Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pipaluk skrev (På 26.8.2022 den 9.14):

Hva er sannsynligheten fot at dna er overført fra en politimann som tiltalte og forsvarer hevder? Er det i det hele tatt mulig?

Nei, dette er selvfølgelig ikke mulig. Politiet tar ikke på døde-kropper de finner, de sjekker bare pulsen. Det er kun teknikere med hansker og «verneutstyr» som tar på kroppen og obdusenten. DNA-sporet var et sted på strømpebuksen, øverst i linningen - under klær og alt. Så nei, selvfølgelig har det ikke smittet. 

Jeg er usikker på hvordan DNA kan smitte på den måten, hadde du tatt på buksa mi - så tviler jeg sterkt på at ditt dna hadde smittet over på samboeren min. Men fiber derimot kan nok smitte på den måten. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at i denne saken så er riktig mann tatt nå, med hans historikk og med DNA-bevisene som foreligger i saken, så er ikke jeg i tvil.  Han blir garantert dømt i denne saken og å få han buret inn vil gjøre omgivelsene tryggere, at han er tatt og at dette drapet går mot oppklaring er suverent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å tenke på at hvis de hadde tatt riktig mann den gangen, så hadde Jørgensen sannsynligvis vært i live i dag:( 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (5 minutter siden):

Det er trist å tenke på at hvis de hadde tatt riktig mann den gangen, så hadde Jørgensen sannsynligvis vært i live i dag:( 

Ja, det er veldig trist. Tenk på det, de hadde 51-åringen inne til avhør til og med. For noen idioter! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre lite som knytter tiltalte til Tina saken. Påtale har ikke en snøballs sjanse i H.. til å reise sak mot tiltalte i den saken. dog har Tina saken det til felles med Tengs saken at den har vært forferdelig dårlig etterforsket.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavanger var full av moduskandidater den kvelden Tina ble drept. akkurat som Haugalandet kvelden Birgitte ble drept. bl.a Tinas nabo. denne fyren her. han lever ikke lenger.

 

"Tre år etter at mannen flyttet fra Stavanger, ble han dømt til ett års fengsel for omfattende vold mot en prostituert kvinne i Oslo. Ytterligere tre år senere ble han i Kristiansand tingrett dømt til åtte års forvaring for å ha voldtatt og brukt grov vold mot fire kvinner. "

"

https://www.aftenblade

"Stavanger-politiet bet seg også merke i at han disponerte en mørk BMW da Tina ble drept. Den lignet på den BMW-en som lenge var etterlyst fordi den ble observert drapsnatten ved det antatte åstedet i bakken ned fra bybrua."

 

t.no/lokalt/i/7W24K/tina-saken-serievoldtektsmann-trekkes-inn-i-tina-saken

Endret av Kardemommete
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9zzbvE/riksadvokaten-beklager-til-birgitte-tengs-fetter-og-familien

Daværende Kripos-etterforskningsleder Ståle Finsal medgir nå for første gang at arrestasjonen av fetteren var en «katastrofal feil» i den nye podkastserien «Tabbene i Tengs-saken».

Han beklager sterkt at fetteren ble arrestert og varetektsfengslet.

Beklagelse på overtid fra Finsal. han skal være glad fetteren ikke ble dømt.... 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie

Ståle Finsal burde fått seg en diger smekk. Jeg blir vanvittig provosert over alt han sier om denne saken :( 

Endret av Blinkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vassbakk er en syyyk person. Skremmende lesing om den mannen. Ting du leser om han gir assosiasjoner til seriemordere i Amerika. Og jobbet som langtransportsjåfør inntil han ble pågrepet. Hva annet har han gjort i den jobben? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (2 timer siden):

Ståle Finsal burde fått seg en siger smekk. Jeg blir vanvittig provosert over alt han sier om denne saken :( 

For noen år siden ville han ha et "glemselens slør" over saken. så ble det stort sett stille frem til han gikk ut og forsvarte den nå tiltalte. først når det er berammet en rettsak mot en ny tiltalt kommer han på banen med en ganske solid unnskyldning.

