Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, NordicViking skrev:

Jeg er interessert, men kan ikke sende PM til en anonym bruker.  🙂   Send meg en PM.

Jeg er også interessert, send gjerne meg en PM også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, NordicViking skrev:

Ettersom politiet nå ser ut til å gjøre undersøkelser rundt 'Oslomannen', så tyder vel det på at fetteren ikke er av interesse som en mulig mistenkt for politiet lenger. Jeg har vanskelig for å tro at politiet ville brukt ressurser på 'Oslomannen' dersom det ikke var noe der.

Se det ja. Da blir hatten sittende, gitt. Håper fetteren kan tilgi foreldrene til Birgitte og de i lokalsamfunnet som hele tiden har hevdet det er han som drepte Birgitte, tross i at politiet i senere tid har gjort det klart at han ikke er mistenkt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Se det ja. Da blir hatten sittende, gitt. Håper fetteren kan tilgi foreldrene til Birgitte og de i lokalsamfunnet som hele tiden har hevdet det er han som drepte Birgitte, tross i at politiet i senere tid har gjort det klart at han ikke er mistenkt. 

Det synes jeg det er fullt forståelig om han ikke gjør og det synes jeg det er frekt å i det hele tatt insinuere at han burde gjøre. Hvis han skal tilgi noen som helst for dette er det noe som må komme uoppfordret fra langt inne i ham selv uten at vi andre har noe som helst med å mene noe om det. 

Anonymkode: 803cc...740

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg det er fullt forståelig om han ikke gjør og det synes jeg det er frekt å i det hele tatt insinuere at han burde gjøre. Hvis han skal tilgi noen som helst for dette er det noe som må komme uoppfordret fra langt inne i ham selv uten at vi andre har noe som helst med å mene noe om det. 

Anonymkode: 803cc...740

Ordforståelsen din er helt på jordet. Det er stor forskjell i meningsinnhold mellom å “håpe" noe og mene at noen "burde" noe. Jeg skriver ikke at han bør gjøre noe som helst, men håper han kan tilgi. Og mest for sin egen skyld, forøvrig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, HalldirV2 skrev:

Ordforståelsen din er helt på jordet. Det er stor forskjell i meningsinnhold mellom å “håpe" noe og mene at noen "burde" noe. Jeg skriver ikke at han bør gjøre noe som helst, men håper han kan tilgi. Og mest for sin egen skyld, forøvrig. 

Strengt tatt når det gjelder ordforståelse, så er det forskjell på å håpe i sitt stille sinn, og det å skrive hva du håper på her på www. Det siste legger stort press på subjektet. Dessuten er det usmakelig å gi uttrykk for et slikt håp, når den som skriver er anonym og kanskje også var en av dem som gav grobunn for sladderen mot fetteren. Det er mer respektfullt å gjøre det face to face i forbindelse med en unnskyldning hvor man ber om tilgivelse. Å håpe på tilgivelse sånn ut av det blå, synes jeg er urimelig mye å forlange. Da går det litt for fort i svingene og det er det som gjør det frekt. Eller..."hold an kjetting - ankeret først", sier de kanskje på Karmøy.

Anonymkode: ead0b...d2a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Strengt tatt når det gjelder ordforståelse, så er det forskjell på å håpe i sitt stille sinn, og det å skrive hva du håper på her på www. Det siste legger stort press på subjektet. Dessuten er det usmakelig å gi uttrykk for et slikt håp, når den som skriver er anonym og kanskje også var en av dem som gav grobunn for sladderen mot fetteren. Det er mer respektfullt å gjøre det face to face i forbindelse med en unnskyldning hvor man ber om tilgivelse. Å håpe på tilgivelse sånn ut av det blå, synes jeg er urimelig mye å forlange. Da går det litt for fort i svingene og det er det som gjør det frekt. Eller..."hold an kjetting - ankeret først", sier de kanskje på Karmøy.

Anonymkode: ead0b...d2a

Jeg tror kristne og ikke-kristne legger forskjellig mening i tilgivelse.

