Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 timer siden):

Jeg har to bonusbarn i felles bolig, og vi har nå et felles. Jeg har fra dag 1 behandlet bonusbarna som mine, stilt krav til de som mine, og gitt de omsorg, kjærlighet og inkludering, som mine. Og nå med et felles barn så er det helt naturlig at alle behandles likt og det er ganske åpenbart at alle tjener på det. Og pga familieforøkelse (og kanskje enda flere frem i tid) så har vi måttet omrokkere litt på soverom og organisering av rom. Og i motsetning til Kristin og Temu så prioriterer vi at de eldste barna får de største soverommene øverst i egen etasje, og så tar vi voksne det minste soverommet. Noe annet hadde jeg tenkt, og følt, var helt unaturlig. Og ikke minst råttent.

Velger man mine,dine opplegget i samme hus velger man bli en familie. Ingen forskjell på hvem sine egne barn det er. Noe annet er uhørt. 

Det passer ikke for alle. Helt ok, men da velger man det heller ikke.

Kristin har valgt en mann med en nokså stor bagasje vil jeg si 3 barn er. Fritt valg..Da er det fælt å oppføre seg slik hun gjør. Sjalu bitre damer bør finne seg menn uten barn om de ikke takler bonusbarn og at det finnes ekser.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hulderen skrev (9 timer siden):

«Griseskinnsfarge»? Det finnes et mer beskrivende ord for den fargen: «rosa». Velbekomme!

Jeg er enig i at huset er veldig lekkert. Men jeg reagerer på hvor stort foreldresoverommet er. Det er da en voldsom sløsing med plass i et hus med fire barn! Jeg skjønner godt at annonsen viser en alternativ planløsning. En loftsstue må være gull verdt med så mange barn, for ikke å snakke om en ekstra bod!

baremeg007 skrev (9 timer siden):

Synes «griseskinnsfarge» er veldig dekkende for det rommet, jeg.

Hele greia med det loftet, som opprinnelig var en plass for ungene, er at KG nektet å ha det opprinnelige soverommet til tøffelen fordi (bombe) eksen hans har hatt rommet sammen med sin daværende samboer! Så det ble delegert videre til eldste ungen hans, og loftet deretter gjort om til KGs egne ego-bule.

Hulderen skrev (9 timer siden):

Oj, det var jeg ikke klar over - at Kristin hadde tatt den etasjen fra barna! Det er ikke akkurat måten å gjøre seg populær på! Om hun ikke klarte å overta exens soverom, så kunne jo de voksne ha byttet soverom med et av barna! 

Med 4 barn trenger de jo uansett 5 soverom, og da MÅ jo loftstua bli soverom. 

Så hva er egentlig problemet? Sløsing med plass kaller dere det, virkelig? Skal de bare kutte ut en unge for å spare plass da? 😆 

Hvis den nye boligen har flere soverom og ekstra stue er det jo forståelig at de må flytte. Skjønner godt at det er trangt i et hus med kun 4 ordinære soverom og 6 beboere. 

• Liker 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (7 timer siden):

Jeg har to bonusbarn i felles bolig, og vi har nå et felles. Jeg har fra dag 1 behandlet bonusbarna som mine, stilt krav til de som mine, og gitt de omsorg, kjærlighet og inkludering, som mine. Og nå med et felles barn så er det helt naturlig at alle behandles likt og det er ganske åpenbart at alle tjener på det. Og pga familieforøkelse (og kanskje enda flere frem i tid) så har vi måttet omrokkere litt på soverom og organisering av rom. Og i motsetning til Kristin og Temu så prioriterer vi at de eldste barna får de største soverommene øverst i egen etasje, og så tar vi voksne det minste soverommet. Noe annet hadde jeg tenkt, og følt, var helt unaturlig. Og ikke minst råttent.

Helt enig med deg! Og jeg velger å tro at Kristin er unntaket fra alle oss andre. 