Snakk om å være kynisk og snu kappen etter vinden når det passer. håper virkelig ikke det ligger flere justismord i kjølvannet til Finsal. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (På 17.10.2022 den 13.16):

Nei, dette er selvfølgelig ikke mulig. Politiet tar ikke på døde-kropper de finner, de sjekker bare pulsen. Det er kun teknikere med hansker og «verneutstyr» som tar på kroppen og obdusenten. DNA-sporet var et sted på strømpebuksen, øverst i linningen - under klær og alt. Så nei, selvfølgelig har det ikke smittet. 

Jeg er usikker på hvordan DNA kan smitte på den måten, hadde du tatt på buksa mi - så tviler jeg sterkt på at ditt dna hadde smittet over på samboeren min. Men fiber derimot kan nok smitte på den måten. 

Nettopp. Johnny er ferdig.

Hadde det vært en troverdig grunn kunne han hatt en sjanse. 100 % toast han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (På 17.10.2022 den 13.16):

Nei, dette er selvfølgelig ikke mulig. Politiet tar ikke på døde-kropper de finner, de sjekker bare pulsen. Det er kun teknikere med hansker og «verneutstyr» som tar på kroppen og obdusenten. DNA-sporet var et sted på strømpebuksen, øverst i linningen - under klær og alt. Så nei, selvfølgelig har det ikke smittet. 

Jeg er usikker på hvordan DNA kan smitte på den måten, hadde du tatt på buksa mi - så tviler jeg sterkt på at ditt dna hadde smittet over på samboeren min. Men fiber derimot kan nok smitte på den måten. 

I dag hadde nok politiet brukt fullt verneutstyr, og opptrådt mye mer forsiktig. Men alt politi brukte dessverre ikke værneutstyr på åstedet. De surra rundt i politiuniformer. Det var også flere hunder der. Bilder viser hvordan det ligger hunder å «slapper av» på preseningen på åstedet.

Håper selvsagt rett mann er tatt. Og at bevinene er så sterke at han blir dømt
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (Akkurat nå):

Vassbakk er en syyyk person. Skremmende lesing om den mannen. Ting du leser om han gir assosiasjoner til seriemordere i Amerika. Og jobbet som langtransportsjåfør inntil han ble pågrepet. Hva annet har han gjort i den jobben? 

Nå anser jeg han først og fremst å være seksualforbryter, som har tatt livet av Birgitte Tengs. Muligens står han bak Tina Jørgensen drapet også, men det er de langt i fra å kunne koble han til, At han er gjerningsmannen i BT saken er jeg ikke i tvil om, og for det vil han bli dømt.

Det gir ikke meg assosiasjoner til Amerikanske seriemordere, jeg ser han først og fremst som en seksualforbryter som har drept.

Jobben hans blir irrelevant i så måte, det han har foretatt seg er slik jeg tolker det gjort på fritiden og han har kjørt rundt i privatbil. Tenker du at det ville vært bedre om han jobbet som ingeniør eller rørlegger for den saks skyld? Rørleggere besøker tross alt folks private hjem.

Nå er det intet som indikerer at han har begått forbrytelser når han har vært på jobb, å kjøre stor bil er krevende og er masse jobb i seg selv, og det kryr ikke akkurat av damer på rasteplasser storbilsjåfører bruker om natten (og de kan ikke benytte kjøretøyet når de står på døgnhvil gr. kjøre og hviletidsbestemmelser med fartsskriver innstallert). Så deg om å tro at han i den jobben kunne gjort noe ille, selv ser jeg det som forebyggende i seg selv da farlig hadde han vært om han gikk arbeidsledig med desto mer fritid til å kunne finne på noe ille.

