Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor finner dette bryllupet sted? Funderer å komme dit selv, med 5 barn.

Anonymkode: 86bb1...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forsåvidt å stå opp for egne meninger, når man mener at drama og urimelige krav tar man avstand fra, ved å fysisk ta avstand og ikke møte opp. Og å ikke kaste ild på bålet, men å være en større person og snu det andre kinnet til og si at det der vil jeg ikke ta del i, og det angår meg ikke. 

Tross alt, dette er en ikke-sak. Dra eller bli hjemme. Ingenting å fyre seg opp over. Velg heller en annen sak å brenne for. Tips: bli hjemme, ta med barns og plukk søppel fra skogen eller stranda. Gjør noe godt for noen i stede. La bryllupet gå sin gang uten at du trenger å kaste bort energi på det. 

Anonymkode: 87337...9cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Alice123 skrev:

I følge TS er det flere i familien som har ringt presten om det samme, og de er flere som planlegger å ta med ungene i vielsen for å provosere/markere seg/sabotere.

TS skriver at bruden er gal. Men ut i fra hva TS selv skriver om egen oppførsel, virker hun og familien ikke helt i vater selv.  Vi har bare TS sin versjon av situasjonen, og ettersom det er dønn åpenbart at hun missliker bruden sterkt og er småsprø, tar jeg den med en klype salt.

Vi vet heller ikke om bruden blir sur om TS ikke kommer i vielsen pga manglende barnepass. Det vi bet er at bruden for flere år siden ble sint fordi TS ikke kom i bursdagen hennes, og på bakgrunn av dette antar TS at bruden vil bli sint nå også.

Ut i fra hva TS skriver, antar jeg det er en grunn til at brudeparet gjør som de gjør.

Takk for at du poengterte alt jeg allerede hadde fått med meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS

Hvis du hadde lagt startinnlegget ditt på et annen forum enn bryllupsavdelingen på KG så hadde du sikkert fått litt mer nyanserte svar.  Nekter å tro at svarene i denne tråden er representativt for den jevne befolkning. Da står det isåfall dårlig til med Norge AS. 

Anonymkode: d7980...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 2.05, Amberleaf skrev:

Må si det er utrolig rart, egentlig helt sjokkerende at det er så mange i denne tråden som 'heier på' bruden i denne saken! For meg virker hun som tidenes hurpe og en type menneske jeg ikke hadde orket å omgåes. 

Nei TS, du har min fulle sympati, håper dere enten tropper opp i kirka med ungeflokken eller aller helst dropper hele bryllupet! 

Jeg støtter ikke ts i tanken om å møte opp med barna. Men det er råttent av bruden å la barna hjelpe til med kjolevalg og andre forberedelser, for så å utelukke dem fra bryllupet. Hadde jeg vært forelderen til disse barna, ville jeg ha gitt tilbakemelding til bruden at hun får involvere andre som faktisk skal i bryllupet. 

Anonymkode: 7f213...f19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bruden er et rasshøl, HVORFOR skal alle danse etter hennes pipe???

Utestenger brudgommens bror, bare det sier mye. Og for en fjott av en mann som finner seg i det! 

Forstår virkelig ikke hvorfor det er skal være greit å oppføre seg laaangt utenfor hva som er vanlig folkeskikk bare fordi en er brud!!?? Virker som bortimot hele tråden her er full av crazy bridezillas!! 

Anonymkode: d7980...dbd

Jeg hadde ikke møtt i bryllup der den ene broren ble ekskludert uten en veldig god grunn. Har selv hatt krig gående mot min svigerinne rundt bryllupstider, men inviterte henne og barna likevel. Hun prøvde å ødelegge festen, men lyktes ikke. Man inviterer familie med mindre det er veeeeldig god grunn til å ikke gjøre det. 

Anonymkode: 7f213...f19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS

Hvis du hadde lagt startinnlegget ditt på et annen forum enn bryllupsavdelingen på KG så hadde du sikkert fått litt mer nyanserte svar.  Nekter å tro at svarene i denne tråden er representativt for den jevne befolkning. Da står det isåfall dårlig til med Norge AS. 

