Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
M.H85 skrev (38 minutter siden):

Fedre som setter ny kjerring foran sine egne barn er low. Veldig lavvmål. Det ender vel opp med at barna ikke vil være der. At faren ikke setter barna først er veldig trist.

Ikke bare trist, men ødeleggende, og det preger deg for resten av livet. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
M.H85 skrev (58 minutter siden):

Fedre som setter ny kjerring foran sine egne barn er low. Veldig lavvmål. Det ender vel opp med at barna ikke vil være der. At faren ikke setter barna først er veldig trist.

Kjempetrist og dessverre veldig vanlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

La merke til at antall følgere hos Kristin har sunket med 2000 brukere på bare et par dager 😯

Om det nå øker raskt og er tilbake der det var så er det noe veldig muffens på gang! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner heller ikke helt dette høye antallet følgere hos enkelte influencere. Noen av dem har ikke mer enn et par % andel likes i forhold til antall følgere. 

Er det falske kontoer, folk som fulgte tidligere men bare har slutta og logge seg på Instagram og ikke gidder bry seg - eller er det en kombo av begge? 

• Liker 6
Skrevet

Flytter de langt fra Dennis? Bytter skolekrets? 

Skrevet

Så der sitter hun på SC og snakker om at «det ble bra til slutt» (ref. hun «overtok» tøffelen og de skal flytte til et hus der barnemor ikke «henger i veggene»). 

Men så fort den egosentriske røya møter hverdagen i det «nye» huset, kommer hun til å oppdage at livet fortsatt er likt: det er fortsatt ikke henne tøffelen har fått 3 barn med før han steriliserte seg, det er fortsatt ikke henne han bodde 11 år sammen med. Det er fortsatt ikke henne han må ha dialog med ukentlig mht deres felles barn - det vil for alltid være en kobling mellom tøffelen og barnemor, ikke KG, som KG aldri verken kan korrigere eller begrense. Og DER ligger verdensproblemene til Kristin, de forandrer seg ikke med å flytte. Eller male. Eller bortforklare.

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
baremeg007 skrev (7 timer siden):

Så der sitter hun på SC og snakker om at «det ble bra til slutt» (ref. hun «overtok» tøffelen og de skal flytte til et hus der barnemor ikke «henger i veggene»). 

Men så fort den egosentriske røya møter hverdagen i det «nye» huset, kommer hun til å oppdage at livet fortsatt er likt: det er fortsatt ikke henne tøffelen har fått 3 barn med før han steriliserte seg, det er fortsatt ikke henne han bodde 11 år sammen med. Det er fortsatt ikke henne han må ha dialog med ukentlig mht deres felles barn - det vil for alltid være en kobling mellom tøffelen og barnemor, ikke KG, som KG aldri verken kan korrigere eller begrense. Og DER ligger verdensproblemene til Kristin, de forandrer seg ikke med å flytte. Eller male. Eller bortforklare.

I verste fall kan det ende med at Kristin er for "sterk" for tøffelen at hun klarer "hjernevaske" han så mye at han velger mindre tid med barna.🤯  Det er jo ødeleggende for barna, men det hadde passet Kristin fint. Hun takler jo ikke hans fortid. Er egentlig ganske sykt. Hun som skriker høyt om det "kjæreste" vi har som må ha rett næring og null sosiale medier fy fy, mens hun selv fremstår som stemoren i askepott...... Vet ikke hvor mange ganger hun har postet på snap,insta,FB at det er så jævlig å bo et sted der han har bodd med eksen, hun er jo helt delusional,snakker som om eksen hans skulle bodd der nå. Kjøper nytt hus som hun kaller "vi starter på nytt" eh...hæ? Barna hans er med! Du starter ikke på nytt. Hun kommer aldri til å kunne starte noe nytt med han.  Hun er jo crazy....  Håper tøffelen våkner og setter sine kjære barn først. At noen banker vett i han. 

