Gå til innhold

Tanker på vei mot målet

Butter

Anbefalte innlegg

På 6.11.2018 den 9.15, Waldfee skrev:

Hei Butter! Nå har jeg lest meg opp her😊 Nå kan du slappe mer av og våge å tro at dette går veien, tror jeg. Synes det virker som du har sterke og gode symptomer! Såå glad på dine vegne 💗 Prøv nå å kose deg og tenke at dette går bra. Da jeg ble gravid med sønnen, ble fort IVF bekymringene om til andre bekymringer, var alt bra i magen osv. Men alt gikk fint! Det tror jeg det gjør for deg også. 

Jeg tenker det ikke er rart at trening føles helt annerledes for kroppen. Er jo mye som skjer nå. Husker jeg trente en del hele svangerskapet og jogget til jeg var 4-5 mnd på vei, men tilpasset. Da jeg var 4-5 mnd måtte jeg så mye tisse når jeg løp at det var rett og slett ikke mulig å gjennomføre lenger 😂. Og morgenøkter måtte jeg droppe, var så uggen. 

Kommer til å følge med deg videre fremover også 💗💗

Så hyggelig å få besøk av deg her inne 😊😊😊. Ja, håper virkelig du har rett. Godt du har troa og takk for fine ord ❤️😊. Slapper jo mer av enn tidligere, men å slappe helt av er vanskelig. Prøver også å kose meg. Det er jo det jeg vil - alltid sett for meg at jeg som gravid skal kose meg. 

Håper jeg kan trene tilpasset lengst mulig. Jeg elsker jo å trene og vet det er sunt, bare man lytter til kroppen og for øvrig ikke har komplikasjoner. Så får jeg se hvordan det går med løping og tissing etter hvert 😂

Nå er det vel ikke lenge lenge til du skal i «ilden» heller? Jeg unner deg virkelig at det lykkes nå som du har vært igjennom den sinnsykt lange nedreguleringen og samtidig stått på og holdt motet til oss andre oppe ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+4

Kvelden og møtet i går gikk overraskende fint - følte meg tipp topp på kvelden. Hadde det ikke vært for at jeg var ganske så dårlig på morgningen hadde jeg nok blitt skeptisk. Men gårsdagen startet med at jeg var veldig kvalm. Da jeg skulle ta vitamin kg omega 3 tablettene mine fikk jeg rett og slett bare ned sistnevnte som er litt mindre og glattere. Den ene vitaminpillen er ganske stor og ru. Hadde den i munnen lenge og forsøkte å svelge, men det gikk rett og slett ikke. Hadde jeg presset meg hadde den nok bare kommer opp igjen, og da er jo poenget borte. Hadde også treningsplaner. Treningen ble gjennomført som en gåøkt på mølle med noen tøy og bøy-øvelser. Etter frokost var jeg fin.

I dag har jeg vært kvalm nesten hele dagen, med unntak av nå i kveld. Også ganske trøtt. Ikke spykvalm, men likevel kvalm. Mange anbefaler å spise hyppig, greit nok, men jeg hater å spise når jeg ikke er sulten. Så så lenge jeg ikke er spykvalm, fortsetter jeg nok som før - utenom at jeg deler kveldsmaten opp i to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 20.53, Butter skrev:

Så hyggelig å få besøk av deg her inne 😊😊😊. Ja, håper virkelig du har rett. Godt du har troa og takk for fine ord ❤️😊. Slapper jo mer av enn tidligere, men å slappe helt av er vanskelig. Prøver også å kose meg. Det er jo det jeg vil - alltid sett for meg at jeg som gravid skal kose meg. 

Håper jeg kan trene tilpasset lengst mulig. Jeg elsker jo å trene og vet det er sunt, bare man lytter til kroppen og for øvrig ikke har komplikasjoner. Så får jeg se hvordan det går med løping og tissing etter hvert 😂

Nå er det vel ikke lenge lenge til du skal i «ilden» heller? Jeg unner deg virkelig at det lykkes nå som du har vært igjennom den sinnsykt lange nedreguleringen og samtidig stått på og holdt motet til oss andre oppe ❤️

Tusen takk, for gode ord du også, snille du💗! Høres «bra» ut at du er kvalm 👍😊 kos deg med graviditet og trening! Jeg var ikke kvalm, det blir sikkert litt verre å trene om man kjenner veldig på kvalme. Man må jo bare tilpasse og lytte til kroppen!  Jeg er i gang nå, sprøytedag 2🤞🤞🤞 Klem til deg😊💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6

I går kjente jeg nesten ingenting igjen. Kun litt uggen i perioder. Og murringene er der fortsatt, samt fortsatt ømme bryst, om litt mindre. Mye bedre i formen i dag også (hvertfall til nå). Var umenneskelig trøtt til morgningen da og sovnet nesten i bilen (passasjer), men våknet av svømmeøkten. Dog følt meg litt mer uggen igjen i dag sml i går, men mindre enn de siste dagene. 