Anonymkode: d7980...dbd

Takk. Jeg har sluttet å svare tråden og får heller oppdatere når festen er unnagjort. 

Vi bestemte oss rett etter at jeg ble oppringt av en stresset forlover igår, om jeg har mulighet til å bli med på utdrikningslag neste helg. Mange har meldt forfall, siden det er fra fredag til søndag. I tillegg til hvor mye jeg måtte ut med (6000) måtte jeg også ta med en pre-bryllupsgave. Det var ikke aktuelt. 

Vi regnet med at bruden uansett er sur på meg allerede etter dette, så det spiller ingen rolle hva vi gjør i bryllupshelgen.

 

 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har sluttet å svare tråden og får heller oppdatere når festen er unnagjort. 

Vi bestemte oss rett etter at jeg ble oppringt av en stresset forlover igår, om jeg har mulighet til å bli med på utdrikningslag neste helg. Mange har meldt forfall, siden det er fra fredag til søndag. I tillegg til hvor mye jeg måtte ut med (6000) måtte jeg også ta med en pre-bryllupsgave. Det var ikke aktuelt. 

Vi regnet med at bruden uansett er sur på meg allerede etter dette, så det spiller ingen rolle hva vi gjør i bryllupshelgen.

 

 

Anonymkode: ea315...a14

6000 for utdrikningslag og pre-bryllupsgave? Hva er det forresten? Haha, hun får sitte der alene på utdrikningslaget sitt. Jeez for en kjerring. Har aldri hørt om utdrikningslag som koster mer enn toppen 1500 per person. Og selvfølgelig gir man ikke gave i utdrikningslag! 

Anonymkode: 7f213...f19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har sluttet å svare tråden og får heller oppdatere når festen er unnagjort. 

Vi bestemte oss rett etter at jeg ble oppringt av en stresset forlover igår, om jeg har mulighet til å bli med på utdrikningslag neste helg. Mange har meldt forfall, siden det er fra fredag til søndag. I tillegg til hvor mye jeg måtte ut med (6000) måtte jeg også ta med en pre-bryllupsgave. Det var ikke aktuelt. 

Vi regnet med at bruden uansett er sur på meg allerede etter dette, så det spiller ingen rolle hva vi gjør i bryllupshelgen.

 

 

Anonymkode: ea315...a14

Forstår jeg deg rett at du ble oppringt nå og spurt om du kunne komme i utdrikningslag, at du ikke var invitert i utgangspunktet? Prøver de å fylle på med b-laget for å finansiere utdrikningslaget? 

Anonymkode: 7f213...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sært, og faktisk ikke lov. Kirken er for alle, en vielse er offentlig, så hvem som helst har adgang, akkurat som under vanlige gudstjenester. Brudeparet har ikke noen juridisk mulighet til å nekte folk adgang, det er presten/DNK som bestemmer (forutsetter at "kirken" her betyr DNK).

Legger til: på fest er det selvsagt helt innafor at man ikke ønsker å ha med barn. 

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro dette ikke stemmer i det hele tatt. 6000 kr for utdrikningslag. Nei, skjer ikke. Dette er bare oppspinn. 

Anonymkode: 87337...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 16.45, hallstein skrev:

Hvem gifter seg i kirken i våre dager?

Mesteparten tror jeg 

Anonymkode: 9bea6...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jeg deg rett at du ble oppringt nå og spurt om du kunne komme i utdrikningslag, at du ikke var invitert i utgangspunktet? Prøver de å fylle på med b-laget for å finansiere utdrikningslaget? 

Anonymkode: 7f213...f19

Det stemmer nok. Jeg ble lagt til på Facebook-gruppa deres og de har planlagt siden januar. Og forlover, som jeg mistenker er bruden selv, har overkjørt alle i planleggingen. Så da forlover informerte om pris, meldte mange av de ut. 

Så det er nok derfor prisen er litt høyt.

Anonymkode: ea315...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å tro dette ikke stemmer i det hele tatt. 6000 kr for utdrikningslag. Nei, skjer ikke. Dette er bare oppspinn. 

