Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DutchVanDeLind skrev (6 minutter siden):


Det er ikke ”Dahlstrøm”. Det var ”Rusmissbrukeren”. Han kom Hjem natten hun Ble drept, blodig og snakket usammenhengende. Det er en stund siden Jeg leste boken men Jeg mener på at Jahr skrev at mye tyder på at det Ble ”bekreftet” at mannen vært i slåsskamp den aktuelle natten og at vitner styrket det. 
 

”Dahlstrøm” var fyren fra Skudesnes. Han hadde påvist voldshistorikk mot Jenter tidligere. Han hadde, blandt annet, gått till angrepp mot en jente i et joggespor med en sykkelpumpe. Når han slo henne ned begynte han å spør masse sexrelaterte greier om henne før han fikk panikk og stakk. Han oppsøkte også psykologen sin, i hennes Hjem, og tok kvelertak på henne etter at hun spurt ham om å gå. Han hadde ikke alibi for drapsnatten men Ble ikke ordentlig sjekket opp. Han var også i Stavanger kvelden Tina Ble drept. Derfor regner Jeg med at det er han som er tatt.

Nå er det mange år siden jeg leste boken..men ble ikke også en mann fra Oslo omtalt? Eller blander jeg ham sammen med «Dahlstrøm»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, DutchVanDeLind said:


Det er ikke ”Dahlstrøm”. Det var ”Rusmissbrukeren”. Han kom Hjem natten hun Ble drept, blodig og snakket usammenhengende. Det er en stund siden Jeg leste boken men Jeg mener på at Jahr skrev at mye tyder på at det Ble ”bekreftet” at mannen vært i slåsskamp den aktuelle natten og at vitner styrket det. 
 

”Dahlstrøm” var fyren fra Skudesnes. Han hadde påvist voldshistorikk mot Jenter tidligere. Han hadde, blandt annet, gått till angrepp mot en jente i et joggespor med en sykkelpumpe. Når han slo henne ned begynte han å spør masse sexrelaterte greier om henne før han fikk panikk og stakk. Han oppsøkte også psykologen sin, i hennes Hjem, og tok kvelertak på henne etter at hun spurt ham om å gå. Han hadde ikke alibi for drapsnatten men Ble ikke ordentlig sjekket opp. Han var også i Stavanger kvelden Tina Ble drept. Derfor regner Jeg med at det er han som er tatt.

Hvem av dem eide den bilen som sto på kaien med blodspor på seg som ikke ble sjekket av politiet? Og var der ikke en pose med klær også i nærheten av den bilen? 

Tror jeg må lese boken på nytt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno1 skrev (37 minutter siden):

Lurer jeg også på. Husker det var snakk om en som kom til en bekjent blodig og skrikende/hissig på natten BT ble drept.

det er en annen. Han er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (15 minutter siden):

Hvem av dem eide den bilen som sto på kaien med blodspor på seg som ikke ble sjekket av politiet? Og var der ikke en pose med klær også i nærheten av den bilen? 

Tror jeg må lese boken på nytt 🙈

Var det samme vedkommende som angrep psykologen? Kan se ut til at det kan være ham da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (13 minutter siden):

Hvem av dem eide den bilen som sto på kaien med blodspor på seg som ikke ble sjekket av politiet? Og var der ikke en pose med klær også i nærheten av den bilen? 

Tror jeg må lese boken på nytt 🙈

Det var Dahlstrøm sin bil, ja. 
 

Det er en stund siden Jeg leste boken, men Jeg vet at Dahlstrøm er personen som Grete Strømme, tidligere i politiet, alltid trodde var skyldig. Han hadde god kjenskap til Gamle Sundsveg der Birgitte ble drept og Jeg mener på at han nektet til det i forhør. Jeg mener og å huske på at han løy om alibi den natten og at han eide en bil som lignet på den Birgitte Ble sett lene seg inn i. Jeg skal lese boken på ny igjen ila helgen for å kontrollere alt dette, men Jeg er sikker på at det er han som er siktet. Han var, som sagt, i Stavanger kvelden Tina ble drept. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DutchVanDeLind skrev (30 minutter siden):


Det er ikke ”Dahlstrøm”. Det var ”Rusmissbrukeren”. Han kom Hjem natten hun Ble drept, blodig og snakket usammenhengende. Det er en stund siden Jeg leste boken men Jeg mener på at Jahr skrev at mye tyder på at det Ble ”bekreftet” at mannen vært i slåsskamp den aktuelle natten og at vitner styrket det. 
 

”Dahlstrøm” var fyren fra Skudesnes. Han hadde påvist voldshistorikk mot Jenter tidligere. Han hadde, blandt annet, gått till angrepp mot en jente i et joggespor med en sykkelpumpe. Når han slo henne ned begynte han å spør masse sexrelaterte greier om henne før han fikk panikk og stakk. Han oppsøkte også psykologen sin, i hennes Hjem, og tok kvelertak på henne etter at hun spurt ham om å gå. Han hadde ikke alibi for drapsnatten men Ble ikke ordentlig sjekket opp. Han var også i Stavanger kvelden Tina Ble drept. Derfor regner Jeg med at det er han som er tatt.

