sitruskvinne Skrevet 24. oktober 2018 #3941 Skrevet 24. oktober 2018 NOEN må vel vite NOE om hva som skjedde med Birgitte...Måtte de bare på en eller annen måte fortelle det en gang, slik at foreldrene hennes kan få svar. Mange interessante tanker i denne tråden. Dette med påkjørsel har jeg liten tro på, men kanskje løsningen er enklere (eller mer absurd) enn noen skulle tro. 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #3942 Skrevet 25. oktober 2018 6 timer siden, NordicViking skrev: Nei, obduksjonsrapporten er ikke blitt motsagt. Og slett ikke av Grete Strømme. Det ser ut til å være en del misforståelser her. En obduksjon er en medisinsk prosedyre som består i en grundig undersøkelse av et lik for å avdekke eventuelle skader, samt å forsøke å fastslå dødsårsaken. Det er kun foretatt en obduksjon i denne saken. Det er ikke foretatt noen ny obduksjon som tilbakeviser funnene som er gjort i den første obduksjonen. De medisinsk sakkyndige som ledet obduksjonen ble under rettssakene spurt om å vurdere skadene på Birgitte i forhold til fetterens tilståelse. I denne tilståelsen hadde fetteren forklart at han hadde dunket Birgittes hode mot bakken. De svarte at de ikke kunne utelukke at skadene var blitt påført slik som fetteren beskrev - at hodet ble slått mot den harde bakken eller mot en stein. Men de kunne heller ikke utelukke at hun var blitt slått med en stein, eller at det var blitt brukt andre redskaper - som f.eks. en trestokk. Denne usikkerheten skyldes at det ikke ble funnet noe drapsvåpen på åstedet. Men forklaringen fra de medisinsk sakkyndige fikk fram et viktig poeng (og det bør de som framsetter "alternative teorier" bite seg fast i): Birgitte ble utsatt for stump vold. Hun ble slått ihjel, og døde av gjentatte slag mot hodet. Så spoler vi fram noen år. Fetteren og hans team har fått innsyn i alle sakens dokumenter. Etter samråd med Grete Strømme, så blir flere hundre bilder av skadene på Birgitte sendt til eksperter i England for at de skal gi sin analyse av skadebildet. Disse ekspertene er enige med sine norske kolleger i at Birgitte ble utsatt for stump vold, men er uenige i hvordan skadene kan ha oppstått. Etter deres mening kan ikke skadene skyldes slag fra en stein. De mener at det heller ikke kan skyldes at hodet ble slått med kraft mot den grove overflaten av bakken, slik fetteren hevdet i avhør. De mener at skadene i hodet kan være forårsaket av et menneskeskapt objekt med en rund, stump og flat overflate - eksempelvis en hammer eller en hammerlignende gjenstand. Og der står vi i dag. Uenighet om hvordan skadene kan være påført betyr slett ikke at hele obduksjonen er motsagt. Her har du jo selv forklart hvordan obduksjonsrapporten har blitt motsagt. Jeg sa ikke at hele rapporten var motsagt og sa heller ikke at Strømme hadde motsagt rapporten. Du får lese hva som står før du svarer. I tillegg har obduksjonsrapporten blitt kritisert for å være for lite nøyaktig i f.eks. beskrivelsen av hver enkelt skade. Anonymkode: ead0b...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3943 Skrevet 30. oktober 2018 Politiet bruker nå millioner på nye DNA analyser, som er sendt til et hemmelig land i følge Haugesunds avis. Slik det fremgår i artikkelen, ser det ut som dette er noe de har tro på skal gi svar. Anonymkode: 9c943...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3944 Skrevet 30. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet bruker nå millioner på nye DNA analyser, som er sendt til et hemmelig land i følge Haugesunds avis. Slik det fremgår i artikkelen, ser det ut som dette er noe de har tro på skal gi svar. Anonymkode: 9c943...b6b Så bra! Håper det fører frem så alle involverte kan få visshet. Anonymkode: 4e964...5d9
Delgado Skrevet 30. oktober 2018 #3945 Skrevet 30. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet bruker nå millioner på nye DNA analyser, som er sendt til et hemmelig land i følge Haugesunds avis. Slik det fremgår i artikkelen, ser det ut som dette er noe de har tro på skal gi svar. Anonymkode: 9c943...b6b Artikkelen er bak betalingsmur. Hvis du har tilgang, kan du klippe ut teksten og lime en inn her?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3946 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, Delgado skrev: Artikkelen er bak betalingsmur. Hvis du har tilgang, kan du klippe ut teksten og lime en inn her? Har ikke tilgang til den, men et par sitater fra artikkelen er inkludert her: https://hnytt.no/2018/10/29/bruker-millioner-pa-dna-testing/ Anonymkode: ccb8a...ad3 3
Vampyrina Skrevet 30. oktober 2018 #3947 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg synes det er påfallende det som står i artikkelen, at det er biologisk materiale som ikke er blitt testet før, som nå er inne til analyse. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3948 Skrevet 30. oktober 2018 6 timer siden, Delgado skrev: Artikkelen er bak betalingsmur. Hvis du har tilgang, kan du klippe ut teksten og lime en inn her? Skulle gjerne, men sist jeg gjorde det ble det slettet pga opphavsrett-greier.. Anonymkode: 9c943...b6b 4
Mynona Skrevet 30. oktober 2018 #3949 Skrevet 30. oktober 2018 Tråden er ryddet for brudd på opphavsretten. Mynona, mod.
