Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest shash90

Jeg er ikke født i Norge og har nylig(siste årene) fått med meg BT-saken, Orderud-saken, Therese og Marianne sakene. BT saken er desidert den som har gjort meg mest forbanna. Minner meg også litt om Kevin-saken i Sverige, der to brødre på 5 og 7 år ble beskyldt for å ha drept jevnaldrende Kevin. 

Var virkelig ikke klar over at noe sånt kunne skje i fredelige Norge. Skjer så klart glipp overalt, men dette er skandale. Jeg har gråt så mye, stakkars familier. Lurer på om hvis de finner den skyldige, vil forbedre forholdet mellom familiene? Tviler egentlig litt på det, tror de har på en måte såret hverandre og vært skuffet over hverandre i så mange år at de følelsene er vanskelige å legge bak seg. Huff, jeg er oppriktig lei meg på deres vegner. Håper de en dag vil få løsning på saken og at forholdet blir mindre anspent. 

De av dere som er skeptiske til at enkelte tilstår eller at vitner husker tidspunkt og hendelser korrekt, burde se "The mind, explained" eller "When they see us" på netflix. Den siste handler mer om rasisme, men det gir et bra bilde for hvordan tenåringer kan bli manipulert av politiet. 5 ungdommer tilsto for å ha voldtatt en dame, uten at det aldri skjedde, og de ble dømt til 10-15 år. 

Endret av shash90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, shash90 skrev:

Lurer på om hvis de finner den skyldige, vil forbedre forholdet mellom familiene?

Det toget er nok gått forlengst, kjenner til begge familiene, det er nå over 25 år siden, hadde dette vært ryddet opp i kjapt kunne det gått men, slik er det desverre ikke 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det toget er nok gått forlengst, kjenner til begge familiene, det er nå over 25 år siden, hadde dette vært ryddet opp i kjapt kunne det gått men, slik er det desverre ikke 

Anonymkode: 18b7f...b4a

Kan tenke meg det. Har satt meg veldig inn i saken de siste ukene. Selvom de finner den skyldige og kan bevise det, vil jeg tro de involverte vil ha vanskeligheter med å innta informasjonen. Nå tenker jeg på de som fortsatt tror det er fetteren, politiet har gjort en så dårlig jobb i starten at ingen har troen på de lenger 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det toget er nok gått forlengst, kjenner til begge familiene, det er nå over 25 år siden, hadde dette vært ryddet opp i kjapt kunne det gått men, slik er det desverre ikke 


Hvorfor det, de er vel ikke mindre begavede? Jojo, det er jo Kopervik, og der er folk vanligvis passelig firkantete. Ja jeg har selv bodd i området hele livet ( ca like lenge som foreldrene her), og har mine erfaringer. Koperviksfolk som feks skal drive med noe, er som regel bånn i bøtta for å si det sånn, men tror selv de er  best i verden. Ok nå avsporer jeg litt, beklager det.
Nei altså, hvis det skulle bli uomtvistelig bevist at noen andre enn fetteren har gjort det, så kan jeg ikke forstå hvorfor de da skal fortsette fientligheten. Hvis alle vet at det ikke er tvil. Er jo ikke grunn til det da.
 

 

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Hvorfor det, de er vel ikke mindre begavede? Jojo, det er jo Kopervik, og der er folk vanligvis passelig firkantete. Ja jeg har selv bodd i området hele livet ( ca like lenge som foreldrene her), og har mine erfaringer. Koperviksfolk som feks skal drive med noe, er som regel bånn i bøtta for å si det sånn, men tror selv de er  best i verden. Ok nå avsporer jeg litt, beklager det.
Nei altså, hvis det skulle bli uomtvistelig bevist at noen andre enn fetteren har gjort det, så kan jeg ikke forstå hvorfor de da skal fortsette fientligheten. Hvis alle vet at det ikke er tvil. Er jo ikke grunn til det da.
 

 

Anonymkode: 9c943...b6b

Tenkte kanskje fordi de har (gjennom så mange år) såret hverandre, eller dannet et svært negativt bilde av hverandre, at selv en tilståelse med bevis ville ha gjort det vanskelig å overbevise at fetteren er uskyldig. Hvis det gir mening? Og når en uenighet om noe så alvorlig har pågått i så mange år, vil være vanskelig å "glemme". 

