Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha.. Ja, det er ts som er vanskelig ja. 

Tror heller ts skal prise seg øykkelig for at hun slipper din sære vennegjeng jeg. Slike mennesker trenger man tross alt ikke. Får man ikke barnevakt, såfår man ikke barnevakt. Det har ingen ting med å gjøre seg vanskelig å gjøre, untatt for snøfnugg som tror verden kretser rundt seg og sine regler da.. 

Anonymkode: 1971d...f50

Får man ikke barnevakt er det selvfølgelig noe helt annet og bruden kan da selvfølgelig ikke bli sur om noen ikke kan komme så lenge premissene er ingen barn.

Her får jeg derimot inntrykk av at trådstarter har bestemt seg for at barna burde vært med i kirken men at de ikke hadde tenkt å ha dem med på festen og da virker det som man ønsker å trumfe gjennom sine ønsker for dagen.

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Arabella said:

Det er det mange som gjør, ikke fordi de er kristne de fleste av dem, men fordi kirken er et mer høytidelig og stemningsfullt sted enn et kontor på tinghuset. Jeg tror også at mange bruder velger kirke for å vise seg frem i kreasjonene sine. Man har som regel ikke så prangende bekledning på et sorenskriverkontor eller en ambassade.

Er det ikke litt hyklerisk å stå og love evig troskap til døden skiller oss ad i kirken foran presten når alle vet man ikke egentlig mener det?

Anonymkode: 6e02b...d3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Hæ får ikke preteens og tenåringer komme i kirka heller? De er da store nok til å oppføre seg.

Og noen med et nyfødt barn? Da må jo disse gjestene droppe bryllupet.

Så tåpelig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sirah skrev:

Du vil ikke tro hvor frekke folk er 🙄

Jeg har selv opplevd at folk har tatt med barna i et bryllup hvor det ettertrykkelig sto i invitasjonen at kun foreldrene var invitert og at festen kun var for voksne. Når de da troppet opp til middagen var ungene med og de kunne ikke skjøøøøøøønne hvorfor ikke gullungene var velkommne 🙄 Folk er frekkere enn flatlusa.

Veldig spesielt.

Har opplevd mye rart i forbindelse med bryllup fra både brudepar og gjester, virker som det får frem en en usjarmerende side hos flere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det blir satt opp folk til å passe på, er sært. Men at de ikke ønsker barn i bryllupet får man akseptere :) 

Anonymkode: cb253...466

Spesielt. Dørvakter som spør om id liksom? Er du bare 17? Nei da slipper du ikke inn 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde barnefritt bryllup vi også. De var velkommen i kirken men ikke på festen. Det var det beste valget vi har tatt for etter min mening har ikke barn noe i bryllup å gjøre. Men å ha vakter var sært. Da vil jo bare foreldrene snu i døren og gå. 

Anonymkode: a9252...610

Sært at barn ikke sjal få oppleve slike ting. Man må ikke ha grøftefyll i bryllup

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Sært at barn ikke sjal få oppleve slike ting. Man må ikke ha grøftefyll i bryllup

Vi hadde på ingen måte grøftefyll i vårt bryllup men ønsket likevel ikke barn i bryllupet. MÅ alle elske barn og ha et ønske om å ha de rundt seg til en hver tid? Nei, det må da være lov å bestemme selv på sine egne feiringer være seg bryllup eller 50-års lag.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ingen planer om å skape scene. Men vi vet også at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp i kirken. Dessverre har vi ikke fått ordnet med barnevakt enda og vi har ringt rundt. 

Det tok 2,5år før vi ble tilgitt, da vi måtte melde avbud til bursdagen hennes grunnet syk barn. Vi var ikke velkomne i hennes hjem. Er det familieselskap, kom hun ikke hvis vi dukket opp osv. 

 

Anonymkode: ea315...a14

Høres ut som et skikkelig troll, spør du meg. Hvorfor er dere venner? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ikke frivillig. Vi gjør det kun for å bevare familiefreden og av hensyn til svigermor og svigerfar. 

Anonymkode: ea315...a14

Sykt av henne å bli fornærmet om dere ikke får tak i barnevakt. Men hun høres ikke ut som hun skjønner at små barn ikke kan være hjemme alene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dannon skrev:

Høres ut som et skikkelig troll, spør du meg. Hvorfor er dere venner? 

For å bevare familiefreden av hensyn til svigerforeldrene. Så fort de dør, brytes kontakten. 

Dessverre for svogeren min. Min manns bror. 

