RandiO Skrevet 21. juli #13581 Skrevet 21. juli Hun må jo bygge om dersom hun skal ha master suite i øverste etasje med utsikt og røyketerasse. Regner jo med at hun trenger mye større plass enn ungene… 4 2
skeiv-ostepop Skrevet 21. juli #13582 Skrevet 21. juli Tough cookie skrev (49 minutter siden): Jeg tror hun smører litt tykt på for at folk skal bli nysgjerrige og overrasket, og derfor følge henne for å se hva som skjer Helt standard strategi fra influensere. Og Kristin viser igjen her nå at hun er blitt en av de værste på området. 5 1
Nøytral-80 Skrevet 21. juli #13583 Skrevet 21. juli (endret) Zooli skrev (2 timer siden): Det er ENORME oppussingsprosjekter hun snakker om. Til enorme kostnader. Bygge om hele hagen i ulike nivåer, flislegge hele terrassen, flytte vegger i overetasjen, bytte ut kjøkkeninnredningen, gjøre om badet i andreetasje, svimmingpool, hagehus…… Og alt skal nok gjøres helst igår. Var ikke dette et «flytte rett inn i hus» ? På snap høres gubben en smule mindre entusiastisk ut enn K. Hun må dra ut et «ja, jeg gleder meg til drømmehuset» og andre påfunn. OMG for et kjør!! Det er jo dere som følger med på snap hver dag som sponser svømmebasseng til denne beg-fluenceren. Hvorfor orker dere bruke tiden deres på slikt? Endret 21. juli av Nøytral-80 9 15
Zooli Skrevet 21. juli #13584 Skrevet 21. juli Nøytral-80 skrev (7 minutter siden): Det er jo dere som følger med på snap hver dag som sponser svømmebasseng til denne beg-fluenceren. Hvorfor orker dere bruke tiden deres på slikt? Det har du helt rett i. Vi må avfølge galskapen 2 1 4
Wald86 Skrevet 21. juli #13585 Skrevet 21. juli Skjermfrihet er den nye luksusen Vi ser konturene av et nytt klasseskille der evnen til å logge av nå gir høy status, mens passiv scrolling har blitt den nye fattigdommen. Tidligere var digital tilgang et tegn på velstand, i dag er det algoritmefrihet og mental ro som koster penger. Mens ressurssterke kjøper seg analog tid og avviser den kommersielle influenser-kulturen, blir de med færre ressurser stående igjen som produktet tech-gigantene lever av. Å være utilgjengelig er ikke lenger antisosialt; det er det ultimate symbolet på kontroll og kulturell kapital. 7 2 11
skeiv-ostepop Skrevet 21. juli #13586 Skrevet 21. juli Wald86 skrev (4 minutter siden): Skjermfrihet er den nye luksusen Vi ser konturene av et nytt klasseskille der evnen til å logge av nå gir høy status, mens passiv scrolling har blitt den nye fattigdommen. Tidligere var digital tilgang et tegn på velstand, i dag er det algoritmefrihet og mental ro som koster penger. Mens ressurssterke kjøper seg analog tid og avviser den kommersielle influenser-kulturen, blir de med færre ressurser stående igjen som produktet tech-gigantene lever av. Å være utilgjengelig er ikke lenger antisosialt; det er det ultimate symbolet på kontroll og kulturell kapital. ...og så har man Kristin... 1
Wald86 Skrevet 21. juli #13587 Skrevet 21. juli (endret) Influensere liker å fremstå som de nye tidsvinnerne. De som casher inn millioner på å leve det perfekte liv. Men i det nye statushierarkiet er de i ferd med å bli de mest ressurssvake av oss alle. For mens den virkelige eliten nå tar tilbake kontrollen over livene sine, sletter apper og kjøper seg analog fred, sitter influenserne fastlåst i algoritmenes mørkeste hjørne. De har kanskje fet bankkonto, men de mangler vår tids aller største luksusvare: friheten til å logge av. Endret 21. juli av Wald86 4 1 14
Ingveis Skrevet 21. juli #13588 Skrevet 21. juli Man kan sikkert si mye om Kristin, men jeg elsker å følge med når hun maler og pusser opp. Det er skikkelig bra innhold, og jeg blir så inspirert av det! Hun er søren meg et effektivt kvinnemenneske altså, får ting gjort 🙌🏻 3 1
baremeg007 Skrevet 21. juli #13589 Skrevet 21. juli Tross all tiden hun bruker på maling blir resultatet aldri særlig bra - fullt av skjolder. 4 2
Klump Skrevet 22. juli #13590 Skrevet 22. juli Zooli skrev (På 21.7.2026 den 8.48): Det er ENORME oppussingsprosjekter hun snakker om. Til enorme kostnader. Bygge om hele hagen i ulike nivåer, flislegge hele terrassen, flytte vegger i overetasjen, bytte ut kjøkkeninnredningen, gjøre om badet i andreetasje, svimmingpool, hagehus…… Og alt skal nok gjøres helst igår. Var ikke dette et «flytte rett inn i hus» ? På snap høres gubben en smule mindre entusiastisk ut enn K. Hun må dra ut et «ja, jeg gleder meg til drømmehuset» og andre påfunn. OMG for et kjør!! De slet for å få nok lån til å kjøpe dette så blir nok ikke noe oppussing… i så fall snuser de på tvangssalg om kort tid. Å bygge Hagen med platåer og svømmebasseng kommer til å koste millioner. Tomten er veldig bratt. Good luck😂 5 1