• Nyttig 1
Skrevet

Rekkehuset eller tomannsboligen er flott. Blir sikkert solgt greit etter at hun malte over de verste fargene 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (4 timer siden):

Med 4 barn trenger de jo uansett 5 soverom, og da MÅ jo loftstua bli soverom. 

Så hva er egentlig problemet? Sløsing med plass kaller dere det, virkelig? Skal de bare kutte ut en unge for å spare plass da? 😆 

Hvis den nye boligen har flere soverom og ekstra stue er det jo forståelig at de må flytte. Skjønner godt at det er trangt i et hus med kun 4 ordinære soverom og 6 beboere. 

Noe du ikke har skjønt? Det naturlige hadde vært at KG og tøffelen tok ett av rommene nede, og lot f eks eldste barnet få ha det største (loftet), eller delte det opp slik som megleren foreslo på alternativ planløsning og lot barna få ha sitt eget der med et soverom innenfor.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
KatyP skrev (22 timer siden):

Det jeg finner interessant er at hun mener det er huset som er triggeren. Huset eksen har bodd i. Huset som har alle minnene og spøkelsene. Men altså. Hun må jo forholde seg til hans fortid uansett? Slik han må til hennes. Det er barn i bildet. Barn som hvis man bruker Kristins retorikk er vandrende påminnelser om kjæresten sin fortid. Nå har jeg skjønt hun unngår å være mye sammen med barna også, men de er jo der. Og ingen flytting kan ta det vekk. Dette er jo dealen når man blir sammen med en som har barn fra før. Du får hans fortid inn i din nåtid. Og min mening er at velger du det så må du gjøre alt for at de barna skal ha det bra. De valgte verken samlivsbrudd eller ny partner. Jeg er enig med de som sier at denne mannen svikter som far. For han setter heller ikke sine barn først. Han setter Kristin. Og det skal man ikke. Helst skal man finne en form for balanse og se alle, men barna skal og må gå først. Og det skjer ikke her.

Jeg følger ikke med på Kristin, men har lest tråden her de siste dagene etter at jeg fikk med meg at hun skulle flytte IGJEN. Har jeg forstått det rett hvis Kristin ikke vil bo i det huset som nå skal selges fordi "eksen sitter i veggene" ? 

Har eksen gjort henne noe? Er det noe alvorlig galt mellom dem som gjør at hun vil vekk derfra? 

For hvis ikke så er dette er noe av det dummeste, barnsligste og mest sykelige sjalu og egoistiske jeg har hørt i tilfelle. Vi er da mange voksne mennesker med barn som må forholde oss til partners ex, huset de hadde sammen - og stebarn. Et hus er bare nettopp det - et hus. Min nåværende partner flyttet inn der jeg har bodd med min ex, det har han da aldri tenkt over. 

Dette er veldig merkelige issues for en voksen mor. Og denne nye mannen syns alt dette tullet er greit?

Endret av Isild
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Jeg følger ikke med på Kristin, men har lest tråden her de siste dagene etter at jeg fikk med meg at hun skulle flytte IGJEN. Har jeg forstått det rett hvis Kristin ikke vil bo i det huset som nå skal selges fordi "eksen sitter i veggene" ? 

Har eksen gjort henne noe? Er det noe alvorlig galt mellom dem som gjør at hun vil vekk derfra? 

For hvis ikke så er dette er noe av det dummeste, barnsligste og mest sykelige sjalu og egoistiske jeg har hørt i tilfelle. Vi er da mange voksne mennesker med barn som må forholde oss til partners ex, huset de hadde sammen - og stebarn. Et hus er bare nettopp det - et hus. Min nåværende partner flyttet inn der jeg har bodd med min ex, det har han da aldri tenkt over. 

Dette er veldig merkelige issues for en voksen mor. Og denne nye mannen syns alt dette tullet er greit?

