Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som heter det i Norge. 

Anonymkode: 7f213...f19

Når det er vielse og begravelse så kan man faktisk ha "lukket". I dette tilfelle virker det som at TS er dypt såret fordi hennes gulle barn ikke er velkommen, jeg skjønner brudeparet godt. Små barn har ingenting i et bryllup å gjøre, hverken i kirken eller på middag og fest. Det er bare foreldrene som tar dette veldig sårt fordi at hvordan kan noen finne på å nekte dem å ta med barna. Jeg har vært i flere bryllup hvor det ikke er invitert barn, og alltid så skal noen reagere. Og det er ofte de som har de barna som lager kaos og aldri sitter stille, og foreldrene sitter der så stolte og barn er barn. Ja, barn er barn, men de trenger ikke være med på alt og styre showet. Det frekkeste er å vurdere ta med barn uansett, sånt gjør man bare ikke. Og de må jo sette en alder og da er faktisk alle under 18 å regne som barn. Ellers ville det kommet men hvorfor får min 16 åring komme når søsken på 13 ikke får. Voks opp som forelder og innse at barna deres ikke er verdens midtpunkt (har barn selv og ville aldri reagert eller prøvd ødelegge om de ikke var invitert)

Anonymkode: 7dcc9...67c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er vielse og begravelse så kan man faktisk ha "lukket". I dette tilfelle virker det som at TS er dypt såret fordi hennes gulle barn ikke er velkommen, jeg skjønner brudeparet godt. Små barn har ingenting i et bryllup å gjøre, hverken i kirken eller på middag og fest. Det er bare foreldrene som tar dette veldig sårt fordi at hvordan kan noen finne på å nekte dem å ta med barna. Jeg har vært i flere bryllup hvor det ikke er invitert barn, og alltid så skal noen reagere. Og det er ofte de som har de barna som lager kaos og aldri sitter stille, og foreldrene sitter der så stolte og barn er barn. Ja, barn er barn, men de trenger ikke være med på alt og styre showet. Det frekkeste er å vurdere ta med barn uansett, sånt gjør man bare ikke. Og de må jo sette en alder og da er faktisk alle under 18 å regne som barn. Ellers ville det kommet men hvorfor får min 16 åring komme når søsken på 13 ikke får. Voks opp som forelder og innse at barna deres ikke er verdens midtpunkt (har barn selv og ville aldri reagert eller prøvd ødelegge om de ikke var invitert)

Anonymkode: 7dcc9...67c

TS har skrevet mye dritt om bruden, og bla. omtalt henne som "monster". Ingen i slekta liker bruden og de planlegger å kutte kontakten og bla bla bla.

Men nå kommer det frem at TS og flere i slekta har ringt til presten fot å høre om det faktisk er lukket vielse, og på ren jævelskap planlegger flere å ta med ungene sine i vielsen, bare for å markere seg ovenfor brudeparet.

Ettersom brudeparet allerede har organisert dørvakter, går jeg ut i fra at brudeparet har forutsett at dette ville skje.

Så jeg tenker at  det nok ikke er noe tap for brudeparet at TS &co. planlegger å kutte kontakten.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Alice123 said:

TS har skrevet mye dritt om bruden, og bla. omtalt henne som "monster". Ingen i slekta liker bruden og de planlegger å kutte kontakten og bla bla bla.

Men nå kommer det frem at TS og flere i slekta har ringt til presten fot å høre om det faktisk er lukket vielse, og på ren jævelskap planlegger flere å ta med ungene sine i vielsen, bare for å markere seg ovenfor brudeparet.

Ettersom brudeparet allerede har organisert dørvakter, går jeg ut i fra at brudeparet har forutsett at dette ville skje.

Så jeg tenker at  det nok ikke er noe tap for brudeparet at TS &co. planlegger å kutte kontakten.

Ikke sant. TS og familien er jo enda sykere enn bruden. Trodde ikke det var mulig.

Anonymkode: a5092...6b6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med barna ts! Få med deg så mange barn som mulig. 

Denne bruden virker ikke helt god. 

Kjempebra at dere har våknet nå og slutter å danse etter brudens pipe.

Jeg har aldri hørt om lukket arrangement i kirken. Absolutt alle er velkomne i kirken. 

Jeg har vært i vielser hvor det var mange barn. Den som forstyrret vielsen var mobiltelefonene som durte og pep. Noen av de små barna sa fra og hysjet på voksne som ikke klarte å holde seg unna mobilen i 40minutter. 

Anonymkode: 3e25e...6e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med barna ts! Få med deg så mange barn som mulig. 

Denne bruden virker ikke helt god. 

Kjempebra at dere har våknet nå og slutter å danse etter brudens pipe.

