Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kjære vene, hun er jo en hykler. Det er "practice what I preach, not what I do" hele veien. 

Jeg er helt for å spise mindre kjøtt, reise mindre og ha mest mulig gjenbruk. Det eneste jeg har av møbler som ikke er kjøpt på finn er lampene mine. Jeg hadde fått plass til alle mine klær og sko i en søppelsekk. Jeg har ikke flydd utenlands siden 2015. 

Hva tror du "miljøforkjemper" Gunhild har? Hun greide å skaffe seg verdens største hunderase. Og hva spiser verdens største hunderase? I all hovedsak kjøtt, som alle andre hunder, bare myyyye mer enn en liten puddel feks. 

 

Anonymkode: bc9d3...6ca

Så enig.

Skal legge til kjæledyr på listen over luksusting mennesker bør kvitte seg med lenge før vi i det hele tatt tenker tanken på å kutte ut kjøtt. 

Anonymkode: b6098...0db

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fløff skrev (41 minutter siden):

Jo, men det er også det eneste hun har faglig.

Studiet.

Hun har aldri jobbet innen yrket.

Husker hun holdt en presentasjon i en jobb jeg hadde, og da hadde hun siste innspurt for å bli ferdig med alt. Da var hun godt etablert med Stordalen, og holdt det jeg opplevde som en nokså pinlig selvsentrert powerpoint om «Gunhild Stordalen».

Innholdet var «jeg ble født der, alltid hatt meninger om tema X og Y, så gift med Stordalen og studier - meg, meg, meg». 

Det var det. Og jeg forstod ikke helt hvorfor vi fikk denne lange presentasjonen om henne som person 🤷‍♀️

Så jeg satt mest igjen med en opplevelse av at hun er engasjert, har mye karisma og sammen med Petter Stordalen klarte å danne en stor kjendiskrets. Og slik sett gjøre saker kjent. 

Og så hadde de to en avtale hvis at dersom skilsmisse.

Hun fikk jo mye oppmerksomhet for sykdommen hun fikk - og jeg tror muligens ikke hun ville hatt sin rolle i dag om det ikke var for den (veldig kjipe!) tilfeldigheten. 

Det gav henne mye publisitet rundt sin person, og hun fikk da snakket om det hun ønsket. 

Hun er oppegående og har absolutt gode verdier som forvaltes bedre enn mange andre som gifter seg til rikdom og berømmelse. 

Og hun er smart, men faglig kompetanse rundt klima og miljø generelt har hun faktisk ikke. 

Hun har medisinstudiet (og da avlagt phd - usikker på hvordan den ble finansiert? Fikk hun stipendiat på universitet?) , og det er alt. CV’ en består av «gift med Petter Stordalen, fikk stort spillerom». 

Men, dette er jo ikke noe annerledes enn de rike arvingene som tar utdannelse og så tar over konsernene til foreldre. Type Ferder og disse andre.

Om man blir født inn eller gifter seg inn er ett fett. 

Husker jeg lurte på om det kunne være et veldig velregissert pr-stunt om «story». 

At de har jo kapitalen til å klare å fake det. Og de vet jo veldig godt hvilken PR effekt en slik bakgrunn vil gi. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolllll skrev (6 minutter siden):

Husker jeg lurte på om det kunne være et veldig velregissert pr-stunt om «story». 

At de har jo kapitalen til å klare å fake det. Og de vet jo veldig godt hvilken PR effekt en slik bakgrunn vil gi. 

Tenker du på sykdommen?

Tviler jeg sterkt på. Jeg tenker det er helt innafor å snakke om ting man ønsker o et intervju selv om journalisten helst kun vil ha sykdomshistorie og parforhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men kjære vene, hun er jo en hykler. Det er "practice what I preach, not what I do" hele veien. 

Jeg er helt for å spise mindre kjøtt, reise mindre og ha mest mulig gjenbruk. Det eneste jeg har av møbler som ikke er kjøpt på finn er lampene mine. Jeg hadde fått plass til alle mine klær og sko i en søppelsekk. Jeg har ikke flydd utenlands siden 2015. 

