Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
BuffyTheVampire skrev (4 timer siden):

Synes dette var genialt forklart av deg, som kanskje mange ikke tenker på. Det er jo MÅTEN man bruker mobilen på som er skadelig. Mitt 12-årige barn har ikke snap, tiktok, Instagram og andre some, og vi følger med på hva hen ser på på YouTube. Hen får legge planer med venner og delta sosialt via melding og FaceTime, og spille med venner. Hen får ikke automatisk laste ned hvilken som helst app, og vi voksne styrer skjermtid. Da er mobilbruk rimelig trygt spør du meg.

Men Kristin må jo alltid ha noe å hyle og skrike opp, slå inn allerede vidåpne dører osv. Jeg synes det er ganske fascinerende hvordan hun for ett par år siden var rimelig godt likt, mens hun nå nesten utelukkende får kritiske (og ofte velfortjente) tilbakemeldinger her inne. 

Mangel på selvinnsikt... 🤭

Hun driter seg jo ut for hun skriker ut om alt som du sier til hele snap norge, mens hun selv gjør som hun vil.... Noe av det mest tragisk komiske er den maten hun forbanner seg over ( sukker og karbo djevlene selv) , ungene får ikke en vanlig vaffel en gang, men alkohol er ok. Mye alkohol. Vin til alle tider. 🍷

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
M.H85 skrev (3 minutter siden):

, ungene får ikke en vanlig vaffel en gang, men alkohol er ok. Mye alkohol. Vin til alle tider. 🍷

(har sagt det før)

F er jo ett av barn av foreldre i ``SoMe Big Brother huset`, vokst opp med at ALLE hans nære relasjoner går med mobilen for content mer eller mindre 24/7....det eneste stede han er hovedfokus uten distraksjon er hos mormor & Jon, hadde hun vært funksjonsfrisk er jeg rimelig sikker på at F hadde vært på " fristedet" sitt, meget ofte, ingen venting eller mamma-pappa- farmor/far- tante og Temu.....skal bare "snakke til" mobilen først, så kommer jeg , da kan vi.. ❤️ 

"hele" verden vet mer om hans familie enn han og hans alder tilsier det er mulig å reflektere over....men han vokser til, snart er han der at han kan lese og se alt....men det er jo alltid en kompis eller to som får mobil og tilgang til sosiale medier tidlig... 😕 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Full kontroll skrev (8 minutter siden):

(har sagt det før)

F er jo ett av barn av foreldre i ``SoMe Big Brother huset`, vokst opp med at ALLE hans nære relasjoner går med mobilen for content mer eller mindre 24/7....det eneste stede han er hovedfokus uten distraksjon er hos mormor & Jon, hadde hun vært funksjonsfrisk er jeg rimelig sikker på at F hadde vært på " fristedet" sitt, meget ofte, ingen venting eller mamma-pappa- farmor/far- tante og Temu.....skal bare "snakke til" mobilen først, så kommer jeg , da kan vi.. ❤️ 

"hele" verden vet mer om hans familie enn han og hans alder tilsier det er mulig å reflektere over....men han vokser til, snart er han der at han kan lese og se alt....men det er jo alltid en kompis eller to som får mobil og tilgang til sosiale medier tidlig... 😕 

Mens hun nå er på stortinget å håper på aldersgrense 16 år på sosiale medier🙈 Selv er hun på mobilen non stop , og er det noe barn tar etter så er det det....

Altså hva synes folk her?! 16 år? Max 13/14 år. "Kari fyller straks 16 år, har enda ingen tilgang til sosiale medier". Bak mål! Det kommer aldri til å gå. Blir du ikke 16 år det året du starter vgs?? Veldig realistisk...

Har 2 barn over 16 år. De har aldri hatt problemer med nettvett. 

Kristin sitter på stortinget med tårer i øynene, hennes kampsak dette🙄 

For håpe barnefar,temu,barnemor alle er enige med henne siden det er deres barn også. De fleste nikker nok bare enig, blir krig om ikke...Dominerende dame.

Endret av M.H85
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
M.H85 skrev (2 minutter siden):

Mens hun nå er på stortinget å håper på aldersgrense 16 år på sosiale medier🙈 Selv er hun på mobilen non stop , og er det noe barn tar etter så er det det....

Altså hva synes folk her?! 16 år? Max 13/14 år. "Kari fyller straks 16 år, har enda ingen tilgang til sosiale medier". Bak mål! Det kommer aldri til å gå. Blir du ikke 16 år det året du starter vgs?? Veldig realistisk...

Har 2 barn over 16 år. De har aldri hatt problemer med nettvett. 

