Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dem ikke laget et team? Skal ikke dem merke sine innlegg da? Og er ikke det Camilla sin jobb å informere dem om det? Siden hun er sjefen dems?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bluebird1992

Enig, derfor tipset jeg FO. :) Får håpe de tar kontakt og informerer.

Men uansett det er skremmende at slike folk som "tror de kan og vet alt" om regler får drive på slik. Handler virkelig folk hos denne nettbutikken? Stoler folk på de når de ser hvordan en av eieren svarer folk på IG? Håper folk flest har mer kritisk sans og holder seg unna dette.

Takk for at du ga FO beskjed! Og nei, det er klart at en seriøs aktør ikke beter seg slik. Jeg har ihvertfall ikke tiltro nok til å bestille noe 25 000 kroners klesskap derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du ga FO beskjed! Og nei, det er klart at en seriøs aktør ikke beter seg slik. Jeg har ihvertfall ikke tiltro nok til å bestille noe 25 000 kroners klesskap derfra..

 

:)

 

Jeg hadde ikke bestilt noe som helst derfra (selv ikke et produkt til noen hundrelapper), da jeg er opptatt av god kundeservice, og at man kan stole på at eiere/ansatte kjenner til lovverket.

Hvis en butikk ikke opptrer profesjonelt styrer jeg altså helt unna.

Det er f.eks. så irriterende (og ofte mye styr) hvis man må reklamere, og bedriftens ansatte/eiere ikke kjenner godt nok til lovverket. Her er nok butikker/nettbutikker å velge mellom, så hvorfor ikke heller støtte de som vi vet man kan stole på, samt gir oss det vi har krav på (merking av reklame etc.)?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har sett mange som har spurt henne om tilbakemelding på mail osv, enten svarer hun ikke eller så svarer hun bare at de skal sende en mail og at det er så mange henvendelser at det tar litt tid. Snakker om folk som har ventet i flere måneder.. Veldig profesjonelt må jeg si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har sett mange som har spurt henne om tilbakemelding på mail osv, enten svarer hun ikke eller så svarer hun bare at de skal sende en mail og at det er så mange henvendelser at det tar litt tid. Snakker om folk som har ventet i flere måneder.. Veldig profesjonelt må jeg si.

Er det mulig? Og folk handler virkelig derfra selv om de får med seg dette?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

I det siste innlegget "På 70 kvm" viser hun frem flere produkter, og skriver at alt kommer i nettbutikken. Hun har visst glemt å merke innlegget som reklame, dvs. kanskje hun ikke forstår at dette er reklame eller hva reklame faktisk betyr. Og dette er ikke hånlig ment, for jeg mistenker faktisk at hun ikke helt forstår hvordan reklame fungerer.

Om noen kan sende henne en vennlig påminnelse eller forklaring hadde det vært fint. Jeg skulle gjerne ha gjort det selv, men ble dessverre blokkert da jeg minnet henne på at reklame skal merkes.

Takk til den som gjør det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke nettmobbere er det hun snakker om i det nyeste innlegget? Kan ikke se at hun har fått noen stygge kommentarer siden i går.  Med mindre de er luket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trekker jo frem f.eks at en person spurte om ikke hun og Håkon skulle bli sammen igjen, at folk minner henne på merking og at en sa det var dritt av Hans å stikke midt oppi konkursen, som eksempler på nettroll, så terskelen er ikke så høy.

Hun mottar jo mye stygt, men tolker tydeligvis det meste som trolling og mobbing, så det er vanskelig å si hva noen har sagt nå.

Kanskje hun har lest her inne.

Endret av neiognei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Hun trekker jo frem f.eks at en person spurte om ikke hun og Håkon skulle bli sammen igjen, at folk minner henne på merking og at en sa det var dritt av Hans å stikke midt oppi konkursen, som eksempler på nettroll, så terskelen er ikke så høy.

Hun mottar jo mye stygt, men tolker tydeligvis det meste som trolling og mobbing, så det er vanskelig å si hva noen har sagt nå.

Kanskje hun har lest her inne.

Men å merke reklamen i forrige innlegg har hun ikke gjort. Jeg mistenker at hun har et ekstra behov for sympati, trøst og oppmerksomhet, og dette "hetsende reklamemaset" er sikkert fint å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh altså, hvorfor er denne reklameringen hennes så viktig for dere? Går jo ikke utover dere? La hun holde på sånn hun vil så få forbrukerombudet korrigere henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh altså, hvorfor er denne reklameringen hennes så viktig for dere? Går jo ikke utover dere? La hun holde på sånn hun vil så få forbrukerombudet korrigere henne.

Det er irriterende å se et voksent menneske være så sta og egen, når hun tar feil. Har tydeligvis ikke peiling, men står på sitt og klikker på folk som prøver å veilede henne.

Dessuten, hva gjør FO da? Maken til tafatt opplegg!

Tror du vi sitter hele tiden og irriterer oss over det? Går over idet det er skrevet ned, så koster ikke all verdens med tid eller energi.