Stemmer, det er Dahlstrøm fra Skudesnes som de har tatt nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fittesnerk skrev (2 minutter siden):

Var det samme vedkommende som angrep psykologen? Kan se ut til at det kan være ham da.

Det er han, ja. Samme fyr som angrep en annen jente oprovosert i et joggespor. 
 

Til dere som sett serien men er usikker på Hvem det er. Det er personen Jahr konfronterte i den ene episoden men som de ikke viste ansiktet av. De viste bare dialogen i samtalen der han var irritert over at Jahr mistenkligjort han i boken sin. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (32 minutter siden):

Hvem av dem eide den bilen som sto på kaien med blodspor på seg som ikke ble sjekket av politiet? Og var der ikke en pose med klær også i nærheten av den bilen? 

Tror jeg må lese boken på nytt 🙈

Det var ikke noen av kandidatene som eide den bilen. Det var vel noen som var ute med båten, og da de kom tilbake fant de blodspor på bilen sin. Ja, de klærne ble funnet i nærheten (i Skudesneshavn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno1 skrev (1 time siden):

Lurer jeg også på. Husker det var snakk om en som kom til en bekjent blodig og skrikende/hissig på natten BT ble drept.

Det er ikke Dahlstrøm. Det var en narkoman som kom til et ektepar med blodige klær etc. Han var ute av seg og hadde sagt “hva har jeg gjort” flere ganger. Ein seier at ein har ettergått opplysningene og at denne narkomane ikke har hatt tid til å utføre drapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (49 minutter siden):

Nå er det mange år siden jeg leste boken..men ble ikke også en mann fra Oslo omtalt? Eller blander jeg ham sammen med «Dahlstrøm»?

Oslo mannen og Dahlstrøm er 2 forskjellige ja. Dahlstrøm er tatt ut i fra boka til Jahr. Oslo mannen trur eg kom i søkelyset i tv serien om eg ikke husker feil. Oslo mannen er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jouley skrev (Akkurat nå):

Er det en viss person som krevde en viss sum i oppreising etter å ha blitt anklaget for å ringe til fetterens advokaten sin kone?

Nei, det var en annen fyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Medlem-X said:

Det var ikke noen av kandidatene som eide den bilen. Det var vel noen som var ute med båten, og da de kom tilbake fant de blodspor på bilen sin. Ja, de klærne ble funnet i nærheten (i Skudesneshavn)

Stemmer! Nå husker jeg. Og de som fant blodsporene og klærne ringte politiet og unngikk å vaske bilen ganske lenge, men politiet kom aldri og sjekket. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardinal skrev (1 minutt siden):

Oslo mannen og Dahlstrøm er 2 forskjellige ja. Dahlstrøm er tatt ut i fra boka til Jahr. Oslo mannen trur eg kom i søkelyset i tv serien om eg ikke husker feil. Oslo mannen er død.

Oslo-mannen ble nevnt i boka til Per Asle Rustad (i nyere tid, men har vært nevnt i saken tidligere også selvsagt) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (1 minutt siden):

Stemmer! Nå husker jeg. Og de som fant blodsporene og klærne ringte politiet og unngikk å vaske bilen ganske lenge, men politiet kom aldri og sjekket. 

Det er slett politiarbeid det…. tenk at saken kunne vært løst allerede da😢

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Medlem-X skrev (Akkurat nå):

Oslo-mannen ble nevnt i boka til Per Asle Rustad (i nyere tid, men har vært nevnt i saken tidligere også selvsagt) 

Blir mye å holde styr på når det har vært flere bøker og tv serier😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kardinal said:

Det er slett politiarbeid det…. tenk at saken kunne vært løst allerede da😢

Er det en ting som går igjen i denne saken så er det slett politiarbeid.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (2 minutter siden):

Stemmer! Nå husker jeg. Og de som fant blodsporene og klærne ringte politiet og unngikk å vaske bilen ganske lenge, men politiet kom aldri og sjekket. 

Ja, de som fant blodsporene på bilen kontaktet politiet, men skjedde ikke noe. Klærne ble vel funnet en stund senere av noen andre (men i nærheten av der hvor de tidligere fant bilen med blodspor).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardinal skrev (2 minutter siden):

Oslo mannen og Dahlstrøm er 2 forskjellige ja. Dahlstrøm er tatt ut i fra boka til Jahr. Oslo mannen trur eg kom i søkelyset i tv serien om eg ikke husker feil. Oslo mannen er død.

Stemmer. Det er mulig det allikevel er Dahlstrøm jeg mener - fordi jeg hang meg opp i at han også befant seg i Stavanger da Tina Jørgensen ble drept. Jeg har lenge ment at det er så store fellestrekk i ugjerningene som ble begått mot disse to jentene, at det nesten er umulig å ikke se en link. Håper det blir en oppklaring på begge drap. 
 

Så er det store spørsmålet; Da han gjorde innbrudd hos flere jenter, hva holdt han tilbake i fra å begå overgrep mot også disse jentene - dersom han allerede har drept? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...