Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlighet! Dette er deres bryllup! Om de velger å ikke ha barn der så må dere for f*** respektere det! Det gjør ikke svigerinnen din til et idiot av et menneske av den grunn. Dette er hennes store dag og hun velger hvordan HUN skal feire den.

Anonymkode: c5a89...7bb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Mrs. Random Nick said:

Lukas evangelium kap. 18, vers 16.

 

Avsnittet om dette i Bibelen, handler om noen som ville føre barna bort til Jesus for at han kunne røre ved dem, men at disiplene ville nekte dem dette. Det var da Jesus selv sa dette.

 

Jeg er absolutt klar over det du skriver i den siste setningen din, men er sikker på at ingen prest hadde ønsket å nekte barn adgang til kirken. 

Jeg har opplevd en påskegudstjeneste der presten avbrøt  midt under og selv bar to bråkete barn (søsken) ut av kirken etter foreldrene hadde ignorert forespørsler om å roe dem ned. I den kirken står det nå et oppslag fra menigheten om å vise respekt ved å ta med seg urolige barn fra kirkerommet, gjør det svært klart at barn som bråker ikke er velkomne under en gudstjeneste.

Anonymkode: 91262...3d2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd en påskegudstjeneste der presten avbrøt  midt under og selv bar to bråkete barn (søsken) ut av kirken etter foreldrene hadde ignorert forespørsler om å roe dem ned. I den kirken står det nå et oppslag fra menigheten om å vise respekt ved å ta med seg urolige barn fra kirkerommet, gjør det svært klart at barn som bråker ikke er velkomne under en gudstjeneste.

Anonymkode: 91262...3d2

Alle kirker burde hatt en lekekrok for barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet! Dette er deres bryllup! Om de velger å ikke ha barn der så må dere for f*** respektere det! Det gjør ikke svigerinnen din til et idiot av et menneske av den grunn. Dette er hennes store dag og hun velger hvordan HUN skal feire den.

Anonymkode: c5a89...7bb

Ja men om ts ikke kan komme pga at de ikke får barnevakt så blir hun jo sur. Er det og rimelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dramaqueen er mellomnavnet. Faktisk så oppfører de fleste barna i familien bedre enn henne. Hun tolker alt i verste mening og har ett voldsomt temperament. Alle påfunnene hennes er mange og listen er lang. Så jeg tar frem kun noen få eksempler.

I min manns familie er de tre brødre. To biologiske og en adoptert. Jeg og mannen ble invitert, men ikke adoptivbroren. Men han ble kjempeglad for å slippe. 

Når jeg får alenestund, hører jeg ofte på musikk med headsett. Det gjorde jeg den gangen jeg trodde jeg var alene på kjøkkenet og stod med ryggen til døren da hun kom inn. Hun hadde visst stått og pratet til meg i fem minutter uten at jeg var klar over det, før hun løp ut i sinne og slamret døren. Da når man ikke til henne når hun først er sint. Kort tid senere kom svogeren inn på kjøkkenet og spurte hvorfor jeg var ufin mot henne. Jeg trodde døren smalt pga gjennomtrekk og hadde ikke fått med meg at hun var på kjøkkenet. 

Jeg har verdens fineste og snilleste svigerforeldre og er veldig glad i dem. De er gamle og blitt veldig skrøpelige, og blir veldig stresset når hun får disse raserianfallene. Derfor strekker vi oss langt for å blidgjøre prinsessen/bruden. 

Jeg har vært sammen med mannen min noen år før hun kom inn i bildet. Og jeg hadde fått mange fine gaver i jul og bursdager av svigermor som hun har strikket til meg. Prinsessen har forlangt at hun skulle få like mye som jeg hadde fått for ellers var det forskjellsbehandling. Jeg ga heller tilbake gavene enn at svigermor skulle slite og stresse med å strikke til henne. Da var prinsessa fornøyd. 

Dere lurer sikker hvorfor hun får holde på, men det er ene alene av hensyn til svigerforeldrene. Det gjelder alle i familien. Det blir trist den dagen svigerforeldrene dør, men det blir deilig den dagen vi ikke lenger trenger å behandle prinsessa med silkehansker. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Jeg lurer på hvilken mann som er så blind at han faktisk ønsker å gifte seg med henne

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd en påskegudstjeneste der presten avbrøt  midt under og selv bar to bråkete barn (søsken) ut av kirken etter foreldrene hadde ignorert forespørsler om å roe dem ned. I den kirken står det nå et oppslag fra menigheten om å vise respekt ved å ta med seg urolige barn fra kirkerommet, gjør det svært klart at barn som bråker ikke er velkomne under en gudstjeneste.