Det jeg egentlig kjenner mest på er at jeg føler meg så full og oppblåst i magen. Har vel gjort det de siste to ukene, så matlysten er jo litt deretter også. Føler meg definitivt ikke mer sulten som gravid. 

Som jeg har skrevet om maaange ganger. Jeg blir bekymret når symptomer avtar/forsvinner. Uansett om det er det at de kommer tilbake eller om de begynner å avta, håper jeg inderlig alt er bra. 

Skal ut og spise i kveld og på stand up, så skal forsøke å kose meg med det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 22.16, Waldfee skrev:

Tusen takk, for gode ord du også, snille du💗! Høres «bra» ut at du er kvalm 👍😊 kos deg med graviditet og trening! Jeg var ikke kvalm, det blir sikkert litt verre å trene om man kjenner veldig på kvalme. Man må jo bare tilpasse og lytte til kroppen!  Jeg er i gang nå, sprøytedag 2🤞🤞🤞 Klem til deg😊💗

Så spennende å endelig være i gang med sprøytene 😄. Håper tiden går fort mot uttak og at rutetiden går fort, men blir på hele ni måneder ❤️.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1

God form på starte av gårsdagen, men ble trøtt og småkvalm på ettermiddag kveld. «Godt» å kjenne at kvalmen var tilbake 😂. Har sovet ni timer i natt, og da våknet jeg av vekkerklokken 😂.

Idag har vel egentlig formen vært bedre igjen, men litt uvel gjennom store deler av dagen. Ute på løpetur i dag, følte meg bedre enn forrige søndag, men ser at tiden på turen er økt ca fire-fem minutter sammenlignet med før graviditet. Har nok også sammenheng med at jeg ikke presser meg i samme grad som før, men løper slik som føles godt.

Ellers sliter jeg fremdeles en del med å være en del oppblåst og føle meg full i magen, kjenner meg til tider stappmett, uten å egentlig være så veldig mett. Tror det er to uker siden jeg har kjent meg sulten. Og jeg spise ikke mer, heller mindre fordi jeg hater å føle meg så full i magen.

Fredagen var kjempehyggelig med stand -up og middag. Sett bort ifra at vi måtte vente to og en halv time på showstart. På billettene og i mailen stod det kun kl 1900. Ingenting om at dette kun var døråpning. Man måtte tydeligvis inn  på Facebook for å få med seg et showet startet kl 2100. Like før vi dro hjem, men kjipt å bruke 700,- på ingenting. Når showet likevel var igang var jeg jo glad for at vi ventet, selvom det ble sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+ 4

Var til første ordinær svangerskapskontroll på mandag (9+2). Følte hele timen egentlig var litt bortkastet da det var en rekke prøver de ikke kunne ta før uke 12. Hvorfor skal man da til legen mellom uke 8-12 forutsatt at alt er normalt? Fikk testet urin, blodtrykk og blodprosent da. Alt fint, men kunne ha ventet. Ellers tok jeg blodprøve for HCG - har litt lyst til å vite om den er godt innenfor normalen. I hope ❤️. Ikke fått svar enda. Er visst mye å gjøre på sykehuset.

Ellers er formen stort sett grei. Småkvalm store deler av dagen, ikke så ille at det er veldig plagsomt, men heller ikke så lite at jeg blir bekymret. Begynner jo å nærme meg uke 11 også nå ❤️. Fremdeles ikke lyst på kaffe, savner ikke kaffe, bare kosen jeg vet det er med kaffe. Over to uker siden siste kaffekopp 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0

På torsdag fikk jeg svar på HCG prøven fra mandag da jeg var 9+2. Den var på ca 129 000, ifølge legen var det helt supert. 

Småkvalm store deler av dagen tom torsdag, men følte meg langt bedre i går og hittil i dag. Av en eller annen grunn har jeg hatt «tradisjon» for å føle meg bra på fredager og lørdager 😂😂. Begynner jo også å nærme meg den tiden der, ettersom jeg har forstått det, mange/endel begynner å føle seg bedre. Så lenge det er det som er årsaken er jeg jo fornøyd. I dag har jeg imidlertid kjent MYE på murringer i mage/rygg - ikke sånn ubehagelige murringer. Ble litt småuggen nå nettopp også, men mulig det fort går over igjen. Mer ømme pupper igjen også så føler liksom ikke alt bare forsvinner. Det som imidlertid uroer meg litt er at hvilepulsen har begynt å synke igjen, nå nesten nede på min normal. Vet ikke om jeg har grunn til å uroe meg. Legen sa på mandag at jeg bør kontakte jordmor snart, så tenkte å gjøre det på mandag, kan jo da spørre henne om dette. Føler liksom ellers ikke at jeg kan drive å fly til lege og UL hele tiden heller. I dag har jeg også drukket kaffe, for første gang på nesten tre uker. Fikk plutselig litt lyst på, men henger vel sammen med at jeg, av forhåpentligvis ufarlige årsaker, er mindre kvalm, 

I går var det julebord med jobb. Første alkoholfrie julebord 😊. Gikk veldig greit, satt på samme bord som S, som jo også er gravid, samt to som heller ikke drikker så mye, så følte liksom ikke at alle (blant de jeg satt med) var på et annet nivå enn meg. 

Ellers er det nå kun to uker til vi, forhåpentligvis, kan gå ut med nyheten. Kjenner jeg blir helt rørt og sentimental bare med tanken. For øvrig synes jeg tiden går utrolig sakte, det er så mye tanker og bekymringer, vil bare få liv bekrefter 11+6 og komme over kneika. Tiden går så sakte mot den ultralyden at jeg blir sprø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 + 3

Formen, som for øvrig aldri har vært elendig begynner å bli gradvis bedre, hvertfall de to siste dagene (dog fortsatt uggen j perioder). Men har vært endel dårligere igjen i dag. Mer trøtt enn før faktisk. Mulig det har sammenheng med to og en halv time overtid i går og deretter ut og spise. Kjente ikke så mye i går, men var trøttere enn på lenge i dag. Hadde til og med tenkt å trene litt rolig gravidyoga etter kveldsturen, men orket rett og slett ikke. 

Ellers ringte jeg jordmor i går. Fikk kun snakket med sekretæren, så fikk ikke noe svar på spm angående puls. Jeg kunne ringe tilbake  til fredag, men jeg tror jeg roer meg med et svar jeg fikk på spm jeg sendte inn til en ekspert her på nett istf. Hun svarte riktignok at hun ikke kunne så mye om dette med puls, men at hun mente jeg skulle ta det med ro. Og det at ingen har hørt noe om puls og abort tyder kanskje på at det ikke er noen direkte sammenheng, selvom pulsen øker under graviditet. Egentlig bør jeg slutte å henge meg opp i det, for hadde det ikke vært for den pulsmålingen, samt da også to tidligere aborter, hadde jeg nok tenkt at alt var bra. 

Samtalen med jordmor endte imidlertid med time der 14.12.Spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 + 5

Mer uggen igjen i går. Selvom jeg nevnte for to dager siden at jeg da kjente mindre og mindre har jeg kjent meg endel uggen siden lørdag kveld (resten av lørdagen var jo fin), følte meg vel også bra mandag. Men meg uggen/trøtt både tirsdag og i går. I dag har jeg kjent meg nesten helt vanlig, men nærmer meg jo uke 12. Så håper bare det er det. Tanken på å begynne på nytt igjen blir verre og verre for hver dag som går, jo lengre jeg kommer. Så håper jeg så veldig at dette kan bli en veldig fin jul ❤️. Jeg elsker jo jul -men gruer meg skikkelig til jul hvis jeg plutselig mister eller får den forferdeligste beskjed på UL neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+6

Etter tre dager med mindre ømme pupper, samt at jeg ellers føle meg normal kjente jeg at jet ble skikkelig bekymret, selvom jeg er klar over at det er vanlig at kvalmen forsvinner. Var bare ikke så forberedt på at puppene ble mindre ømme samtidig. Følte det er altfor lenge å vente til neste fredag (en uke) men å få bekreftet at alt er OK, så fikk byttet time til tirsdag istf. Det er jo noen dager tidligere, men mtp på hva vi kan se tror jeg ikke det har så stor forskjell. Orker bare ikke gå en hel uke til å være bekymret.