Laplace Skrevet 22. juli #13591 Skrevet 22. juli Wald86 skrev (På 21.7.2026 den 12.22): Influensere liker å fremstå som de nye tidsvinnerne. De som casher inn millioner på å leve det perfekte liv. Men i det nye statushierarkiet er de i ferd med å bli de mest ressurssvake av oss alle. For mens den virkelige eliten nå tar tilbake kontrollen over livene sine, sletter apper og kjøper seg analog fred, sitter influenserne fastlåst i algoritmenes mørkeste hjørne. De har kanskje fet bankkonto, men de mangler vår tids aller største luksusvare: friheten til å logge av. Et annet gryende klasseskille er det mellom de som bruker KI og de som avstår fra det. Med dette innlegget har du plassert deg selv. 4 4
Wald86 Skrevet 22. juli #13592 Skrevet 22. juli Laplace skrev (24 minutter siden): Et annet gryende klasseskille er det mellom de som bruker KI og de som avstår fra det. Med dette innlegget har du plassert deg selv. Takk for tilbakemelding! Jeg benytter KI som et verktøy for språkvask, og til å spisse teksten. Vi benytter det mer og mer på jobb, nettopp for å frigjøre tid. Jeg kan forsikre deg om at opprinnelig innlegg er nærmest identisk. "Analog fred" er ikke mitt, der skrev jeg opprinnelig "logger seg av". KI la også til "mørkeste hjørne". Det var kanskje litt mye. Men jeg synes det ga et godt bilde på hvordan influenserne må styre livet sitt etter algoritmene, for å være mest mulig synlige. På slutten byttet KI ut "mye penger " med "fet bankkonto". Thats it. Men jeg tar utfordringen. Ingen KI privat fra nå av. Jeg er selv meget skeptisk til bruken av KI. Hva tenker du om selve poenget med influenserne? 6 4
Laplace Skrevet 22. juli #13593 Skrevet 22. juli Wald86 skrev (21 minutter siden): Takk for tilbakemelding! Jeg benytter KI som et verktøy for språkvask, og til å spisse teksten. Vi benytter det mer og mer på jobb, nettopp for å frigjøre tid. Jeg kan forsikre deg om at opprinnelig innlegg er nærmest identisk. "Analog fred" er ikke mitt, der skrev jeg opprinnelig "logger seg av". KI la også til "mørkeste hjørne". Det var kanskje litt mye. Men jeg synes det ga et godt bilde på hvordan influenserne må styre livet sitt etter algoritmene, for å være mest mulig synlige. På slutten byttet KI ut "mye penger " med "fet bankkonto". Thats it. Men jeg tar utfordringen. Ingen KI privat fra nå av. Jeg er selv meget skeptisk til bruken av KI. Hva tenker du om selve poenget med influenserne? Sprekt av deg å gi et saklig svar på mitt litt krasse innlegg. KI-radaren min er ømfintlig og torpedoene er satt til "sarkastisk", jeg burde nok endre sistnevnte innstilling. Poenget er jeg helt enig i, men vi er dessverre ikke kommet dithen at et avlogget liv, eller i det minste en holdning til digitale sfærer som bærer preg av selvkontroll, forstås som et privilegium av majoriteten. Selv har jeg dumtelefon og internettbruk som begrenser seg til en time hver dag, men det er forsvinnende få som misunner meg akkurat det. Like fullt tror jeg den analoge revolusjonen kommer før eller siden, det er stadig flere som snakker om at vi fra evolusjonens side ikke er rigget for å oppleve det å stirre ned i en telefon som særlig meningsfylt. 9 1 2
baremeg007 Skrevet 22. juli #13594 Skrevet 22. juli Wald86 skrev (31 minutter siden): Takk for tilbakemelding! Jeg benytter KI som et verktøy for språkvask, og til å spisse teksten. Vi benytter det mer og mer på jobb, nettopp for å frigjøre tid. Jeg kan forsikre deg om at opprinnelig innlegg er nærmest identisk. "Analog fred" er ikke mitt, der skrev jeg opprinnelig "logger seg av". KI la også til "mørkeste hjørne". Det var kanskje litt mye. Men jeg synes det ga et godt bilde på hvordan influenserne må styre livet sitt etter algoritmene, for å være mest mulig synlige. På slutten byttet KI ut "mye penger " med "fet bankkonto". Thats it. Men jeg tar utfordringen. Ingen KI privat fra nå av. Jeg er selv meget skeptisk til bruken av KI. Hva tenker du om selve poenget med influenserne? Forklaringen din er fullstendig overflødig, da alt du påpeker (og litt til) var opplagt fra før. Når du snakker om å frigjøre tid, så gjør du jo nettopp det motsatte med dette! 2