Anonymkode: 91262...3d2

Haha, rart at det ikke blir mer teologisk diskusjon ut av dette, kontra bibelverset om at "kvinner skal tie i forsamlinger"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Alle kirker burde hatt en lekekrok for barn

Nei det burde de IKKE! Æsj det verste jeg vet er bråkete drittunger. Orker ikke. Har man små barn får man holde seg hjemme eller ordne barnevakt. Min erfaring er at foreldre ikke gjør noe som helst for å roe ned de hylende monstrene heller. 

Anonymkode: a7b61...b58

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det burde de IKKE! Æsj det verste jeg vet er bråkete drittunger. Orker ikke. Har man små barn får man holde seg hjemme eller ordne barnevakt. Min erfaring er at foreldre ikke gjør noe som helst for å roe ned de hylende monstrene heller. 

Anonymkode: a7b61...b58

Hvorfor ikke? Jeg har sett kirker ha det. Er kjempesmart. Da blir de distrahert og sutrer og bråker ikke fordi det er kjedelig.

Små barn har ikne tidsperspektiv. Å sitte stille en gudstjeneste føles som ååååår og dag for et barn. Jeg husker det selv fra da jeg var liten. Jeg var en ganske rolig unge men tror jeg spurte moren min hvert 5 min om de ikke var ferdige snart

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd en påskegudstjeneste der presten avbrøt  midt under og selv bar to bråkete barn (søsken) ut av kirken etter foreldrene hadde ignorert forespørsler om å roe dem ned. I den kirken står det nå et oppslag fra menigheten om å vise respekt ved å ta med seg urolige barn fra kirkerommet, gjør det svært klart at barn som bråker ikke er velkomne under en gudstjeneste.

Anonymkode: 91262...3d2

Det høres svært spesielt ut!

 

Jeg kan forstå at han ble irritert da foreldrene ikke hørte på ham. Som foreldre bør man absolutt være obs på det, dersom situasjoner som dette skulle oppstå. 

 

I kirken som er nærmest meg, så er det en lekekrok for barna. Det burde alle kirker hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 17.10, moroklompen skrev:

Jeg skjønner ikke helt poenget med vakter da det hadde vært utrolig rart om noen av gjestene dukker opp i kirken med barn etter en så klar beskjed. Skjønner at folk har forskjellige ønsker når det kommet til å ha eller ikke ha barn i bryllupet sitt men tenker at alle må få lov til å ha det bryllupet de vil uten at man skal bli fornærmet for at barna ikke ett invitert. Å skaffe barnevakt til ett bryllup to mnd frem i tid bør også gå helt fint, om ikke familie kan så kan man høre i nabolaget/barnehage/skole.

This. Hva med å bare skjerpe seg, og gjøre som brudeparet ønsker? Det er én dag, og det er deres dag. Tipper de fleste som har giftet seg gjorde som de ønsket, og ikke så noe problem med det.

 

dersom man ikke klarer skaffe barnevakt med så god tid som man som regel har fra man får invitasjonen til bruden står så har vel innsatsen vært heller demonstrativ.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg leste at du skrev at mannen din sin adoptivbror ikke var invitert i bryllupet? Hva er grunnen til det? Hvis det er fordi han er adoptert, så hadde jeg faktisk ikke ønsket å komme i dette bryllupet om jeg var dere, og sagt direkte i fra at det er fordi dere ikke syns det er riktig at noen blir ekskludert. 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å behandle henne som en prinsesse?  Hvorfor må dere det? Svigerforeldrene dine burde også sette ned foten, selv om de er gamle. Kanskje svigerforeldrene dine burde skjermes for henne. Jeg skjønner ikke hvorfor dere akseptere denne oppførselen. Hun utestenger, fryser ut folk, blir sint av ingen grunn, er manupilativ, frekk ++. Håper ikke at de har unger, fordi de blir hvertfall ødelagte.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, couscous skrev:

 Hva med å bare skjerpe seg, og gjøre som brudeparet ønsker? Det er én dag, og det er deres dag. Tipper de fleste som har giftet seg gjorde som de ønsket, og ikke så noe problem med det.

