Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, det å ikke ønske små barn i bryllup og fest er vel kanskje ikke så veldig uvanlig.

Det som er uvanlig og sykt dermot er hvor mye det gjennomlyser at bruden er en svært firkantet og engoistisk dame. Siden i sier typ «ingen under 18 tiltalt, vi vil ha vakter som nekter alle under 17 inngang »  

istedenfor « vi gifter oss og ønsker dere velkommen. For å få mest mulig ro i vielsen, er desverre ikke barn under 10 invitert»  

hvordan man formulerer et budskap har mye å si! 

Altså de har nermest skrevet invitasjon som en trussel og formaning. Det som også er sykt og viser hvor sprø dama er er aldersgrensen på 18 år. Så en 17 åring kan ikke oppføre seg i kirka da? Eller en 15 åring? Bullshit. Dama høres ut som en firkanta egosentrisk dame, uten fornuft eller omsorg. Siden hun legger folk for hat som ikke kan komme i festene hennes grunnet barn eller barns sykdom.

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner henne godt. Bryllyp er ikke noe for barn. Enkelt å si "det er voksenfest", og skaffe barnevakt. Funker det ikke, så bli hjemme. Det er brudeparets dag, helt forståelig å ikke ville ha en allerede stressende dag ødelagt av unger som løper rundt og ikke klarer å sitte/være stille.

Anonymkode: c020b...56c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andres fester er ikke dine barns fornøyelsespark. Dette kommer antagelig som et sjokk for mange, men barna deres er ikke verdens midtpunkt og det spiller ingen rolle om de ikke får oppleve ting. De får oppleve ting de er ønsket velkommen til. 

Anonymkode: 0d7f1...f80

Men får man ikke barnevakt må man droppe å delta i bryllupet da og når ts i tillegg skriver at bruda blir fornærmet om de ikke kommer.... barns fornøyelsespark? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare en brud som har guts til å gjøre hva veldig mange ønsker. Barn som kjeder seg i kirke er en plage og de har ingenting å gjøre på festen hvis det serveres alkohol.

Anonymkode: 91262...3d2

Hvorfor er det så farlig om barn ser at det drikkes alkohol? I andre land er ikke dette et problem

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Drakan skrev:

Greit å holde barn unna festen, men ikke kirke vielsen.
Synes Bruden virker sær, og ville valgt å ikke delta om det var sånn. 
Når bruden i tillegg har latt barna delta på planleggingen, så fremstår det veldig ondskapsfullt når det i tillegg er skapt forventninger av barna fra brudens side.

Ts her.

Takk for at du fikk med deg poenget mitt. 

Bruden har involvert mange barn i bryllupsplanleggingen. Særlig de nærmeste i familien har trodd og håpet at de får være med og oppleve vielsen.  Så brudgommens nevøer og nieser får ikke vært med. De fleste er i skolealder så de vet når de skal sitte stille.

Selv etter at invitasjonen er mottatt, har bruden fortsatt å oppdatere barna om bryllupet. De fikk til og med vært med på kjoleprøving og kakesmaking.

Mannen min vil helst at vi gjør heller noe annet den dagen, men det skaper bare problemer for oss og svigerforeldrene. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi84 skrev:

Om du ikke hadde invitert dine egne barn eller søsken under 18 år, så er du etter min mening egoistisk. Det gjelder alle brudepar. Enn vil gjerne se sine søsken gifte seg, barn vil se foreldrene gifte seg. Å ikke bli inkludert på en så stor dag hos de nærmeste sårer, og barna vil huske det for alltid med mindre de er veldig små.  Men alt handler vel om bruden,  så at man sårer egne barn eller søsken er vel ikke så viktig..  

Det går fint ann å organisere barnepass feks fra etter middagen og utover om man gidder..  Eller at tante og kusina drar tidligere, mens onkel blir igjen. 