Samme med giftemål, det var viktig. Han hadde jo aldri vært gift før, da fikk hun noe bare hun får med han. Som om det triumfer 3 barn og langt samliv. Sjalusi og bitterhet,hun er helt på tur...

At the end kan hun gifte seg 10 ganger med flott kjole, farge håret × antall ganger, kjøpe seg sexy undertøy og bjuda på dagen lang,  eller prøve desperat å overgå hans fortid på annet vis, til og med prøve å unngå barna hans, men hun klarer aldri flykte fra sjalusien og fortiden....Oppskriften på skadelig relasjon. 

Endret av M.H85
  • Liker 4
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg leste også hennes uttalelse på Snapchat i går, der hun beskrev sine følelser for mannens hus. Det er ikke unormalt at en av partene tar over boligen ved et samlivsbrudd og at eventuell ny partner må flytte inn i et hjem med "historie."

En ting er hvis boligen har blitt for liten for en storfamilie, men hun argumenterer for flyttingen med husets historikk, at mannens eks har bodd der og at hun ønsker å starte et nytt kapittel. Hun sier barna gleder seg til å flytte. Jeg kjenner få barn som liker å flytte fra en bolig de har bodd i hele livet til noe nytt, men alle barn er jo forskjellige. 

Hun virker litt manisk og desperat i det hun legger ut. Det høres også stressende ut å ha bryllup og flytting på en sommer. Det blir jo to nye livsendringer for barna på en og samme gang. Ikke bare må de flytte fra hjemmet sitt, men nå skal også far gifte seg med sin nye kjæreste.

Jeg er enig med deg @M.H85  – det er litt Askepott/Snehvit og den onde stemoren-vibe over det hele. Ikke at Kristin er ond, men det virker som om ting går altfor fort, der hun ønsker å tilfredsstille egne egoistiske behov. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
enkefru skrev (52 minutter siden):

Bommet sist, men ganske sikker på at det er dette som er Temu-huset

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=462646234

Det er huset da. Sinnsykt lekkert, skjønner ikke at han går med på å flytte. Romslig og fantastisk for barna med rekkehus. Den dagen det blir slutt, kommer han til å angre på at han solgte. Du ser hennes personlige preg kommer frem i annonsen. Sinnsykt lekkert hus egentlig, men så kommer noen av sirkusfargene frem innimellom. Hun har feks beholdt den griseskinnsfargen hun malte på do, og de støgge plastvasene hennes innimellom alt det fine han hadde fra før 😝

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg finner interessant er at hun mener det er huset som er triggeren. Huset eksen har bodd i. Huset som har alle minnene og spøkelsene. Men altså. Hun må jo forholde seg til hans fortid uansett? Slik han må til hennes. Det er barn i bildet. Barn som hvis man bruker Kristins retorikk er vandrende påminnelser om kjæresten sin fortid. Nå har jeg skjønt hun unngår å være mye sammen med barna også, men de er jo der. Og ingen flytting kan ta det vekk. Dette er jo dealen når man blir sammen med en som har barn fra før. Du får hans fortid inn i din nåtid. Og min mening er at velger du det så må du gjøre alt for at de barna skal ha det bra. De valgte verken samlivsbrudd eller ny partner. Jeg er enig med de som sier at denne mannen svikter som far. For han setter heller ikke sine barn først. Han setter Kristin. Og det skal man ikke. Helst skal man finne en form for balanse og se alle, men barna skal og må gå først. Og det skjer ikke her.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Hønemoor skrev (27 minutter siden):

Det er huset da. Sinnsykt lekkert, skjønner ikke at han går med på å flytte. Romslig og fantastisk for barna med rekkehus. Den dagen det blir slutt, kommer han til å angre på at han solgte. Du ser hennes personlige preg kommer frem i annonsen. Sinnsykt lekkert hus egentlig, men så kommer noen av sirkusfargene frem innimellom. Hun har feks beholdt den griseskinnsfargen hun malte på do, og de støgge plastvasene hennes innimellom alt det fine han hadde fra før 😝

«Griseskinnsfarge»? Det finnes et mer beskrivende ord for den fargen: «rosa». Velbekomme!

