Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke noen spekulasjoner rundt han og denne dumpingen/nedgravingen av noen blodige klær et annet sted, eller er det en såkalt "trådsannhet"..?

Anonymkode: 1f938...3d2

Husker ikke om de klærne som ble funnet nedgravd ble diskutert konkret opp mot denne personen. Men noen av klærne var merket med "Hus" og et eller annet nummer, og noen påpekte at det kunne minne om merking av klær som man f.eks fikk på en institusjon.

Anonymkode: ccb8a...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Kitcat said:

Han er nå død, men det vil likevel være viktig for politiet å oppklare drapet. Om det nå skulle være ham de har fått et nytt positivt funn på.

Selvfølgelig må drapet oppklares selv om gjerningsmannen nå er død.

Det er etter alle solemerker han de har fått treff på.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kitcat skrev:

Oslo mannen er rusmisbrukeren som tilsto drapet til en annen rusmisbruker. Sistnevnte gikk til politiet med opplysningene, og Oslomannen ble tatt i avhør men nektet da for å ha tilstått noe.  Senere, i 2003, ble det gjort en DNA match fra ham mot et hår funnet på Birgitte, men ved en etterprøving kunne man ikke gjenskape matchen. Oslomannen befant seg på rusinstitusjonen Veiviseren i Haugesund i perioden for drapet. Han er nå død, men det vil likevel være viktig for politiet å oppklare drapet. Om det nå skulle være ham de har fått et nytt positivt funn på.

Han skal også ha endret oppførsel, hatt et slags sammenbrudd rett etter drapet på Birgitte ifølge de som han var lærling hos.

Anonymkode: ccb8a...ad3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2018 den 15.23, AnonymBruker skrev:

 

Får ikke bort sitering.. 

Var det Oslomannens grav som ble åpnet for en stund tilbake? 

Anonymkode: 733e6...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kvele psykologen/parykk-fyren (Lange-ett eller annet..?), var det han som også var moduskandidat i Tina Jørgensen-saken...?

Han er jo ikke "Oslo-mannen", men det var linket til Tina Jørgensen-saken i bunnen av TV2 sin sak om DNA-funnene, og jeg mener å huske å ha lest noe om at en av de samme moduskandidatene var aktuelle i begge sakene.

Anonymkode: 1f938...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kvele psykologen/parykk-fyren (Lange-ett eller annet..?), var det han som også var moduskandidat i Tina Jørgensen-saken...?

Han er jo ikke "Oslo-mannen", men det var linket til Tina Jørgensen-saken i bunnen av TV2 sin sak om DNA-funnene, og jeg mener å huske å ha lest noe om at en av de samme moduskandidatene var aktuelle i begge sakene.

Anonymkode: 1f938...3d2

Han med sykkelpumpa, som prøvde å kvele psykologen sin, var i Stavanger da Tina ble drept.

Anonymkode: ccb8a...ad3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sånn at Birgittes foreldre fortsatt er overbevist at det er fetteren?

Anonymkode: 743d0...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er det virkelig sånn at Birgittes foreldre fortsatt er overbevist at det er fetteren?

Anonymkode: 743d0...d28

Ja, og de og halve Karmøy.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og de og halve Karmøy.

Anonymkode: 1f938...3d2

Huff så tragisk:( Men dersom de klarer å finne rett gjerningsperson basert på DNA og det viser seg å være en av moduskandidatene- vil de fortsatt være overbevist om at det er fetteren?

Anonymkode: 743d0...d28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff så tragisk:( Men dersom de klarer å finne rett gjerningsperson basert på DNA og det viser seg å være en av moduskandidatene- vil de fortsatt være overbevist om at det er fetteren?

Anonymkode: 743d0...d28

Noen vil nok sikkert være det ,de har jo nærmest basert livet sitt på det, det vil være en stor kamel å svelge.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kvele psykologen/parykk-fyren (Lange-ett eller annet..?), var det han som også var moduskandidat i Tina Jørgensen-saken...?

Han er jo ikke "Oslo-mannen", men det var linket til Tina Jørgensen-saken i bunnen av TV2 sin sak om DNA-funnene, og jeg mener å huske å ha lest noe om at en av de samme moduskandidatene var aktuelle i begge sakene.


