Gå til innhold

Gunhild Stordalen


Justlooking

Anbefalte innlegg

Entern skrev (2 minutter siden):

Hunder er kjøttetere, det der må jo være en slags dyremishandling ☹️ Stakkars hund ☹️

Det neste blir vel å motarbeide naturen og fange alle kjøttetere i naturen og tvinge dem over på planteføde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (På 24.9.2021 den 17.34):

Hun har jo ingen formell utdanning innen ernæring. Så strengt talt har hun ikke den spisskompetansen. 

Men det kreves ikke utdanning for å mene noe om mat og hva man skal spise lenger? Jeg finner det mer oppsiktsvekkende at hun oppfordret alle til å stemme MDG og hevdet at Norge ikke klarer seg uten MDG. Der mistet hun meg totalt. 

To kvinner som gir meg brekningsrefleks. Kari Jaquesson og fru X-Stordalen.

Det er noe ekstremt ovenfra og ned holdninh hos begge to. Og når stordalen preker klima og samtidig flyr med privatjet til møter, så begriper jeg ikke at hun blir tatt seriøst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (47 minutter siden):

To kvinner som gir meg brekningsrefleks. Kari Jaquesson og fru X-Stordalen.

Det er noe ekstremt ovenfra og ned holdninh hos begge to. Og når stordalen preker klima og samtidig flyr med privatjet til møter, så begriper jeg ikke at hun blir tatt seriøst.

I programmet sitt sier hun at hun bare ble med Petter i hans privatfly, og at hun aldri hadde tatt privatfly alene.

Hun sier også hun er ferdig med å fly og kun kommer til å gjøre det hvis hun må reise til andre kontinent i forbindelse med EAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (17 timer siden):

I programmet sitt sier hun at hun bare ble med Petter i hans privatfly, og at hun aldri hadde tatt privatfly alene.

Hun sier også hun er ferdig med å fly og kun kommer til å gjøre det hvis hun må reise til andre kontinent i forbindelse med EAT.

Og det gjør saken bedre? "Oisan! Jeg kjørte fly fordi Petter gjorde det" 🙄

Har man ikke mer ryggrad enn det bør man legge opp. Vis verden at du er legit om du skal preke til folket.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (20 timer siden):

I programmet sitt sier hun at hun bare ble med Petter i hans privatfly, og at hun aldri hadde tatt privatfly alene.

Hun sier også hun er ferdig med å fly og kun kommer til å gjøre det hvis hun må reise til andre kontinent i forbindelse med EAT.

Hun er jo ikke ferdig med å fly, flyr stadig også innad i Europa. Regner med Europa er samme kontinent som Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
SnowBells skrev (På 8.5.2022 den 10.07):

Ja det der er fanatisk. Hun har samtidig vært døden nær og har neppe noen matlyst å skryte av. Mange syke har en urokkelig tro på at kostholdet kan redde dem (mange kreftsyke holder seg f eks helt unna raffinert sukker). I tillegg til at Gunhild har råd til å spise lekker og supersunn mat hver dag. Jeg tenker det er lett å formane andre om å spise sunt når du selv blir servert fersk sushi og de vakreste veganske retter på daglig basis. Men CO2-avtrykket hennes er uavskyelig høyt pga jetset-livet og jeg tror derfor ikke at særlig mange gidder å høre på dobbeltmoralismen hennes i fht klima. Jeg er selv en miljøforkjemper og skulle ønske at Gunhild kunne gå foran som et godt forbilde i stedet for å være en dobbeltmoralist.

Var det i samme artikkel hun lovte shoppestopp? At hun aldri mer skal kjøpe noe nytt annet enn joggesko? Jeg ser poenget ditt, men det eneste vi alle kan gjøre er og bli bedre framover. Hun har jo tydeligvis dårlig samvittighet. 
enig med det med kosthold, har sykdom selv som trigges av sukker og prøver og holde meg unna, men ryker stadig i en hektisk hverdag. Hadde jeg hatt Gunhilds lommebok hadde det vært lettere og spise alt «hjemmelaget» og fra bunn med økologiske råvarer, da ved og betale noen til og bake og kokkelere for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
Thanos skrev (3 timer siden):

Og det gjør saken bedre? "Oisan! Jeg kjørte fly fordi Petter gjorde det" 🙄

Har man ikke mer ryggrad enn det bør man legge opp. Vis verden at du er legit om du skal preke til folket.

