Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kardemommete skrev (På 10.9.2021 den 18.27):

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Po5WO6/nrk-journalist-etterforskningslederen-ville-renvaske-drapssiktede

 

I følge journalisten var eneste grunnen til at Ståle Finsal stilte opp til intervju i 2018 var for å renvaske nå tiltalte.

 

"Journalist Erlend Frafjord ønsket å intervjue Finsal til Lørdagsrevyen. Finsal takket først nei, men så ombestemte han seg. Finsal mente at det var feil og urettferdig at Karmøy-mannen var blitt hengt ut i boken og tv-dokumentaren."

 

«– Jeg synes det er ganske tendensiøst, for hvis man skal trekke fram mennesker som ikke har et alibi, eller som har oppført seg rart, så havner vi på veldig mange gjerningsmenn. Det blir fort slik at personer blir skyldige i et lokalmiljø på totalt sviktende grunnlag, og det er skremmende.», sier Finsal.

Sitat fra intervju. det han sier over var jo akkurat det som skjedde med fetteren. 

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤯😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (På 15.9.2021 den 16.36):

 

I sin avgjørelse kommer det frem at påtalemyndigheten mener at DNA-funnet som er gjort i saken, "er en sterk indikasjon på farslinja" til den siktede mannen. Den mannlige slektslinjen til den siktede på Karmøy på handlingstidspunktet var svært avgrenset, opplyser politiet til lagmannsretten. Det fremkommer i kjennelsen at funnet ikke har gitt treff på noen av de andre referanseprofilene i saken. DNA-funnet indikerer m.a.o. at noen i den siktedes familie - inkludert siktede selv - kan kobles til Birgitte. 

 

Nettavisen skriver at politiet har kartlagt bevegelsene til siktedes to brødre drapskvelden i 1995. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (14 timer siden):

Det er 2 kliss like tråder om samme sak. Er det mulig å slå de sammen?

da må du nesten spørre en moderator

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme natt som Birgitte Tengs ble drept i mai 1995, fant en mann bilen sin tilgriset av blod. Bilen stod parkert på en kai i nærheten av boligen til mannen som nå er siktet for drapet. Bileieren varslet politiet, men bilen ble først undersøkt året etter.  (NRK)

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (7 timer siden):

Samme natt som Birgitte Tengs ble drept i mai 1995, fant en mann bilen sin tilgriset av blod. Bilen stod parkert på en kai i nærheten av boligen til mannen som nå er siktet for drapet. Bileieren varslet politiet, men bilen ble først undersøkt året etter.  (NRK)

 

Dette blir bare verre og verre. Kan se ut som om drapet kunne ha blitt oppklart innen få dager hvis de hadde brydd seg med å sjekke ut tips. Det gadd de tydeligvis ikke. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (50 minutter siden):

Dette blir bare verre og verre. Kan se ut som om drapet kunne ha blitt oppklart innen få dager hvis de hadde brydd seg med å sjekke ut tips. Det gadd de tydeligvis ikke. 

De hadde dessverre ikke kontroll i det hele tatt. Det var mange som jobbet på saken, og tusenvis av overtidstimer ble brukt. Likevel ble en rekke interessante tips, som dette, ignorert. Fullstendig kaos.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lawyam said:

Dette blir bare verre og verre. Kan se ut som om drapet kunne ha blitt oppklart innen få dager hvis de hadde brydd seg med å sjekke ut tips. Det gadd de tydeligvis ikke. 

Enig, jeg er faktisk sjokkert etter NRK-artikkelen i dag. Både bilen med blod, og også nedgravde klær med blod på, hvor de finner hår MED rot, som de aldri undersøker! Også er det ikke interessant fordi det er x mil unna åstedet? Det er jo ikke normalt å grave ned klær, og attpåtil blodige!

Det hadde kostet dem så lite å sjekke dette! Skal man ikke snu alle steiner?

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden - håper VIRKELIG at drapsetterforskning i Norge er noe annet i dag.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (25 minutter siden):

Enig, jeg er faktisk sjokkert etter NRK-artikkelen i dag. Både bilen med blod, og også nedgravde klær med blod på, hvor de finner hår MED rot, som de aldri undersøker! Også er det ikke interessant fordi det er x mil unna åstedet? Det er jo ikke normalt å grave ned klær, og attpåtil blodige!

