Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SinfulBby skrev (5 timer siden):

De som hadde ansvaret for at fetteren ble dømt sitter nå som hodeløse høns å bare «hææææ.. kan det virkelig være en annen som kan ha gjort dette»? Det er helt sinnsykt provoserende!!! Enten er de totalt tjukk i huet eller så må de ha hatt en tvil innerst inne i alle disse årene , men presset på å få tatt noen har vært så stort at de bare har svelga en høns uten å blunke! Dette er helt på tryne! Uansett hva de sier nå blir dette bare for dumt! Skulle vært dømt hele gjengen for å ha ødelagt liv. Feil kan skje, ja! Men i dette tilfelle er det jo bevis for at tilståelsen ikke hang på greip. 

Om det er «J» som nå er tatt for drapet eller ikke, så bør fetteren frikjennes. Enkelte ting er så skammelig at jeg kjenner jeg er flau på andre folks vegne, folk jeg ikke en gang kjenner.. folk som man skal kunne stole på gjør en grundig jobb! Håper de kjenner litt på ubehageligheten selv nå.. det fortjener de! 
 

Fetteren er frikjent, men ble dømt til å betale erstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Fetteren er frikjent, men ble dømt til å betale erstatning

Logikken i det her kommer jeg aldri til å skjønne. Frikjent, men likevel "skyldig" nok til å måtte betale erstatning? Henger ikke på greip i mine ører.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SinfulBby skrev (3 timer siden):

 

Frikjent men ikke frikjent likevel kall det hva du vil…Er jo en slags måte å henge dette ved han selvom de ikke kunne dømme han. Han har jo alltid vært den «skyldige».. innad i familien også. Han ble dømt til å betale oppreisning til foreldrene. Hva søren er det fornoe ? Hvis man ikke har gjort noe galt ?

Stemmer, men det er to forskjellige instanser med forskjellige krav til sannsynlighet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khadira skrev (1 minutt siden):

Logikken i det her kommer jeg aldri til å skjønne. Frikjent, men likevel "skyldig" nok til å måtte betale erstatning? Henger ikke på greip i mine ører.

Enig der, men det er lovverket vårt. OJ ble jo frikjent men dømt til å betale erstatning så skjer andre steder og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Krepsen72 said:

Her står det at det er hår som er funnet på Birgittes benklær.

VG får opplyst at DNA-beviset ikke er entydig, i den forstand at profilen også kan matche nære mannlige familiemedlemmer til siktede, i oppad- og nedadstigende linje.

 

Det jeg ikke skjønner med dette er at Ragne Farmen sier at DNA fra hår arves fra mor.

DNA matchen er ikke fra hår.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khadira skrev (5 timer siden):

Dette skjønner ikke jeg heller. Han er ikke ordentlig frikjent i mine øyne siden han er dømt til å betale oppreisning. Gir ikke mening i det hele tatt, jo.

kravet om oppreising er vel fordi han sa seg skyldig, han innrømmet drapet. så er det ikke han likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg så nå at denne ligger på underforumet "reality-tv", det føles upassende med saker som dette altså.. Tråden har gått lenge og det er sikkert få som bryr seg, tråden i seg selv er jo seriøs. Bare fikk litt bismak i munnen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (På 30.8.2018 den 14.38):

Fordi han er nærliggende å mistenke, med tanke på at han befant seg i området. Han tilstod (riktignok under press, på grunn av et inkompetent politi). Han tok dødsfallet urimelig tungt. De involverte politifolkene tror han er den skyldige.

Men jeg tar det tilbake, om det viser seg at det går an å nagle en annen til drapet.

Vi tar alle døden forskjellig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Stemmer, men det er to forskjellige instanser med forskjellige krav til sannsynlighet

Det skjønner jeg og jeg trenger ikke at 10 stk her inne skal poengtere det, hvis du leser lengre opp å følger meg i tråden ville du sett det. Det egentlige poenget her er om man da virkelig er frikjent? Tror ikke dette hjalp så mye for fetteren sånn sosialt sett og det å få renvasket navnet sitt. 
Det man sier her er at vi ikke har bevisene men vi tror det er deg, så en erstatning er på sin plass!

Disse to forskjellige instansene ligger under samma paraply, hvis man titter høyt nok opp..