Med tanke på at Karmøy er et av Norges svar på "bibelbeltet", så kan man fort her snakke forbi hverandre...

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strengt tatt når det gjelder ordforståelse, så er det forskjell på å håpe i sitt stille sinn, og det å skrive hva du håper på her på www. Det siste legger stort press på subjektet. Dessuten er det usmakelig å gi uttrykk for et slikt håp, når den som skriver er anonym og kanskje også var en av dem som gav grobunn for sladderen mot fetteren. Det er mer respektfullt å gjøre det face to face i forbindelse med en unnskyldning hvor man ber om tilgivelse. Å håpe på tilgivelse sånn ut av det blå, synes jeg er urimelig mye å forlange. Da går det litt for fort i svingene og det er det som gjør det frekt. Eller..."hold an kjetting - ankeret først", sier de kanskje på Karmøy.

Anonymkode: ead0b...d2a

Ved alle guder, krenkelseshysteriet når nye høyder. Du insinuerer altså at jeg er en av de som har spredt sladder om fetteren, samtidig som du paradoksalt og ironisk nok forsøker belære meg om frekkhet.

Dette er et diskusjonsforum, og hvis fetteren til Birgitte leser dette og føler seg presset fordi en random fyr - som i tillegg har forsvart hans uskyld gjennom hele tråden, også lenge før denne nye informasjonen kom på bordet -  håper han kan tilgi... vel, da er problemet hos han og ikke meg. Det er hverken frekt, skrevet i ond mening eller en oppfordring, men et uttrykk for hva jeg håper han kan. Det er altså ingen forventning, eller formaning slik du først og feilaktig siterte meg på. At jeg håper han kan tigi står jeg ved. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desverre noe avklaring i DNA resultatet kan få frem en tilgivelse hos familie eller øvrigheten, sårene er svært dype og broer er brent til evig tid

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om saken forhåpentligvis blir oppklart FORVENTER jeg at fetteren og hans familie får en ekstremt stor og betydningsfull unnskyldning fra alle de som hardnakket  stikk i strid med fremkomne opplysninger har hevdet at han er skyldig. Hans familie har virkelig vist hva det vil si å måtte være sterk i storm.  

Om noen av de leser her, vil jeg bare si at dere har MANGE med dere, og vi ser frem til at alle skal skjønne det politiet har sagt i senere tid. 

Fetteren er uskyldig!!!!

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om saken forhåpentligvis blir oppklart FORVENTER jeg at fetteren og hans familie får en ekstremt stor og betydningsfull unnskyldning fra alle de som hardnakket  stikk i strid med fremkomne opplysninger har hevdet at han er skyldig. Hans familie har virkelig vist hva det vil si å måtte være sterk i storm.  

Om noen av de leser her, vil jeg bare si at dere har MANGE med dere, og vi ser frem til at alle skal skjønne det politiet har sagt i senere tid. 

Fetteren er uskyldig!!!!

Anonymkode: b8c9d...aa0

Han ble senest i går nevnt som "den skyldige" av en som har fulgt med siden dag 1

Vedkommende er hardnakket overbevist ennå om fetteren er rette mann

Mange sære egne stabeist på Karmøy 

Anonymkode: 18b7f...b4a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han ble senest i går nevnt som "den skyldige" av en som har fulgt med siden dag 1

Vedkommende er hardnakket overbevist ennå om fetteren er rette mann

Mange sære egne stabeist på Karmøy 

Anonymkode: 18b7f...b4a

Stabeist er stabeist......

Anonymkode: 1f938...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om saken forhåpentligvis blir oppklart FORVENTER jeg at fetteren og hans familie får en ekstremt stor og betydningsfull unnskyldning fra alle de som hardnakket  stikk i strid med fremkomne opplysninger har hevdet at han er skyldig. Hans familie har virkelig vist hva det vil si å måtte være sterk i storm.  

Om noen av de leser her, vil jeg bare si at dere har MANGE med dere, og vi ser frem til at alle skal skjønne det politiet har sagt i senere tid. 

Fetteren er uskyldig!!!!

