Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle sine dager klarer hun å forstå det på den måten. Så klart hun skal merke. Begynner å lure litt innimellom..

Noen er i diskusjon med henne på instagram nå, hun står fast på at hun ikke får noen provisjon på det hun legger ut på instagram og derfor trenger hun ikke å merke :fnise:

Noen som har noe regelverk knyttet til dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liseheidi

Ikke meningen å avspore, men Camilla har jo bestilt ny sofa og glamdisk.

Er det eksakt samme møblene Glade hjem-dama har bestilt (hun skulle jo ha seg nye møbler) ?

I såfall, hva feiler det den dama?

Jeg mener å ha sett at det er det. Hvis det er samme møbler, som så mye annet som blir kopiert fra Øvestad sin blogg, er det nesten sykt spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er i diskusjon med henne på instagram nå, hun står fast på at hun ikke får noen provisjon på det hun legger ut på instagram og derfor trenger hun ikke å merke :fnise:

Noen som har noe regelverk knyttet til dette?

 

Her finner man info. om dette: http://www.forbrukerombudet.no/asset/5060/1/5060_1.pdf

Se side 1, nesten nederst står det at man skal merke omtale og lenker til egen nettbutikk på IG. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er medeier og ansatt, men får ikke provisjon for det hun viser frem og da trenger hun ikke merke. Fin logikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun velger selv hvilke kommentarer som publiseres, hun velger å la hets komme igjennom.

Konstruktive kommentarer om manglende annonsemerking slettes merkelig nok.

men synes du virkelig det er Ok at folk skriver slike ting,fordi hun har en blogg og skriver om livet sitt?

Synes oppegående mennesker det er Ok at folk skriver følgende ting...

" Du er den styggeste og slemmeste jeg vet om"

" Du burde miste alt,så du lærer"

"Stygge,slemme,pengegale kjærring,ingen er glad i deg"

Dette er noen få av mange kommentarer som er blitt skrevet.

Det er Ok å gi en negativ kommentar men ikke det som enkelte skriver.

Er dette virkelig greit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men synes du virkelig det er Ok at folk skriver slike ting,fordi hun har en blogg og skriver om livet sitt?

Synes oppegående mennesker det er Ok at folk skriver følgende ting...

" Du er den styggeste og slemmeste jeg vet om"

" Du burde miste alt,så du lærer"

"Stygge,slemme,pengegale kjærring,ingen er glad i deg"

Dette er noen få av mange kommentarer som er blitt skrevet.

Det er Ok å gi en negativ kommentar men ikke det som enkelte skriver.

Er dette virkelig greit?

Les hva folk skriver. Det er ingen som sier at dette er greit. Det er ikke konstruktiv kritikk, det du lister opp der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble altså ei blokka, fordi at hun viste til reglene. Herregud. Skjønner hun er sliten altså, men den slags blir for dumt. "Dette er min private side". Javel? Det er ikke bloggen? Og instagramprofilen som heter stylebynorway har ikke noe med nettbutikken å gjøre? Neivel. Nei, da så.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

men synes du virkelig det er Ok at folk skriver slike ting,fordi hun har en blogg og skriver om livet sitt?

Synes oppegående mennesker det er Ok at folk skriver følgende ting...

" Du er den styggeste og slemmeste jeg vet om"

" Du burde miste alt,så du lærer"

"Stygge,slemme,pengegale kjærring,ingen er glad i deg"

Dette er noen få av mange kommentarer som er blitt skrevet.

Det er Ok å gi en negativ kommentar men ikke det som enkelte skriver.

Er dette virkelig greit?

Nei, det har jeg ikke ment.

Det jeg skriver er at det er hun som modererer kommentarfeltet og hun kan slette denne type kommentarer som er hetsende og usaklige. Min kommentar gikk på at hun velger å publisere hetsen framfor tilbakemeldinger om manglende annonsemerking.

Selvsagt er den type kommenterer du siterer helt urimelige og usaklige. Men hun hadde ikke trengt å publisere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble altså ei blokka, fordi at hun viste til reglene. Herregud. Skjønner hun er sliten altså, men den slags blir for dumt. "Dette er min private side". Javel? Det er ikke bloggen? Og instagramprofilen som heter stylebynorway har ikke noe med nettbutikken å gjøre? Neivel. Nei, da så.