Wald86 Skrevet 22. juli #13595 Skrevet 22. juli baremeg007 skrev (4 minutter siden): Forklaringen din er fullstendig overflødig, da alt du påpeker (og litt til) var opplagt fra før. Når du snakker om å frigjøre tid, så gjør du jo nettopp det motsatte med dette! Jeg har da ikke dårlig tid hvis jeg er inne på KG! 😅 Det faller på sin egen urimelighet. KI ble brukt som en ny (u)vane fra jobb. Det er det nå slutt på. 3 1
Wald86 Skrevet 22. juli #13596 Skrevet 22. juli Laplace skrev (1 time siden): Sprekt av deg å gi et saklig svar på mitt litt krasse innlegg. KI-radaren min er ømfintlig og torpedoene er satt til "sarkastisk", jeg burde nok endre sistnevnte innstilling. Poenget er jeg helt enig i, men vi er dessverre ikke kommet dithen at et avlogget liv, eller i det minste en holdning til digitale sfærer som bærer preg av selvkontroll, forstås som et privilegium av majoriteten. Selv har jeg dumtelefon og internettbruk som begrenser seg til en time hver dag, men det er forsvinnende få som misunner meg akkurat det. Like fullt tror jeg den analoge revolusjonen kommer før eller siden, det er stadig flere som snakker om at vi fra evolusjonens side ikke er rigget for å oppleve det å stirre ned i en telefon som særlig meningsfylt. Jeg satte pris på både krass tone og sarkasme. Det traff, og jeg trengte høre det! Jeg har ikke dumtelefon, men jeg har nulltoleranse for å scrolle på mobil, og jeg benytter den kun til å ringe, sende sms hvis jeg må, og bank ID. Jeg har gammeldags reisekort, og tar ikke mobilen med ut. Hjemme fungerer den som en fasttelefon på sin faste plass. Jeg har ingen sosiale medier, men min "guilty pleasure" er diskusjonsfora en sjelden gang hvis jeg feks er syk eller kjeder meg. Men jeg har strenge regler, selv da. Hvis jeg er på nett, så kommer fort suget etter å sjekke nyheter og vær, og så plutselig har man trykket seg rundt, og ender med å se hjernedøde videoer om kjendiser og influensere som skal fortelle om noe angst eller luksus... Jeg håper du har rett, og man kan lese mye om det nå. Legger ved to lenker, Det rapporteres blant annet om en bølge av "designed silence" (mobilløse soner). https://www.forbes.com/sites/kianbakhtiari/2026/03/29/why-offline-is-the-new-luxury/ https://www.vogue.com/article/from-unseriousness-to-superfandom-consumer-trend-predictions-for-2026 3 1
Tough cookie Skrevet 22. juli #13597 Skrevet 22. juli RandiO skrev (På 21.7.2026 den 11.18): Hun må jo bygge om dersom hun skal ha master suite i øverste etasje med utsikt og røyketerasse. Regner jo med at hun trenger mye større plass enn ungene… Røyketerasse? Røyker de?
Knocks Skrevet 22. juli #13598 Skrevet 22. juli Wald86 skrev (3 timer siden): Jeg satte pris på både krass tone og sarkasme. Det traff, og jeg trengte høre det! Jeg har ikke dumtelefon, men jeg har nulltoleranse for å scrolle på mobil, og jeg benytter den kun til å ringe, sende sms hvis jeg må, og bank ID. Jeg har gammeldags reisekort, og tar ikke mobilen med ut. Hjemme fungerer den som en fasttelefon på sin faste plass. Jeg har ingen sosiale medier, men min "guilty pleasure" er diskusjonsfora en sjelden gang hvis jeg feks er syk eller kjeder meg. Men jeg har strenge regler, selv da. Hvis jeg er på nett, så kommer fort suget etter å sjekke nyheter og vær, og så plutselig har man trykket seg rundt, og ender med å se hjernedøde videoer om kjendiser og influensere som skal fortelle om noe angst eller luksus... Jeg håper du har rett, og man kan lese mye om det nå. Legger ved to lenker, Det rapporteres blant annet om en bølge av "designed silence" (mobilløse soner). https://www.forbes.com/sites/kianbakhtiari/2026/03/29/why-offline-is-the-new-luxury/ https://www.vogue.com/article/from-unseriousness-to-superfandom-consumer-trend-predictions-for-2026 Hvordan fungerer det med gammeldags reisekort. Hva gjør du hvis du mister det?
baremeg007 Skrevet 22. juli #13599 Skrevet 22. juli Knocks skrev (1 time siden): Hvordan fungerer det med gammeldags reisekort. Hva gjør du hvis du mister det? Spør personen på DM om du er så interessert, da? Dette er en tråd om Gjel(d)svik, ikke brukeres (mis)bruk av kunstig intelligens og andre vaner. 9 1
Nøytral-80 Skrevet 23. juli #13600 Skrevet 23. juli baremeg007 skrev (9 timer siden): Spør personen på DM om du er så interessert, da? Dette er en tråd om Gjel(d)svik, ikke brukeres (mis)bruk av kunstig intelligens og andre vaner. Dårlig humør? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå