Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, NordicViking said:

Politiet bekrefter overfor fetterens forsvarer, Arvid Sjødin, at fetteren offisielt er ute av saken. Nå vil forsvareren begjære at saken om erstatningskravet gjenåpnes.  (NRK)

Veldig bra for fetterens del at de får noe ordentlig håndfast som tyder på hans uskyld. Nå kan vel ikke foreldrene til Birgitte fortsatt tro at han er skyldig!(?)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/29/2021 at 8:15 PM, Gladgutten79 said:

Denne plakaten ble tidlig hengt opp av politiet selv.... 

Screnshot haugesund avis 27/9-21

Screenshot_20210929_201137_no.nyhetsvarsel.h_avis.jpg

Er fra fra regionen selv, politiet her er kjent for å være ubrukelige. Denne plakaten var sinnsykt uproffesjonell i tillegg. Den er skrevet i ren affekt.

Jeg lurer på om noen i styrken har vært j*vlig inhabile i denne etterforskningen? Håper fetteren får en klekkelig erstatning for justismordet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (1 time siden):

Veldig bra for fetterens del at de får noe ordentlig håndfast som tyder på hans uskyld. Nå kan vel ikke foreldrene til Birgitte fortsatt tro at han er skyldig!(?)

Det skal vi vel ikke føle oss for sikre på... Politiet har jo i flere år nå sagt at han ikke på noe vis er mistenkt eller "inne" i etterforskningen lenger, etter at saken ble gjenopptatt, uten at det har spilt noen forskjell for dem tydeligvis. I en artikkel senest for noen dager siden ble det nevnt at de fortsatt tror at den første dommen er riktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvid Sjødin, advokaten til Birgitte Tengs' fetter, ser ikke noen mulighet for at Tengs-familien og fetterens familie vil kunne forsones - selv ikke nå som en mann i 50-åra er siktet for drapet i 1995. 

- Dette har pågått i over 20 år, og familier har vært delt. Det sier seg selv at når det skjer på et uriktig grunnlag, er det umulig å få en forsoning, sier Sjødin.  (Dagbladet)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytmnd skrev (6 timer siden):

Er fra fra regionen selv, politiet her er kjent for å være ubrukelige. Denne plakaten var sinnsykt uproffesjonell i tillegg. Den er skrevet i ren affekt.

Jeg lurer på om noen i styrken har vært j*vlig inhabile i denne etterforskningen? Håper fetteren får en klekkelig erstatning for justismordet.

Jeg er også meget lokal, men kan ikke huske så mye av plakaten fra den tiden, men når jeg leser den i dag tenker jeg akkurat det samme som deg 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, hufsaaaaa said:

Det skal vi vel ikke føle oss for sikre på... Politiet har jo i flere år nå sagt at han ikke på noe vis er mistenkt eller "inne" i etterforskningen lenger, etter at saken ble gjenopptatt, uten at det har spilt noen forskjell for dem tydeligvis. I en artikkel senest for noen dager siden ble det nevnt at de fortsatt tror at den første dommen er riktig.

Ja man vet aldri, for alt vi vet kan det være at de holder seg til den første dommen for å ikke innrømme at de har tatt feil. Ikke vet jeg. Etter dokumentaren mener jeg å huske at faren til fetteren sa noe om at så og si hele familien har vendt han og sønnen ryggen. Hadde jeg vært i deres slekt og sett saken slik som det er nå hadde jeg nok svelget stoltheten og innrømmet at jeg tok feil.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gladgutten79 said:

Det stemmer, da fetterens og BT felles bestefar døde for 6-7 år ble selskapet etter begravelsen holdt hjemme hos BT's foreldre, fetterens side av familien var utelatt, men fikk en telefon at de kunne bestille smørbrød selv om de ønsket

Konfirmasjonsbilde av fetteren ble også tatt ned fra veggen hjemme hos besteforeldrene 

Fy faen... Etter så lang tid. Husker en ting til fra dokumentaren, faren til Birgitte sa at hvis fetteren hadde tatt sin straff den gang så kunne familie forholdet vært tilnærmet normalt nå. Jeg har forståelse at du ønsker morderen dømt, men jeg har ikke forståelse for at du ønsker å dømme en uskyldig person kun fordi en tror han er skyldig.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christina Aguilera said:

Jeg har ikke ord. Jeg blir sikkert upopulær for dette, men jeg har ingen sympati for BT sine foreldre etter alt dette. Får da være måte på.