Jeg følger heller ikke med på henne. Jeg gjorde før da hun tilsynelatende var et friskt pust i influencerverden, men stoppet da hun begynte å gjøre som alle andre. Men jeg har fulgt med via tråden her, og en og annen gang tittet innom hennes kanaler fordi jeg håpet at folk her inne overdrev. De gjør ikke det. Det du sier er slik jeg har fått med meg årsaken til flytting. Selv om forloveden lot henne pusse opp i hytt og pine. Fikk sin egen loftstue og dermed flyttet barna som bodde der fra før av ned. Alt dette og eksen sitter i veggene ja. Og det er det jeg reagerte på. For ingen har gjort noen noe sånn foruten Kristin som kjører egoløp etter min mening. Du og jeg og flere med oss i situasjonen der man valgte en med barn fra før av, gjorde alt for å legge til rette for et godt forhold og samhold. Og jeg håper det er svært få av typen Kristin som gjør som hun gjør. Og denne mannen som ved å føye seg, svikter egne barn. Er min mening. For de har visst kjøpt nytt hus. Så da syntes han det er greit å ta barna vekk fra boligen som de er vokst opp i. Det er greit å flytte, sier ikke at barn har skade av det nødvendigvis. Men av denne årsaken? Det er hårreisende. Dessuten mener jeg at mitt argument står. Kristin vil aldri «slippe unna eksen» uansett. Barna er der. Men nå har jeg skjønt at hun unngår å tilbringe tid med dem (bare si fra om det er feil). Og en sånn kone hadde ikke jeg ville hatt. Så føler han svikter på så mange områder her.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
KatyP skrev (32 minutter siden):

Jeg følger heller ikke med på henne. Jeg gjorde før da hun tilsynelatende var et friskt pust i influencerverden, men stoppet da hun begynte å gjøre som alle andre. Men jeg har fulgt med via tråden her, og en og annen gang tittet innom hennes kanaler fordi jeg håpet at folk her inne overdrev. De gjør ikke det. Det du sier er slik jeg har fått med meg årsaken til flytting. Selv om forloveden lot henne pusse opp i hytt og pine. Fikk sin egen loftstue og dermed flyttet barna som bodde der fra før av ned. Alt dette og eksen sitter i veggene ja. Og det er det jeg reagerte på. For ingen har gjort noen noe sånn foruten Kristin som kjører egoløp etter min mening. Du og jeg og flere med oss i situasjonen der man valgte en med barn fra før av, gjorde alt for å legge til rette for et godt forhold og samhold. Og jeg håper det er svært få av typen Kristin som gjør som hun gjør. Og denne mannen som ved å føye seg, svikter egne barn. Er min mening. For de har visst kjøpt nytt hus. Så da syntes han det er greit å ta barna vekk fra boligen som de er vokst opp i. Det er greit å flytte, sier ikke at barn har skade av det nødvendigvis. Men av denne årsaken? Det er hårreisende. Dessuten mener jeg at mitt argument står. Kristin vil aldri «slippe unna eksen» uansett. Barna er der. Men nå har jeg skjønt at hun unngår å tilbringe tid med dem (bare si fra om det er feil). Og en sånn kone hadde ikke jeg ville hatt. Så føler han svikter på så mange områder her.

Veldig enig med deg. Hvis årsaken til å flytte ut av hjemmet til barna er at en voksen dame (Kristin) FØLER ettellerannet som ikke engang er en reell hverken trussel eller konflikt - så er det helt galskap at faren går med på det. 

Jeg syns også Kristin var en god motstemme til mye i influencerbransjen før, men hun utviklet seg "feil vei". Hun tjener vel mer penger på utlevering og å dele privatliv hun også. Når alt kom til alt så var hun også til salgs. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Veldig enig med deg. Hvis årsaken til å flytte ut av hjemmet til barna er at en voksen dame (Kristin) FØLER ettellerannet som ikke engang er en reell hverken trussel eller konflikt - så er det helt galskap at faren går med på det. 

Jeg syns også Kristin var en god motstemme til mye i influencerbransjen før, men hun utviklet seg "feil vei". Hun tjener vel mer penger på utlevering og å dele privatliv hun også. Når alt kom til alt så var hun også til salgs. 

