Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pipaluk skrev (På 6.11.2021 den 16.49):

Spørsmålet jeg stiller meg er om B kunne vært reddet om de gikk noen meter til og fant henne, eller om hun var død, eller dødelig skadd allerede? Hadde de da tatt gjerningsmannen? 

Det har jeg tenkt mye på også…. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/oW17qW/fetterens-advokat-vil-anmelde-birgitte-etterforskere-til-spesialenhete

"Advokat Arvid Sjødin mener at den tidligere etterforskningsledelsen i Birgitte-saken snakket usant under ed. Politiet kan i dag ikke dokumentere påstanden om at den nå drapssiktede mannen ble sjekket ut."

 

Ståle Finsal insisterte i retten på at alle andre enn fetteren var sjekket ut. Grete Strømme ble latterligjort av Finsal for arbeidet sitt med å sannsynligjøre nå tiltalte som gjerningsmann. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (1 time siden):

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/oW17qW/fetterens-advokat-vil-anmelde-birgitte-etterforskere-til-spesialenhete

"Advokat Arvid Sjødin mener at den tidligere etterforskningsledelsen i Birgitte-saken snakket usant under ed. Politiet kan i dag ikke dokumentere påstanden om at den nå drapssiktede mannen ble sjekket ut."

 

Ståle Finsal insisterte i retten på at alle andre enn fetteren var sjekket ut. Grete Strømme ble latterligjort av Finsal for arbeidet sitt med å sannsynligjøre nå tiltalte som gjerningsmann. 

Dette bør absolutt få konsekvenser... 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/665pwL/fengselsansatte-reagerer-paa-at-birgitte-siktede-faar-saerfordeler

Blant annet skal betjeningen i fengselet ha fått beskjed om at den drapssiktede Karmøy-mannen skal få slippe ut av cellen på kvelds- og nattetid, om han ytrer ønske om dette. Han skal også få fordeler i forbindelse med lufting.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/4/2021 at 8:21 AM, Kardemommete said:

Hva er det du finner merkelig? sett i etterkant burde politiet selvfølgelig sjekket lyden,men de var ikke klar over at det lå ei drept/hardt skada jente der. de trodde det dreide seg om tyvslakt.

Jeg vet ikke om d er det du vil frem til,men jeg har registrert at noen faktisk har trodd at politifolka kunne ha gjort det.

Det som er fakta og ikke fiksjon er at det ser ut som nå tiltalte har lagt igjen dna i en blodflekk på offerets strømpebukse.

Det som er mest merkelig med politiets arbeid i denne saken er hvordan de kom frem til fetteren som mistenkt,avhørte vedkommende,tok ut tiltale osv. 

De kunne også gjort mer tidligere med tanke på å gjenoppta etterforskningen.

om de ikke forstå ganske tidlig at de tok feil er jeg sterkt bekymret for kvaliteten på arbeidet til det lokale politiet samt Kripos.

Enig med deg i at politiet kunne nok ikke tenke seg til at det lå en drept / hardt skadet jente i området. Dumt at de ikke sjekket lyden. Men forstår hvorfor. De tenkte nok ikke i disse baner. 

Håper på at de har tatt rett person denne gangen. Trist sak. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Håper på at de har tatt rett person denne gangen. Trist sak. 

Endret 1 time siden av Eloise12345

Det har de nok, men han er nok en hard nøtt og knekke, men alt av beviser taler for han har begått det han siktes for 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom DNAet de har funnet nå er øverst på strømpebuksen, altså på linningen. Tyder jo det på at skadene i skjeden faktisk er påført bevisst fra drapsmannen. Leste baki tråden et sted om teorier om greiner osv kan ha kommet dit når hun ble dratt bort til funnstedet. Men mtp at det er et tydelig DNA på strømpebukselinningen, har jo strømpebuksen blitt dratt ned, og noe er ført opp i skjeden. Skal ikke mye kraft til fra feks fingre for å skape rifter. Og en kvinne som ikke er klar for å bli penetrert er også mer utsatt for sår ettersom det ikke er noe glid. 
jeg så på Eva bak sperringene der en prostituert ble drept. Det snakket hun veldig forklarende om blodspør og hvordan blod vil sprute osv. mtp blodpølen i veien tyder det jo på et det er der hun har blitt slått og mest trolig forårsaket de største skadene. Hadde det skjedd i bilen ville det ikke vært en stor blodpøl i veien. Anbefaler å se programmet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLWBlB/birgitte-tengs-foreldre-mener-det-er-for-tidlig-aa-frifinne-fetteren

 

"politiet har sagt mye rart opp igjennom årene" sitat : Eirik Lea 

Ja det har du rett i Eirik,derfor er vi der vi er nå. med et av norgeshistoriens største nær-justismord og mest elendige politietterforskning..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Kardemommete skrev (11 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLWBlB/birgitte-tengs-foreldre-mener-det-er-for-tidlig-aa-frifinne-fetteren

 

"politiet har sagt mye rart opp igjennom årene" sitat : Eirik Lea 

Ja det har du rett i Eirik,derfor er vi der vi er nå. med et av norgeshistoriens største nær-justismord og mest elendige politietterforskning..

