Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan bli skremt av å se serien om dette tragiske drapet. Det virker som politiet ikke var forberedt og satt opp til å håndtere en slik sak overhodet. Spesielt lokalt politi på Karmøy og i Haugesund. I tillegg sviktet det man var satt opp for, i så og si alle ledd i løpet av saken. Eneste som er noe formildende for politiets del er at de nok ble villedet lenge av denne DNA analysen som senere viste seg å være feil. Men mulig de bare hadde gått etter fetteren enda tidligere om dette ikke utelukket han. Etter en slik villedning skulle man tro man startet helt på nytt og veldig åpent. Hadde det vært gjort tror jeg denne saken hadde vært løst. Man burde i denne rundet blant annet avhørt ekteparet som fikk besøk på natten av en blodig mann, de hadde kontaktet politiet. Men man snevrer seg da rett inn på fetteren. Det å gå etter fetteren så ensporet som det kommer frem at de gjorde, kan ikke forsvares på en eneste måte ut fra det som blir presentert, og ingen fra politiet kommer med noe mer i intervjuer, så da går jeg ut fra at de ikke hadde mer. Og det blir jeg skremt av, for det er alt for tynt, og det støttes ikke av bevis. Det er vel heller så bevisene taler veldig mot at fetteren kan ha gjort dette. Jeg anser han som helt uskyldig. 

Fetteren burde fått en uforbeholden beklagelse av justisministeren, som og burde ordnet opp i det rotete forholdet man kommer i juridisk, om de nå finner en annen gjerningsmann. Det er rett og slett ikke holdbart i Norge i 2019 at noen er dømt til å betale erstatning om en annen blir funnet skyldig. Det er og veldig uheldig med at man kan dømmes uskyldig, men skyldig nok til å betale erstatning. Skjønner hva juristene sier om dette, men det er ikke riktig for vedkommende å få hengt en slik tvil over seg. Er man uskyldig strafferettslig så er man uskyldig og skal ikke måtte få hengende tvilen over seg, ved å måtte betale erstatning.

Som mange over her skriver, så er det mye å stusse på som jeg kunne tenkt meg mer belyst. Blant annet disse to politimennene som var der på kvelden. Hvorfor kjørte de forbi der, var dette vanlig praksis, eller noe de gjorde kun denne kvelden? Meldte de fra om dette i rapport ved skift slutt, eller noe de meldte fra om etter at drapet ble kjent? Stakk de fra stedet mens det var lyder i buskaset, eller forsvant lydene i buskaset mens de var der? Hvor nært var de avdøde? 

Og han politimannen som luftet hunden i bil, meget spesielt å være politi å ha en hund som markerer slik uten å sjekke noe hva dette kan ha vært. Har dyr selv og markerer de slik så forsøker jeg alltid å sjekke hva det er for noe.

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor så mange melder fra om ting til politiet uten å bli avhørt i saken. Spesielt dette ekteparet som fikk besøk av en blodig og hysterisk mann på natten der. I ettertid så var nok det fatalt for saken og fetteren. Om jeg har fått alt riktig så har personen ville lakkere om bilen, som visstnok stemmer noe overens med andre vitneutsagn om bil i høy fart og bil i sentrum, personen ville flytte eller legges inn / omplasseres! Personen har innrømmet befattelse med drapet til en «drikke» kompis i ettertid, personen har og hatt DNA treff, som ble tilbakevist med en kontraprøve i 2003. Personen har og brukt parykk ser jeg skrevet her, men vet ikke hvor sikkert det er. Jeg føler på at dette er kandidaten ut fra dette som er presentert og håper de nå har fått ett endelig og sikkert DNA treff på denne personen nå. Han er selvfølgelig uskyldig til det er bevist. Personen er vel også død?

Hendelsesforløpet jeg ikke greier å komme bort fra etter å ha sett dette er ganske likt det som vises i serien, at Birgitte haiker med vedkommende fra Kopervik. På turen så prøver gjerningsmannen seg på BT  som avfeier mannen og hun går nok fra bilen og foran denne hjemover. Personen griper da lett tilgjengelig gjenstand i bilen og tar igjen BT og går amok. Hun slepes så mot bilen og på siden av denne, så får personen øye på grinden og drar hun inn der. Men hva vet jeg!