Kristin sitter på stortinget med tårer i øynene, hennes kampsak dette🙄 

Gå foran, stå ``opp``  som et godt exempel, nei det skal alle andre det...hun er jo guds gave til menneskeheten innen formaning & formidlings "mafia" ....

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Full kontroll skrev (9 minutter siden):

Gå foran, stå ``opp``  som et godt exempel, nei det skal alle andre det...hun er jo guds gave til menneskeheten innen formaning & formidlings "mafia" ....

😅 Det blir store problemer for dem som har andre meninger ja. Klassisk narsisitisk dominerende personlighet. My way or no way... Tror Temu har blitt mer og mer tøffel. Slike personer som K former relasjoner slik at de til slutt er enige i alt... Er jo rykter om klinsj mellom Kristim og barnemor, det er hvertfall forståelig. Er du ikke enig med meg så fuck off er Kristin sin motto. Så mange barn hun skal være med oppdra i samme hus, litt skremmende..   

Glemte en viktig ting. Det er vel rusmidler og sexuelle ting / overgrep man er mest redd  for at barn skal utsettes for?!

Joda Kristin er over 16 år, men hun viser gladelig frem vinflasken og skriker ut om suging, anal sex og underliv. Altså wtf. Er null selvinnsikt ....

Endret av M.H85
  • Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (2 timer siden):

Jeg personlig støtter en høyere aldersgrense på sosiale medier enn vi har i dag. Gjerne 15 eller 16 år.

Men jeg er ikke for at tekselskapene skal få dette ansvaret. Snapchat, TikTok osv bør ha regler og retningslinjer som setter ei aldersgrense, men jeg mener at det er foreldrene som skal være den som bærer ansvaret for at dette etterfylles.

Det er flust av sikkerhetsutfordringer knyttet til identifisering av alder på brukere, og det finnes ikke en teknologi som i dag er sikker nok. Og med tanke på hvor usikre løsningene er, og hvor ettertraktet dataene de sitter på er, så er det høyrisiko å pålegge selskaper å bruke de via lovverk. Det er nok persondata på avveie om ikke alle persondata om alle under 18 år skal deles fritt også.

Endret av skeiv-ostepop
tekselskap, ikke teselskap
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bare elsker dobbeltmoralen til Kristin.

Sitat

- Men altså, det er virkelig helt ... Nei, jeg var helt på gråten i går da du ringte. For det var sånn: Å, yes! Nå kan vi liksom ta tilbake barndommen og la de få lov til å leve det livet de er ment for å leve, sier Gjelsvik, som selv har en sønn. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-endre-hverdagen-radikalt/84534229

"Hvorfor er dette bra?" spør journalisten Kristin.

Sitat

- Fordi barna får tilbake barndommen, rett og slett. Dette er jo en verden de ikke er klare for, mener hun. 

Og dette kommer fra ei som eksponerer sønnen sin i sosiale medier, iblandet alkohol, snakk om suging og hvor mye hun har lyst til å bli tatt på kjøkkenbordet.

Hvorfor, BARE HVORFOR, må media gi sånne som Kristin et talerør? Og hvorfor er det ingen som stiller oppfølgingsspørsmål?

"Men du eksponerer jo sønnen din, hans personlige relasjoner og ikke minst deres relasjon til dine følgere - er ikke du en del av problemet?"

• Liker 6
  • Nyttig 18
Skrevet

Sykt at folk som går hjemme og soser og snakker om sexslivet  sitt og dagdriver kjøper hus til 23 mill. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Men jeg er ikke for at teselskapene skal få dette ansvaret.

😁

Skrevet
baldrian skrev (5 minutter siden):

😁

Takk 😅

Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (3 timer siden):

Jeg personlig støtter en høyere aldersgrense på sosiale medier enn vi har i dag. Gjerne 15 eller 16 år.

Men jeg er ikke for at tekselskapene skal få dette ansvaret. Snapchat, TikTok osv bør ha regler og retningslinjer som setter ei aldersgrense, men jeg mener at det er foreldrene som skal være den som bærer ansvaret for at dette etterfylles.

Det er flust av sikkerhetsutfordringer knyttet til identifisering av alder på brukere, og det finnes ikke en teknologi som i dag er sikker nok. Og med tanke på hvor usikre løsningene er, og hvor ettertraktet dataene de sitter på er, så er det høyrisiko å pålegge selskaper å bruke de via lovverk. Det er nok persondata på avveie om ikke alle persondata om alle under 18 år skal deles fritt også.