Jeg blir bare trist av hele denne saken. At foreldrene tviholder på sin versjon av historien og ikke er åpen for at de kan ha tatt feil er virkelig bare sørgelig.

Dette er fakta som de nekter å ta inn over seg:

Sitat

 

  • Fetteren er utelukket fra alle DNA-resultater i saken.
  • Fetteren er utelukket i alle resultater fra etterforskningen, både før i saken og nå. Det gjelder alle omstendigheter som man normalt etterforsker i en straffesak.
  • Politiet har ingen mistanke mot ham.
  • Fetteren er nå et vitne i den drøyt 26 år gamle straffesaken.

 

Kilde: artikkelen du har lenket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (1 time siden):

Jeg blir bare trist av hele denne saken. At foreldrene tviholder på sin versjon av historien og ikke er åpen for at de kan ha tatt feil er virkelig bare sørgelig.

Dette er fakta som de nekter å ta inn over seg:

Kilde: artikkelen du har lenket til.

Jeg føler på meg at de ikke klarer å innse selv at det IKKE er fettern som er skyldig. For da forstår de selv hva de har utsatt den stakkars mannen for. Da forstår de selv at de har satt seg selv fast i en gjerningsmann som inne er gjerningsmannen og da forstår de at de har ødelagt hele familien. For det er jo ikke fetteren som har ødelagt, det er jo foreldrene til BT og advokaten som har vært så vanvittig bestante, istede for å faktisk forstå bevisene. Syns så synd på fetteren og familien hans. 
Syns synd på foreldrene til BT som mistet datteren sin, men liker ikke måten de styrer på. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karen123456789 skrev (11 minutter siden):

Jeg føler på meg at de ikke klarer å innse selv at det IKKE er fettern som er skyldig. For da forstår de selv hva de har utsatt den stakkars mannen for. Da forstår de selv at de har satt seg selv fast i en gjerningsmann som inne er gjerningsmannen og da forstår de at de har ødelagt hele familien. For det er jo ikke fetteren som har ødelagt, det er jo foreldrene til BT og advokaten som har vært så vanvittig bestante, istede for å faktisk forstå bevisene. Syns så synd på fetteren og familien hans. 
Syns synd på foreldrene til BT som mistet datteren sin, men liker ikke måten de styrer på. 

Dessverre er det vanlig at pårørende ikke klarer å slippe taket der hvor feil person ble utpekt som gjerningsperson. Skylden for dette har primært politiet/Kripos og dommerne, især hoveddommeren som presset på for å få gjennomslag for den sivilrettslige dommen. Foreldrene burde selvsagt lagt ballen mot fetteren død nå, jeg må si jeg lurer på hvilke råd Elden egentlig har kommet med i denne saken, de blir jo stående igjen alene og mister sympati.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Djækklåsst skrev (2 timer siden):

Dessverre er det vanlig at pårørende ikke klarer å slippe taket der hvor feil person ble utpekt som gjerningsperson. Skylden for dette har primært politiet/Kripos og dommerne, især hoveddommeren som presset på for å få gjennomslag for den sivilrettslige dommen. Foreldrene burde selvsagt lagt ballen mot fetteren død nå, jeg må si jeg lurer på hvilke råd Elden egentlig har kommet med i denne saken, de blir jo stående igjen alene og mister sympati.

Det er to kilder til problemer og ansvar i denne saken:

  • udugelig politi og påtalemyndighet da fetteren ble lurt til å tilstå og siden dømt til å betale erstatning på tross av at han ikke ble dømt for ugjerningen
  • den som faktisk drepte Birgitte Tengs

Min sympati går til foreldrene fordi de er blitt lurt av en myndighet som har misbrukt sin makt og selvfølgelig fordi de har mistet sitt barn. De har full rett til å mene hva de vil, men at de ikke selv forstår at tiden nå er inne til å holde kjeften godt lukket og langt vekke fra media er ubegripelig. Det er dårlig medierådgivning ute og går.

I rettens øyne er fetteren frifunnet og en annen mann er mistenkt. Det burde være nok for foreldrene. Men det er vanskelig å ta troen fra noen selv når det beviselig er feil det de tror på. Jeg forstår at det er vanskelig, men slutt nå med mediadekningen av det som beviselig er utpeking av feil gjerningsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det elendige politi/påtale arbeidet i saken som har splittet den stakkars familien. ikke birgittes foreldre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kardemommete skrev (På 12.1.2022 den 12.45):

Det er det elendige politi/påtale arbeidet i saken som har splittet den stakkars familien. ikke birgittes foreldre.

I starten ja, men nå er det foreldrene til Birgitte som driver dette fremover. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (13 timer siden):

I starten ja, men nå er det foreldrene til Birgitte som driver dette fremover. 

Jepp. Kan ikke lenger skylde på politi og advokater. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny rapport fra Danmark slår fast at DNA-beviset i Birgitte Tengs-saken med 95% sikkerhet bare kan tilhøre to eller færre personer. At det er mindre enn 15 personer som kan passe, er hele 99% sikkert, ifølge rapporten. Med andre ord er det en forsvinnende liten sannsynlighet for at DNA-sporet ikke tilhører den siktede 51-åringen.  (TV2)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...