sortenke Skrevet 1. november 2018 #3950 Skrevet 1. november 2018 Kan det være at.. Det at fetteren ble NESTEN dømt, altså av dommerne, i 2 rettsinstanser, og dette at BT sin får er så sikker i sin sak, er fordi de vet ting vi ikke vet?. Det er jo masse materiale vi ikke får opplysning om. Kan det være at fetterens far er den som egentlig er den som benekter her? Huffameg, jeg gråt av fortvilelse da jeg så serien fordi jeg ALDRI har trodd fetteren har noe med dette å gjøre, men...? Nå har en uro vokst inni meg etter å ha lest denne tråden bla. Vi har jo ikke hele bildet dessverre. Jeg hadde håpet vi får en oppklaring. Jeg kjenner jeg gleder meg til det! *vondt i hodet* 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #3951 Skrevet 1. november 2018 26 minutter siden, sortenke skrev: Kan det være at.. Det at fetteren ble NESTEN dømt, altså av dommerne, i 2 rettsinstanser, og dette at BT sin får er så sikker i sin sak, er fordi de vet ting vi ikke vet?. Det er jo masse materiale vi ikke får opplysning om. Kan det være at fetterens far er den som egentlig er den som benekter her? Huffameg, jeg gråt av fortvilelse da jeg så serien fordi jeg ALDRI har trodd fetteren har noe med dette å gjøre, men...? Nå har en uro vokst inni meg etter å ha lest denne tråden bla. Vi har jo ikke hele bildet dessverre. Jeg hadde håpet vi får en oppklaring. Jeg kjenner jeg gleder meg til det! *vondt i hodet* Du er klar over at det var mange tilhørere og journalister til stede i rettsakene? Hvordan skulle noe som helst kunne blitt holdt hemmelig? Eller mener du politiet sitter på mye informasjon som de av en eller annen mystisk grunn ikke vil dele med noen? Informasjon som gir bevis eller enda flere indisier mot fetteren som er frikjent? Hvis de har flere "bevis", hvorfor brukte de dem ikke da rettsakene gikk? Du sier at vi ikke har hele bildet, kan du grunngi dette? Eller er det bare en påstand du slenger ut? Dette er så himla ulogisk at jeg nesten får vondt i hodet. Anonymkode: 4e964...5d9 10
Gladgutten79 Skrevet 1. november 2018 #3952 Skrevet 1. november 2018 30 minutter siden, sortenke skrev: Kan det være at.. Det at fetteren ble NESTEN dømt, altså av dommerne, i 2 rettsinstanser, og dette at BT sin får er så sikker i sin sak, er fordi de vet ting vi ikke vet?. Det er jo masse materiale vi ikke får opplysning om. Kan det være at fetterens far er den som egentlig er den som benekter her? Huffameg, jeg gråt av fortvilelse da jeg så serien fordi jeg ALDRI har trodd fetteren har noe med dette å gjøre, men...? Nå har en uro vokst inni meg etter å ha lest denne tråden bla. Vi har jo ikke hele bildet dessverre. Jeg hadde håpet vi får en oppklaring. Jeg kjenner jeg gleder meg til det! *vondt i hodet* Jeg vil si som han selv sa i serien " er det noen som kan støtte sine barn om de hadde gjort en så alvorlig handling som han ble dømt og frikjent for" 3
NordicViking Skrevet 4. november 2018 #3953 Skrevet 4. november 2018 På 30.10.2018 den 14.58, Delgado skrev: Artikkelen er bak betalingsmur. Hvis du har tilgang, kan du klippe ut teksten og lime en inn her? Jeg har tilgang til hele artikkelen. Send meg en melding dersom du fremdeles er interessert, så skal du få hele teksten (i PDF-format).