Endret av neiognei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh altså, hvorfor er denne reklameringen hennes så viktig for dere? Går jo ikke utover dere? La hun holde på sånn hun vil så få forbrukerombudet korrigere henne.

 

Fordi vi har krav på at bloggere skal merke reklamen. Og det er en grunn til at det er slik.

 

Forbrukerombudet har mer enn nok å holde på med enn å lete etter bloggere som trenger veiledning. 

 

Tilføyelse:

Det beste er jo om bloggerne kan gjøre jobben sin, og merke slik de er pliktig til - uansett dagsform og humør. .

Men hvis bloggere ikke klarer det, så er det helt på sin plass at leserne sier i fra, slik at de får en sjanse til å vise om de vil være profesjonell eller ikke.

Viser bloggeren seg å være useriøs/ikke bry seg om regelverket, anbefaler jeg å tipse FO. Og så får FO vurdere ut fra ressursene de har om de kan gjøre noe (eller hva de vil gjøre) med tipsene. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er irriterende å se et voksent menneske være så sta og egen, når hun tar feil. Har tydeligvis ikke peiling, men står på sitt og klikker på folk som prøver å veilede henne.

Dessuten, hva gjør FO da? Maken til tafatt opplegg!

Tror du vi sitter hele tiden og irriterer oss over det? Går over idet det er skrevet ned, så koster ikke all verdens med tid eller energi.

Jeg har ikke sagt at dere irriterer dere over det "hele tiden"

Kanskje hun klikker fordi hun ikke akkurat har det lett for tiden? Da ser man kanskje annerledes på ting. Hun skrev jo i bloggen sin at hun jobber ikke fullt enda, jobber med seg selv. Da synes jeg folk kan la vær å hele tiden pirke på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg har ikke sagt at dere irriterer dere over det "hele tiden"

Kanskje hun klikker fordi hun ikke akkurat har det lett for tiden? Da ser man kanskje annerledes på ting. Hun skrev jo i bloggen sin at hun jobber ikke fullt enda, jobber med seg selv. Da synes jeg folk kan la vær å hele tiden pirke på henne.

Det tar ikke all verdens tid å skrive "reklame" på toppen av et innlegg.

Det er hyggelig at du er så forståelsesfull, men har hun tid og ork til å skrive lange klageinnlegg om dette så kan hun jo spare noen kalorier ved å bare skrive REKLAME, slik hun er pålagt av loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh altså, hvorfor er denne reklameringen hennes så viktig for dere? Går jo ikke utover dere? La hun holde på sånn hun vil så få forbrukerombudet korrigere henne.

Det er vel kanskje ikke så viktig for deg at andre følger loven rundt om i samfunnet så lenge det ikke går utoover deg da eller?

 

Så om Olga på 83 blir ranet hjemme, så er det ikke så viktig at ranerne blir tatt, for det går jo ikke utoer deg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her merkes det fremdeles ikke på IG - http://ink361.com/app/users/ig-236565168/stylebynorway/photos/ig-1065066812699485508_236565168

 

Har tipset FO igjen. Tok med at hun har fått tilbakemeldinger fra lesere, men ignorerer dette.

Håper flere tipser om feilmerking, hvis det ikke bedrer seg: http://forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke så viktig for deg at andre følger loven rundt om i samfunnet så lenge det ikke går utoover deg da eller?

Så om Olga på 83 blir ranet hjemme, så er det ikke så viktig at ranerne blir tatt, for det går jo ikke utoer deg?

Eh, du kan ikke akkurat sammenligne det å rane noen og merke et innlegg??

Jaja, ikke gå løs på meg. Derfor får kverulere videre om hennes reklamering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Her merkes det fremdeles ikke på IG - http://ink361.com/app/users/ig-236565168/stylebynorway/photos/ig-1065066812699485508_236565168

Har tipset FO igjen. Tok med at hun har fått tilbakemeldinger fra lesere, men ignorerer dette.

Håper flere tipser om feilmerking, hvis det ikke bedrer seg: http://forbrukerombudet.no/om-forbrukerombudet/1608.0

Flott, Asti! Jeg håper hun klarer å forstå at det ikke er hets og mobbing at hun blir påminnet dette. Det er hun som med fullt overlegg velger å ikke gjøre som loven pålegger henne, og det er klandreverdig for en bedrift som den hun fronter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte nettopp dette inn:

Tips Forbrukerombudet
Tipset gjelder:
Det gjelder bloggeren og nettbutikkeieren Camilla Øvestad. Hun har gjentatte ganger blitt påminnet om at hun må merke innleggene sine på instagram, men står på sitt om at hun ikke trenger det da det er hennes private profil. Enda profilen heter det samme som nettbutikken og hun legger ut varer fra butikken hele tiden. Det er mange som har prøvd å minne henne på dette, men de/vi blir bare blokkert.. Her er link til et eks: http://ink361.com/app/users/ig-236565168/stylebynorway/photos/ig-1065066812699485508_236565168
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...