Gå til innhold

Bruden vil nekte barn adgang i kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, cherryl said:

Tviler på at noen nektes adgang i kirken. Kirken er åpen for alle.

Når man booker kirken for bryllup, så blir man vanligvis spurt om man vil ha åpen eller lukket kirke. Vi valgte åpen kirke, men kunne valgt lukket, dvs at kun inviterte slapp inn. Brudeparet bestemmer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke selve vielsen i et kirkebryllup en offentlig handling i et offentlig lokale? Har de i det hele tatt lov til å nekte noen inngang så lenge det ikke blir så fullt at brannforskriftene trer inn? :klo:

Anonymkode: 128c1...eea

Ja, har du aldri hørt om "privat begravelse" ? Tror du man gifter seg eller har en begravelse, gratis? Feil. Det koster penger, fordi man leier kirkelokalet og prest. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:

Det er ikke noe større problem enn at foreldrene går ut av kirken med barnet om barnet begynner å skrike, eller nekter å sitte rolig. Det er ikke et så stort problem som folj skal ha det til. 

 

Ikke alle foreldre har vett nok i hue, til å gjøre slik du beskriver. 
Har vært i kirken mange ganger hvor foreldrene lar barna oppføre seg akkurat slik de vil, uten å si eller gjøre noe til dem!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det din mann sin søster ? La han dra da, så blir du og de uønskede barna deres hjemme. Om noen spør hvor der er så får han bare si at barna er uønsket og noen må faktisk passe dem. 

Hun høres ut som en bitch btw, slutt å gjør sånn innsats. 

Anonymkode: 6fdf1...3b1

Snakk om å ta ting personlig! Blir du fornærmet om barna dine er «uønsket» i ett 50-års lag også f.eks? Når begynte småbarnsforeldre å føle at barna er berettiget til å være invitert på ting uten tanke på hva de som inviterer ønsker? For noen holdninger rett og slett. Mange som ikke ønsker barn der det blir konsumert alkohol f.eks. Å droppe ett bryllup med nær familie fordi barna ikke er invitert er intet mindre enn svært egoistisk og selvrettferdig. Jeg har barn selv og personlig syntes jeg det er DEILIG med bryllup uten barn da det konsekvent alltid er foreldre tilstede som tror verden sirkulerer rundt barna deres og lar dem bråke og ikke tar dem med ut. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke selve vielsen i et kirkebryllup en offentlig handling i et offentlig lokale? Har de i det hele tatt lov til å nekte noen inngang så lenge det ikke blir så fullt at brannforskriftene trer inn? :klo:

Anonymkode: 128c1...eea

Er det i det hele tatt ett alternativ å ta med noen som ikke er invitert i ett bryllup?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, moroklompen skrev:

Er det i det hele tatt ett alternativ å ta med noen som ikke er invitert i ett bryllup?

Du vil ikke tro hvor frekke folk er 🙄

Jeg har selv opplevd at folk har tatt med barna i et bryllup hvor det ettertrykkelig sto i invitasjonen at kun foreldrene var invitert og at festen kun var for voksne. Når de da troppet opp til middagen var ungene med og de kunne ikke skjøøøøøøønne hvorfor ikke gullungene var velkommne 🙄 Folk er frekkere enn flatlusa.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, moroklompen skrev:

Snakk om å ta ting personlig! Blir du fornærmet om barna dine er «uønsket» i ett 50-års lag også f.eks? Når begynte småbarnsforeldre å føle at barna er berettiget til å være invitert på ting uten tanke på hva de som inviterer ønsker? For noen holdninger rett og slett. Mange som ikke ønsker barn der det blir konsumert alkohol f.eks. Å droppe ett bryllup med nær familie fordi barna ikke er invitert er intet mindre enn svært egoistisk og selvrettferdig. Jeg har barn selv og personlig syntes jeg det er DEILIG med bryllup uten barn da det konsekvent alltid er foreldre tilstede som tror verden sirkulerer rundt barna deres og lar dem bråke og ikke tar dem med ut. 

Ts her.

Dette gjelder kun kirken. Selve festen har vi ikke tenkt å ta med barna. 

Problemet her at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp. Som jeg skrev tidligere i tråden, tok det 2,5år før vi ble tatt inn i varmen igjen etter at vi meldte avbud til bursdagen hennes grunnet sykt barn. 

Vi har ringt rundt for å skaffe barnevakt, men det har ikke passet noen foreløpig. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sært å nekte unger adgang i kirken. Den er jo et sted der alle små skal ønskes velkommen så det synes jeg er direkte upassende, men hun om det. Hun er sikkert KG'er, for det er her jeg har møtt på de mest ekstreme barnehaterne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i bryllup i september og på invitasjonen står det med store bokstaver at barn under 18år ikke er velkommen i kirken og på festen. 

Jeg trodde at det var en misforståelse, men det vil visst bli satt opp folk til å passe på at barn ikke slipper inn i kirken. 

Er ikke det litt sært?

Anonymkode: ea315...a14

Hadde det stått under 8 år, kunne jeg forstått det, men 18? Har du skrevet feil her, TS, eller sett feil på invitasjonen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hadde det stått under 8 år, kunne jeg forstått det, men 18? Har du skrevet feil her, TS, eller sett feil på invitasjonen?

Nei, jeg har ikke skrevet feil. Alle under 18 er ikke velkomne. 

Anonymkode: ea315...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke skrevet feil. Alle under 18 er ikke velkomne. 