NordicViking Skrevet 4. november 2018 #3954 Skrevet 4. november 2018 På 30.10.2018 den 17.41, Vampyrina skrev: Jeg synes det er påfallende det som står i artikkelen, at det er biologisk materiale som ikke er blitt testet før, som nå er inne til analyse. Det skal bl.a. være avskrap fra neglene til Birgitte som aldri har vært testet. Vi fikk aldri høre om at det kunne være en mulig gjerningsmann med f.eks. oppskrapt ansikt/hals. 1
Crabs and IceWater Skrevet 4. november 2018 #3955 Skrevet 4. november 2018 The idiots keep looking for one single murder weapon. She had serious injuries all over her body It was one murder weapon alright,. a car....the idiots at Kripos should have been able to establish this from the very beginning...who the fu.k ran her over???
NordicViking Skrevet 6. november 2018 #3956 Skrevet 6. november 2018 (endret) På 19.10.2018 den 22.55, Delgado skrev: Ja, har også lest dette et sted. Men utvikler man blåmerker etter at døden har inntruffet? Jeg vet jeg har hørt om det før, og kom over en forskningsrapport som kanskje kaster litt lys over dette. To personer var druknet (i separate hendelser). De ble begge løftet opp av vannet av redningspersonell. Ved obduksjonen fant man i begge tilfeller blåmerker på overarmene. Ved nærmere undersøkelse viste det seg i begge tilfeller at dette var de stedene man holdt i kroppen da den ble løftet opp av vannet. Man konkluderte med at blåmerker/klemmeskader kan oppstå etter at døden har inntruffet. Den rettsmedisinske eksperten som ledet obduksjonen av Birgitte Tengs mente at klemmeskadene på leggene hennes måtte ha blitt påført etter at hun var død. Hvis hun var i live burde det ha vært blødninger og eventuelt hevelser, og det var det ikke. Klemmeskaden kan derfor stamme fra treporten på åstedet, eller fra stropper på båren som hun ble fraktet bort på. Endret 6. november 2018 av NordicViking 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3957 Skrevet 7. november 2018 Ny artikkel: https://hnytt.no/2018/11/07/ambisjonen-er-klokkeklar-pa-at-politiet-onsker-a-lose-saken/ Anonymkode: ccb8a...ad3 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3958 Skrevet 7. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ny artikkel: https://hnytt.no/2018/11/07/ambisjonen-er-klokkeklar-pa-at-politiet-onsker-a-lose-saken/ Anonymkode: ccb8a...ad3 interessant artikkel, takk for lenken. Merker meg spesielt at de er helt tydelig på at fetteren ikke etterforskes i denne rundet, i motsetning til hva enkelte har hevdet i diskusjonen her inne. Anonymkode: 87f7c...632 5
NordicViking Skrevet 7. november 2018 #3959 Skrevet 7. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ny artikkel: https://hnytt.no/2018/11/07/ambisjonen-er-klokkeklar-pa-at-politiet-onsker-a-lose-saken/ Anonymkode: ccb8a...ad3 Politiet forventer at de før jul får svar på DNA-prøver og biologisk spormateriale som er sendt til utlandet for analyser. Men samtidig understrekes det at det er langt fra sikkert at politiet kommer til å gå ut i offentligheten med informasjon når resultatene foreligger. Vi må m.a.o. smøre oss med tålmodighet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3960 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, NordicViking skrev: Politiet forventer at de før jul får svar på DNA-prøver og biologisk spormateriale som er sendt til utlandet for analyser. Men samtidig understrekes det at det er langt fra sikkert at politiet kommer til å gå ut i offentligheten med informasjon når resultatene foreligger. Vi må m.a.o. smøre oss med tålmodighet. Ja, kan ikke forvente noe informasjon til offentligheten før 2019 en gang. Vil ikke bli overrasket om det kan drøye til utpå våren. Anonymkode: ccb8a...ad3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå