Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Amberleaf skrev:

Må si det er utrolig rart, egentlig helt sjokkerende at det er så mange i denne tråden som 'heier på' bruden i denne saken! For meg virker hun som tidenes hurpe og en type menneske jeg ikke hadde orket å omgåes. 

Nei TS, du har min fulle sympati, håper dere enten tropper opp i kirka med ungeflokken eller aller helst dropper hele bryllupet! 

Det er lov å ikke like folk. Det gir deg fortsatt ikke rett til å gå imot deres valg, og med viten og vilje sabotere dem. 

Sett at du ønsket å feire bursdagen din med kun venninner. Du inviterer kusinen din, som du går sånn passe overens med. Hun blir sur fordi samboeren hennes ikke er invitert, og blir enda surere når invitasjon på facebook sier «jentefest». For å demonstrere mot valgene dine, møter hun opp på festen med samboeren sin og en rekke av vennene hans. 

TS: hold ungene deres hjemme, og velg mellom å gå eller droppe bryllupet. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 9ccc9...630

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er brudeparets dag!! Forstår det veldig godt!!

Anonymkode: 2c33d...c63

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎07‎.‎2018 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Forstår bruden godt, det er få småbarn som orker å sitte i ro under en seremoni i kirken og det ødelegger når det ikke er stille under seremonien. På festen serveres det mest sannsynligvis alkohol og at man ikke vil ha noen under 18 der kan jeg godt forstå. Dette er brudeparets dag og da bestemmer de hvordan de vil ha det. 

Anonymkode: dbf6e...85c

Enig! Det er brudeparets dag. Den dagen er viktigere for dem enn små barn som sitter i kirken og bråker. De forstår jo ikke viktigheten det er for brudeparet likevel. Dagens barn er jo på grensen til å vokse opp som fritt vilt når det gjelder barneoppdragelse.

Anonymkode: 2c33d...c63

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er lov å ha voksenbryllup uten at alle gjestene trasser og møter opp med barna og barnas venner.. Men da bør man også -som bruden- unngå å bygge opp masse spenning hos barna vedrørende et bryllup og fest de ikke får delta i. Attpåtil må gjestene også kunne avlyse pga at de ikke får barnepass uten at det blir krig i familien i 2 år etterpå.

Så jeg ville ikke møtt opp med barna, det ville bare stilt meg selv i dårlig lys, men jeg ville derimot vurdert å droppe hele bryllupet for å støtte min adopterte svoger. Skjønt, det kan tenkes at brudgommen trenger enda mer at folk stiller opp for ham på denne dagen, det kan virke som han er i ferd med å gjøre sitt livs tabbe... Hans utkårede virker ikke helt i vater. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å ikke like folk. Det gir deg fortsatt ikke rett til å gå imot deres valg, og med viten og vilje sabotere dem. 

Sett at du ønsket å feire bursdagen din med kun venninner. Du inviterer kusinen din, som du går sånn passe overens med. Hun blir sur fordi samboeren hennes ikke er invitert, og blir enda surere når invitasjon på facebook sier «jentefest». For å demonstrere mot valgene dine, møter hun opp på festen med samboeren sin og en rekke av vennene hans. 

TS: hold ungene deres hjemme, og velg mellom å gå eller droppe bryllupet. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 9ccc9...630

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 18.58, Rosatoast skrev:

Ja, har du aldri hørt om "privat begravelse" ? Tror du man gifter seg eller har en begravelse, gratis? Feil. Det koster penger, fordi man leier kirkelokalet og prest. 

Joda, om man vil ha Nidarosdomen eller noe sånt og ikke bor i Trondheim. Å bruke den kirken man hører til er jo gratis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har ikke makten til å nekte noen som helst inn i kirken. Men på festen syns jeg det er helt greit å ønske seg kun voksne. 

