Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bluebird1992

Et par ganger har jeg sett det jeg vil betegne som stygge kommentarer publisert i Villa Paprikas kommentarfelt. De lot til å være skrevet av noen bekjente, og omhandlet tidligere kjærester. 

Det har flere ganger blitt skrevet i bloggen og på instagram at hun og barna har blitt hetset på det groveste her inne, og det har aldri jeg sett noe til. Jeg oppfatter det som om hun nå går enda lengre, og altså hevder at selv hennes ufødte baby blir hetset, og det finner jeg vanskelig å tro. 

De fleste av leserne hennes later til å ha full tiltro til det bloggeier presenterer som sannhet, og flere av dem har oppfordret til at brukerne her burde oppsøkes og bli banket opp. Dette fremkommer bl.a. i kommentarfeltet til instagraminnlegget @Cornucopia nevnte der det bl.a. ble publisert IP-adresser, men vold og hevnaksjoner har blitt foreslått flere ganger. Det er kanskje ikke rart om man tror på det de blir presentert i bloggen, for der får KG meget hard medfart. Heldigvis er det uten rot i virkeligheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, oppfordring til vold og hevnaksjoner mot en gruppe brukere er politimat. Øvestad er redaktør og ansvarlig for hva som publiseres på hennes kanaler, og bør være sitt ansvar bevisst og i det minste slette oppfordringer/trusler og vold. 

Slikt gagner verken henne privat, bloggen, forretningsdriften, eller leserne hennes.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, TallulahBGood skrev:

 par ganger har jeg sett det jeg vil betegne som stygge kommentarer publisert i Villa Paprikas kommentarfelt. De lot til å være skrevet av noen bekjente, og omhandlet tidligere kjærester. Det har flere ganger blitt skrevet i bloggen og på instagram at hun og barna har blitt hetset på det groveste her inne, og det har aldri jeg sett noe til. Jeg oppfatter det som om hun nå går enda lengre, og altså hevder at selv hennes ufødte baby blir hetset, og det finner jeg vanskelig å tro. 

De fleste av leserne hennes later til å ha full tiltro til det bloggeier presenterer som sannhet, og flere av dem har oppfordret til at brukerne her burde oppsøkes og bli banket opp. Dette fremkommer bl.a. i kommentarfeltet til instagraminnlegget @Cornucopia nevnte der det bl.a. ble publisert IP-adresser, men vold og hevnaksjoner har blitt foreslått flere ganger. Det er kanskje ikke rart om man tror på det de blir presentert i bloggen, for der får KG meget hard medfart. Heldigvis er det uten rot i virkeligheten.

 

Det er ganske så utrolig å klare å konstruere en historie som er så grov uten at folk sjekker fakta! Å oppfordre til vold er jo veldig modent og absolutt innafor for voksne mennesker.. De som tror på alt VP skriver bør sjekke faktaopplysninger, de tror vel også at konkursen var KG brukere sin skyld, og ikke dårlig forretningsdrift. En annen blogger sier at all PR er god PR, og at det er bloggere gode på. Så all respekt til den bloggeren for å bekreftet noe vi på KG allerede visste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan henger man ut et ufødt barn, lurer jeg på. Har ingen planer om å begynne med det, men logikken skulle jeg likt å ha litt innsyn i. Hva ser folk for seg at noen kan si om er foster, for å henge det ut. Hva kritiseres? Ultralydbildene?

Blir så forbannet dumt! De leserene tror tydeligvis på alt de leser.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe av den hetsen av barn som VP skriver om. Lurer på hvor det et skrevet? 

Det eneste jeg har sett og tenkt burde politianmeldes har bloggeieren selv eller personer som er svært positive til bloggen stått for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lang tid har man kunne observere at det bloggere skriver på bloggene blir tatt for sannhet (ref. begrunnelsen for kommentarjukset og antall redigerte bilder på cbe sin blogg) og at det blir stilt svært få kritiske spørsmål til bloggerne (ref. sophie elises palmeoljeidé bl.a.) fra media. Media refererer fra blogginnlegg fordi de vet at dette gir klikk, og trenger da ikke følge opp med kritiske spørsmål. Slik ender det opp at det som skrives på blogg blir en sannhet. Blir det stilt kritiske spørsmål kan jo bare bloggerne si at disse kommentarene ikke blir publisert fordi de er så grove. Bloggernes sannhet vinner alltid til slutt - selv hvor langt fra sannheten de er. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Inocybe skrev:

Jeg har ikke sett noe av den hetsen av barn som VP skriver om. Lurer på hvor det et skrevet? 

