimelig sikker på at Gunhild aldri har praktisert legeutdannelsen sin. Mye utdanning men etter at hun traff Petter Stordalen så ble det mest å sitte i styret for organisasjonen han laget og betalte for henne (Eat) 🙈 Og i tillegg så har hun jo vært forferdelig syk og ikke i stand til å jobbe i lange perioder. 

https://studenttorget.no/index.php?show=4839&expand=3797,4839&artikkelid=10742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Mildemoses skrev (På 3.10.2021 den 15.51):

Jeg har bestemt meg for å spise dobbelt så mye kjøtt fremover bare for å gjøre motsatt av det GS sier. Iallefall frem til hun selv gir slipp på ekstravagante vaner.

Ja det er rimelig dobbeltmoralsk å farte verden rundt i privatfly samtidig som hun formaner andre om å spise mindre rødt kjøtt. Hun har jo ofte reist på råflotte og eksotiske ferier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solaire skrev (5 timer siden):

Ja det er rimelig dobbeltmoralsk å farte verden rundt i privatfly samtidig som hun formaner andre om å spise mindre rødt kjøtt. Hun har jo ofte reist på råflotte og eksotiske ferier. 


står ikke i forhold til hverandre dette

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solaire skrev (På 5.10.2021 den 17.13):

Jeg er også rimelig sikker på at Gunhild aldri har praktisert legeutdannelsen sin. Mye utdanning men etter at hun traff Petter Stordalen så ble det mest å sitte i styret for organisasjonen han laget og betalte for henne (Eat) 🙈 Og i tillegg så har hun jo vært forferdelig syk og ikke i stand til å jobbe i lange perioder. 

https://studenttorget.no/index.php?show=4839&expand=3797,4839&artikkelid=10742


hun mener sikkert mye bra men samtidig kjennes det hun vil vi skal leve etter som urealistisk 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.23):

Det finnes flust av eksperter og Phd-havere innen alt fra ernæring, menneskets evolusjon, jordbruksøkonomi, økologi, global matproduksjon, økonomi osv.

Men likevel er det altså milliardær (alt tjemt gjennom ekteskap) og ingluencer Gunnhild Stordalen som skal fortelle oss hva vi vanlige folk skal spise. Og hun er ikke nådig mot offisielle kostholdsråd fra hverken myndigheter, leger, ernæringeksperter eller biologer. Nei en skjei med kjøtt om dagen er det hun har pønsket seg fram til at kan avsees til vanlige folk.

I mellomtiden kan hun fise rundt i privatjet fra konferanse til konferanse, iført et nytt designantrekk hver gang, for å fortelle andre rikinger om idéene og påfunnene hun har tenkt ut oppi hodet sitt. Hun kan også betale for allskens veganske moteprodukter som flys inn fra andre siden av jorda. 

Jeg bare spør. Hvilken fagbakgrunn er det som gjør akkurat Gunnhild Stordalen kompetent til å mene noe om hva folk bør spise?

Anonymkode: b6098...0db

Hun giftet seg rett kombinert med lege utdannelsen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke ernæringsutdannet under legestudiet. Ernæring er et helt annet fag enn medisin.

Tilføyelse: har ikke satt meg inn i Stordalens utdannelse utover medisin.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er lege, og hun har doktorgrad. Altså: hun vet hvordan man skal lese og tolke forskning og statistikk. Og hun har fordypet seg i klima-og ernæringsforskning. Jeg synes hun er høyst kompetent.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Billiebi skrev (3 timer siden):

Hun er lege, og hun har doktorgrad. Altså: hun vet hvordan man skal lese og tolke forskning og statistikk. Og hun har fordypet seg i klima-og ernæringsforskning. Jeg synes hun er høyst kompetent.

Ja hun har mye mer relevant utdannelse enn mange av politikerne som vi har i ulike ministerposter hvert fall 😊

Ville91 skrev (21 minutter siden):

Flott at hun har fått flere restauranter til å ta foie gras av menyen👏🏼

Helt enig, dette er kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solaire
Pusern3 skrev (13 timer siden):


hun mener sikkert mye bra men samtidig kjennes det hun vil vi skal leve etter som urealistisk 

Jeg må innrømme at jeg har ikke satt meg så grundig inn i hva hun mener. Jeg har vel fått inntrykk av at hun har regnet ut hva slags diett som verdens befolkning skal ha. Det blir for mye pekefinger på de fattige fra de rike for min del. De må jo starte ovenfra; med de som bestemmer. For folk slutter jo ikke å kjøpe biff før det ikke er mulig å få kjøpt i butikken lenger. Og hun kan jo ikke ha fokus på hva vi mister. Hun må ha fokus på hva vi kan få og på alle de spennende mulighetene man har ved et grønt skifte. Jeg spiser selv mer og mer vegetarisk og jeg har aldri følt meg bedre eller spist mer spennende mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...