Omtrent akkurat i det jeg fikk ombooket time kom småkvalmen og ømme pupper tilbake 😂 Ømheten kommer imidlertid og går. Men har nå vært småkvalm og trøtt i ca fire timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 +0

Endelig begynnelsen av uke 12 og håper virkelig at skuldrene kan bli senket flere hakk til tirsdag ❤️. Pappa var innom i dag, og senere snakket jeg med mamma da hun ringte for å fortelle at min søster kunne ha julaften. Begge ganger fikk jeg så lyst til å fortelle dem om graviditeten ❤️. Ble helt rørt ved tanken. Det betyr veldig mye å kunne fortelle det til pappa. Mamma har jo tross alt to barnebarn fra før av, og min far er selvfølgelig veldig glad i sine to bonusbarnebarn. Men som hans eneste barn er jo jeg den eneste som kan gi ham et biologisk barnebarn - og jeg håper og tror at det vil bety noe ekstra ❤️. Jeg har også sett hvor flink han var med mine nevøer da de var yngre, og husker hvor flink han var med meg. Min far var godt opp i årene da han fikk meg hvilket innebærer at han nå er ganske gammel. Det hadde betydd så mye å få barn som kan vokse opp og få oppleve litt av en bestefar som fremdeles kan krype rundt på gulvet og leke med tog 😄❤️

Oppsummering av uke 11.

Ved inngangen til uke 11 kjente jeg lite. Ble brått dårlig søndag kveld. Veldig dårlig. Mandag var jeg derimot helt fin igjen og jobbet både overtid og var ute og spiste, men var deretter ganske dårlig både tirsdag og onsdag. Fom torsdag (10 +5) har jeg følt meg mye bedre. Satser på at alt er i orden og at det bare er overgangen til uke 12 som er forklaringen. 

Idag har jeg til og med drukket kaffe. Bortsett fra en kopp forrige lørdag har jeg ikke drukket kaffe på nærmere fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 2

Nesten like nervøs foran ultralyden i morgen, som jeg var forrige gang, samtidig som jeg har noe mer troa. Både gruer og gleder meg noe helt sinnsykt. Er alt bra begynner vi så smått å fortelle det til de nærmeste og til de som det etterhvert faller naturlig til. Gleder meg så til å kunne fortelle det til mamma og pappa. ❤️♥️😄Til min bestevenninne L. Som jeg meldte senest i dag med om julebakst. Og til S. På jobb. Begge vet jo at vi er i prosessen. L. vet jo til og meg om innsettet. 

Men jeg må jo også forberede meg på tidenes nedtur. 😢. Og jeg ...ja....uff 😢😢😪

Ellers har jeg faktisk kjent og kan så vidt begynne å se magen vokse ørlite granne de siste dagene - sånn utover det å bare føle meg nesten konstant full og oppblåst. Gleder meg så til jul til å ta på en trang julekjole slik at den fine lille babymagen kan vises ❤️♥️

Ellers har ikke uggenheten gått helt over enda. Kjenner litt på det innimellom enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til i dag!:nordvesta:

De tidlige graviditetstegnene mine forsvant omtrent i de ukene du er i - veldig rart å miste uvelheten. Ømheten i brystene begynte å variere mellom ikke øm til ganske øm, og det er veldig uvant når en forventer at de skal være konstant ømme. Det som er festlig er at du snart får mange andre graviditetstegn som du etterhvert begynner å kalle «plager» i stedet for «tegn»:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3

Sov utrolig dårlig i natt. Altfor bekymret, spent, nervøs.... you name it. Etter jeg våknet telte jeg timer frem til jeg endelig skulle få vite. Gikk for så vidt ganske greit frem til lunsj, men etter lunsj begynte jeg som sist, å kaldsvette. Prøvde å roe meg selv med at statistisk sett burde alt være bra, men jeg gledet meg jo evt. Like mye til å fortelle det til mamma og pappa.