Anonymkode: b8c9d...aa0

Det forventer jeg og, men jeg er usikker på om det kommer til å skje. Jeg tror de har satt seg fast i en "sannhet" de vanskelig vil gi slipp på, uansett hva som blir lagt frem av bevis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge Aktuelt haugalandet på facebook skrives det at dna viste match på narkomanen som er død. Er dette riktig?

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I følge Aktuelt haugalandet på facebook skrives det at dna viste match på narkomanen som er død. Er dette riktig?

Anonymkode: 48a71...158

Ja, han som kalles "Oslomannen", visstnok.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge Aktuelt haugalandet på facebook skrives det at dna viste match på narkomanen som er død. Er dette riktig?

Anonymkode: 48a71...158

Det er riktig at de fikk en match i 2003 ja. Merk at en del media har de siste dagene hatt overskrifter som får det til å se ut som de har fått en match på han også nå i de nye analysene, men det vet vi ikke enda, det er matchen i 2003 de refererer til.

Anonymkode: ccb8a...ad3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er riktig at de fikk en match i 2003 ja. Merk at en del media har de siste dagene hatt overskrifter som får det til å se ut som de har fått en match på han også nå i de nye analysene, men det vet vi ikke enda, det er matchen i 2003 de refererer til.

Anonymkode: ccb8a...ad3

Innmari dumt å referere til det, i alle de siste nyhetssakene, hvis ikke det var "Oslomannen" det var snakk om da, hallo...

Lære seg å lese mellom linjene..?

Anonymkode: 1f938...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innmari dumt å referere til det, i alle de siste nyhetssakene, hvis ikke det var "Oslomannen" det var snakk om da, hallo...

Lære seg å lese mellom linjene..?

Anonymkode: 1f938...3d2

Artikkelen på Aktuelt Haugalandet er bare kopi av denne opprinnelig fra Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/norge/i/xPl4RB/Birgitte-Tengs-saken-Politiet-fikk-DNA-treff-pa-bil-larling-i-2003    

Men Aktuelt Haugalandet skriver ikke i innledningen at det er snakk om resultatene fra 2003, dvs det er mange som har lest posten til Aktuelt Haugalandet og trodd at det dreier seg om de nye analyseresultatene.  

Anonymkode: ccb8a...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innmari dumt å referere til det, i alle de siste nyhetssakene, hvis ikke det var "Oslomannen" det var snakk om da, hallo...

Lære seg å lese mellom linjene..?

Anonymkode: 1f938...3d2

Vi vet ikke om det er 'Oslomannens' DNA som på nytt knyttes opp til drapet på Birgitte, men det antydes - eller snarere spekuleres i - at det er slik. Stavanger Aftenblad siterer bilforhandleren i Haugesund som ga 'Oslomannen' lærlingjobb, og hevder at politiet har gjort undersøkelser "andre steder rundt den nå avdøde mannen". Hva mener de med "andre steder"? Kan det være f.eks. institusjoner som 'Oslomannen' tidligere har vært på? Dette er et tips til norske medier som følger denne saken - sjekk hva tidligere ansatte ved f.eks. Veiviseren har å si. Har noen av dem blitt avhørt av politiet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, NordicViking said:

Vi vet ikke om det er 'Oslomannens' DNA som på nytt knyttes opp til drapet på Birgitte, men det antydes - eller snarere spekuleres i - at det er slik. Stavanger Aftenblad siterer bilforhandleren i Haugesund som ga 'Oslomannen' lærlingjobb, og hevder at politiet har gjort undersøkelser "andre steder rundt den nå avdøde mannen". Hva mener de med "andre steder"? Kan det være f.eks. institusjoner som 'Oslomannen' tidligere har vært på? Dette er et tips til norske medier som følger denne saken - sjekk hva tidligere ansatte ved f.eks. Veiviseren har å si. Har noen av dem blitt avhørt av politiet?

Som vanlig sitter mediene på mer informasjon enn de får lov til å rett ut dele.

Det antydes sterkt at det er Oslomannen det er snakk om.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...