 

Enig, det blir for dumt.

Jeg tipset Forbrukerombudet, dvs. la inn spørsmål om de kan informere henne om regelverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å avspore, men Camilla har jo bestilt ny sofa og glamdisk.

Er det eksakt samme møblene Glade hjem-dama har bestilt (hun skulle jo ha seg nye møbler) ?

I såfall, hva feiler det den dama?

Jepp, hun har så klart bestilt det samme :P hun solgte (selger?) Også de gamle spisestuestolene, for å kjøpe i samme farge som Camilla, selv om hun hadde den samme modellen fra før.

Edit: eller, jeg vet ikke om hun har kjøpt det skrivebordet, men hun sier hun skal ha det :)

Endret av Fotballflue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det virker som om hun trodde huset ville selge fort. I innlegget "Happy days" skriver hun at hun er så spent, og tenker alt fra at det ikke kommer til å bli solgt ved første visning til at det kanskje går med en gang. At det kan være liten interesse eller ta lang tid før det kanskje blir solgt tror jeg ikke har falt henne inn som noen mulighet engang. Det at hun flytter inn i leid bolig med en gang huset ble lagt ut for salg bidrar til inntrykket av at hun trodde dette ville gå fort.

Det at annonsen stort sett besto av nærbilder av lys og puter tyder på at Camilla trodde at denne stilen hennes ville selge boligen, men jeg mistenker at det kan ha virket mot sin hensikt. Det er slett ikke alle som liker den overmøblerte stilen, og putene følger uansett ikke med huset. Dessuten gjør det at man ikke kan se huset man evt. skal kjøpe og gjøre til sitt eget.

Med ett unntak (!) tenker jeg at ingen er så stor fan av Camilla at de kjøper huset hennes bare fordi at hun har bodd der. Innbiller man seg det er det kanskje på tide å stikke fingeren i jorda og endre strategi.

*kremt*gladehjem*kremt*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Tidligere merket Camilla kun rene reklameinnlegg fra eksterne sponsorer som reklame. Etter FOs runde på dette minnet jeg henne gjentatte ganger på at også reklame for egen nettbutikk skal merkes som det. Hun nektet å publisere disse kommentarene, helt til hun innså at det ikke var noen vei utenom, later det til. Nå merker hun stort sett alle innleggene som reklame, noe som er supert siden hun stort sett bare produserer reklameinnlegg. Min siste kommentar publiserte hun for å vise hvor horribel jeg var i mine hetsende reklamekommentarer, og deretter ble jeg utestengt fra bloggen.

Da folk begynte å klage over at bloggen kun inneholdt reklame svarte hun at neida, det hadde alltid vært mye reklame, bare at nå merket hun innleggene slik hun skulle. Hun hadde tatt en telefon til FO, hevdet hun, og de hadde sagt at reklame for egen butikk skulle merkes slik. Dette vet hun selvsagt at hun skal på insta også!

Jeg har fulgt bloggen sporadisk helt siden Camilla startet den. Hun har aldri taklet noe av kritikk, og blokkerer de som våger å si henne mot,- selv om det er for å be henne følge loven. Dette er bare tull, og jeg skjønner ikke at hun ikke bare merker korrekt og slutter med denne tåpelige kveruleringen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble altså ei blokka, fordi at hun viste til reglene. Herregud. Skjønner hun er sliten altså, men den slags blir for dumt. "Dette er min private side". Javel? Det er ikke bloggen? Og instagramprofilen som heter stylebynorway har ikke noe med nettbutikken å gjøre? Neivel. Nei, da så.

 

 

Må bare dele lenken til diskusjonen på instagram: https://instagram.com/p/7FXcqmAqY5/?taken-by=stylebynorway  eller http://ink361.com/app/users/ig-236565168/stylebynorway/photos/ig-1064360011892958777_236565168

 

 

Jeg kjenner ikke til denne bedriften (bloggeren og nettbutikken), men må stille store spørsmålstegn ved eiernes holdning til regelverk, når forholdsvis saklig kritikk av manglende merking blir møtt med blokkering. Det er så uprofesjonelt at bare det sier at man bør styre unna å handle der.  