Jeg ser for meg at faren til Birgitte aldri vil tro på cold case gruppa om de løser saken, og det viser seg at fetteren er uskyldig. Da vil forholdet mellom de to familiene fortsatt være slik som det er i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvorfor det, de er vel ikke mindre begavede? Jojo, det er jo Kopervik, og der er folk vanligvis passelig firkantete. Ja jeg har selv bodd i området hele livet ( ca like lenge som foreldrene her), og har mine erfaringer. Koperviksfolk som feks skal drive med noe, er som regel bånn i bøtta for å si det sånn, men tror selv de er  best i verden. Ok nå avsporer jeg litt, beklager det.
Nei altså, hvis det skulle bli uomtvistelig bevist at noen andre enn fetteren har gjort det, så kan jeg ikke forstå hvorfor de da skal fortsette fientligheten. Hvis alle vet at det ikke er tvil. Er jo ikke grunn til det da.
 

 

Anonymkode: 9c943...b6b

Feks, fetterens søster som er etterpåklatt har aldri blitt kjent med den siden av familien,naturligvis begrunnet med sakens bitre etterspill, selv den dag i dag blir dessverre fetteren omtalt som den skyldige av folk i nærområdet, sårene er dype i begge familiene, men naturligvis ekstra dype hos BT's foreldre 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, shash90 skrev:

Tenkte kanskje fordi de har (gjennom så mange år) såret hverandre, eller dannet et svært negativt bilde av hverandre, at selv en tilståelse med bevis ville ha gjort det vanskelig å overbevise at fetteren er uskyldig. Hvis det gir mening? Og når en uenighet om noe så alvorlig har pågått i så mange år, vil være vanskelig å "glemme". 

Jeg ser for meg at faren til Birgitte aldri vil tro på cold case gruppa om de løser saken, og det viser seg at fetteren er uskyldig. Da vil forholdet mellom de to familiene fortsatt være slik som det er i dag. 

Tror BT's far har vanskeligere for og "begrave stridsøksen" enn det fetterens far har, men snart 25 år med saken har jo gått utover den neste generasjonen igjen, da fetteren har barn, hans søsken har barn osv

Voksne prater, barn får ting med seg og sier ting osv

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feks, fetterens søster som er etterpåklatt har aldri blitt kjent med den siden av familien,naturligvis begrunnet med sakens bitre etterspill, selv den dag i dag blir dessverre fetteren omtalt som den skyldige av folk i nærområdet, sårene er dype i begge familiene, men naturligvis ekstra dype hos BT's foreldre 

Anonymkode: 18b7f...b4a

Etter boken og TV-serien har mange skjønt at fetteren neppe var skyldig, så det er ikke lenger slik at det store flertallet i nærområdet i dag mener det var han som gjorde det.

Anonymkode: 95228...7fe

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shash90
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter boken og TV-serien har mange skjønt at fetteren neppe var skyldig, så det er ikke lenger slik at det store flertallet i nærområdet i dag mener det var han som gjorde det.

Anonymkode: 95228...7fe

Er du fra området? Lurer på hva læreren og alle de andre som beskyldte han for drapet tenker nå😬?

Er så farlig å mistenke noen for drap. Tenk at hele landet snur ryggen mot deg? Mennesker er flokkdyr, og er ikke så selvstendige som man skal ha det til. Men virker som faren til fetteren har virkelig klart å fylle det rommet som fetteren har manglet i livet. For en støttespiller, han mot alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter boken og TV-serien har mange skjønt at fetteren neppe var skyldig, så det er ikke lenger slik at det store flertallet i nærområdet i dag mener det var han som gjorde det.

