Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Godgammelårgang79
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du tenker det samme som meg. Kanskje best å ikke nevne det nei. Men jeg begynner å få den mistanken sterkere og sterkere.


 

Anonymkode: 9c943...b6b

Hvilken mistanke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Godgammelårgang79 skrev:

Hvilken mistanke da?

Ja hvem? 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan Birgittes foreldre forholder seg til saken nå som det er kommet fram at de nye analyser har funnet DNA?

Anonymkode: 743d0...d28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvordan Birgittes foreldre forholder seg til saken nå som det er kommet fram at de nye analyser har funnet DNA?

Anonymkode: 743d0...d28

Det er vel strengt tatt ikke noe konkret å forholde seg til, dna-svar kan være så mangt, det trenger ikke å være et treff, det kan f eks være et helt nytt dna-spor..

Anonymkode: 87cb4...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten reprise av Karmøydebatten der forfatterne Bjørn Olav Jahr og Per Asle Rustad forteller om bøkene de har skrevet om Birgitte-saken.

Se opptak av hele samtalen på Karmøy Folkebibliotek øverst i artikkelen:

https://hnytt.no/2018/10/16/se-forfatter-motet-direkte-pa-hnytt/

Anonymkode: ead0b...d2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Her er en liten reprise av Karmøydebatten der forfatterne Bjørn Olav Jahr og Per Asle Rustad forteller om bøkene de har skrevet om Birgitte-saken.

Se opptak av hele samtalen på Karmøy Folkebibliotek øverst i artikkelen:

https://hnytt.no/2018/10/16/se-forfatter-motet-direkte-pa-hnytt/

Anonymkode: ead0b...d2a

Jeg får ikke avspilt dette i Firefox, kan virke som videoen er trukket..?

Jeg får beskjed om at videoen/innholdet er trukket og at der derfor ikke kan bli avspilt.

Anonymkode: 1f938...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke avspilt dette i Firefox, kan virke som videoen er trukket..?

Jeg får beskjed om at videoen/innholdet er trukket og at der derfor ikke kan bli avspilt.

Anonymkode: 1f938...3d2

Mulig du ikke kan bruke Firefox - jeg bruker ikke den. 

Den er i alle fall ikke trukket - jeg kan fremdeles se den ☺️

Anonymkode: ead0b...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig du ikke kan bruke Firefox - jeg bruker ikke den. 

Den er i alle fall ikke trukket - jeg kan fremdeles se den

Tipper du bruker Edge da? Er ikke mange den viser i . Har prøvd 5 fprskjellige browsere, og Edge er eneste jeg får den opp i, så den er der ja. Hele debatten er der faktisk ja.
Skal se om jeg finner et program til å laste ned fra Edge. 

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Tipper du bruker Edge da? Er ikke mange den viser i . Har prøvd 5 fprskjellige browsere, og Edge er eneste jeg får den opp i, så den er der ja. Hele debatten er der faktisk ja.
Skal se om jeg finner et program til å laste ned fra Edge. 

Anonymkode: 9c943...b6b

Jeg ser den på iPhone nå

Anonymkode: 85a88...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2019 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Tipper du bruker Edge da? Er ikke mange den viser i . Har prøvd 5 fprskjellige browsere, og Edge er eneste jeg får den opp i, så den er der ja. Hele debatten er der faktisk ja.
Skal se om jeg finner et program til å laste ned fra Edge. 

Anonymkode: 9c943...b6b

Jeg kan kun se den når jeg bruker Edge. Får ikke se den på verken Chrome eller Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Birgitte Tengs’ fetter mener han nektes i å renvaske seg for anklagene om at han sto bak drapet på 17-åringen på Karmøy i 1995. Nå klager han Norge inn for FN.   (ABCNyheter)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2019 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Ja hvem? 