Håper DNA analysen nå slår fast drapsmann så dette tragiske drapet får en avslutning for alle parter.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Forier skrev:

Blant annet disse to politimennene som var der på kvelden. Hvorfor kjørte de forbi der, var dette vanlig praksis, eller noe de gjorde kun denne kvelden? Meldte de fra om dette i rapport ved skift slutt, eller noe de meldte fra om etter at drapet ble kjent? Stakk de fra stedet mens det var lyder i buskaset, eller forsvant lydene i buskaset mens de var der? Hvor nært var de avdøde? 


"Gamle sundsveien" var en vei som ble brukt en del av særlig yngre på den tiden og før. Husker da jeg var ungdom på 70 og 80 tallet, gjorde vi ofte en avstikker der. Den var litt populært på en måte.
Leste i boka til Rustad, at politimennene bare fikk et uforklarlig "infall" om å kjøre inn der. Dette var da vel ca 3 timer etter at ugjerningen skal ha skjedd. Tror nok politipatruljer stakk innom der av og til ja.
men jeg reagerer likevel på historien deres. At de gjorde så mye for å sjekke, men gav opp å gå mer enn få skritt inn, fordi de ikke hadde sterke lykter. De hadde oppkalt sentralen etter hjelp, og prøvde sette en bil på tvers. Men så gav de bare opp og kjørte bort.

Enten var de redde for noe, eller så er der noe muffens er min oppfatning. Hvis de var redde for noe, burde de jo gitt beskjed og kjørt tilbake med forsterkninger.
Og så har du disse tendensene til at politiet ser ut til å dekke over noe. Bildør-håndtaket som var blitt tuklet med, et fotspor på grinda som var blitt fjernet. Ja vet ikke jeg, men er nesten litt nervøs for å skrive dette. Tenker at de kanskje sporer meg opp og kommer og tar meg.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok lese den boken, er det mer der enn det som kommer frem i denne TV serien?

Jeg stusser og veldig på at dette ikke blir fulgt opp når de to som var der på natten lager så mye styr ut av det. Hadde vært interessant å sett vaktloggen for denne kvelden og natten. At de ikke hadde nok lys forstår jeg heller ikke, jeg var unge på 90 tallet og bodde landlig til, vi ungene var jo ute og lyste i skogen med våre billige batteri lykter og de lyste jo opp alt. Disse politifolkene hadde jo MagLite lykter vi drømte om! Faren til en kompis var politi og vi fikk låne ene lykten hans og det var rene dagslyset mot våre lykter. Så jeg synes det lukter av beskrivelsen deres. Jeg antar og at disse to var med videre i saken. 

Politimannen som luftet hunden oppgir de var samme politimann som gikk husrunden i nabolaget der og det gikk vel heller ikke så bra når han utbroderer så mye, som de sier han gjorde. Stusser og på at han ikke har sett alt blodet i veien. Ser jo det tydelig på pressebildene som er fra senere samme dagen og dagene etter. En politi er en som er mer nyskjerrig og «skeptisk» enn folk flest, eller burde hvertfall være det. Er enig i at det er noe som skurrer med disse historiene.

Jeg legger alt dette på knaggen at politiet lokalt ikke var satt opp med kompetanse for en slik sak overhodet, og velger å tro politiet er bedre rustet idag til å håndtere større, grovere og uforklarlige drap. Trekker frem drapet på byfjellet i Ålesund som ett eksempel på det. Men jeg tror og håper cold case gruppen løser Birgitte Tengs saken. Det er nok å ta tak i virker det som, selv om det er så lenge siden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
På 10.7.2019 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Og så har du disse tendensene til at politiet ser ut til å dekke over noe. Bildør-håndtaket som var blitt tuklet med, et fotspor på grinda som var blitt fjernet. Ja vet ikke jeg, men er nesten litt nervøs for å skrive dette. Tenker at de kanskje sporer meg opp og kommer og tar meg.