Anonymkode: 95228...7fe

Mange har skjønt det ja, men enkelte har ikke sett serien eller lest boka av den enkle grunn de har gjort sin mening om det for over 20 år siden, og ingen skal få dem til å forandre den

Da boka kom ut, spurte jeg en om han hadde lest den, nei svarte vedkommende, begrunnet med boken var skrevet av forfatteren og fetterens famile, og dermed sette han i et bedre lys, ble lamslått av hvordan enkelte kan mene slikt

Også i nærmiljøet vet jeg de har gjort sin oppfatning av saken på rykter, da fetteren hadde en litt utsvevende sexualdrift

Anonymkode: 18b7f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke fetteren 17 år eller noe? Ikke rart han tilstår om han blir presset og isolert av etterforskere, Vet ikke om han er uskykdig eller ikke, men det er da flere saker, tenker mest fra USA, hvor unge mennesker har blitt manipulert til å tilstå drap dem umulig kunne ha begått.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 15.16, Tanuki skrev:

Var ikke fetteren 17 år eller noe? Ikke rart han tilstår om han blir presset og isolert av etterforskere, Vet ikke om han er uskykdig eller ikke, men det er da flere saker, tenker mest fra USA, hvor unge mennesker har blitt manipulert til å tilstå drap dem umulig kunne ha begått.

Avhørene ble gjort slik da, ingen lyd eller video opptak, avhøreren av fetteren avhørte også meg om mine bevegelser i det tidsrommet drapet ble begått, ( mange var inne til avhør) ingen opptak, kun avhøreren og den som skulle avhøres, heldigvis er ting annerledes den dag i dag

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt forferdet over politiet i denne saken. Jeg sitter her helt paff, og skjønner ikke hvordan det er mulig. De drev jo med sabotasje! Og fetteren skulle tas uansett hva?? Det spilte ingen rolle at drapsmannen gikk løs, så lenge fetteren ble tatt! Altså jeg har ikke ord. 

Hvorfor har ikke dette fått konsekvenser?! 

Prøver som forsvant i posten?? Hva faen. Bevismateriale som ble tuklet med i politiets varetekt?! Listen er så ufattelig lang i denne saken. Jeg skjønner ikke hvorfor de fikk holde på på dette viset, og ingen grep inn!

Politiet burde selv vært etterforsket i denne saken. 

Anonymkode: b2d0a...d79

Fotspor som ble fjernet på grinda, som også ble lukket opp og igjen om natten.

Etter den siste tids avsløringer om ukultur i politiet, og at det var spesielt utbredt på 90-tallet, glir tankene tilbake til dette.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotspor som ble fjernet på grinda, som også ble lukket opp og igjen om natten.
 

Anonymkode: 9c943...b6b

Hvilke fotspor er dette? På grinda i gjerdet som fører inn til åstedet, fant KRIPOS-teknikerne et fottøyavtrykk. Mønsteret i skoavtrykket på grinda er kraftig. (Dagbladet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NordicViking skrev:

Hvilke fotspor er dette? På grinda i gjerdet som fører inn til åstedet, fant KRIPOS-teknikerne et fottøyavtrykk. Mønsteret i skoavtrykket på grinda er kraftig. (Dagbladet

Sko avtrykkets mønster ble matchet opp mot fetterens sko, da dette ikke stemte me fetterens sko, ble det mankulert/kastet 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at personen som drepte Birgitte også drepte Tina Jørgensen? Er vel kun 5 år mellom de to sakene og de bodde kun to timer unna hverandre..

Anonymkode: 8d073...744

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at personen som drepte Birgitte også drepte Tina Jørgensen? Er vel kun 5 år mellom de to sakene og de bodde kun to timer unna hverandre..

Ja den ene moduskandidaten som er i live enda, er vel bevist at var i det området på den tiden.  Nå er jeg ikke helt sikkert om det er to eller en, men det er vel samme som løy om at han ikke kjente til gamle sundsvei, mens kjente av han kunne si at det visste han godt. Og samme som angrep en psykolog og noen andre? 

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig at personen som drepte Birgitte også drepte Tina Jørgensen? Er vel kun 5 år mellom de to sakene og de bodde kun to timer unna hverandre..

Anonymkode: 8d073...744

Sikkert ikke umulig, men den absolutt heteste kandidaten i Tina-saken (som selv senere ble drept) kan man neppe forbinde med Karmøy 5 år tidligere.

Anonymkode: 95228...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper politiet snart går ut med noe  nytt. Slik jeg har forstått det så dukket det opp nytt DNA spor etter nye analyser.....

Anonymkode: c9558...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...