 

Du har rett i at man må akseptere brudeparets ønsker dersom man vil være en del av bryllupet, men det må da gå an å diskutere om brudeparets ønsker er urimelige eller rimelige.

Tidligere i tråden har jeg sagt at jeg finner det rimelig å ønske at bryllupsfesten holdes uten barn.  Hvis brudeparet har lagt opp til å ha en voksenfest, med mange timer ved middagsbordet, mange taler, dyre kuverter, mye alkohol osv, kan dette fort bli forstyrrende med barn som kjeder seg, og foreldre som  må forlate lokalet for å underholde barna.

Det jeg reagerer på er at alle under 18 år nektes adgang i kirken. 

Det første urimelige er at en nesten voksen 17 åring likestilles med en urolig 2-åring.
Alle i alderen 6-17 er skolebarn, og har lært å sitte rolig når de må, og det er urimelig å tilegne dem samme (urolige) egenskaper som småbarn i alderen 0-3 år har.
Hvis barnet har et ønske om å se tante og onkel gifte seg, og foreldrene vet at barnet klarer å være rolig, er det ingenting som tilsier at barnet vil være et uromoment.
 

Det andre urimelige er at bruden involverer barna før bryllupet, men når dagen kommer skal de ikke engang få møte opp i kirken for å se henne gifte seg.
Det blir som å ta med seg barna til butikken for at de skal være med å kjøpe masse godteri, men når det kommer til kvelden får ikke barna smake.
Å bygge opp forventinger hos barna, for så å rasere dem igjen, er urimelig.

Det tredje urimelige er at, selv om festen er lagt opp til å være en begivenhet for de voksne, vil en ekteskapsinngåelse alltid være en familiebegivenhet, og det er urimelig å nekte deler av en familie å delta i en stor familiebegivenhet uten annen begrunnelse enn alder.
 

Jeg har forståelse for at brudeparet ønsker at seremonien ikke skal forstyrres av urolige barn, men det er langt i fra dette, og til å bannlyse alle under 18 år fra kirken.

 

Anonymkode: fae78...985

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at man må akseptere brudeparets ønsker dersom man vil være en del av bryllupet, men det må da gå an å diskutere om brudeparets ønsker er urimelige eller rimelige.

Tidligere i tråden har jeg sagt at jeg finner det rimelig å ønske at bryllupsfesten holdes uten barn.  Hvis brudeparet har lagt opp til å ha en voksenfest, med mange timer ved middagsbordet, mange taler, dyre kuverter, mye alkohol osv, kan dette fort bli forstyrrende med barn som kjeder seg, og foreldre som  må forlate lokalet for å underholde barna.

Det jeg reagerer på er at alle under 18 år nektes adgang i kirken. 

Det første urimelige er at en nesten voksen 17 åring likestilles med en urolig 2-åring.
Alle i alderen 6-17 er skolebarn, og har lært å sitte rolig når de må, og det er urimelig å tilegne dem samme (urolige) egenskaper som småbarn i alderen 0-3 år har.
Hvis barnet har et ønske om å se tante og onkel gifte seg, og foreldrene vet at barnet klarer å være rolig, er det ingenting som tilsier at barnet vil være et uromoment.
 

Det andre urimelige er at bruden involverer barna før bryllupet, men når dagen kommer skal de ikke engang få møte opp i kirken for å se henne gifte seg.
Det blir som å ta med seg barna til butikken for at de skal være med å kjøpe masse godteri, men når det kommer til kvelden får ikke barna smake.
Å bygge opp forventinger hos barna, for så å rasere dem igjen, er urimelig.

Det tredje urimelige er at, selv om festen er lagt opp til å være en begivenhet for de voksne, vil en ekteskapsinngåelse alltid være en familiebegivenhet, og det er urimelig å nekte deler av en familie å delta i en stor familiebegivenhet uten annen begrunnelse enn alder.
 

Jeg har forståelse for at brudeparet ønsker at seremonien ikke skal forstyrres av urolige barn, men det er langt i fra dette, og til å bannlyse alle under 18 år fra kirken.