 

 

Jeg syns det er kvalmende at det er så overdrevent fokus på brudens ønsker. At det nærmest er kutyme st bruden får lov å være så bridezilla hun bare vil og ingen har lov å reagere for det er jo hennes dsg må vite. Vil hun være bitch så må hun få lov til det liksom.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, tussi84 skrev:

Om du ikke hadde invitert dine egne barn eller søsken under 18 år, så er du etter min mening egoistisk. Det gjelder alle brudepar. Enn vil gjerne se sine søsken gifte seg, barn vil se foreldrene gifte seg. Å ikke bli inkludert på en så stor dag hos de nærmeste sårer, og barna vil huske det for alltid med mindre de er veldig små.  Men alt handler vel om bruden,  så at man sårer egne barn eller søsken er vel ikke så viktig..  

Det går fint ann å organisere barnepass feks fra etter middagen og utover om man gidder..  Eller at tante og kusina drar tidligere, mens onkel blir igjen. 

 

 

Har ikke egne barn eller søsken som er barn. Så nei, jeg er ikke egoistisk.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Har de tenkt å servere alkohol under vielsen siden de har satt 18 års aldersgrense?
I så fall tror jeg de blir skuffet!

At de presiserer at barn ikke er invitert til festen sykes jeg derimot er naturlig, da det er mange foreldre som tar det som en selvfølge at barna er inkludert når de selv er inviterte.

Jeg ser mange snakke om lukkede vielser, men den muligheten eksisterer ikke i alle kirker/sogn i Norge.  (Er det i det hele tatt en mulighet?  Jeg har snakket med flere som har uttrykt ønske om det, men jeg har aldri hørt om noen som har fått det ønsket innvilget)
 

Hvis brudeparets dag blir ødelagt av at en uinvitert 12-14-åring sitter på bakerste benk, eller på galleriet, for å se på dem bli gift, er det noe merkelig med brudeparets fokus.
Da virker det som om gjestene blir brukt som kulisser, og det er en holdning jeg ikke liker.

Fra barna var så store at de kunne sitte stille, og lytte til beskjeder fra meg, har de vært med på vielser der det har vært naturlig, selv om vi/de ikke var inviterte til festen etterpå.  (4 vielser fra de var 5 -6 år, og til de ble voksne)
For meg har det vært en del av læringsprosessen på vei til å bli voksen.  Jeg har sett mange eksempler på unge voksne som aldri har sett på en vielse, og som ikke vet hva som skjer før, under, og etterpå, og min jobb som mor er å gi dem denne almennkunnskapen.
Ikke et eneste brudepar har lagt merke til at vi har vært der, og alle har vært like overrasket når vi i etterkant har gratulert dem, og kommet med kommentarer som viste at vi hadde vært tilstede.
De la ikke merke til oss fordi de var mer opptatte av andre, mer viktige, ting, som for eksempel å gifte seg.

 

Anonymkode: fae78...985

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Dette gjelder kun kirken. Selve festen har vi ikke tenkt å ta med barna. 

Problemet her at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp. Som jeg skrev tidligere i tråden, tok det 2,5år før vi ble tatt inn i varmen igjen etter at vi meldte avbud til bursdagen hennes grunnet sykt barn. 

Vi har ringt rundt for å skaffe barnevakt, men det har ikke passet noen foreløpig. 

Anonymkode: ea315...a14

Hvem er det som skal passe barna under festen? Kan ikke de passe under kirkesermonien også? 

Evt hør med en ungdom? 

Når jeg var ungdom, passet jeg tre barn under 6 år ofte på kveldstid og litt natt. De var 5, 3 og 1 år. Det gikk veldig fint. Bare sørg for at ungdommen blir litt kjent med barna på forhånd. 

Anonymkode: 8ff13...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange håpløse foreldre som bare lar barna springe rundt, så skjønner jeg at de ikke vil ha den under vielsen. Men bortsett fra det, så høres bruden ut som tidenes nek. 

Anonymkode: 818a8...ce9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for at du fikk med deg poenget mitt. 

Bruden har involvert mange barn i bryllupsplanleggingen. Særlig de nærmeste i familien har trodd og håpet at de får være med og oppleve vielsen.  Så brudgommens nevøer og nieser får ikke vært med. De fleste er i skolealder så de vet når de skal sitte stille.