Det er slik hun fremstiller det hvertfall. Og holder konsekvent på den fremstillingen. Så ja, enig med ordet galskap. Stakkars barn.

Hun var det. Dessverre 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (På 25.4.2026 den 16.02):

Det ville ikke vært første gangen en influenser tar seg til rette. Og garantert ikke første gangen til Kristin. 

Folk i helsevesenet er blitt veldig opptatt av at de ikke skal filmes. Alle har hørt om skrekkeksempler man må ta høyde for. Når hun filmer må. hun ha fått tillatelse til dette 

• Liker 1
Skrevet

Det går ikke an å følge med på Kristin lenger. Et evig mas og et hyperlignende høylytt jag, som på ingen måte tilfører noe som helst positivt. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
Stargaze skrev (5 minutter siden):

Det går ikke an å følge med på Kristin lenger. Et evig mas og et hyperlignende høylytt jag, som på ingen måte tilfører noe som helst positivt. 

Har helt mistet tellingen på hvor mange ganger hun har flyttet. Hun bodde vel i egen leilighet før Dennis, så ble det vel en leieperiode med Dennis i en ny en, også kjøpte de vel. Senere bygget de drømmehuset som ble solgt pga brudd, så husker jeg en fargerik leilighet der hun hadde julaften for mange osv - og plutselig så bygget hun nytt hus- før hun like plutselig flyttet inn til livets mann og begynte å mase om å få flyttet derfra også. 

Det virker manisk og panisk. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
miagunda skrev (3 timer siden):

Som om ikke hele tråden er gjentakende? Bare å begynne å lese fra side 1 igjen 😄😄 

Joda det stemmer nok sikkert. 😅 

• Liker 2
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Har helt mistet tellingen på hvor mange ganger hun har flyttet. Hun bodde vel i egen leilighet før Dennis, så ble det vel en leieperiode med Dennis i en ny en, også kjøpte de vel. Senere bygget de drømmehuset som ble solgt pga brudd, så husker jeg en fargerik leilighet der hun hadde julaften for mange osv - og plutselig så bygget hun nytt hus- før hun like plutselig flyttet inn til livets mann og begynte å mase om å få flyttet derfra også. 

Det virker manisk og panisk. 

Banken tok vel det ene huset.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Skrevet
Fotballfluen skrev (På 9.5.2026 den 18.59):

Det er mulig at jeg er rar, men jeg hadde ikke klart å ha sex i et rom uten dør. Master suiten, som de så fint kaller det, er åpen ned til gangen og soverommene til barna er. 

Samma det. Barna er jo knapt der uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, kjempedårlig gjort av dem å kjøpe et stort hus til familien på 6. Hvis folk har mulighet er dette ganske naturlig valg. Kjenner flere som er 4 og 5 i familien hvor man allikevel flytter fra rekkehuset til hus/enebolig .

De har også valgt en livsstil som gjør at det kanskje er godt å trekke seg litt bort. 

Synes det fremstår ganske naturlig det hele.

Ex'en sitter i veggene. Ja ok dette er uttalelser hun gar gjort for å få oppmerksomhet rundt det. Sikkert mange som kan føle det sånn men som ikke sier det.

• Liker 2
Skrevet
Fotballfluen skrev (På 9.5.2026 den 18.59):

Det er mulig at jeg er rar, men jeg hadde ikke klart å ha sex i et rom uten dør. Master suiten, som de så fint kaller det, er åpen ned til gangen og soverommene til barna er. 

Tenkte akkurat det samme🫣

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

• Hjerte 1
Skrevet

Håper virkelig ikke at hun får hund bare fordi barna ønsker seg det. Alle vet at barn fort mister interessen for å ha ansvar for hunden når nyheten har lagt seg og valpen er større. Og tror noen at Kristin er interessert i å bli låst hjemme med ansvar for oppdragelse og oppfølging av hund på egenhånd i 15-20 år...? Det blir vel Temu som må dra på bikkja da stakkar 😅

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...