Anonymkode: 8e133...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Skjønner godt ønsket om ikke å ha barn til stede. Når man først åpner opp for barn, vil det også komme barn som ikke er veloppdragne, noe som er en pest og en plage for alle andre. Men uavhengig av dette, på bakgrunn av de andre tingene du har beskrevet, høres hun dama høres ut som en dramatisk og giftig person. Og det å gifte seg med en sånn person er noe som kan ødelegge noens liv. Så jeg tenker på denne mannen din: Burde ikke han ta en alvorsprat med sin bror, og i hvert fall gjøre det han kan for at denne broren ikke begår den største tabben i sitt liv? Livet kan bli både langt og uutholdelig når man er gift med et hespetre, og personlig tror jeg ikke jeg kunne stått stille og sett på at min egen bror ødela livet sitt på den måten.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, er du virkelig så selvgod at du ringer presten for å høre om du kan ta med barna? Dropp heller å dra i bryllupet. Dette høres helt vilt ut, ingen oppfører seg vel slik. Respekter brudeparet. Alt handler ikke om deg og dine barn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Ta med barna ts! Få med deg så mange barn som mulig. 

Denne bruden virker ikke helt god. 

Kjempebra at dere har våknet nå og slutter å danse etter brudens pipe.

Jeg har aldri hørt om lukket arrangement i kirken. Absolutt alle er velkomne i kirken. 

Jeg har vært i vielser hvor det var mange barn. Den som forstyrret vielsen var mobiltelefonene som durte og pep. Noen av de små barna sa fra og hysjet på voksne som ikke klarte å holde seg unna mobilen i 40minutter. 

Anonymkode: 3e25e...6e7

DU virker ikke helt god. Snakk om å ta seg til rette! 
"Aldri hørt om lukkede arrangementer i kirken", neivel? Du har vel aldri vært i en privat begravelse før? Når det er begravelse eller bryllup kan presten fint lukke dører for dem som ikke er ønsket i kirken av de det gjelder.

Hvis brudeparet ikke vil ha barn i bryllupet så er det deres sak, ikke alle er like her i verden, med like meninger og holdninger. For noen folk er visst det jææævlig vanskelig å forstå. Det betyr ikke at du skal komme å tråkke på dem, fordi dine meninger er annerledes og mer "verdt". Du er faen ikke mer unik eller spesiell enn noen andre i denne tråden, eller på denne jorden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innlegg.

På 5.8.2018 den 15.15, Rosatoast skrev:

DU virker ikke helt god. Snakk om å ta seg til rette! 
"Aldri hørt om lukkede arrangementer i kirken", neivel? Du har vel aldri vært i en privat begravelse før? Når det er begravelse eller bryllup kan presten fint lukke dører for dem som ikke er ønsket i kirken av de det gjelder.

Hvis brudeparet ikke vil ha barn i bryllupet så er det deres sak, ikke alle er like her i verden, med like meninger og holdninger. For noen folk er visst det jææævlig vanskelig å forstå. Det betyr ikke at du skal komme å tråkke på dem, fordi dine meninger er annerledes og mer "verdt". Du er faen ikke mer unik eller spesiell enn noen andre i denne tråden, eller på denne jorden. 

Enig, (men ville droppet banneord bare)

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jolene skrev:

Hyggelig å høre.

Enig, (men ville droppet banneord bare)

Banner når jeg blir mektig irritert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Rosatoast skrev:

Banner når jeg blir mektig irritert :) 

Skjønner, og er enig med deg :) Ikke alle ønsker barn på verken fest eller i en vielse og det synes jeg man skal respektere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje sært å presisere det og ha vakter, men jeg kan også forstå henne etter å ha sett hvor inni helvete tafatte småbarnsforeldre er når ungene deres forstyrrer i dag.

På julaften var det unger som løp opp og ned kirkegulvet og gaulet med definitiv utestemme uten inngripen fra foreldre, en unge begynte, flere hengte seg på til de var en 5-6 stykker i alderen 3-8. De lekte sisten der det var om å gjøre å slå i døren ut til våpenhuset, foreldrene bare smilte. Ene ungen løpe frem og begynte å kravle på julekrybben ved alteret, den er ganske stor og hadde garantert skadet henne om den veltet, først da presten underveis i prekenen hadde løftet ungen ned for andre gang seeeeg mor fremover for å plukke opp gullet. Det var skriking av bæjs og promp under alle sangene, ingen foreldre grep inn. Hylingen var så høy at flere eldre slet med å høre hva som ble sagt. Hvis ungen din bråker så snakk til vedkommende, og ta dem med ut om det forsetter. All forståelse for at barn ikke syns det er kjekt i kirken, men ikke ødelegg dagen for alle andre. 