Hun kunne selvsagt ha nektet og være med  av symbolikk, men Sånn i praksis ble det vel ikke mer utslipp av at hun satt på. vanskelig og si hvilket samtaler de hadde i forkant og tror Petter var den sterkeste i det forholdet. 
Vurderer du ryggrad ut i fra fortid? Ja, hun har litt og vise framover, hun har lovet og ikke fly annet enn når det er nødvendig i jobbsammenheng, og hun har lovet og ikke kjøpe noe nytt annet enn joggesko. Hvis hun holder det er det ryggrad og forbilde. Jeg er ikke noe fan ( ennå) men om hun endrer livsstil så drastisk er det godt nok for meg. Og ha en fortid en angrer på er innafor, ryggrad er og stå for det og å endre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er jo gjennomskuet for mange år siden, forstår ikke at noen tror på henne. Se på levestilen hennes.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (18 minutter siden):

Dama er jo gjennomskuet for mange år siden, forstår ikke at noen tror på henne. Se på levestilen hennes.

 

Ingen forurenser så mye som henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er viktig, men jeg får inntrykk av at det er viktigere for henne å være et forbilde enn selve saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/1/2022 at 4:58 PM, Djungelvrål said:

Ja for alle pene folk er faglig kompetente på ernæring. :rolleyes:

Pene over en viss alder, ja. De har jo unngått å spise seg stygge så litt kompetent må man vel si at de da er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnnePåLande skrev (41 minutter siden):

Stordalen er selve definisjonen på dobbeltmoral. Det burde vært bilde av henne i leksikon. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/togturen-fra-helvete/74621040


 

Hun er dobbelt moralsk fordi hun ønsker at det skal bli mer praktisk og billigere og ta tog så folk velger det fremfor fly!´? Togturen kostet 5 ganger så mye som flybillett. Det er jo ikke noe problem for Gunhild. Det gjør det heller til et vanskelig valg for oss med normal lommebok. 
hadde aldri trodd jeg skulle sitte i en diskusjonstråd og være talsmann for Gunhild, for har aldri hatt sans for dama, men her kommer det opp så mye usaklig kritikk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnnePåLande skrev (45 minutter siden):

Ingen forurenser så mye som henne. 

Ingen? Virkelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (14 minutter siden):

Ingen? Virkelig? 

Nei, hun er en av verstingene. Flertallet jetsetter ikke rundt slik som hun holder på. De fleste har ikke en overdådig livsstil slik som Stordalen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

laPistola skrev (18 minutter siden):

Hun er dobbelt moralsk fordi hun ønsker at det skal bli mer praktisk og billigere og ta tog så folk velger det fremfor fly!´? Togturen kostet 5 ganger så mye som flybillett. Det er jo ikke noe problem for Gunhild. Det gjør det heller til et vanskelig valg for oss med normal lommebok. 
hadde aldri trodd jeg skulle sitte i en diskusjonstråd og være talsmann for Gunhild, for har aldri hatt sans for dama, men her kommer det opp så mye usaklig kritikk 😅

Hun er dobbeltmoralsk og  bader i luksus. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnnePåLande skrev (41 minutter siden):

Nei, hun er en av verstingene. Flertallet jetsetter ikke rundt slik som hun holder på. De fleste har ikke en overdådig livsstil slik som Stordalen. 

 

AnnePåLande skrev (40 minutter siden):

Hun er dobbeltmoralsk og  bader i luksus. 

Ingen tvil om at hun har mye penger. Om og ha mye penger og bade i luksus er dobbeltmoralsk vet jeg ikke hva vi diskuterer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (Akkurat nå):

 

Ingen tvil om at hun har mye penger. Om og ha mye penger og bade i luksus er dobbeltmoralsk vet jeg ikke hva vi diskuterer.  

Det er livsstilen jeg referer til. Hun er en av miljøverstingene. Nytter ikke å fortelle andre hvordan leve bærekraftig, når hun selv er et miljøsvin  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 time siden):

Petter Stordalen uttalte i et intervju at; "det er bedre med dobbeltmoral enn ingen moral"!

Ja, husker det. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...