Ok, så du mener at vi har samme tilstander som i Kina og gamle Sovjet, at hvis man føler noen i politiet står bak kriminelle forhold så blir man fengslet for ett eller annet? I ren Kafka-stil. I så fall skulle jeg personlig laget en huskestue på internasjonalt nivå. Men så å si samtlige i denne tråden har ment at politiet har gjort en ELENDIG jobb. Da får de komme og "ta oss" alle sammen her. Og hvis de bruker ressursene sine på denne måten, så burde jo hele politietaten vært avskaffet.

Uansett, er det veldig merkelig at norske mennesker skal måtte være så redd for å si meningene sine rett ut i NORGE 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man skal være så redd for det akkurat. Men man blir rett og slett litt skremt av hva påtalemyndighet og politi var i stand til å gjøre, og antallet tabber, etter å ha sett denne serien om Birgitte Tengs. Det er klart de som laget dette har en bevisst strategi på å få frem at det var helt galt å sikte fetteren. Ett utrolig trangsyn og det var veldig rart sett i lys av hvor tynt det var, mot enkelte andre moduskandidater. Han lensmannen snakker om at de strøk en og en fra listen, men i ettertid er det hvertfall tydelig at flere tips og tipsere skulle vært fulgt opp vesentlig bedre. Jeg tenker at dette må de involverte, som var ledere med ansvar i denne saken tåle blir diskutert, og at de får kritikk på ett forum. 

Når det er sagt så synes jeg at Finsal får frem at han og mener det er ting som burde vært fulgt opp bedre og jeg tror han i ettertid ser at det skulle vært gjort en del mer med enkelte ting. Han sier flere ganger noe om at «om det var slikt..» - ,eller «den informasjonen er svært interessant» og burde vært fulgt opp / det er interesssant. Men det er ingen og da mener jeg overhodet ingen tegn til ydmykhet over at det er gjort feil. Eller å ta kritikk på at det var syltynt grunnlag, og ikke noe grunnlag overhodet etter at fetteren trakk tilståelsen å gå på, sikte eller å ta ut tiltale av fetteren på. Det paradoksale er jo at Finsal på en finurlig måte greier å pakke det inn i en underliggende mening i det han sier, uten å egentlig si det. Med dagens øyne, i dagens kontekst, er det for meg meget merkelig. Men jeg antar han kommer fra gamle skolen og som det nevnes i serien, de fra Kripos hadde en utrolig standing. Dette hører du på alle som omtaler de fra den tiden. De var kjendiser hele den gjengen der i Kripos. De var proffe, de hadde de beste rapportene, etc etc. En slik kultur er svært uheldig.

Det er kun advokat Sjødin som faktisk innrømmer at han har gjort feil i saken og som legger seg flat på det. Det er det jo egentlig flere andre som også burde ha gjort. Men det virker å ha vært mye stolthet inne i bildet og men har ikke villet innrømme noe. Dette er ett aspekt som er så merkelig i denne saken, det er utrolig lite ydmykt fra politi og påtale myndighet. Juristen Gro Rosshaug som og fikk en svært krass irettesettelse av SEFO avfeier jo dette på en veldig hoven og arrogant måte. Det er rett og slett skremmende og er ihvertfall ikke med på å skape tillit til politi og påtalemyndighet. Når aktor åpner saken med å si at det ikke er noe teknisk bevis så lurer man egentlig på hva pokker er det dere holder på med. Og tilståelsen er trukket, dere har ingen ting. Saken skulle ikke vært i retten tenker jeg. Og så går det i tillegg til domfellelse. Man kan virkelig stille spørsmålstegn ved norsk rettssikkerhet når slikt kan skje i første rettsrunde. 

Så er det jo selvfølgelig ganske fantastisk å høre Cold Case sin pressekonferanse hvor det tydelig er en helt annen tone i politiet idag enn det man får presentert i serien. Jeg håper så inderlig de får tekniske bevis som de får til å bruke til å løse denne saken engang for alle. 

Nå var jeg vel litt krass her! Det må være noe belastende for disse personene å bli vist frem i serien på denne måten. Men jeg tror denne serien har vært viktig for å få frem hvor galt det egentlig bar avsted i denne saken. Jeg tror og har inntrykk av at politiet har lært utrolig mye fra denne saken og at den brukes som eksempel idag på hvor galt det kan bære avsted. Jfr avhørsmetoder F.eks. 