Jeg er enig i at huset er veldig lekkert. Men jeg reagerer på hvor stort foreldresoverommet er. Det er da en voldsom sløsing med plass i et hus med fire barn! Jeg skjønner godt at annonsen viser en alternativ planløsning. En loftsstue må være gull verdt med så mange barn, for ikke å snakke om en ekstra bod!

• Liker 8
Skrevet

Synes «griseskinnsfarge» er veldig dekkende for det rommet, jeg.

Hulderen skrev (5 minutter siden):

jeg reagerer på hvor stort foreldresoverommet er. Det er da en voldsom sløsing med plass i et hus med fire barn!

Hele greia med det loftet, som opprinnelig var en plass for ungene, er at KG nektet å ha det opprinnelige soverommet til tøffelen fordi (bombe) eksen hans har hatt rommet sammen med sin daværende samboer! Så det ble delegert videre til eldste ungen hans, og loftet deretter gjort om til KGs egne ego-bule.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
baremeg007 skrev (23 minutter siden):

Hele greia med det loftet, som opprinnelig var en plass for ungene, er at KG nektet å ha det opprinnelige soverommet til tøffelen fordi (bombe) eksen hans har hatt rommet sammen med sin daværende samboer! Så det ble delegert videre til eldste ungen hans, og loftet deretter gjort om til KGs egne ego-bule.

Oj, det var jeg ikke klar over - at Kristin hadde tatt den etasjen fra barna! Det er ikke akkurat måten å gjøre seg populær på! Om hun ikke klarte å overta exens soverom, så kunne jo de voksne ha byttet soverom med et av barna! 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
KatyP skrev (47 minutter siden):

Det jeg finner interessant er at hun mener det er huset som er triggeren. Huset eksen har bodd i. Huset som har alle minnene og spøkelsene. Men altså. Hun må jo forholde seg til hans fortid uansett? Slik han må til hennes. Det er barn i bildet. Barn som hvis man bruker Kristins retorikk er vandrende påminnelser om kjæresten sin fortid. Nå har jeg skjønt hun unngår å være mye sammen med barna også, men de er jo der. Og ingen flytting kan ta det vekk. Dette er jo dealen når man blir sammen med en som har barn fra før. Du får hans fortid inn i din nåtid. Og min mening er at velger du det så må du gjøre alt for at de barna skal ha det bra. De valgte verken samlivsbrudd eller ny partner. Jeg er enig med de som sier at denne mannen svikter som far. For han setter heller ikke sine barn først. Han setter Kristin. Og det skal man ikke. Helst skal man finne en form for balanse og se alle, men barna skal og må gå først. Og det skjer ikke her.

Korrekt.

Han setter Kristin før sine egne barn. Ganske tragisk. Selvfølgelig skal barna gå først, hvis du ikke takler bonusbarn finner du deg en uten barn eller en med voksne mer "fraværende" barn med egne liv. Hun unngår barna hans,at han vil gifte seg med noe slikt fatter jeg ikke. Hvis ikke kjæresten min hadde inkludert mine barn hadde han vært en eks rimelig kjapt. Men det finnes en del av disse tøffel mennene, de velger en ny dame foran barna sine. 😵

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
baremeg007 skrev (34 minutter siden):

Det stemmer ja,husker det. Da er du rimelig "crazy" sjalu. Både jeg og kjæresten min har begge senger der vi har hatt oss med ekser. Hadde kjæresten min krevd ny seng så hadde jeg fått latterkrampe og evt sendt han regningen. Ikke normalt være sjalu på rom,senger osv. Hun er garantert sjalu på alt som har med eksen å gjøre,inkludert en brødrister for den saks skyld🤯🙈 Stakkars barna, jeg hadde vært pissed off om min eks fant seg en slik dame og mine barn ble satt second hand. For man kan jo bare tenke seg hvor sjalu hun er på barna hans som de fikk sammen når til og med et soverom må bort pga eksen...... 