Jeg har aldri hørt om lukket arrangement i kirken. Absolutt alle er velkomne i kirken. 

Jeg har vært i vielser hvor det var mange barn. Den som forstyrret vielsen var mobiltelefonene som durte og pep. Noen av de små barna sa fra og hysjet på voksne som ikke klarte å holde seg unna mobilen i 40minutter. 

Anonymkode: 3e25e...6e7

Syns det er rart de velger å straffe bruda med å ta med barna. Alle burde heller reist på tur sammen og droppa hele bryllupet. Spesielt med tanke på han voksne som ikke ble invitert fordi han er adoptert. Var ikke det bror til selveste brudgommen til og med? Eller misforstod jeg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ta med barna ts! Få med deg så mange barn som mulig. 

Denne bruden virker ikke helt god. 

Kjempebra at dere har våknet nå og slutter å danse etter brudens pipe.

Jeg har aldri hørt om lukket arrangement i kirken. Absolutt alle er velkomne i kirken. 

Jeg har vært i vielser hvor det var mange barn. Den som forstyrret vielsen var mobiltelefonene som durte og pep. Noen av de små barna sa fra og hysjet på voksne som ikke klarte å holde seg unna mobilen i 40minutter. 

Anonymkode: 3e25e...6e7

Og potensielt ødelegge dagen hennes bare fordi du VIL være en drittsekk? Du kan jo ikke være rett i huet. Hva med å boikotte bryllupet i stedet dersom man finner det så problematisk?

Anonymkode: a5092...6b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og potensielt ødelegge dagen hennes bare fordi du VIL være en drittsekk? Du kan jo ikke være rett i huet. Hva med å boikotte bryllupet i stedet dersom man finner det så problematisk?

Anonymkode: a5092...6b6

Ja hun er en bitch og fortjener å få ødelagt dagen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Maleficenta said:

Ja hun er en bitch og fortjener å få ødelagt dagen sin.

Så ikke møt opp da, hun kommer til å bli pissed av det og. Men å gå inn for å ødelegge dagen til noen fordi man synes de er en bitch? Da er du faen meg syk i hodet og fortjener en meget tidlig død.

Anonymkode: a5092...6b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke møt opp da, hun kommer til å bli pissed av det og. Men å gå inn for å ødelegge dagen til noen fordi man synes de er en bitch? Da er du faen meg syk i hodet og fortjener en meget tidlig død.

Anonymkode: a5092...6b6

Ja er det jeg har sagt. At alle burde droppet bryllupet. Blir mer ødelagt av at hun ser hvor hun har drevet folk til å hate henne. Og hun fortjener ikke noe ille når hun unnlater å be sin egen svoger fordi han er adoptert? Det er bruda som er the badguy her. Er ikke synd på henne fordi bryllupet blir ødelagt

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Maleficenta said:

Ja er det jeg har sagt. At alle burde droppet bryllupet. Blir mer ødelagt av at hun ser hvor hun har drevet folk til å hate henne. Og hun fortjener ikke noe ille når hun unnlater å be sin egen svoger fordi han er adoptert? Det er bruda som er the badguy her. Er ikke synd på henne fordi bryllupet blir ødelagt

Nei det er ikke synd på henne om bryllupet blir ødelagt fordi folk ikke møter opp. Men det ER synd på henne om folk saboterer med vilje. Da er de passe syke i hodet altså.

Anonymkode: a5092...6b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke synd på henne om bryllupet blir ødelagt fordi folk ikke møter opp. Men det ER synd på henne om folk saboterer med vilje. Da er de passe syke i hodet altså.

Anonymkode: a5092...6b6

Hva er forskjellen? Begge deler er like mye sabotasje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 11.49, Alice123 skrev:

TS har skrevet mye dritt om bruden, og bla. omtalt henne som "monster". Ingen i slekta liker bruden og de planlegger å kutte kontakten og bla bla bla.

Men nå kommer det frem at TS og flere i slekta har ringt til presten fot å høre om det faktisk er lukket vielse, og på ren jævelskap planlegger flere å ta med ungene sine i vielsen, bare for å markere seg ovenfor brudeparet.

Ettersom brudeparet allerede har organisert dørvakter, går jeg ut i fra at brudeparet har forutsett at dette ville skje.

Så jeg tenker at  det nok ikke er noe tap for brudeparet at TS &co. planlegger å kutte kontakten.

Snakker om å ikke se bjelken i sitt eget øye. Jeg vil si at det er ts som har den totale mangel på forståelse, respekt og dannelse her. At bruden er en bridezilla gir ikke ts og familien hennes rett til å trakassere brudeparet.