Beklager langt innlegg, men denne saken har jeg vokst opp med, selv om jeg bor i ett annet fylke. Det har aldri vært mulig å få tak i alt rundt dette forferdelige drapet, så når dette nå samles og presentere så blir man opptatt av det. Og spesielt når det kommer frem så mye som det her har gjort. Jeg har sett serien to ganger og lest det jeg kan komme over på nett. Og man blir gående å tenke på det. Så litt greit å få diskutert det med andre på dette forumet. Jeg skal vel si jeg er litt sjokket og jeg føler veldig med de berørte familiene. Birgittes foreldre selvfølgelig, men det er og utrolig gripende og trist med fetteren og hans foreldre og søsken. Og når alt dette kommer frem så blir det veldig gripende og trist når man sitter der og føler det aspektet burde vært unngått. Politiet har gjort tragedien så mye verre og splittet en storfamilie!

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.

Akkurat det du skriver i det lange innlegget over har vært diskutert opp og i mente i denne tråden før, så du kommer ikke med nye betraktninger. Men hvis det kommer inn nye i tråden så kanskje dere kan skrive om det igjen. Håper nå vi får et svar fra Cold-case gruppa snart.

Endret av Kristina S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2019 den 20.33, Forier skrev:

Jeg legger alt dette på knaggen at politiet lokalt ikke var satt opp med kompetanse for en slik sak overhodet, og velger å tro politiet er bedre rustet idag til å håndtere større, grovere og uforklarlige drap. 

 

Det er mulig du har rett i dette. Lokalt politi rundt om i mindre byer/kommuner har ikke nødvendigvis de samme ressurser som f.eks. i Oslo, og av den grunn kaller de inn Kripos ved drapssaker og andre alvorlige lovbrudd. Hva lokalt politi i Haugesund/Karmøy måtte ha manglet av personell med faglig kompetanse til å etterforske og oppklare drap skulle man nesten tro at Kripos bragte inn. Men et eller annet sted på veien klarte de å svinge inn på et sidespor, og dermed endte man opp der man gjorde - med en sak som ennå ikke er oppklart. Det er menneskelig å gjøre feil, og de fleste er sikkert enig i at dette er en av de sakene der Kripos gjorde mye feil. Og med mindre DNA-analyser gir definitive svar og man finner en - mulig - gjerningsperson, så vil denne saken ende opp som en skamplett på Kripos' eget rulleblad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 13.02, PerSpelemann skrev:

Håper denne saken vil få endelig løsning med DNA analysene og at vedkommende gjerningsmann fortsatt er i live og kan få sin rettmessige straff av rettsvesenet. Har lest begge bøkene til Rustad og Jahr samt sett TV serien og podcast og er vel like sjokkert som de fleste andre over hvordan fetteren er blitt behandla av politi og rettsvesen. Kjørte meg en tur opp Øygardsveien og opp til åstedet for noen uker siden, samt gikk en tur i Kopervik sentrum forbi det som da var gamle Torfæus pub og hvor Birgitte sist ble observert. Besøkte også det vakre gravstedet oppe på Stangeland gravplass.

Min personlige hypotese er at svaret på mysteriet ligger hos en av moduskandidatene. Jeg skulle gjerne en gang ha snakka med noen fra Skudeneshavn som har kjennskap til «Kjell Dahlstrøm» (betegna som «overfallsmannen» i TV serien, født i 1970, og som visstnok hele Skudeneshavn visste hvem var ifølge Ståle Finsal). 

Lurer også på om noen vet om kandidaten Rustad kaller «Stein Eriksen» (Karmøymann med volds- og sedelighetsdommer på seg) fortsatt er i live? Ifølge boka til Rustad er vedkommende født i 1974, avtjente førstegangstjeneste i 1995, disponerte en lysegrønn Mazda registrert på en slektning, hadde langt lyst hår på denne tida, lommekjent på Gamle Sundveg og oppsøkte lege med skade i lysken kort tid etter drapet. Ble også observert med dameparykk (i likhet med ovennevnte «Kjell Dahlstrøm»).