Det hadde kostet dem så lite å sjekke dette! Skal man ikke snu alle steiner?

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden - håper VIRKELIG at drapsetterforskning i Norge er noe annet i dag.

Og dette var på en plass den som nå er siktet var mye . Og politiet hadde fått mange tips fra psykologen og Grethe Stømme om denne mannen da . 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterforskningen i denne saken har vært så dårlig at det er helt sjokkerende! Det verste er at jeg blir like overrasket hver gang det kommer nye opplysninger om slett politiarbeid. Altså, hva gjorde de på egentlig? De har jo vært helt inkompetente! Og det er ikke som at det bare var det uerfarne lokalpolitiet på Karmøy som sto i en sak som ble for stor for dem - selveste Kripos hadde jo ansvaret!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sjokket over hvor lett de faktisk kunne tatt den skyldige!!! Etter jeg så dokumentaren om igjen, når politiet allerede fikk tips dagen etter drapet, hvor en mann i vegvesenet hadde sett ferske spor fra en bil ut fra den gamle sundvegen, hvor det var lagt klorkalsium, og det festet seg på bilen, derfor kunne han se på denne natten at det var kjørt en bil der, og når det var eneste veien de hadde lagt klorkalsium på også.. Og når politiet i tillegg fikk opplysninger om en dame som sto lent inntil en grønn bil. Hvorfor konsentrerte de seg ikke bare om å finne denne bilen? Gå ut i media og få tips om alle grønne biler i distriktet... Hadde de funnet en grønn bil og med klorkalsium, så tror jeg de hadde funnet ham, og itillegg hvis han hadde lignende voldsepisoder på rullebladet fra tidligere, så hadde de lagt sammen 2 og 2 ganske fort her, istedenfor å henge seg opp i et søskenbarn som hadde "blottet" seg litt i en treningshall..... Dårligt av politiet og ikke sjekke opp i alt av tips, som faktisk var viktige... 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulvplanke skrev (På 21.9.2021 den 20.51):

Enig, jeg er faktisk sjokkert etter NRK-artikkelen i dag. Både bilen med blod, og også nedgravde klær med blod på, hvor de finner hår MED rot, som de aldri undersøker! Også er det ikke interessant fordi det er x mil unna åstedet? Det er jo ikke normalt å grave ned klær, og attpåtil blodige!

Det hadde kostet dem så lite å sjekke dette! Skal man ikke snu alle steiner?

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden - håper VIRKELIG at drapsetterforskning i Norge er noe annet i dag.

Syns det virker som det er slett arbeid som er årsaken til de fleste uoppklarte store saker i Norge 🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (På 17.9.2021 den 9.41):

interessant artikkel om at politiet kan ha brukt skjulte etterforskningsmetoder: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/ALEXqx/drapssiktedes-forsvarer-tror-politiet-har-brukt-skjult-etterforskning

Tror forsvarer selv dette, eller er det et ledd i strategien om så mest mulig tvil om skyldspørsmålet for sin klient🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (På 10.9.2021 den 16.54):

Leke litt med seg selv i buskene er kanskje ikke ideelt,men det er helt normal tenåringsguttadferd.Alle som har hatt gym på ungdomskolen har vel sett eller vært involvert i et par #metoo episoder i garderobeområdet. det bobler litt over i de åra. dette burde Kripos vite. 

Ja det tror jeg er ganske normalt. Tror de fleste tenåringer runker mye. Forskjellen er at noen er mer impulsive og ikke så diskré som andre med det de gjør. 

Det blir jo det samme i barnehagen når man fokuserer på de barna man ser slår og biter andre. Det er mange andre barn som gjør det samme men som ikke gjør det når en voksen ser på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bekrefter overfor fetterens forsvarer, Arvid Sjødin, at fetteren offisielt er ute av saken. Nå vil forsvareren begjære at saken om erstatningskravet gjenåpnes.  (NRK)

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...