Hadde han vært en som reiste rundt i stor bil og gjorde ille ting, da hadde det vært flere uoppklarte drap på jenter/damer, men slik er det jo ikke og da blir det for dumt det du skriver, Dessuten er beskyldninger rettet mot han slik jeg ser det fra godt tilbake i tid, så kanskje hadde han skjerpet seg noe nå - ikke at det forsvarer hva han har gjort men det forklarer i alle fall hvorfor ditt innlegg blir for dumt.

Så er ulogisk hva du kommer med her, det er lov å tenke litt før du skriver, da vil det du kommer med ha substans (noe ikke dette innlegget ditt har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kati skrev (Akkurat nå):

I dag hadde nok politiet brukt fullt verneutstyr, og opptrådt mye mer forsiktig. Men alt politi brukte dessverre ikke værneutstyr på åstedet. De surra rundt i politiuniformer. Det var også flere hunder der. Bilder viser hvordan det ligger hunder å «slapper av» på preseningen på åstedet.

Håper selvsagt rett mann er tatt. Og at bevinene er så sterke at han blir dømt
 

Rett mann er tatt, og bevisene får han dømt!!

Han kommer seg ikke unna ugjerningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Made4u skrev (10 timer siden):

Nå anser jeg han først og fremst å være seksualforbryter, som har tatt livet av Birgitte Tengs. Muligens står han bak Tina Jørgensen drapet også, men det er de langt i fra å kunne koble han til, At han er gjerningsmannen i BT saken er jeg ikke i tvil om, og for det vil han bli dømt.

Det gir ikke meg assosiasjoner til Amerikanske seriemordere, jeg ser han først og fremst som en seksualforbryter som har drept.

Jobben hans blir irrelevant i så måte, det han har foretatt seg er slik jeg tolker det gjort på fritiden og han har kjørt rundt i privatbil. Tenker du at det ville vært bedre om han jobbet som ingeniør eller rørlegger for den saks skyld? Rørleggere besøker tross alt folks private hjem.

Nå er det intet som indikerer at han har begått forbrytelser når han har vært på jobb, å kjøre stor bil er krevende og er masse jobb i seg selv, og det kryr ikke akkurat av damer på rasteplasser storbilsjåfører bruker om natten (og de kan ikke benytte kjøretøyet når de står på døgnhvil gr. kjøre og hviletidsbestemmelser med fartsskriver innstallert). Så deg om å tro at han i den jobben kunne gjort noe ille, selv ser jeg det som forebyggende i seg selv da farlig hadde han vært om han gikk arbeidsledig med desto mer fritid til å kunne finne på noe ille.

Hadde han vært en som reiste rundt i stor bil og gjorde ille ting, da hadde det vært flere uoppklarte drap på jenter/damer, men slik er det jo ikke og da blir det for dumt det du skriver, Dessuten er beskyldninger rettet mot han slik jeg ser det fra godt tilbake i tid, så kanskje hadde han skjerpet seg noe nå - ikke at det forsvarer hva han har gjort men det forklarer i alle fall hvorfor ditt innlegg blir for dumt.

Så er ulogisk hva du kommer med her, det er lov å tenke litt før du skriver, da vil det du kommer med ha substans (noe ikke dette innlegget ditt har).

Er rimelig kjent borti statene at endel langtransportsjåfører har vært innblandet i slike type saker. Nettopp fordi de er mye på farten over store avstander og oppholder seg kort tid på hvert sted.  Det gir dem muligheten til å lettere slippe unna.  Ulogisk? Substans? FBI som daglig jobber med slike saker har mer peiling på dette enn du har.  
https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2009-apr-05-me-serialkillers5-story.html
 

https://einsteinshrugged-92813.medium.com/three-serial-killers-who-were-long-haul-truckers-5f5dcf8e7742

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (10 timer siden):

Nå anser jeg han først og fremst å være seksualforbryter, som har tatt livet av Birgitte Tengs. Muligens står han bak Tina Jørgensen drapet også, men det er de langt i fra å kunne koble han til, At han er gjerningsmannen i BT saken er jeg ikke i tvil om, og for det vil han bli dømt.