Mazda 929 coupe?

Anonymkode: 87cb4...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er bra med en miks fra lokalt politi og Kripos i slike saker. Men man er helt avhengig av at lokalt politi er åpne og har selvinnsikt på hva de kan håndtere. Jeg vil påstå at påtale/ juridisk var noe de skulle søkt støtte til i denne saken. Men det var jo mye som gikk feil når fetteren først havnet inn i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også Mazda 929 på den tiden, og det var vel en av grunnene til at jeg ble kalt inn til avhør. Men tror han forsto ganske greit at det ikke var meg. På den tiden brydde jeg meg ikke mye om det på den måten. Men ettersom jeg er blitt eldre, og i den senere tid lært mer om saken, og hva kanskje folk går rundt og tenker og tror, har det gått mer inn på meg. En mørk svøpe som ligger over hele stedet.    
Huff. Måtte det bare bli oppklart, det ville bli en stor lettelse for mange.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 13.02, PerSpelemann skrev:

Lurer også på om noen vet om kandidaten Rustad kaller «Stein Eriksen» (Karmøymann med volds- og sedelighetsdommer på seg) fortsatt er i live? Ifølge boka til Rustad er vedkommende født i 1974, avtjente førstegangstjeneste i 1995, disponerte en lysegrønn Mazda registrert på en slektning, hadde langt lyst hår på denne tida, lommekjent på Gamle Sundveg og oppsøkte lege med skade i lysken kort tid etter drapet. Ble også observert med dameparykk (i likhet med ovennevnte «Kjell Dahlstrøm»).

Er det ikke to av moduskandidatene som er døde, eller er det flere? Den ene av dem er "Oslomannen", men hvem er den/de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Mazda 929 coupe?

Anonymkode: 87cb4...08b

Mazda 929 coupe hadde et klassisk design som de fleste nok vil kjenne igjen. Dersom en av moduskandidatene kjørte rundt i en slik bil, så må den ha blitt lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forsøkt å få oversikt over disse moduskandidatene. Får flere av disse presentert i TV serien. Forstår Rustad har flere/ andre i sin bok (som jeg driver å skal få bestilt). Kunne noen listet opp disse? Min oversikt er så langt, men lurer på om jeg har misforstått noe når jeg leser på forumet her! Lag en ny liste, eller rett meg om jeg har feil:

Modus 1) mannen som var hysterisk samme kvelden Birgitte døde. Var på avrusning på Karmøy og ville forlate stedet rett etter. Var rusmisbruker og skal ha hatt en Opel i grønn farge, som ble lakket om. Skal ha omtalt drapet/ tilstått til en svirebror på ett senere tidspunkt, men nektet for dette senere. Er nå avgått med døden. Politiet hadde DNA treff på mannen i 2013, men kontra prøven viste ikke treff. Prøvematerialet er nå brukt opp.

Modus 2) voldsmannen fra Karmøy som overfalt kvinner og hadde overfalt sin egen terapeut hjemme hos hun. Skal og ha hatt tilgang til en grønn bil, mener det var Opel som var nevnt. Mulig jeg husker feil.  

Modus 3) skudenesmannnen, eller er det samme person som over?

det er sikkert flere, var en moduskandidat som og var aktuell i Tina drapet. Er det en over, eller en jeg ikke har listet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Forier skrev:

Modus 1) mannen som var hysterisk samme kvelden Birgitte døde. Var på avrusning på Karmøy og ville forlate stedet rett etter. Var rusmisbruker og skal ha hatt en Opel i grønn farge, som ble lakket om. Skal ha omtalt drapet/ tilstått til en svirebror på ett senere tidspunkt, men nektet for dette senere. Er nå avgått med døden. Politiet hadde DNA treff på mannen i 2013, men kontra prøven viste ikke treff. Prøvematerialet er nå brukt opp.

Modus 2) voldsmannen fra Karmøy som overfalt kvinner og hadde overfalt sin egen terapeut hjemme hos hun. Skal og ha hatt tilgang til en grønn bil, mener det var Opel som var nevnt. Mulig jeg husker feil.  