Kan vel ikke se bort fra at begge de to var sammen om det. Man tenker seg jo alltid at det var 1 person, men i en bil kan det såklart ha vært flere. Kanskje til og med 3, at han andre avdøde rusmisbrukeren som  braste inn i en leilighet også var med på det.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/10546351/

Anonymkode: ccb8a...ad3

Sitat: "Mannen politiet skal ha gjort nye undersøkelser rundt bodde på en rusinstitusjon i Haugesund i mai 1995, og var samtidig lærling ved en bilforhandler Aftenbladet har snakket med."

Som vi alle vet, så er denne personen død. Det kan jo kanskje forklare politiets respons på DNA-analysen som nå er klar. Politiet sier at de tidligst til høsten vil komme med mer informasjon, samtidig som de sier at de "ikke står foran noe gjennombrudd i saken". Politiet har m.a.o. ingen hast, ettersom denne personen aldri kan bli dømt for drapet. Alt politiet kan gjøre er å kartlegge denne personens bevegelser rundt drapstidspunktet, og forsøke å bygge opp en indisierekke som peker mot ham. Hvordan lokalsamfunnet eventuelt reagerer på dette gjenstår å se. 

Det som er tragisk med denne saken, er at denne moduskandidaten ble rapportert/tipset til politiet kort tid etter drapet i 1995, men at politiet aldri fattet noen interesse for ham. De som fikk med seg det direktesendte debattmøtet på Karmøy Folkebibliotek i Kopervik i fjor høst vil huske at denne bilforhandleren da sto fram og fortalte om sitt møte med denne moduskandidaten. Han sa da at politiet aldri hadde fulgt opp tipset hans. Saken kunne kanskje vært løst i 1995 dersom politiet hadde brydd seg!!!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje greit å være klar over at noen hårstrå fra en person funnet på Birgitte, ikke trenger å bety så mye. Kanskje har de rett og slett vært på samme utested, for eksempel. Er det kjønnshår som er funnet, så blir det straks noe litt annet. Det er mange forhold som spiller inn her.

Anonymkode: 757fd...3e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje greit å være klar over at noen hårstrå fra en person funnet på Birgitte, ikke trenger å bety så mye. Kanskje har de rett og slett vært på samme utested, for eksempel. Er det kjønnshår som er funnet, så blir det straks noe litt annet. Det er mange forhold som spiller inn her.

Anonymkode: 757fd...3e1

Nå var vel Birgitte litt for ung til å komme inn på noen utesteder. Jeg er enig i at hårfunn i seg selv ikke beviser at denne personen drepte Birgitte, men denne personen vil ha et forklaringsproblem dersom det f.eks. er hans kjønnshår som er funnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, NordicViking skrev:

De som fikk med seg det direktesendte debattmøtet på Karmøy Folkebibliotek i Kopervik i fjor høst vil huske at denne bilforhandleren da sto fram og fortalte om sitt møte med denne moduskandidaten.

Har lagret og tatt vare på videoen med denne debatten. Om noen er interessert( kan eventuelt sende meg PM).

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje greit å være klar over at noen hårstrå fra en person funnet på Birgitte, ikke trenger å bety så mye. Kanskje har de rett og slett vært på samme utested, for eksempel. Er det kjønnshår som er funnet, så blir det straks noe litt annet. Det er mange forhold som spiller inn her.

Anonymkode: 757fd...3e1

Jeg er enig om at et hårstrå utenpå klær/på veska f.eks ikke trenger å bety noe særligt. Men det ble funnet uvanlig mange lange hårstrå på Birgitte. I hendene hennes, på kroppen og et ble funnet i størknet blod tvinnet inn i smykket. Der ble derfor sagt at politiet var utelukkende på jakt etter menn med langt hår en periode av etterforskningen. Hadde du uheldigvis dette på Karmøy ble du mistenkt og risikerte bank av den grunn....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 18.28, HalldirV2 skrev:

Nå håper jeg familien får fred, og at fetteren endelig får den unnskyldningen han har krav på. Ikke bare fra store deler av lokalsamfunnet, men og fra foreldrene til Birgitte. Er det fetterens DNA de har funnet, da skal jeg spise disse ordene og den imaginære hatten min med. 

Ettersom politiet nå ser ut til å gjøre undersøkelser rundt 'Oslomannen', så tyder vel det på at fetteren ikke er av interesse som en mulig mistenkt for politiet lenger. Jeg har vanskelig for å tro at politiet ville brukt ressurser på 'Oslomannen' dersom det ikke var noe der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagret og tatt vare på videoen med denne debatten. Om noen er interessert( kan eventuelt sende meg PM).

Anonymkode: 9c943...b6b

Jeg er interessert, men kan ikke sende PM til en anonym bruker.  🙂   Send meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...