Gå til innhold

Guttene som sitter fast i grotten i Thailand


Mazarini

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, T-Rex skrev:

Offisielt fordi oksygenlagrene langs grottegangen skal suppleres. Men jeg er litt bekymret for at noe kan ha gått galt.

Det trenger jo i så fall ikke å være noe mer alvorlig enn at de har avdekket svakheter i måten de første guttene er evakuert på, og at det må enkelte justeringer til, før de fortsetter.

Takk for svar. Får håpe at det ikke er noe som har gått galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Hvorfor venter de så lenge? Er det for at redningsmannskapene skal hvile i mellom?

De må fylle på med mer oksygen langs ruta.  Sikkert også andre forsyninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tara Thornton skrev:

Da bør jo Elon Musks miniubåt være kommet frem også, så kanskje de kan bruke den til de sykeste guttene.

Er den fremme allerede? I går kveld gjensto det 8 timers arbeid med den før den skulle sendes (fraktingen av den til Thailand tar 17 timer om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kalevala skrev:

De må fylle på med mer oksygen langs ruta.  Sikkert også andre forsyninger. 

Det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tara Thornton skrev:

Da bør jo Elon Musks miniubåt være kommet frem også, så kanskje de kan bruke den til de sykeste guttene.

Du tenkte på at den er fremme til neste etappe med redning? Beklager at jeg misforsto først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, An0nymBruker said:

Er den fremme allerede? I går kveld gjensto det 8 timers arbeid med den før den skulle sendes (fraktingen av den til Thailand tar 17 timer om jeg ikke husker feil).

Nei, jeg mente at den bør være fremme i god tid til å frakte de siste, og sykeste, guttene etter den 10-20 timer lange pausen :)

De tas jo ut sist, ser det ut til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tara Thornton skrev:

Nei, jeg mente at den bør være fremme i god tid til å frakte de siste, og sykeste, guttene etter den 10-20 timer lange pausen :)

De tas jo ut sist, ser det ut til.

Takk :) Ja jeg forsto plutselig at det var det du mente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke pause for dykkerne sin skyld da? Det er jo ekstremt krevende det de gjør, og det er viktig at de er uthvilt og i god form, ellers risikerer de at både de selv og guttene dør underveis. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella3 skrev:

Er det ikke pause for dykkerne sin skyld da? Det er jo ekstremt krevende det de gjør, og det er viktig at de er uthvilt og i god form, ellers risikerer de at både de selv og guttene dør underveis. 

I hvert fall er det sikkert en av grunnene til pausen. (De har valgt ut de 5 beste thailandske dykkerne (om jeg husker rett) i tillegg til de utenlandske dykkerne som er med). På grunn av språket  og kommunikasjon med de som skal reddes, forsto jeg det som at det er svært viktig at de thailandske dykkerne er til stede.

Endret av An0nymBruker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
4 minutter siden, Arabella3 skrev:

Er det ikke pause for dykkerne sin skyld da? Det er jo ekstremt krevende det de gjør, og det er viktig at de er uthvilt og i god form, ellers risikerer de at både de selv og guttene dør underveis. 

Kun pga manglende oksygen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BearMama skrev:

Kun pga manglende oksygen. 

Sto det om dette i en av artiklene eller i direktesendingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, BearMama skrev:

Kun pga manglende oksygen. 

Det er jo klart at det også er for at de skal hvile. De har jo minst 2 turer til å utføre (om alt går bra). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Det er utrolig å se hva vi mennesker får til og hvordan det finnes folk i verden som er utrolig flinke til veldig spesifikke ting som kan utføre slike redningsaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tara Thornton skrev:

Da bør jo Elon Musks miniubåt være kommet frem også, så kanskje de kan bruke den til de sykeste guttene.

 Vet dere om resten av guttene oppholder seg i grotten de ble funnet eller har de forflyttet seg videre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap og ferdigheter er godt å ha, uansett. Plutselig blei jeg sjeleglad for at begge barna mine har dykkerlappen, selv om sjansene for å komme opp i noe lignende, er forsvinnende liten. Likevel, godt å ha!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pipaluk said:

 Vet dere om resten av guttene oppholder seg i grotten de ble funnet eller har de forflyttet seg videre

De er fortsatt i grotten hvor de ble funnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...