Skjønner din tankegang... Det at det gikk så greit med mine når de fikk sosiale medier ca 14 år gamle er jo min erfaring. Allikevel 16 år.... Du er gammel nok ha sex, du går på videregående skole...an so on! Selvfølgelig vil de fleste 15 åringer uansett  lure seg til å få til dette allikevel! Kjempe gøy å være 15+ og ikke kunne ha snap chat med vennene sine som igjen kan skape mobbing/utestengelse.... 

2026 er året, sånn e det nå blitt. Nettvett er en fin ting. 16 års grense er altfor høyt. Min mening.

Endret av M.H85
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Margit777 skrev (2 timer siden):

Sykt at folk som går hjemme og soser og snakker om sexslivet  sitt og dagdriver kjøper hus til 23 mill. 

Hvor får de pengene fra...K tjener ikke mange millioner på snap, hvordan de der "dukkehus" lysestakene hennes selger vet jeg ikke, men husk de selger et meget attraktiv rekkehus midt i oslo,får vel 15+ mill for det. Prisene er jo syke der!! Jeg har et lignende rekkehus. 170kvm. Betalte 3,5 mill for 9 år siden......

• Liker 4
Skrevet

Burde raskt kommet en lov som skjermer barn for foreldre som ukritisk deler alt. Og da tenker jeg ikke bare ansiktet til barnet, men livet deres, rommet deres, hvordan de er som personer etc. Og gjerne en lov mot foreldre som blottlegger sin privat sfære såpass at det kan bli en belastning for barna ute i offentligheten. Og akkurat der stiller jo KG fremst i køen.

• Liker 10
  • Nyttig 13
Skrevet

Der kom nesten tacoen min i retur😳 Så jeg rett på snap?? Sitter hun virkelig å prater med gynekologen imens gynekologen fikler inni underlivet hennes??

Det er det sykeste.....  Herregud deler så mye av det mest intime at det er ikke normalt!! Gud sååååå flaut, hvor er skammen ,deler dette med hele norge! Hva blir neste. Sex video " sex etter operasjonen" 

😱

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
M.H85 skrev (9 timer siden):

Hvor får de pengene fra...K tjener ikke mange millioner på snap, hvordan de der "dukkehus" lysestakene hennes selger vet jeg ikke, men husk de selger et meget attraktiv rekkehus midt i oslo,får vel 15+ mill for det. Prisene er jo syke der!! Jeg har et lignende rekkehus. 170kvm. Betalte 3,5 mill for 9 år siden......

De bor ikke midt i Oslo, men i Bærum, dyre rekkehus der også da. 

Skrevet
M.H85 skrev (14 timer siden):

Der kom nesten tacoen min i retur😳 Så jeg rett på snap?? Sitter hun virkelig å prater med gynekologen imens gynekologen fikler inni underlivet hennes??

Det er det sykeste.....  Herregud deler så mye av det mest intime at det er ikke normalt!! Gud sååååå flaut, hvor er skammen ,deler dette med hele norge! Hva blir neste. Sex video " sex etter operasjonen" 

😱

Er det unormalt? Jeg er en skravlehøne, har mannlig gyn og skravler ivei mens han gjør jobben sin😅 og jeg syns det var så bra at hun delte de stingene der. Så andre damer kanskje tar en sjekk om de opplever det samme. 

• Liker 2
Skrevet
Janmar skrev (11 minutter siden):

Er det unormalt? Jeg er en skravlehøne, har mannlig gyn og skravler ivei mens han gjør jobben sin😅 og jeg syns det var så bra at hun delte de stingene der. Så andre damer kanskje tar en sjekk om de opplever det samme. 

Filmer du deg selv og deler det med flere tusen følgere?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Janmar skrev (48 minutter siden):

?

Pleier du filme i mens du får gynekolog undersøkelse og legge det live ut på snap🙈 Jøss, det trodde jeg ikke var så vanlig, men ok😅

Endret av M.H85
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
M.H85 skrev (22 minutter siden):

?

Pleier du filme i mens du får gynekolog undersøkelse og legge det live ut på snap🙈 Jøss, det trodde jeg ikke var så vanlig, men ok😅

Nei nå var det vel skravling hu kommenterte?

• Liker 2
Skrevet

Nå opplever jeg at Kristin har manglet respekt for andre lenge og hun oppfører seg grenseoverskridende i de fleste situasjoner. Så sånn sett overrasker ikke dette.

Men hadde jeg vært behandler her hadde jeg tydelig bedt Kristin om å legge bort telefonen. Både fordi jeg ville hatt pasientkontakt, og for å beskytte meg, kollegaer OG pasient dersom det skulle skje noe.

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...