Ok, det er vel nevnt før av meg også. Jo mer jeg ser på det, og nå når jeg leser Rustad sin bok, blir jeg mer og mer betenkelig .. til de politifolkene som var der om natta. Syns det er litt av hvert som skurrer rundt det som skjedde der. Det er ikke sikkert det var første gang de kjørte der.
Hovedsaklig, så gir det liten mening at ( de sa) de gjorde så mye styr ut av å få tak i folk, skaffe bedre lys, forsøke sette en bil på tvers.. samtidig som de ikke gadd? turde? gå mer enn noe få skritt innover, akkurat på skrittet nok til å ikke se den avdøde. 
Så kjørte de og gjorde ikke mer  med det, og sa ingenting. Den der er sær mener jeg altså. Jeg føler de har noe med det.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre alltid mistenkt politiets rolle i dette. Jeg er spesielt kritisk til politibetjenten som «kjørte tur» med hunden...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, kahaki skrev:

Jeg har dessverre alltid mistenkt politiets rolle i dette. Jeg er spesielt kritisk til politibetjenten som «kjørte tur» med hunden...

Ja der er også noe. Igjen, føler sterkt at det ligger noe der. Det er nesten som jeg skjelver bare å nevne det.

Anonymkode: 9c943...b6b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 0.45, NordicViking skrev:

Birgitte Tengs’ fetter mener han nektes i å renvaske seg for anklagene om at han sto bak drapet på 17-åringen på Karmøy i 1995. Nå klager han Norge inn for FN.   (ABCNyheter)

Kjempebra dersom man oppnår å få endret et svært utdatert lovverk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Håper denne saken vil få endelig løsning med DNA analysene og at vedkommende gjerningsmann fortsatt er i live og kan få sin rettmessige straff av rettsvesenet. Har lest begge bøkene til Rustad og Jahr samt sett TV serien og podcast og er vel like sjokkert som de fleste andre over hvordan fetteren er blitt behandla av politi og rettsvesen. Kjørte meg en tur opp Øygardsveien og opp til åstedet for noen uker siden, samt gikk en tur i Kopervik sentrum forbi det som da var gamle Torfæus pub og hvor Birgitte sist ble observert. Besøkte også det vakre gravstedet oppe på Stangeland gravplass.

Min personlige hypotese er at svaret på mysteriet ligger hos en av moduskandidatene. Jeg skulle gjerne en gang ha snakka med noen fra Skudeneshavn som har kjennskap til «Kjell Dahlstrøm» (betegna som «overfallsmannen» i TV serien, født i 1970, og som visstnok hele Skudeneshavn visste hvem var ifølge Ståle Finsal). 

Lurer også på om noen vet om kandidaten Rustad kaller «Stein Eriksen» (Karmøymann med volds- og sedelighetsdommer på seg) fortsatt er i live? Ifølge boka til Rustad er vedkommende født i 1974, avtjente førstegangstjeneste i 1995, disponerte en lysegrønn Mazda registrert på en slektning, hadde langt lyst hår på denne tida, lommekjent på Gamle Sundveg og oppsøkte lege med skade i lysken kort tid etter drapet. Ble også observert med dameparykk (i likhet med ovennevnte «Kjell Dahlstrøm»).

Endret av PerSpelemann
Tilleggsinfo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett dokumentaren tror jeg det er moped/bil mannen fra Skudeneshavn.  Selv om han fetteren var rar , er det mye som taler for at morderen ankom med bil. Dette er  en blemme av en kriminalsak .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PerSpelemann skrev:

Min personlige hypotese er at svaret på mysteriet ligger hos en av moduskandidatene. 

 

Det spekuleres i at politiet nå fokuserer på "Oslomannen". Er det riktig at han hadde slekt på Karmøy, og at det var derfor han endte opp på Veiviseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Oslo-mannen» kalles «Frank Halvorsen» i boka til Rustad. Han kom til Veiviseren i 1994 og tilbragte 4 år i Haugesundsområdet. Han hadde familie bla ett mindreårig barn i området, og gikk i lære hos ett firma der. Ved første analyse av hårstrå fra utsida av venstre hånd var det fullstendig overensstemmelse med Halvorsen`s DNA, men senere da instituttet i Østerrike fikk i oppdrag å gjøre en utvida test så ble Halvorsen utelukka av Dr Walther Parson ved bruk av en analysemetode som fortsatt var på teststadiet. Siden alt DNA ekstraktet fra dette hårstrået ble brukt opp under testene i 2003 så er det ikke mulig å gjøre flere tester på samme hår. Men mulig de nå har fått treff på noen av de hittil uanalyserte hårstråene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...