Det eneste jeg har sett og tenkt burde politianmeldes har bloggeieren selv eller personer som er svært positive til bloggen stått for. 

.....og hvis vi kommenterer at det hun har skrevet er grunnlag for politianmeldelse, så er det bare fordi hun hadde en "vanskelig" dag ( og de er det visst mange av ), og alle hennes fans synes også at alt hun skriver og gjør er helt ok. Stakkars Camilla, hun kan skrive og mene akkurat det hun vil, når hun vil osv. uten at det skal få noen som helst konsekvenser. Det er selvfølgelig helt klart at konkursen i VP ikke var helt "redelig", og de som ble dratt med i den saken, har ikke glemt det, og antar at de er forbanna over måten Camilla blander privatliv og buisness. Det er ikke lett å skjønne hva som er privat og hva som er SbN i de innleggene hun legger ut. Det er ei heller lett å skjønne hva hun skriver, og hva hun mener? Hvis Camilla ønsker at folk ikke skal mene noe om henne, så burde hun slutte å blogge om sitt privatliv, slutte å legge ut "ledetråder" som blir slettet. Vi må ikke glemme at det er bloggen hun lever av, og all sytingen hennes gir flere lesere, så slik jeg tolker henne nå, så er det jo dette kaoset hun ønsker, fordi hun vil ha mere penger. Hadde hun ikke vært opptatt av penger, så hadde hun sluttet med bloggingen på dagen, og fått seg en normal jobb. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, PluttiPlutti skrev:

.....og hvis vi kommenterer at det hun har skrevet er grunnlag for politianmeldelse, så er det bare fordi hun hadde en "vanskelig" dag ( og de er det visst mange av ), og alle hennes fans synes også at alt hun skriver og gjør er helt ok. Stakkars Camilla, hun kan skrive og mene akkurat det hun vil, når hun vil osv. uten at det skal få noen som helst konsekvenser. Det er selvfølgelig helt klart at konkursen i VP ikke var helt "redelig", og de som ble dratt med i den saken, har ikke glemt det, og antar at de er forbanna over måten Camilla blander privatliv og buisness. Det er ikke lett å skjønne hva som er privat og hva som er SbN i de innleggene hun legger ut. Det er ei heller lett å skjønne hva hun skriver, og hva hun mener? Hvis Camilla ønsker at folk ikke skal mene noe om henne, så burde hun slutte å blogge om sitt privatliv, slutte å legge ut "ledetråder" som blir slettet. Vi må ikke glemme at det er bloggen hun lever av, og all sytingen hennes gir flere lesere, så slik jeg tolker henne nå, så er det jo dette kaoset hun ønsker, fordi hun vil ha mere penger. Hadde hun ikke vært opptatt av penger, så hadde hun sluttet med bloggingen på dagen, og fått seg en normal jobb. 

Det er så utrolig mange steiner i Villa Paprika-glasshuset, men virker ikke til at hun ser det selv. 

Det værste er at det går på bekostning av voksne og barn som ikke har valgt å være en del av sirkuset hennes. Trist. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro at hun liker å ha drama rundt seg.

Det er jo hun selv som skaper all dramatikken hele tiden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Men kan bli vanskelig å lage drama fremover, hun har vel strengt tatt brukt opp alle temaer man kan lage drama av? At hun påstår at noen mobber et ufødt barn var vel det mest ekstreme hittil? Hvis man følger tråden tilbake til oktober, så startet henvisninger til KG som mobbing. Dette på grunn av kritikk for manglende merking av reklame og spørsmål ved konkursen. Så  nå er vel KG sitronen snart ferdig skvist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement
16 timer siden, TallulahBGood skrev:

Takk for skjermdump. Jeg skjønner godt at mange er oppgitt. En mor som påstår at stygge kommentarer om sitt ufødte barn "tikker inn støtt og stadig".... Jeg har nesten ikke ord. 

For det første tror jeg ikke på henne. Er det noe normale folk IKKE gjør, er det å skrive stygt om et ufødt barn. Jeg nekter å tro at det egentlig ordinære livet til denne forholdsvis unge naive gjennomsnittsbloggeren tiltrekker seg store mengder psykopater...