Anonymkode: 87337...9cb

Hun skriver det varer fra fred-sønd så da kan det definitivt stemme. Kanskje planen er å reise bort til et spahotell eller noe sånt. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver det varer fra fred-sønd så da kan det definitivt stemme. Kanskje planen er å reise bort til et spahotell eller noe sånt. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

Men hvem tar seg råd til noe sånt rett etter sommerferien i tillegg til utgifter som er forbundet med selve bryllupet? 

Anonymkode: 7f213...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem tar seg råd til noe sånt rett etter sommerferien i tillegg til utgifter som er forbundet med selve bryllupet? 

Anonymkode: 7f213...f19

Om de har planlagt det siden januar er jo sikkert tanken at folk skal ha spart opp. Men, TS er jo åpenlyst endel av «B-laget» og ble invitert såpass sent at da er det mye penger å bruke sånn spontant. Tror dessuten de fleste hadde følt seg lite gira på å bli med på en fest man blir invitert med på sånn på etterskudd nærmest for å være setefyller.

Hun bruden høres grusom ut TS, men IKKE ta med barna i kirka bare for å provosere. Rett og slett fordi det er utrolig dårlig gjort MOT BARNA. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner å oppleve det som at TS er ute etter å «ta» denne bruden. 

TS: du klandrer blant annet bruden for å ikke invitere med en adoptivbror av bruddommen i brullypet. Hvordan vet du at det ikke er bruddommen selv, som IKKE ØNSKER adoptivbroren sin der? Kan det ha skjedd noe, mellom dem, som gjør at denne broren er uønsket ? 

Jeg leser mye svartmaling av bruden, men bruddommens rolle er jo fullstendig oversett.

Begynner å mistenke at TS samt flere familiemedlemmer har fått et sånn «elsker-å-hate» forhold til denne bruden. Fint å ha en skyldebukk, eller hva?

Merkelig at du, TS, ikke kritiserer bruddommen, men KUN bruden, enda det er HANS bror som blir utelatt. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at du som gjest ALDRI kan motsi brudeparet, uansett hva de forventer av gjestene sine? Totalt uaktuelt for meg å godta hva som helst, et rasshøl er et rasshøl enten det er brud eller fandens tippoldemor som forlanger ditt eller datt. 

Anonymkode: d7980...dbd

Ja, det må vi som gjester, ellers får vi holde oss hjemme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å oppleve det som at TS er ute etter å «ta» denne bruden. 

TS: du klandrer blant annet bruden for å ikke invitere med en adoptivbror av bruddommen i brullypet. Hvordan vet du at det ikke er bruddommen selv, som IKKE ØNSKER adoptivbroren sin der? Kan det ha skjedd noe, mellom dem, som gjør at denne broren er uønsket ? 

Jeg leser mye svartmaling av bruden, men bruddommens rolle er jo fullstendig oversett.

Begynner å mistenke at TS samt flere familiemedlemmer har fått et sånn «elsker-å-hate» forhold til denne bruden. Fint å ha en skyldebukk, eller hva?

Merkelig at du, TS, ikke kritiserer bruddommen, men KUN bruden, enda det er HANS bror som blir utelatt. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

Tenker det samme som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å oppleve det som at TS er ute etter å «ta» denne bruden. 

TS: du klandrer blant annet bruden for å ikke invitere med en adoptivbror av bruddommen i brullypet. Hvordan vet du at det ikke er bruddommen selv, som IKKE ØNSKER adoptivbroren sin der? Kan det ha skjedd noe, mellom dem, som gjør at denne broren er uønsket ? 

Jeg leser mye svartmaling av bruden, men bruddommens rolle er jo fullstendig oversett.

Begynner å mistenke at TS samt flere familiemedlemmer har fått et sånn «elsker-å-hate» forhold til denne bruden. Fint å ha en skyldebukk, eller hva?

Merkelig at du, TS, ikke kritiserer bruddommen, men KUN bruden, enda det er HANS bror som blir utelatt. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

Brudgom. Syndebukk.

Anonymkode: 3bd01...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...