Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det feil å oppgi markedspris på det hun selger? Det er jo det som er relevant sammenligningsgrunnlag for kjøper, uavhengig av hva hun har betalt for den.

Når hun reklamerer med at hun betalte nesten 50 000 for den ny (noe hun ikke har), så blir det feil...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hun reklamerer med at hun betalte nesten 50 000 for den ny (noe hun ikke har), så blir det feil...

Hun skriver "ny pris", ikke at hun har betalt nesten 50.000.- Jeg synes fortsatt at ny pris/listepris er mer relevant for kjøper enn hva hun evt har betalt.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uvanlig at butikker har over 50 prosent avanse på interiør og møbler, så hvis det stemmer for denne sofaen, har hun ikke gått i tap.

Jeg jobber for øvrig i interiørbransjen, og må innrømme at jeg aldri har sett en sofa fra TM Design eller Villa Paprika i typiske design-orienterte hjem. Ikke at det er noe feil i det, men mitt inntrykk er at de som har penger og er opptatt av design, investerer i design.

Dessuten er vel ikke 47.000 så svindyrt. Dyrt, ja - men skal man ha en virkelig god sofa, koster det fort over 30.000....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke uvanlig at butikker har over 50 prosent avanse på interiør og møbler, så hvis det stemmer for denne sofaen, har hun ikke gått i tap.

Jeg jobber for øvrig i interiørbransjen, og må innrømme at jeg aldri har sett en sofa fra TM Design eller Villa Paprika i typiske design-orienterte hjem. Ikke at det er noe feil i det, men mitt inntrykk er at de som har penger og er opptatt av design, investerer i design.

Dessuten er vel ikke 47.000 så svindyrt. Dyrt, ja - men skal man ha en virkelig god sofa, koster det fort over 30.000....

Man kan ha penger og ikke være interessert i "designmøbler" (satte det i anførselstegn fordi jeg synes det er et dårlig ord, da de fleste møbler er designet av noen, ofte en designer). Støtter for øvrig det med at 47 000 ikke er svindyrt. Svindyrt er vel nærmere 80/90/100+. Lc 2 koster vel godt over 100 000, og da snakker man svindyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med design, så mener jeg møbler som har kvalitetsmaterialer og/eller kjent brand - gjerne en kombinasjon. Det er forskjell på en sofa fra Eilersen og Villa Paprika, for å si det sånn (og ja - du kan finne møbler til 50-60.0000 hos førstnevnte også). TM Design importerer vel sine fra Kina, ikke så mye design over det, spør du meg,

Endret av Kittie_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Åja. Men uansett, hvem i alle dager kjøper en sofa til 47 900? :sjokkert:

Det er da ikke noe å henge seg opp i. Jeg har et spisebord til 58.000 kr, og det er jo fordi jeg har råd til det. Hva andre bruker pengene på blir for dumt å henge seg opp i. Når det er sagt, så hadde ikke jeg kjøpt en sofa til nesten 50.000 fra StyleByNorway eller hva det heter, men heller investert i en fra et "ordentlig" merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Man kan ha penger og ikke være interessert i "designmøbler" (satte det i anførselstegn fordi jeg synes det er et dårlig ord, da de fleste møbler er designet av noen, ofte en designer). Støtter for øvrig det med at 47 000 ikke er svindyrt. Svindyrt er vel nærmere 80/90/100+. Lc 2 koster vel godt over 100 000, og da snakker man svindyrt.

Design er vel et av de mest misbrukte ordene vi har etterhvert. Tidligere var det møbler tegnet av arkitekter ol som ble betegnet som designmøbler og disse ble produsert hos anerkjente møbelprodusenter som stod for kvalitet. Møblene var tidløse, hadde svært god kvalitet og en egenart. 

Det vil aldri bli samme kvalitet og holdbarhet over et møbel som er masseprodusert i Kina. Jeg hadde ihvertfall aldri betalt flerfoldige tusen for et slikt møbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til forkleinelse for denne butikken (?), men møbler som TM og dess like får produsert i Kina er jo ikke annet enn Ikea-sofaer med litt mer glam og fløyel. Klart de har enorm avanse, men har jo ikke storbedriftfordelen som IKEA. Design er det selvsagt ikke, mer på linje med Bolia som "later" som de er designbutikk. (Og som selger sofaene på halv pris titt og ofte, tjener nok godt på dem likevel.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med design, så mener jeg møbler som har kvalitetsmaterialer og/eller kjent brand - gjerne en kombinasjon. Det er forskjell på en sofa fra Eilersen og Villa Paprika, for å si det sånn (og ja - du kan finne møbler til 50-60.0000 hos førstnevnte også). TM Design importerer vel sine fra Kina, ikke så mye design over det, spør du meg,

Ja det er en del rusk hos TM design også. Et google søk og det er side opp og side ned med misfornøyde kunder, møbler som ikke blir levert, de får ikke pengene sine igjen, svarer ikke på mail, ødelagte møbler, elendig kvalitet - og lista er lang. Hadde aldri handla der. Nå handler ikke jeg sofaer hos interiørbutikker, det gjør jeg hos bohus/skeidar osv.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med disse i kommentarfeltet som næmest er skuffa fordi det ikke går verre med Camilla, og at hun ikke siter så fælt lenger. Hva er det som skjer med folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt greia med disse i kommentarfeltet som næmest er skuffa fordi det ikke går verre med Camilla, og at hun ikke siter så fælt lenger. Hva er det som skjer med folk?

På bloggen hennes? Lurer på hva det nye hun skal starte med nå. Hun sa hun skal dele med leserne.

Edit: ja det står nå på bloggen hva det nye er.

Endret av sweety pie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, ser du ikke forskjell på marshmallows og pikekyss? Ikke likt i det hele tatt!

Ha ha

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke at salget av de Virre Vapp "kjerringkjolene" blir utsolgt med det første....... , men gleder meg til hun Gladehjem stiller opp i den Virre Vapp i Rosa.......

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...