Jeg har sympati i den forstand at de ønsker å få den skyldige dømt, men ikke noe mer. De er 100 prosent låst på at det er en person som er funnet uskyldig, da er det noe rart i min verden. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (13 timer siden):

Tidenes justismord. Fetteren fikk livet sitt ødelagt. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Maydis8 skrev (9 timer siden):

Tidenes justismord. Fetteren fikk livet sitt ødelagt. 

Enig. Ufattelig trist sak. Håper virkelig fetteren får million summer pga denne saken ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (13 timer siden):

Jeg har sympati i den forstand at de ønsker å få den skyldige dømt, men ikke noe mer. De er 100 prosent låst på at det er en person som er funnet uskyldig, da er det noe rart i min verden. 

Har de fått erstatningssum på konto  for drapet? Synes jeg leste det et sted. Vet at fetteren ikke har betalt summen, men staten kan ha lagt det ut for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Pipaluk said:

Har de fått erstatningssum på konto  for drapet? Synes jeg leste det et sted. Vet at fetteren ikke har betalt summen, men staten kan ha lagt det ut for dem. 

Det vet jeg ikke, har hørt at staten har betalt ut summer før, men i denne saken vet jeg rett og slett ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg ikke, har hørt at staten har betalt ut summer før, men i denne saken vet jeg rett og slett ikke. 

Jeg leste et sted at de har levd på erstatningssummen. Kan det bli inndratt når det viser seg at fetteren er sjekket ut av saken tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 minutter siden):

Jeg leste et sted at de har levd på erstatningssummen. Kan det bli inndratt når det viser seg at fetteren er sjekket ut av saken tror du?

Fetteren ble dømt til å betale 100 000 kr... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Christina Aguilera skrev (13 timer siden):

Jeg har ikke ord. Jeg blir sikkert upopulær for dette, men jeg har ingen sympati for BT sine foreldre etter alt dette. Får da være måte på.

Jeg synes det er rart at de setter som premiss for å utelukke fetteren at den tiltalte enten blir domfelt eller det kommer en tilståelse. Det siste er lite trolig.  Får håpe han blir domfelt, men dette handler også om juss og hva som skal til for at han blir buret inne i lang tid. Det er et blandingsdna og ikke et fullverdig DNA. De må ha en del andre bevis i tillegg, for at det skal holde. 

Bt sine foreldre uttaler gjennom Elden at det er en ørliten sjanse for at ny tiltalt er skyldig i dette. Altså de stoler ikke på teknologien. Så da skal det mye til for at de skal snu.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kvins said:

Fetteren ble dømt til å betale 100 000 kr... 

Det har han vel aldri betalt ut selv, det er dette de vil har gjenopptatt for at han blir helt 100% sjekket ut av saken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (40 minutter siden):

Det har han vel aldri betalt ut selv, det er dette de vil har gjenopptatt for at han blir helt 100% sjekket ut av saken.  

Det vet jeg, min kommentar var et svar på at Bs foreldre skulle ha levd på erstatningssummen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert over disse som "har bestemt seg for hvem som har gjort det", og står så hardt på det at det ikke er mulig for dem å kunne se noen annen løsning. 

Det viktigste må da vel være at den RETTE straffes for det som har blitt gjort, ikke at NOEN (les: hvem som helst) blir det??

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...