Ble utvendig ultralyd i dag, og det var deilig. Turte nesten ikke se på skjermen først, men da jeg våget så jeg klart en liten baby som lå der. Stor forskjell fra forrige gang. Så så jeg at den sparket, beveget armene og «hoppet» rundt inni der ❤️♥️. Lykke. En fantastisk følelse. Og helt surrealistisk. Jeg skal bli mamma, min mann skal bli pappa og vi skal bli foreldre 😊😄. Vanskelig å se for seg. Nå må jeg senke skuldrene. Selvfølgelig kan ting gå galt, men det kan jo alt i livet ellers og. Som gynekologen sa: du kan gå utherfra og få en murstein i hodet, men man kan ikke bekymre seg for alt.

Etter UL dro vi opp til mine foreldre. Jeg ville jo bare fortelle det med en gang/vise bildene. Men mamma skulle by oss på frukt og annet sånn ca 100 ganger først 😂. Da hun endelig var klar til å sette seg, ringte selvfølgelig en telefon hun hadde ventet på. Gud å utålmodig jeg var. Endelig var samtalen over og hun satt seg. Jeg ba henne ta på brillene og så viste jeg henne dem. Hun skjønte det med en gang, og pappa skjønte hva det var på henne. De ble utrolig glade og rørte 😄

Svigermor var på jobb, så hun måtte vi ringe. Hun klarte nesten ikke å holde seg og ropte ut «jeg skal bli bestemor» ❤️.

Vi har gitt beskjed om at de ikke skal fortelle det videre enda. Litt fordi vi vil ha kontroll og litt fordi det fremdeles føles litt tidlig at «alle» skal vite det, men jeg kommer nok ikke aktivt å skjule det lenger og fortelle det til de rundt meg når det føles naturlig ❤️😄♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 timer siden, Anonym. skrev:

Masse lykke til i dag!:nordvesta:

De tidlige graviditetstegnene mine forsvant omtrent i de ukene du er i - veldig rart å miste uvelheten. Ømheten i brystene begynte å variere mellom ikke øm til ganske øm, og det er veldig uvant når en forventer at de skal være konstant ømme. Det som er festlig er at du snart får mange andre graviditetstegn som du etterhvert begynner å kalle «plager» i stedet for «tegn»:laugh:

Tusen takk. Gikk heldigvis kjempebra 😄. Ja, har lest at det er ganske vanlig å miste mye nå, før man senere får som du sier, endel plager. Har vært bekymret fordi symptomene har blitt svakere de siste dagene, selvom jeg var forberedt på at det er vanlig. Nettopp derfor så godt å få det bekreftet at alt er bra. 

Gleder meg veldig til disse andre «tegnene» 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+4

Var til ny kontroll hos fastlegen i dag (fikk beskjed forrige gang om å komme tilbake for blodprøver som da enda ikke kunne tas). Fikk imidlertid også svar på endel av de blodprøvene som jeg tok forrige gang. Jeg er visst allerede smittet med toxoplasma og resistent. Egentlig veldig greit siden vi har to katter. Fikk likevel beskjed om å ikke akkurat legge meg i kattedoen 😂. Det som ikke var så greit var at røde-hunder vaksinasjonen jeg fikk som barn tydeligvis ikke har virket helt så jeg er mottagelig for smitte av det. Nå tror jeg ikke det er så stort problem da folk flest vel er vaksinert og dermed ikke smitter meg. 

Synes imidlertid det ble endel surr på legekontoret i dag også (endel dårlig erfaring med det der). Da jeg var innom forrige gang spurte jeg om influensavaksine,men fikk beskjed om at det var for tidlig. Greit nok. Men nå var de tomme, så jeg ble sendt på apoteket, men også der var de tomme og jeg fikk beskjed om at det burde vært bestilt for to uker siden. De måtte bestille ny så jeg får. I tillegg spurte jeg legen min om gravidhelsekort. Virket som om han fikk sjokk da jeg ikke hadde det. Hvem andre enn fra fastlegen skulle jeg fått det fra liksom? Men det tok visst tid å fylle ut så han satt meg opp på ny time om en time. I mellomtiden løp jeg altså rundt på apotek og prøvde å få tak i vaksine samt pratet med min søster som tilfeldigvis dukket opp og hadde time etter meg 😂. Ble da til at jeg fortalte henne nyheten ❤️. Hun ble også veldig glad ❤️

Etter jobb var vi på besøk hos min manns besteforeldre og inkluderte dem også i nyheten 😄❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...