 

Anonymkode: fae78...985

Det du sier om at å snakke om bryllup/vise frem noe er å bygge opp forventning til å delta er jeg ikke enig i. Må  snakker jo om både det ene og det andre med barn som er interessert, uten at det forplikter til å inkludere dem. Snakker om hest, viser bilde av min hest = må ta med barnet på ridning? Snakker om at man skal på fest, tar på seg klær og sminke mens barnet er tilstede = ta med ungen ut på by'n? Si at vi skal på ferie, snakke om Paris = må ta med ungen til Paris? 

Anonymkode: 0d7f1...f80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det du sier om at å snakke om bryllup/vise frem noe er å bygge opp forventning til å delta er jeg ikke enig i. Må  snakker jo om både det ene og det andre med barn som er interessert, uten at det forplikter til å inkludere dem. Snakker om hest, viser bilde av min hest = må ta med barnet på ridning? Snakker om at man skal på fest, tar på seg klær og sminke mens barnet er tilstede = ta med ungen ut på by'n? Si at vi skal på ferie, snakke om Paris = må ta med ungen til Paris? 

Anonymkode: 0d7f1...f80

Vil heller sammenligne det med at en venninne er med på utdrikningslag men ikke får komme i bryllupet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man egentlig nekte noen inngang i en kirke? Er ikke den «offentlig rom» og åpen for allmenheten uansett?

Anonymkode: 86bb1...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå små barn, men under 18 år! Ikke en gang 13--17 åringer??? Mange tenåringer oppfører ser da like fint som andre voksne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Dere vet jo ikke hvorfor det er satt til ingen under 18 år. Det er jo mye lettere å sette den grensen, da den ekskluderer alle barn. Da slipper man å måtte fortelle foreldrene til barna man egentlig ønsker å holde unna seremonien, av hvem vet hvilke grunner, at de ikke får ha med seg barna sine i kirken.

Ved å sette denne grensen, får man også tenåringene inn i kategorien. Har man da tenåringer i familien, som garantert må betales for som en voksen kuvert, så slipper man å invitere disse, og prisen for middagen går ned.

Anonymkode: 9ccc9...630

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Alle i alderen 6-17 er skolebarn, og har lært å sitte rolig når de må, og det er urimelig å tilegne dem samme (urolige) egenskaper som småbarn i alderen 0-3 år har.

 

Anonymkode: fae78...985

Min niese på 8-9 har ikke lært seg å sitte i ro, delvis pga slappe foreldre. Hun er nok ikke den eneste.

En nedre grense på 13 ville vært mer rimelig, men ellers enig. Bruden høres sær ut ut fra de andre tingene TS beskriver. Men i seg selv syns jeg ikke det er ille at barn holdes unna bryllup. Det må nesten være opp til brudeparet. 

Vil bare legge til at mange er frivillig barnløse og ikke er noe glad i barn. Man er nødt til å forholde seg til andres barn i nesten alle andre situasjoner, så da er det ikke urimelig at de ikke ønsker barn tilstede på denne ene dagen. 

Anonymkode: a7f27...ac0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2018 den 11.23, Alice123 skrev:

Når det gjelder begravelse opplevde jeg i den ene at mor satt med en tre-fireåring som snakket og maste under HELE sermonien. "Mamma se på bilen mamma hvorfor gråter damen mamma mamma mamma se her nå mamma jeg må bæsje mamma!!", så bråkte barnet hele tiden med en liten lekebil som han slo mot benken (i tre) og lagde prompelyder med munnen.

Begravelsen var for en kollega av meg som hadde dødd av kreft i en alder av 47. Må minnesamværet etterpå sa moren høyt "Godt at Krysander-Lysander var med, det lettet virkelig opp stemningen og fikk fokuset over på noe litt lysere".

 

Noen ganger lurer jeg virkelig på hva det er som feiler enkelte av dagens foreldre....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Diamant skrev:

Noen ganger lurer jeg virkelig på hva det er som feiler enkelte av dagens foreldre....

Det ble litt dårlig stemning etter det, for å si det slik. Jeg gikk rett etterpå og vet ikke om noen sa noe til henne.

Men til HI:

TS skriver "vakter", men jeg tipper det er mer snakk om noen venner/venninner av brudeparet som står ved døra. Tviler på at bandidos er hyret inn for anledningen.

Så må jeg si, at ut i fra hva jeg kan lese i tråden, forstår jeg at brudeparet føler det er behov for "vakter". Å bare skrive aldersgrense blir tydeligvis ikke respektert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...