Hva tror du "miljøforkjemper" Gunhild har? Hun greide å skaffe seg verdens største hunderase. Og hva spiser verdens største hunderase? I all hovedsak kjøtt, som alle andre hunder, bare myyyye mer enn en liten puddel feks. 

 

Anonymkode: bc9d3...6ca

Ja stemmer, hun «passer» en hund opprinnelige eier ikke kunne ha sammen med oppretter. Altså et «omplasseringsdyr». Det var forferdelige greier du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (15 minutter siden):

Ja stemmer, hun «passer» en hund opprinnelige eier ikke kunne ha sammen med oppretter. Altså et «omplasseringsdyr». Det var forferdelige greier du.

Nei jeg gir vel faen i om hun eier 20 grand danois, men kanskje ikke fremstå så prektig når man egentlig bare er attention whore. 

 

Anonymkode: bc9d3...6ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

:jepp:

Anonymkode: 139d4...8c5

Morten liker speltmel, andre liker annet mel 😆

Anonymkode: bc9d3...6ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (23 minutter siden):

Tenker du på sykdommen?

Tviler jeg sterkt på. Jeg tenker det er helt innafor å snakke om ting man ønsker o et intervju selv om journalisten helst kun vil ha sykdomshistorie og parforhold. 

Ja. At det kunne vært en genial pr-plan, verdt mange millioner. Dersom de diktet opp og produserte historien om sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trodde at klimavennlig mat var kampsaken til Gunnhild, ikke "dette er den sunneste maten"-troopen eller veganisme.

Anonymkode: 02abb...1fc

Myndighetenes anbefalinger baserer seg også på norske matressurser og ikke utelukkende sunnhet/helse!

Anonymkode: d40f8...23b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg gir vel faen i om hun eier 20 grand danois, men kanskje ikke fremstå så prektig når man egentlig bare er attention whore. 

 

Anonymkode: bc9d3...6ca

Rapportert din ignorante f.

Anonymkode: a16ff...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, men hvorfor går ingen etter alle nytelsesmidlene som alkohol, tobakk, sukker, hvitt mel, godteri, krydder, te, fabrikkprodukter, fastfood, og forbruk som klær, reiser, elektroniske dupeditter, sportsutstyr osv FØR man begynner å snakke om kjøtt? Det aller mest miljøFIENTLIGE per kalori er forresten frukt og grønt.

Skal vanlige folk virkelig ofre helsa så de rike kan fortsette overforbruksfesten? 

Anonymkode: b6098...0db

Det er jo feil at ingen "går etter" annet overforbruk enn kjøtt. Men alle kan ikke "gå etter" alt og G. Stordalen har da fokusert på mat. Så får andre drive opplysningsarbeid om andre ting.

En enkel ting mange kan gjøre uten at det føles som et stort offer er å erstatte mye av storfekjøttet med svinekjøtt. Dette har mye lavere klimabelastning. Kylling og laks har enda lavere, omtrent åtte ganger lavere enn storfe.

Anonymkode: 4920e...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo feil at ingen "går etter" annet overforbruk enn kjøtt. Men alle kan ikke "gå etter" alt og G. Stordalen har da fokusert på mat. Så får andre drive opplysningsarbeid om andre ting.

En enkel ting mange kan gjøre uten at det føles som et stort offer er å erstatte mye av storfekjøttet med svinekjøtt. Dette har mye lavere klimabelastning. Kylling og laks har enda lavere, omtrent åtte ganger lavere enn storfe.

Anonymkode: 4920e...cf5

Det er vel samme greie som at det blir snakket mye om toleranse. Det de egentlig sier er: du skal ha mye toleranse i min favør 🥴 det er egentlig veldig pinlig hele greiene. Synd det tar så lang tid før man ser det i perspektiv. Mange år. 

Anonymkode: 003e1...c9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Leger flest vet fint lite om ernæring, de følger jo bare de offisielle kostholdsrådene.

Anonymkode: 199f6...977

Trenger man egentlig phd i ernæring for å opplyse om at kjøttproduksjon er problematisk for å bevare klimaet?

Anonymkode: 4920e...cf5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel samme greie som at det blir snakket mye om toleranse. Det de egentlig sier er: du skal ha mye toleranse i min favør 🥴 det er egentlig veldig pinlig hele greiene. Synd det tar så lang tid før man ser det i perspektiv. Mange år. 

Anonymkode: 003e1...c9a

Kan jo hende budskapet er riktig selv om det ikke blir levert på en optimal måte for deg av dine favorittpersoner.

Anonymkode: 4920e...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger man egentlig phd i ernæring for å opplyse om at kjøttproduksjon er problematisk for å bevare klimaet?

Anonymkode: 4920e...cf5

Det kommer an på hvordan kjøttet produseres. Om dyra står i bås og fores med soya som er dyrket med kunstgjødsel i utlandet har det en helt annen påvirkning på miljøet enn om de samme dyra går fritt og beiter norsk gress (som de skal).

Anonymkode: 59044...edb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 17.23):

Det finnes flust av eksperter og Phd-havere innen alt fra ernæring, menneskets evolusjon, jordbruksøkonomi, økologi, global matproduksjon, økonomi osv.

Men likevel er det altså milliardær (alt tjemt gjennom ekteskap) og ingluencer Gunnhild Stordalen som skal fortelle oss hva vi vanlige folk skal spise. Og hun er ikke nådig mot offisielle kostholdsråd fra hverken myndigheter, leger, ernæringeksperter eller biologer. Nei en skjei med kjøtt om dagen er det hun har pønsket seg fram til at kan avsees til vanlige folk.

I mellomtiden kan hun fise rundt i privatjet fra konferanse til konferanse, iført et nytt designantrekk hver gang, for å fortelle andre rikinger om idéene og påfunnene hun har tenkt ut oppi hodet sitt. Hun kan også betale for allskens veganske moteprodukter som flys inn fra andre siden av jorda. 

Jeg bare spør. Hvilken fagbakgrunn er det som gjør akkurat Gunnhild Stordalen kompetent til å mene noe om hva folk bør spise?

Anonymkode: b6098...0db

Gunnhild Stordalen er et høyst intelligent menneske i tillegg til utdannelsen...bedre kvalifikasjon enn intelligens finnes ikke...

Utdannelse kan en dedikert sjimpanse gjennomføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 18.02):

Ja, men hvorfor går ingen etter alle nytelsesmidlene som alkohol, tobakk, sukker, hvitt mel, godteri, krydder, te, fabrikkprodukter, fastfood, og forbruk som klær, reiser, elektroniske dupeditter, sportsutstyr osv FØR man begynner å snakke om kjøtt? Det aller mest miljøFIENTLIGE per kalori er forresten frukt og grønt.

Skal vanlige folk virkelig ofre helsa så de rike kan fortsette overforbruksfesten? 

Anonymkode: b6098...0db

Å spise plantebasert er fult mulig for allhvermansen og er heller ikke ikke helseskadelig. 
 

Og jeg ser gjerne kilder på at frukt og grønt er mere skadelig for miljøet

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 1.16):

Det er jo feil at ingen "går etter" annet overforbruk enn kjøtt. Men alle kan ikke "gå etter" alt og G. Stordalen har da fokusert på mat. Så får andre drive opplysningsarbeid om andre ting.

En enkel ting mange kan gjøre uten at det føles som et stort offer er å erstatte mye av storfekjøttet med svinekjøtt. Dette har mye lavere klimabelastning. Kylling og laks har enda lavere, omtrent åtte ganger lavere enn storfe.

Anonymkode: 4920e...cf5

Ja, hvis man synes antibiotikaresistens og direkte tortur av dyr er en lav pris å betale for mer klimavennlig mat er det jo en god ide å bytte ut lam, vilt og storfe-kjøtt med svin og kylling…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...