For det andre er det veldig drøyt å bruke sitt ufødte barn til å dramatisere sin egen tekst på denne måten. Man gjør det bare ikke!

Blogglesere og andre som er fristet til å påstå at moren har rett i at det ufødte barnet utsettes for store mengder stygge kommentarer, burde tenke på hvem som egentlig er viktig her. Det er ikke bloggeren, det er det ufødte barnet. Å bidra til å spre rykter og privat informasjon om et barn som ikke engang er født, bør man holde seg for god for. Uansett hva saken gjelder.

Endret av MinnaMilanda
Rettet en skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Varma skrev:

Enig! Men kan bli vanskelig å lage drama fremover, hun har vel strengt tatt brukt opp alle temaer man kan lage drama av? At hun påstår at noen mobber et ufødt barn var vel det mest ekstreme hittil? Hvis man følger tråden tilbake til oktober, så startet henvisninger til KG som mobbing. Dette på grunn av kritikk for manglende merking av reklame og spørsmål ved konkursen. Så  nå er vel KG sitronen snart ferdig skvist..

Å si at "vi" mobber hennes ufødte unge er helt hinsides. Har aldri sett noe av det her på KG, men det er vel altfor lett for henne å legge skylden over på KG. Synes Camilla synker lavere og lavere....hun bør seriøst langskjems. Nå blir det bare flaut. Virker som hun bare finne på noe, for å selv kunne innta offerrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste stedet jeg har sett skikkelig stygge kommentarer er i villapaprikabloggens eget kommentarfelt. Av og til kommer disse stygge kommentarene fra Camilla selv, eller fra blodfans som hetser kg for noe kg ikke har gjort.

Hvorfor ser du flisen i din brors øye, når du ikke ser stokken i ditt eget?  :roll:

Endret av maipai
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun hadde jugd om kommentarer som er negative ang hennes ufødte barn. Kanskje hun får det på mail, fb-innboks og på bloggen som hun ikke publiseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sweety pie skrev:

Jeg tror ikke hun hadde jugd om kommentarer som er negative ang hennes ufødte barn. Kanskje hun får det på mail, fb-innboks og på bloggen som hun ikke publiseres. 

Jeg tror absolutt hun er i stand til å overdramatisere en smule når det gjelder de negative kommentarene, for å skape drama og trekke klikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sweety pie skrev:

Jeg tror ikke hun hadde jugd om kommentarer som er negative ang hennes ufødte barn. Kanskje hun får det på mail, fb-innboks og på bloggen som hun ikke publiseres. 

Det kan godt være, men hun (og hennes fans) er altfor kjappe med å skylde på KG. Hun kan gå ut å "ta" de det gjelder, når hun er SIKKER på hvem det er. Ellers blir det bare dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror nok hun får mye stygge kommentarer på bloggen som hun ikke publiserer. Syns derimot det er rart at hun knytter de til KG. Hun har jo mange tusen lesere på bloggen, og det er ikke et så stort antall med brukere her som er aktive på denne tråden :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at hun leser her, for siteringen ble opphevet.

Jeg opplever heller ikke at barn/bloggeier bli hetset på noen måte her inne. Jeg blir oppgitt når hun gang på gang sier i mot seg selv, eller legger ut ufine ting om folk i livet sitt, samt at jeg også har blitt flau og irritert over eierskapet hun hevder å ha for barnet hun har i magen.

Som sagt, det begynner å bli veldig over for meg og den bloggen. Det er lite autentisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, EllaSays skrev:

Det er jo tydelig at hun leser her, for siteringen ble opphevet.

Jeg opplever heller ikke at barn/bloggeier bli hetset på noen måte her inne. Jeg blir oppgitt når hun gang på gang sier i mot seg selv, eller legger ut ufine ting om folk i livet sitt, samt at jeg også har blitt flau og irritert over eierskapet hun hevder å ha for barnet hun har i magen.

Som sagt, det begynner å bli veldig over for meg og den bloggen. Det er lite autentisk.

Eierskapet til VP, SbN, huset som hun solgte osv. osv., Hun "eier" tydligvis det hun vil, men kun når det passer henne........

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, PluttiPlutti skrev:

Eierskapet til VP, SbN, huset som hun solgte osv. osv., Hun "eier" tydligvis det hun vil, men kun når det passer henne........

Javisst, det er en mengde selvmotsigelser ute og går.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...