 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde på ingen måte grøftefyll i vårt bryllup men ønsket likevel ikke barn i bryllupet. MÅ alle elske barn og ha et ønske om å ha de rundt seg til en hver tid? Nei, det må da være lov å bestemme selv på sine egne feiringer være seg bryllup eller 50-års lag.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

Nei men barn er mennesker og jeg syns det er trist hvis de aldri skal få lov å delta i selskapeligheter

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Nei men barn er mennesker og jeg syns det er trist hvis de aldri skal få lov å delta i selskapeligheter

Vel... nå setter du det litt vel på spissen tror jeg. I og med at de aller fleste i denne (og andre) tråder jo ønsker barn i bryllup og ikke forstår seg på oss som da ikke ønsker det - så vil nok barna alltid være velkommen i flere selskapligheter enn de ikke er velkommen i.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Nei men barn er mennesker og jeg syns det er trist hvis de aldri skal få lov å delta i selskapeligheter

Det var da voldsomt dramatisk. Det er mange selskapeligheter som de kan delta i, må ikke være med i bryllup som skjer 1 (eller kanskje 2:)) ganger i livet til folk. 

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt hyklerisk å stå og love evig troskap til døden skiller oss ad i kirken foran presten når alle vet man ikke egentlig mener det?

Anonymkode: 6e02b...d3a

Jeg er ikke enig med deg. Jeg tror alle, i hvert fall de fleste, som gifter seg, gjør det med et ønske og forsett om å holde sammen livet ut. Men livet har mange snublesteiner. Mye kan skje som kan gjøre samlivet vanskelig, for ikke å si umulig.

Borgerlig vielse har en noe annen formulering, men med samme betydning:

Kjære brudepar -Navnet på brudeparet

Dere har kommet hit i dag for å bli viet til ektepar. Jeg vil minne dere om hvilken stor og viktig begivenhet det er når to mennesker velger å leve sammen i ekteskap. Ved å inngå ekteskap, lover dere hverandre samhold og støtte i alle livets forhold, både i medgang og i motgang.

Men dere lover hverandre mer: Ekteskapet innebærer at dere lover hverandre kjærlighet og troskap. Det å love hverandre kjærlighet for resten av livet, er det vanskeligste løfte vi kan gi et menneske. Det krever at dere setter dere høye mål for samlivet, og det krever deres oppriktige vilje til å strekke dere mot disse målene, i dag og i tiden som ligger foran. Det er dette dere lover hverandre her i dag.

Endret av Arabella
Tilføyelse.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør minne henne om Jesu' ord siden hun nå absolutt skal gifte seg i kirken. La de små barn være og hindre dem ikke i å komme til meg, for Guds rike hører sådanne til. Skal man være religiøs så får man for svarte være religiøs, da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt dramatisk. Det er mange selskapeligheter som de kan delta i, må ikke være med i bryllup som skjer 1 (eller kanskje 2:)) ganger i livet til folk. 

Anonymkode: 3c00d...02d

Hva om det er ei på 16 som suns bryllup er kjekt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva om det er ei på 16 som suns bryllup er kjekt

16-åringens følelser skal ikke overstyre brudeparets. 

Anonymkode: 3c00d...02d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, hind skrev:

Du bør minne henne om Jesu' ord siden hun nå absolutt skal gifte seg i kirken. La de små barn være og hindre dem ikke i å komme til meg, for Guds rike hører sådanne til. Skal man være religiøs så får man for svarte være religiøs, da! :fnise:

Dette er ikke  ensbetydende med at alle barn, uansett alder, behøver å være med i alle sammenhenger. Hvilken forståelse har små barn av en vielse? Hvorfor skulle en vielse være av interesse for en tenåring? Barn er ikke sentrum i en vielse.

Endret av Arabella
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella said:

Dette er ikke  ensbetydende med at alle barn, uansett alder, behøver å være med i alle sammenhenger. Hvilken forståelse har små barn av en vielse? Hvorfor skulle en vielse være av interesse for en tenåring? Barn er ikke sentrum i en vielse.

Nei, hvorfor skulle de være det? Å nekte dem adgang i en kirke er derimot rart, og jeg er i tvil om lovligheten. Kirken skal være for alle. Jeg skal jammen sjekke det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alice123 skrev:

Jeg har opplevd unger som har skreket og løpt mellom benkeradene i både bryllup, konfirmasjon, dåp og begravelse. Har til gode å se foreldre gjøre noe mer ut over å smile litt sånn "jaja hva skal man gjøre liksom?" og trekke på skuldrene.

Samme her. 

Etter min erfaring, blir de fleste foreldre helt handlingslammet i sånne situasjoner. Litt flaue blir de gjerne, men det er svært sjelden jeg ser at foreldrene fjerner barna fra lokalene for å ta hensyn til de andre som er der. 

Anonymkode: 8348a...5b0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...