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Må bare dele lenken til diskusjonen på instagram: https://instagram.com/p/7FXcqmAqY5/?taken-by=stylebynorway

Jeg kjenner ikke til denne bedriften (bloggeren og nettbutikken), men må stille store spørsmålstegn ved eiernes holdning til regelverk, når forholdsvis saklig kritikk av manglende merking blir møtt med blokkering. Det er så uprofesjonelt at bare det sier at man bør styre unna å handle der.

Det at hun nylig gikk konkurs, og startet rett opp igjen med det samme gir utsagnet ditt litt ekstra tyngde, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener hun med at hun ikke trenger merke fordi at bloggen ikke er under nettavisen? Jeg tror at hun rett og slett ikke skjønner. Men da lønner det seg kanskje å Være litt ydmyk isteden for å stikke fingrene i ørene og si "lalalalala". Eller enda "bedre" angripe alle som prøver å gi konkret og konstruktiv veiledning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener hun med at hun ikke trenger merke fordi at bloggen ikke er under nettavisen? Jeg tror at hun rett og slett ikke skjønner. Men da lønner det seg kanskje å Være litt ydmyk isteden for å stikke fingrene i ørene og si "lalalalala". Eller enda "bedre" angripe alle som prøver å gi konkret og konstruktiv veiledning.

 

Det virker som hun tror at det kun er bloggere som er tilknyttet Nettavisen, United Bloggers etc. som må merke. Hun har helt tydelig ikke skjønt noe som helst, og det er synd at hun ikke leste godt nok lenken som noen la ut til henne - http://www.forbrukerombudet.no/asset/5060/1/5060_1.pdf(som jeg fant frem her i tråden). For der kommer det tydelig frem at folk må merke reklame på sin IG-konto, når de lenker til innhold fra nettbutikken sin.

 

Det at hun nylig gikk konkurs, og startet rett opp igjen med det samme gir utsagnet ditt litt ekstra tyngde, synes jeg.

 

Høres ikke helt ryddig ut, hvis de startet opp igjen med akkurat det samme, men nå vet jeg ikke nok om denne bedriften til å uttale meg.

Jeg ville uansett aldri handlet i den nettbutikken (bare ut fra den diskusjonen som foregikk i den tråden), for det er så tydelig at denne eieren er uprofesjonell.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det virker som hun tror at det kun er bloggere som er tilknyttet Nettavisen, United Bloggers etc. som må merke. Hun har helt tydelig ikke skjønt noe som helst, og det er synd at hun ikke leste godt nok lenken som noen la ut til henne - http://www.forbrukerombudet.no/asset/5060/1/5060_1.pdf(som jeg fant frem her i tråden). For der kommer det tydelig frem at folk må merke reklame på sin IG-konto, når de lenker til innhold fra nettbutikken sin.

Høres ikke helt ryddig ut, hvis de startet opp igjen med akkurat det samme, men nå vet jeg ikke nok om denne bedriften til å uttale meg.

Jeg ville uansett aldri handlet i den nettbutikken bare ut fra den diskusjonen som foregikk i den tråden, for det er så tydelig at denne eieren er uprofesjonell.

Ja, iflg. de provoserende standhaftige svarene hun gir så virker det faktisk som om hun genuint mener det. Hun forstår ikke regelverket, og noen må nok ta seg tid til å forklare henne det roolig og tyydelig.

Stavefeil.

Endret av TallulahBGood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, iflg. de provoserende stanhaftige svarene hun gir så virker det faktisk som om hun genuint mener det. Hun forstår ikke regelverket, ig noen må nok ta seg tid til å forklare henne det roolig og tyydelig.

 

Enig, derfor tipset jeg FO. :) Får håpe de tar kontakt og informerer. 

Men uansett det er skremmende at slike folk som "tror de kan og vet alt" om regler får drive på slik. Handler virkelig folk hos denne nettbutikken? Stoler folk på de når de ser hvordan en av eieren svarer folk på IG? Håper folk flest har mer kritisk sans og holder seg unna dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...