Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haugesunds Avis: Nye DNA-spor i Tengs-saken

Haugesunds Avis skriver at nye DNA-spor skal gi grunnlag for videre etterforskning av Birgitte Tengs-saken.

Politiet skal ha fått positive svar på nye tester av hår funnet i Birgitte-saken. Disse har vært undersøkt i Østerrike etter at den nye Cold Case-gruppen i Kripos for to år siden gjenopptok etterforskningen i den snart 24 år gamle drapssaken.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Missfoxy skrev:

Jeg er veldig spent på hva de har funnet ut nå. Håper de har funnet DNA av morderen.

Ja, og han kan jo være død.

Anonymkode: 3c7f7...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og han kan jo være død.

Anonymkode: 3c7f7...b8b

Eller det kan være fetteren.

Anonymkode: 757fd...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk!! Når tror dere vi får vite mer detaljer? Tenk om de tar ut siktelse før påsken! 

Anonymkode: 0b4b1...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så fantastisk!! Når tror dere vi får vite mer detaljer? Tenk om de tar ut siktelse før påsken! 

Anonymkode: 0b4b1...63b

Politiet skulle informere nærmere om resultatet i morgen, visstnok.

Anonymkode: 1f938...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Missfoxy skrev:

Jeg er veldig spent på hva de har funnet ut nå. Håper de har funnet DNA av morderen.

Faren til fetteren er sitert i nrk "– Slik jeg leser meldingen, har de fått et DNA-treff. Så er det bare å finne ut hvem som eier det treffet"

det må jo være det enkleste å finne ut av nå når de faktisk klarte å finne dna-profil ! Svaret er jo her. Håper det er en av moduskanditatene nesten. At de har sikret dna fra mistenkte som har dødd. Hvis ikke det er noen av de blir det litt av en høystakk å saumfare.

Anonymkode: 0b4b1...63b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller det kan være fetteren.

Anonymkode: 757fd...3e1

Lite sannsynlig :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg familien får fred, og at fetteren endelig får den unnskyldningen han har krav på. Ikke bare fra store deler av lokalsamfunnet, men og fra foreldrene til Birgitte. Er det fetterens DNA de har funnet, da skal jeg spise disse ordene og den imaginære hatten min med. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det på en av de lokale nærradiostasjonene i dag klokken 18, og holdt på å ramle av stolen! Ifølge det som ble sagt, så skal det altså finnes positivt DNA-resultat. Om det stemmer, så er det mulig at man kan få en løsning på denne drapssaken. Det skal være en pressekonferanse på fredag, så vi får vente og se hva som kommer fram der. Så langt har politiet i Sørvest ikke villet bekrefte noe annet enn at de har mottatt resultater av nye analyseprøver. Så hvordan Haugesunds Avis kan si at det finnes positivt DNA-resultat er ikke godt å si. Det politiet har sagt er at "de skal fortsette å etterforske saken", så kan man jo spekulere i hva det betyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Nå håper jeg familien får fred, og at fetteren endelig får den unnskyldningen han har krav på. Ikke bare fra store deler av lokalsamfunnet, men og fra foreldrene til Birgitte. Er det fetterens DNA de har funnet, da skal jeg spise disse ordene og den imaginære hatten min med. 

Skulle det være fetterens DNA, så ville det slå ned som ei bombe! Jeg håper inderlig at det ikke er slik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, NordicViking skrev:

Skulle det være fetterens DNA, så ville det slå ned som ei bombe! Jeg håper inderlig at det ikke er slik.

Men uansett håper jeg nå at familien og det norske folk endelig får svaret.

Anonymkode: 3c7f7...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og han kan jo være død.

Der skal gi grunnlag for ny etterforskning står det. Tyder på at han er levende, trenger vel ikke etterforske en død.

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk!! Når tror dere vi får vite mer detaljer? Tenk om de tar ut siktelse før påsken

Anonymkode: 0b4b1...63b

Tror det er lite sannsynlig at det vil bli tatt ut noen siktelse før påske. Det politiet sier er at de trolig ikke vil komme med mer informasjon om analyseresultatene før til høsten. Skulle det finnes positivt DNA-resultat, så tyder det i så fall på at de vil bruke tid på å kvalitetssikre funnet gjennom en grundig etterforskning. Man kan jo tolke det på forskjellig vis, som f.eks. at det er treff på en av de døde moduskandidatene. Det gjør at politiet ikke har noen hast. Tiden vil vise hva som kommer fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der skal gi grunnlag for ny etterforskning står det. Tyder på at han er levende, trenger vel ikke etterforske en død.

Anonymkode: 9c943...b6b

Dersom det er treff på en levende person, så vil jeg tro at denne personen allerede er hentet inn av politiet. Vi har ikke hørt at noen er arrestert, og ryktene om dette ville gått i lokalsamfunnet om det var skjedd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NordicViking skrev:

Dersom det er treff på en levende person, så vil jeg tro at denne personen allerede er hentet inn av politiet. Vi har ikke hørt at noen er arrestert, og ryktene om dette ville gått i lokalsamfunnet om det var skjedd.

Det ville vi visst relativt raskt ja!!

Anonymkode: b8c9d...aa0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet skulle informere nærmere om resultatet i morgen, visstnok.

Anonymkode: 1f938...3d2

Trodde først det skulle være en pressekonferanse på fredag, men det ser ikke ut til å stemme. Dagbladet skriver at politiet egentlig skulle komme med en pressemelding på fredag, men at dette ble framskyndet til torsdag - på grunn av "at det verserer feil informasjon i media". Hva som er feil vil ikke politiet si noe om. Så da kan det tyde på at vi ikke får vite noe mer på fredag allikevel, men at vi må vente til utpå høsten - etter at politiet har satt i gang med taktisk etterforskning - før vi får mer informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NordicViking skrev:

Så da kan det tyde på at vi ikke får vite noe mer på fredag allikevel, men at vi må vente til utpå høsten - etter at politiet har satt i gang med taktisk etterforskning - før vi får mer informasjon. 

 

I politiets etterforskning er avhør en sentral taktisk etterforskningsmetode. Dette kan tolkes på forskjellige måter. En tolkning er at politiet vil kartlegge en gitt persons bevegelser på drapsnatten og tiden etterpå, gjennom å avhøre vitner og personer som kjente vedkommende. Dersom personer i lokalsamfunnet blir kalt inn til avhør, så tar det ikke lang tid før ryktene begynner å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...