Det gir ikke meg assosiasjoner til Amerikanske seriemordere, jeg ser han først og fremst som en seksualforbryter som har drept.

 

Du ser han først som en seksualforbryter? Hva med det som er gjort kjent i media. At han denger løs på en tilfeldig kvinne på gata? At han tar kvelertak på en psykolog han gikk hos? Det ble også brukt overdrevet mye vold mot Birgitte Tengs. 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at Vasbakk bare fikk 6 måneders fengsel for drapsforsøk mot psykologen! Riktignok med tre års sikring etter det (hva nå enn det skulle innebære) Fyren er spik spenna gæren. Hvorfor ble han ikke buret inne lengre enn dette?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (11 timer siden):

Er rimelig kjent borti statene at endel langtransportsjåfører har vært innblandet i slike type saker. Nettopp fordi de er mye på farten over store avstander og oppholder seg kort tid på hvert sted.  Det gir dem muligheten til å lettere slippe unna.  Ulogisk? Substans? FBI som daglig jobber med slike saker har mer peiling på dette enn du har.  
https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2009-apr-05-me-serialkillers5-story.html
 

https://einsteinshrugged-92813.medium.com/three-serial-killers-who-were-long-haul-truckers-5f5dcf8e7742

 

Nå er det ikke tid til og heller ikke mulig å frese rundt med en stor bil i Norge, i alle fall ikke om man kjører langtransport som han har gjort. Slik kjøring ville jo gått på kjøre og hviletid (all kjøring blir registrert i fartskriveren) og dessuten har transportselskapene flåtestyring som gjør at selskapene har oversikt over all kjøringen sjåførene gjør. 

Dessuten er det ikke akkurat anonymt, dersom han skulle frest rundt i en stor bil med logo og gjort kriminelle ting, så mulighetene er jo vesentlig større om han gjør det i egen bil.

At det har vært et par kjente saker, hvor storbilsjåfører i USA har gjort ugjerninger, de sakene er jo trolig kjent nettopp fordi oppklaring av dem er komplisert. Måten politiet i USA jobber på er jo helt annerledes enn de gjør her og dessuten er landet veldig stort til sammenligning, her har politiet nasjonalt mye bedre oversikt og politidistrikt sammarbeider på en mye bedre måte.

Så hva som er representativt for USA er det ikke her, du vet svært lite om du tror at storbilsjåfører her kan og har for vane å kjøre rundt i jobb-bilene privat (det skjer ikke her i Norge og jeg har jobbet 15 år i bransjen og vet dermed mye om hvor knapt det blir med kjøretiden når man bare kjører det man må i jobbsammenheng.

Dessuten blir jo sjåførene her målt på alt, kjørestil og diselforbruk m.m. sett opp mot andre sjåfører, klart man ikke kjører annet enn det man må da, og det gjelder spesielt langtransportsjåførene. Så at du i det hele tatt tror at han har hatt rom og anledning til å kjøre rundt å lete etter offer i jobb-bilen uten at firma hadde reagert og han hadde fått problemer med kjøre og hviletid, det er kunnskapsløshet om bransjen og hvordan den fungerer her i landet.

Nå er hans identitet kjent i alle landets medier, hadde det vært slik at det du insinuerte hadde medført riktighet, da hadde offer meldt seg og media hadde skrevet om dem. Om det kommer og det viser seg at han har gjort det i stor bil og ikke privatbil, da blir i alle fall jeg overrasket og da må han nødvendigvis ha en kort langtransportrute som ville gitt rom for det, eventuelt kjørt ulovlig og samtidig hatt en arbeisgiver som synes det var greit at han rånet rundt i deres bil på deres regning, uten at de reagerte på den kjøringen (for den hadde de visst om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...