Endret av M.H85
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Hulderen skrev (15 minutter siden):

Oj, det var jeg ikke klar over - at Kristin hadde tatt den etasjen fra barna! Det er ikke akkurat måten å gjøre seg populær på! Om hun ikke klarte å overta exens soverom, så kunne jo de voksne ha byttet soverom med et av barna! 

Ja, det var også min tanke. Men det var vel ikke godt nok det heller, siden de øvrige soverommene tross alt er i samme etasje som eksen hans sov i… virker jo som det er på det nivået tankegangen hennes befinner seg.

Hun måtte vel også sikre at ungene hørte minst mulig til blowjobs-maratonene hennes, så hvorfor ikke gjøre om leke-/TV-stuen barna brukte på loftet til en sexbule for henne og tøffelen! Uansett hva hun argumenterer med er det utrolig dårlig og hensynsløst gjort overfor de 3 barna som tross alt bodde i huset fra før. Stormer inn i barndomshjemmet deres og «plukker det fra hverandre».

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

Korrekt.

Han setter Kristin før sine egne barn. Ganske tragisk. Selvfølgelig skal barna gå først, hvis du ikke takler bonusbarn finner du deg en uten barn eller en med voksne mer "fraværende" barn med egne liv. Hun unngår barna hans,at han vil gifte seg med noe slikt fatter jeg ikke. Hvis ikke kjæresten min hadde inkludert mine barn hadde han vært en eks rimelig kjapt. Men det finnes en del av disse tøffel mennene, de velger en ny dame foran barna sine. 😵

Helt enig! Jeg har vært bonusmor selv og vet at det kan følge med mange følelser. Men aldri aldri ungikk jeg mitt bonusbarn. Hun ble inkludert på samme måte som mitt og etterhvert mine og jeg er fortsatt veldig glad i henne. Vi har kontakt enda det er slutt med eksen min. Alle trenger ikke gjøre det. Men jeg, som du og mest sannsynlig de fleste andre, mener at det er din plikt som voksen i denne relasjonen å sørge for at den blir bra. Holder også med deg i at jeg ikke fatter at denne forloveden hennes går med på dette. Det sier så mye om han, og ingenting av det er bra.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
KatyP skrev (2 timer siden):

Helt enig! Jeg har vært bonusmor selv og vet at det kan følge med mange følelser. Men aldri aldri ungikk jeg mitt bonusbarn. Hun ble inkludert på samme måte som mitt og etterhvert mine og jeg er fortsatt veldig glad i henne. Vi har kontakt enda det er slutt med eksen min. Alle trenger ikke gjøre det. Men jeg, som du og mest sannsynlig de fleste andre, mener at det er din plikt som voksen i denne relasjonen å sørge for at den blir bra. Holder også med deg i at jeg ikke fatter at denne forloveden hennes går med på dette. Det sier så mye om han, og ingenting av det er bra.

Jeg har to bonusbarn i felles bolig, og vi har nå et felles. Jeg har fra dag 1 behandlet bonusbarna som mine, stilt krav til de som mine, og gitt de omsorg, kjærlighet og inkludering, som mine. Og nå med et felles barn så er det helt naturlig at alle behandles likt og det er ganske åpenbart at alle tjener på det. Og pga familieforøkelse (og kanskje enda flere frem i tid) så har vi måttet omrokkere litt på soverom og organisering av rom. Og i motsetning til Kristin og Temu så prioriterer vi at de eldste barna får de største soverommene øverst i egen etasje, og så tar vi voksne det minste soverommet. Noe annet hadde jeg tenkt, og følt, var helt unaturlig. Og ikke minst råttent.

• Liker 9
Skrevet

Det er mulig at jeg er rar, men jeg hadde ikke klart å ha sex i et rom uten dør. Master suiten, som de så fint kaller det, er åpen ned til gangen og soverommene til barna er. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...