Skammelig

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Snakker om å ikke se bjelken i sitt eget øye. Jeg vil si at det er ts som har den totale mangel på forståelse, respekt og dannelse her. At bruden er en bridezilla gir ikke ts og familien hennes rett til å trakassere brudeparet.

Skammelig

Men det må jo være en grunn til at HELE familien har problemer med denne kvinnen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama opphøyer seg selv ganske betydelig, synes jeg. Til og med i kongelige bryllup er det barn til stede under vielsen, men hun er kanskje litt mer enn det? F.eks dronning, keiserinne, diktator, Magica fra Tryll og Cruella de Ville på en gang? 

Anonymkode: 1eeb7...44f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.8.2018 den 11.49, Alice123 skrev:

TS har skrevet mye dritt om bruden, og bla. omtalt henne som "monster". Ingen i slekta liker bruden og de planlegger å kutte kontakten og bla bla bla.

Men nå kommer det frem at TS og flere i slekta har ringt til presten fot å høre om det faktisk er lukket vielse, og på ren jævelskap planlegger flere å ta med ungene sine i vielsen, bare for å markere seg ovenfor brudeparet.

Ettersom brudeparet allerede har organisert dørvakter, går jeg ut i fra at brudeparet har forutsett at dette ville skje.

Så jeg tenker at  det nok ikke er noe tap for brudeparet at TS &co. planlegger å kutte kontakten.

Enig. Jeg begynner egentlig å ha mer sympati med bruden og hennes kommende mann jeg. For min del virker det som om det er en grunn til at de velger å gjøre det på denne måten, især på grunn av TS' oppførsel og familiens. Kanskje din manns bror er lei av hvordan hans familie behandler både sin kommende kone og seg selv? Folk har alltid sine grunner, og jeg velger egentlig brudens side i denne saken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Det er det faktisk. I retningslinjene til Norges Kristne Råd står det følgende:

Kilder er i sitatet

Men ærlig talt, det er mange ting i livet man har «rett» til å gjøre men som det ikke er OK å gjøre selv om det er lov. Den lufta er fri for alle mentaliteten er barnslig og hensynsløs. Hvem tar med barna til ett arrangement hvor de ikke er invitert for å markere seg? Nei med den holdningen er det nok bedre dere dropper selv å gå. Man kan mene hva man vil om at bruden involverer barna selv om de ikke er invitert men å troppe opp i kirken med barna fordi man selv mener at de burde være invitert går rett og slett ikke an. Om TS og familie her virkelig har ringt kirken for å spørre om dette så bør dere virkelig gå i dere selv og finne ut av hvorfor dere er så demonstrative. Deres bryllup, deres valg, respekter det eller la være å gå. Jeg kan ikke fatte og forstå denne mentaliteten om at dere har «rett» til å overkjøre brudeparet sine ønsker. Begynner å lure på om bruden bevisst har gjort det slik i håp om at dere dropper hele bryllupet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, moroklompen skrev:

Men ærlig talt, det er mange ting i livet man har «rett» til å gjøre men som det ikke er OK å gjøre selv om det er lov. Den lufta er fri for alle mentaliteten er barnslig og hensynsløs. Hvem tar med barna til ett arrangement hvor de ikke er invitert for å markere seg? Nei med den holdningen er det nok bedre dere dropper selv å gå. Man kan mene hva man vil om at bruden involverer barna selv om de ikke er invitert men å troppe opp i kirken med barna fordi man selv mener at de burde være invitert går rett og slett ikke an. Om TS og familie her virkelig har ringt kirken for å spørre om dette så bør dere virkelig gå i dere selv og finne ut av hvorfor dere er så demonstrative. Deres bryllup, deres valg, respekter det eller la være å gå. Jeg kan ikke fatte og forstå denne mentaliteten om at dere har «rett» til å overkjøre brudeparet sine ønsker. Begynner å lure på om bruden bevisst har gjort det slik i håp om at dere dropper hele bryllupet.

Unnskyld meg, men jeg argumenterte FOR at det var en lukket vielse. Jeg synes IKKE at TS bare bør møte opp med barna. Jeg er på brudens side, ikke TS' side. Leste du i det hele tatt sitatet? Der står det svart på hvitt at man kan ha en lukket vielse. Snakk om å ikke lese det andre skriver...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er utrolig rart, egentlig helt sjokkerende at det er så mange i denne tråden som 'heier på' bruden i denne saken! For meg virker hun som tidenes hurpe og en type menneske jeg ikke hadde orket å omgåes. 

Nei TS, du har min fulle sympati, håper dere enten tropper opp i kirka med ungeflokken eller aller helst dropper hele bryllupet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...