Modus 3) skudenesmannnen, eller er det samme person som over?

det er sikkert flere, var en moduskandidat som og var aktuell i Tina drapet. Er det en over, eller en jeg ikke har listet?

Ble også noe forvirret av de sistnevnte, men tror det var samme person.

1. Han som kom inn i en leilighet på Brekke, og skrek "hva har jeg gjort" med blod på seg og greier. Han begynte å gjemme bilen etterpå, og fikk hastverk med å omlakkere den.
Det var ikke samme som han som de fikk DNA treff på, som hadde tilstått. Det var en østlending, som var på noe som het Veiviseren. Det var en helt annen som var fra Oslo. Begge er uansett døde nå.
 

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Forier skrev:

jeg har forsøkt å få oversikt over disse moduskandidatene. Får flere av disse presentert i TV serien. Forstår Rustad har flere/ andre i sin bok (som jeg driver å skal få bestilt). Kunne noen listet opp disse? Min oversikt er så langt, men lurer på om jeg har misforstått noe når jeg leser på forumet her! Lag en ny liste, eller rett meg om jeg har feil:

Modus 1) mannen som var hysterisk samme kvelden Birgitte døde. Var på avrusning på Karmøy og ville forlate stedet rett etter. Var rusmisbruker og skal ha hatt en Opel i grønn farge, som ble lakket om. Skal ha omtalt drapet/ tilstått til en svirebror på ett senere tidspunkt, men nektet for dette senere. Er nå avgått med døden. Politiet hadde DNA treff på mannen i 2013, men kontra prøven viste ikke treff. Prøvematerialet er nå brukt opp.

 

Her tror jeg du blander sammen to forskjellige personer. Han som kom inn til et par på Karmøy og virket hysterisk er vel han som i denne tråden er kalt "Perry". Det er en lokal person, men han er død. Han som angivelig skal ha tilstått og som skal ha gitt DNA-treff er han som i denne tråden er kalt "Oslomannen". Han er fra Østlandet, og er død.

En moduskandidat ble koblet opp mot Tina-saken, men jeg vet ikke om det er en av de to nevnte personene. Lurer på om denne personen også er død. Flere av moduskandidatene er døde, og kan aldri bli dømt for drapet. Hadde politiet i dag hatt positivt DNA-treff på en person som er i live, så må vi nesten anta at denne personen hadde sittet i varetekt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NordicViking skrev:

En moduskandidat ble koblet opp mot Tina-saken, men jeg vet ikke om det er en av de to nevnte personene. Lurer på om denne personen også er død. Flere av moduskandidatene er døde, og kan aldri bli dømt for drapet. Hadde politiet i dag hatt positivt DNA-treff på en person som er i live, så må vi nesten anta at denne personen hadde sittet i varetekt nå. 

Det var han fra Skudenes (som overfalt psykologen sin), han var i Stavanger da Tina ble drept. Han er fremdeles i live. Det er bare to kandidater som er døde såvidt jeg vet: rusmisbrukeren fra Karmøy og rusmisbrukeren fra Østlandet.

Anonymkode: ccb8a...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært fint om det er han fra Skudenes da. "Dalstrøm". 
Husker sekvensen i serien, der de fulgte etter han opp til Raglamyr et sted, og prøvde få han i tale. Han var lite villig

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lurer på når det kommer noe offentlig svar om DNA undersøkelsene? 

 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på når det kommer noe offentlig svar om DNA undersøkelsene? 

 

Anonymkode: 18b7f...b4a

Ikke godt å si når vi får vite noe mer. Dersom det er riktig at politiet har startet undersøkelser rundt "Oslomannen" - slik media har antydet, så vet vi jo at han aldri kan bli dømt for noe. Da må vi anta at politiet vil bruke god tid på å kartlegge denne personens bevegelser rundt drapstidspunktet, før de legger fram mer informasjon der de - eventuelt - slår fast at denne personen er den hovedmistenkte. Det har vel vært antydet at man kanskje kan få et svar i løpet av høsten, så vi får vente og se hva som skjer. Den dagen det kommer noe konkret, så vil det være hovedsaken i alle media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...