Har ellers opplevd barns som piller i stykker blomsterkranser ved begravelse, plukker blomster på kirkegården, går frem til alteret under viselse, prøver å fange slepet til bruden  når hun går og mye skriking fra unger underveis. Foreldrene smiller over arvingens påfunn, er hun ikke søt? Så ja jeg forstår bruden godt all den tid foreldre ikke klarer å oppdra ungene sine og ta ansvar for dem mer.

Anonymkode: fe324...3c4

Dette er dessverre også mitt inntrykk for tiden. Så utrolig mange egoistiske, sløve, og rett og slett uoppdragne foreldre. Barna har det jo fra et sted. 

Anonymkode: 49611...20c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som er så dumme at de vil trosse brudens ønske, og allikevel tropper opp med barn i kirken? Hva får man ut av det, annet enn å ødelegge dagen for brudeparet?  

Anonymkode: 49611...20c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noen som er så dumme at de vil trosse brudens ønske, og allikevel tropper opp med barn i kirken? Hva får man ut av det, annet enn å ødelegge dagen for brudeparet?  

Anonymkode: 49611...20c

Hvis bruden er et rasshøl, HVORFOR skal alle danse etter hennes pipe???

Utestenger brudgommens bror, bare det sier mye. Og for en fjott av en mann som finner seg i det! 

Forstår virkelig ikke hvorfor det er skal være greit å oppføre seg laaangt utenfor hva som er vanlig folkeskikk bare fordi en er brud!!?? Virker som bortimot hele tråden her er full av crazy bridezillas!! 

Anonymkode: d7980...dbd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bruden er et rasshøl, HVORFOR skal alle danse etter hennes pipe???

Utestenger brudgommens bror, bare det sier mye. Og for en fjott av en mann som finner seg i det! 

Forstår virkelig ikke hvorfor det er skal være greit å oppføre seg laaangt utenfor hva som er vanlig folkeskikk bare fordi en er brud!!?? Virker som bortimot hele tråden her er full av crazy bridezillas!! 

Anonymkode: d7980...dbd

Fordi det er brudeparets dag. Ikke gjestenes

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rosatoast skrev:

TS, er du virkelig så selvgod at du ringer presten for å høre om du kan ta med barna? Dropp heller å dra i bryllupet. Dette høres helt vilt ut, ingen oppfører seg vel slik. Respekter brudeparet. Alt handler ikke om deg og dine barn.

I følge TS er det flere i familien som har ringt presten om det samme, og de er flere som planlegger å ta med ungene i vielsen for å provosere/markere seg/sabotere.

TS skriver at bruden er gal. Men ut i fra hva TS selv skriver om egen oppførsel, virker hun og familien ikke helt i vater selv.  Vi har bare TS sin versjon av situasjonen, og ettersom det er dønn åpenbart at hun missliker bruden sterkt og er småsprø, tar jeg den med en klype salt.

Vi vet heller ikke om bruden blir sur om TS ikke kommer i vielsen pga manglende barnepass. Det vi bet er at bruden for flere år siden ble sint fordi TS ikke kom i bursdagen hennes, og på bakgrunn av dette antar TS at bruden vil bli sint nå også.

Ut i fra hva TS skriver, antar jeg det er en grunn til at brudeparet gjør som de gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Fordi det er brudeparets dag. Ikke gjestenes

Mener du at du som gjest ALDRI kan motsi brudeparet, uansett hva de forventer av gjestene sine? Totalt uaktuelt for meg å godta hva som helst, et rasshøl er et rasshøl enten det er brud eller fandens tippoldemor som forlanger ditt eller datt. 

Anonymkode: d7980...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...