Tenker alle dere her, på lik linje med fetteren  ville følt seg like dømt, om det bare ble erstatning. Da er man bare urettferdig behandlet dersom man er uskyldig. 
Livet hans etterpå ble ikke som før, det ble jo ødelagt. Så hvor mye var den frikjennelsen verdt sånn egentlig?? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder den erstatningsdommen, så er det klart det strider mot alminnelig rettsfølelse at han skal være dømt til erstatning for et forhold han er frikjent for. Fetteren vant over Norge da saken hans ble behandlet i Menneskerettsdomstolen i Strassbourg, og EMD kom til at den s.k. uskyldspresumsjonen var brutt.  Men såvidt jeg forstår er der likevel et hull i lovverket som gjør at saken hans ikke kan gjenåpnes, til tross for at Sjødin har prøvd ca tusen ganger.

https://www.nrk.no/norge/fikk-medhold-i-strasbourg-1.508744

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 4.9.2021 den 11.37):

Haugesunds Avis skriver i dag at den siktede disponerte en mørkegrønn bil på den tiden Birgitte ble drept. I dokumentaren som ble vist på TV2 var det et par som sa at de måtte hoppe ut av veien for en bil i stor fart på vei mot Gamle Sundvegen, der Birgitte ble funnet drept morgenen etter. Den ene av de to observerte en mannlig sjåfør og en kvinne som passasjer. Han nevnte i avhør det bilmerket den nå siktede mannen disponerte på den tiden. 

Vi skal ikke ta noen ting på forskudd her, men det ser ut til at mange løse tråder nå kan nøstes opp. 

 

 

VG skriver at det er snakk om en grønn Opel, og at denne har vært sentral i saken. (VG)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siktede skal nå sjekkes opp mot en brutal voldtekt på Stord i 1999. Ei jente ble forsøkt kvalt, voldtatt og forlatt i bevisstløs tilstand i en hage. Hendelsen er fortsatt uoppklart, 22 år senere. (Radio Haugaland)

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NenehGoji skrev (15 timer siden):

Uff, jeg så nå at denne ligger på underforumet "reality-tv", det føles upassende med saker som dette altså.. Tråden har gått lenge og det er sikkert få som bryr seg, tråden i seg selv er jo seriøs. Bare fikk litt bismak i munnen.

Dersom du ser på første side er tråden opprettet grunnet tv2 serien, om en eventuell moderator velger å flytte den blir noe annet 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SinfulBby skrev (9 timer siden):

Det skjønner jeg og jeg trenger ikke at 10 stk her inne skal poengtere det, hvis du leser lengre opp å følger meg i tråden ville du sett det. Det egentlige poenget her er om man da virkelig er frikjent? Tror ikke dette hjalp så mye for fetteren sånn sosialt sett og det å få renvasket navnet sitt. 
Det man sier her er at vi ikke har bevisene men vi tror det er deg, så en erstatning er på sin plass!

Disse to forskjellige instansene ligger under samma paraply, hvis man titter høyt nok opp..

Tenker alle dere her, på lik linje med fetteren  ville følt seg like dømt, om det bare ble erstatning. Da er man bare urettferdig behandlet dersom man er uskyldig. 
Livet hans etterpå ble ikke som før, det ble jo ødelagt. Så hvor mye var den frikjennelsen verdt sånn egentlig?? 

Ser den, men svarte bare på din replikk til meg.

Er enig i at det ikke er en fullstendig frikjennelse når en blir idømt erstatningsplikt. Og en vil da og naturlig nok føle seg dømt.

Personlig avslutter jeg alle konti i Fokus Bank (nå den danske bank) når de trakk tilbake jobbtilbudet hans

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden):

Ser den, men svarte bare på din replikk til meg.

Er enig i at det ikke er en fullstendig frikjennelse når en blir idømt erstatningsplikt. Og en vil da og naturlig nok føle seg dømt.

Personlig avslutter jeg alle konti i Fokus Bank (nå den danske bank) når de trakk tilbake jobbtilbudet hans

🙊😀👌🏼👍🏻🙌🏼👏🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xstrella skrev (8 minutter siden):

Rart de enda ikke har fått pengene?

De har fått pengene som voldsoffererstatning fra staten tror jeg, og så har staten frafalt kravet mot fetteren hvis jeg har forstått det rett

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dokumentarserien om Birgitte på nytt igjen nå, og jeg reagerer svært sterkt på hvordan Erik Lea, foreldrenes advokat, omtaler fetteren. Han bruker blant annet ordet "idiot"... Flere som har lagt merke til hans ekstremt arrogante holdning?? 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK har vært i kontakt med flere personer som kjenner den nå drapssiktede mannen i 50-årene. Fra flere hold bekreftes det uavhengig av hverandre at mannen reiste mye i Norge med bilen sin de siste årene.  (NRK)

Han skal også ha vært involvert i en kollisjon med en taxi i Stavanger sentrum den natta Tina Jørgensen forsvant. I følge taxisjåføren virket mannen veldig nervøs, og han svettet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...