Selv etter at invitasjonen er mottatt, har bruden fortsatt å oppdatere barna om bryllupet. De fikk til og med vært med på kjoleprøving og kakesmaking.

Mannen min vil helst at vi gjør heller noe annet den dagen, men det skaper bare problemer for oss og svigerforeldrene. 

Anonymkode: ea315...a14

Jeg er enig med mannen din, at dere gjør noe annet den dagen. 

Anonymkode: 8ff13...faa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Morganaut skrev:

Dette er vel å kaste en forbannelse over seg selv, i og med at barn i et bryllup symboliserer fruktbarhet? Hun kommer til å angre den dagen hun ikke får barn, dersom hun ønsker det...... Eventuelt vet brudeparet allerede at de aldri vil kunne få barn og orker ikke å ha barn til stede i bryllupet sitt?

Hvor har du dette fra at barn i bryllup symboliserer fruktbarhet for brudeparet? 

Endret av Arabella
Tilføyelse.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg har opplevd unger som har skreket og løpt mellom benkeradene i både bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Har til gode å se foreldre gjøre noe mer ut over å smile litt sånn "jaja hva skal man gjøre liksom?" og trekke på skuldrene.

:hakeslepp:

Anonymkode: 7992a...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp:

Anonymkode: 7992a...e61

Når det gjelder begravelse opplevde jeg i den ene at mor satt med en tre-fireåring som snakket og maste under HELE sermonien. "Mamma se på bilen mamma hvorfor gråter damen mamma mamma mamma se her nå mamma jeg må bæsje mamma!!", så bråkte barnet hele tiden med en liten lekebil som han slo mot benken (i tre) og lagde prompelyder med munnen.

Begravelsen var for en kollega av meg som hadde dødd av kreft i en alder av 47. Må minnesamværet etterpå sa moren høyt "Godt at Krysander-Lysander var med, det lettet virkelig opp stemningen og fikk fokuset over på noe litt lysere".

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alice123 skrev:

Når det gjelder begravelse opplevde jeg i den ene at mor satt med en tre-fireåring som snakket og maste under HELE sermonien. "Mamma se på bilen mamma hvorfor gråter damen mamma mamma mamma se her nå mamma jeg må bæsje mamma!!", så bråkte barnet hele tiden med en liten lekebil som han slo mot benken (i tre) og lagde prompelyder med munnen.

Begravelsen var for en kollega av meg som hadde dødd av kreft i en alder av 47. Må minnesamværet etterpå sa moren høyt "Godt at Krysander-Lysander var med, det lettet virkelig opp stemningen og fikk fokuset over på noe litt lysere".

 

:hoho:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sært nei, skjønner godt de ikke vil ha barn i et bryllup. Barn ødelegger med oppførsel og skriking/grining.Også er det jo alkohol til stede. Kjenner til barn som har sniki til seg alkohol og ripet opp biler osv jeg. Barn har ingenting å gjøre i et bryllup.

Anonymkode: 3e942...963

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et bryllup er dyrt. og at de bruker så mye penger, hvorfor skal de tillate unger?

Anonymkode: 3e942...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sært nei, skjønner godt de ikke vil ha barn i et bryllup. Barn ødelegger med oppførsel og skriking/grining.Også er det jo alkohol til stede. Kjenner til barn som har sniki til seg alkohol og ripet opp biler osv jeg. Barn har ingenting å gjøre i et bryllup.

Anonymkode: 3e942...963

1. Hvor mange barn over 6 år har du sett ikke klarer å sitte rolig, og la være hyle og grinede 30 minuttene en vielse varer?

2.  Hvor mange vielser har du vært i siden du tror det blir servert alkohol under seremonien?

Anonymkode: fae78...985

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Du forstod ikke dette innlegget?

Jeg prøvde ikke å forstå, lo bare godt av navne-valget. Gikk jeg glipp av en dypere betydning?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...