Anonymkode: ea315...a14

Denne damen virker ikke helt god. Har hun en diagnose, eller er hun "bare" bortskjemt og har fått sin vilje alltid?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe lov å nekte noen inngang i kirken 

Anonymkode: 47432...ce3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, moroklompen said:

Er det i det hele tatt ett alternativ å ta med noen som ikke er invitert i ett bryllup?

I kirka ja. Jeg var i kirka i et bryllup der jeg ikke visste hvem brudeparet var. Jeg kjedet meg og visste at det var bryllup, så jeg satt meg på bakerste benk i kirka, ikke noe problem det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Arabella skrev:

Denne damen virker ikke helt god. Har hun en diagnose, eller er hun "bare" bortskjemt og har fått sin vilje alltid?

Det stemmer nok. 

Når svigers dør, kommer nok alle til å bryte kontakt med henne og svogeren min. Altså min manns bror. 

Anonymkode: ea315...a14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, mandel92 skrev:

I kirka ja. Jeg var i kirka i et bryllup der jeg ikke visste hvem brudeparet var. Jeg kjedet meg og visste at det var bryllup, så jeg satt meg på bakerste benk i kirka, ikke noe problem det. 

Da var du vel ikke et barn? I det minste satt du vel stille?

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Dette gjelder kun kirken. Selve festen har vi ikke tenkt å ta med barna. 

Problemet her at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp. Som jeg skrev tidligere i tråden, tok det 2,5år før vi ble tatt inn i varmen igjen etter at vi meldte avbud til bursdagen hennes grunnet sykt barn. 

Vi har ringt rundt for å skaffe barnevakt, men det har ikke passet noen foreløpig. 

Anonymkode: ea315...a14

Men det er da ikke noe å bry seg om!? Hun får jo bli så sur hun vil. Kan dere ikke komme i kirken så kan dere jo ikke. Du kan jo ikke insistere på å ta med barna heller.

Anonymkode: 6a5d8...8fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kirken er åpen for alle. Det spiller ingen rolle om mam har såkalt "lukket vielse". Kirken er guds hus, først og fremst, så hva disse vaktene prøver på, spiller ingen rolle. 

Man kan skrive at varn ikke er ønsket, men nekte kan man ikke i guds hus, med mindre man er kongelig.. 

Anonymkode: 1971d...f50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Dette gjelder kun kirken. Selve festen har vi ikke tenkt å ta med barna. 

Problemet her at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp. Som jeg skrev tidligere i tråden, tok det 2,5år før vi ble tatt inn i varmen igjen etter at vi meldte avbud til bursdagen hennes grunnet sykt barn. 

Vi har ringt rundt for å skaffe barnevakt, men det har ikke passet noen foreløpig. 

Anonymkode: ea315...a14

Så dere har ikke fått barnevakt i det hele tatt eller det er bare tiden seremonien i kirken dere ikke har fått barnevakt eller prøver du kun å få barnevakt i løpet av festen men ikke kirken?

Du skriver dere ikke har tenkt til å ta med barna på festen, så da har dere barnevakt til festen men ønsker å være vanskelige ang. kirken?

Kan ikke fatte at dette er noe å lage ett problem ut av.

Det er virkelig ikke opp til deg hvordan andre velger å legge opp bryllupet sitt. Mange som ikke ønsker barn under 18 år i bryllupene sine pga alkoholservering også.

Jeg syntes du virker svært vanskelig her og det skinner godt igjennom at du ikke har mye til overs for bruden og i min omgangskrets så hadde det heller blitt snakket om den vanskelige gjesten som vil trumfe å ha barna med enn å forholde seg til opplegget brudeparet har satt.

Endret av moroklompen
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Dette gjelder kun kirken. Selve festen har vi ikke tenkt å ta med barna. 

Problemet her at bruden blir blodig fornærmet om vi ikke dukker opp. Som jeg skrev tidligere i tråden, tok det 2,5år før vi ble tatt inn i varmen igjen etter at vi meldte avbud til bursdagen hennes grunnet sykt barn. 

Vi har ringt rundt for å skaffe barnevakt, men det har ikke passet noen foreløpig. 

Anonymkode: ea315...a14

Denne er såre enkel; snerpete hurper trenger dere ikke i livet deres. Ferdig med den saken.. 

Hun kan da ikke bli fornærmet fordi dere ikke kan komme i kirken på grunn av sone egne sære regler. Kan godt hende hun tror hun er en prinsesse og verdens fineste snøfnugg, men det er ikke deres problem. 

Anonymkode: 1971d...f50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, moroklompen skrev:

Så dere har ikke fått barnevakt i det hele tatt eller det er bare tiden seremonien i kirken dere ikke har fått barnevakt eller prøver du kun å få barnevakt i løpet av festen men ikke kirken?

Kan ikke fatte at dette er noe å lage ett problem ut av.

Det er virkelig ikke opp til deg hvordan andre velger å legge opp bryllupet sitt. Mange som ikke ønsker barn under 18 år i bryllupene sine pga alkoholservering også.

Jeg syntes du virker svært vanskelig her og det skinner godt igjennom at du ikke har mye til overs for bruden og i min omgangskrets så hadde det heller blitt snakket om den vanskelige gjesten som vil trumfe å ha barna med enn å forholde seg til opplegget brudeparet har satt.

Haha.. Ja, det er ts som er vanskelig ja. 

Tror heller ts skal prise seg øykkelig for at hun slipper din sære vennegjeng jeg. Slike mennesker trenger man tross alt ikke. Får man ikke barnevakt, såfår man ikke barnevakt. Det har ingen ting med å gjøre seg vanskelig å gjøre, untatt for snøfnugg som tror verden kretser rundt seg og sine regler da.. 

Anonymkode: 1971d...f50

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...