Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sandland ber om at retten får se et bilde av avdøde, som skal ha blitt tatt 30.12.2015, klokken 19:15. Ifølge forsvareren er tidspunktet fastslått politiets teknikere.

Aktor Arne Ingvald Dymbe bryter inn og påpeker at bildet er funnet på tiltaltes telefon.

Et bilde av Angelica med en pute på fanget blir vist frem for retten, og forsvarer Sandland spør hvilke kommentarer rettsmedisineren kan knyttes til bildet.

-Hun er åpenbart i live på dette tidspunktet, svarer Pedersen.

Anonymkode: 817fa...7b6

Da er det fastslått at hun var i live 24 timer før mor tilkaller ambulanse

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulzzang skrev:

Bet meg merke til dette her. Betyr det at jenta var normalvektig sist hun ble veid? Hun veide 20 kilo mer. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften

Ja. Og etter det har hun vært hos mor til hun døde av a...vmagring. 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal lydekspert Truls Birkeland vitne, samt en rekke ansatte ved skolene i Bærum, hvor avdøde var elev forklare seg for retten i følge Budstikka

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Påtalemyndigheten har bedt Pedersen utarbeide en tilleggsrapport, hvor han vurderer sannsynligheten for at avdøde sto og kuttet grønnsaker ved kjøkkenbenken like før klokken 19:07 (da tiltalte ringte etter ambulanse, red.anm.), samme kveld som hun døde. Dette skal tiltalte ha opplyst i politiavhør.

-Det er ikke sannsynlig at avdøde har vært i stand til å stå oppreist kort tid før klokken 19:07, leser Pedersen fra tilleggserklæringen.  

Anonymkode: bb1c2...264

• Liker 16
Skrevet

Bestemor var på besøk i november. Da så barnet helt friskt ut? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Alivamale skrev:

Bestemor var på besøk i november. Da så barnet helt friskt ut? 

Det har det vel ikke blitt skrevet noe om noe sted, hvordan bestemor oppfattet barnet?

Anonymkode: bb1c2...264

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mor har tidligere uttalt at de spiste pinnekjøtt på julaften og andebryst nyttårsaften. Finner ikke igjen lenke akkurat nå, men det er dokumentert tidligere i tråden. 

Anonymkode: c9f27...32b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis datteren har dødd flere timer før moren tok kontakt med amk, så er det svært, svært grovt, men samtidig vet vi vel ikke om dette er 100 prosent fakta? Vet ikke om rettsmedisineren har sagt at det er umulig at datteren kan ha pustet som moren sa, da hun snakket med amk?

Anonymkode: 1f603...8e8

Jeg tenker at det er umulig.

"15:20

Rettsmedisineren mener avdøde kan ha ligget død i 6-12 timer på magen, før hun ble snudd på ryggen." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er umulig.

"15:20

Rettsmedisineren mener avdøde kan ha ligget død i 6-12 timer på magen, før hun ble snudd på ryggen." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static

Anonymkode: fad9c...735

Og hvor lenge hun har ligget på ryggene etter å ha blitt snudd, vet vi ikke.

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 4
Skrevet

Ble det funnet mat i hovedhytta? Eller kun i annekset hvor moren bodde?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Ble det funnet mat i hovedhytta? Eller kun i annekset hvor moren bodde?

Det står at det er funnet inntørkede matrester, kakesmuler og eplebiter som noen har sugd saften ut av

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Alivamale skrev:

Men hvorfor er det ikke relevant? Mor har ikke søkt helsehjelp til sitt barn. Hun har «unngått» dette ved å vise til sin far, som er lege, men ikke involvert i sitt barnebarns tilværelse.

Det er nok relevant, men bestemoren har ikke vitnet enda.

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, Vampyrina skrev:

Det står at det er funnet inntørkede matrester, kakesmuler og eplebiter som noen har sugd saften ut av

Takk! Skulle tro det bunget over av mat i hovedhytta for hvordan ellers skulle Angelica kunne spise? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok relevant, men bestemoren har ikke vitnet enda.

Stemmer. Hun er nok satt opp som vitne senere i saken. Stakkars besteforeldre.  De har nok hatt for stor tiltro til sin datter....

Anonymkode: 51273...43c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Hun er nok satt opp som vitne senere i saken. Stakkars besteforeldre.  De har nok hatt for stor tiltro til sin datter....

Det skal iallfall bli interessant å høre hva de har å si. 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg har skjært ned på aktiviteten i denne tråden, for jeg har nådd et punkt hvor jeg rett og slett er tom for ord. Jeg så at noen her tok opp hvor grensa går mellom dårlige valg og omsorgssvikt, og jeg vil med all respekt å melde påstå at når resultatet er at jeg 13 år gammel jente dør av avmagring og nedkjøling, så er vi uendelig langt forbi «dårlige valg». 

Jeg håper også alle som ikke har skjønt hvorfor mor ble tiltalt får med seg hver eneste lille detalje som kommer ut av rettssalen i Gjøvik. For uten å foregripe den endelige dommen, så bør det være hevet over en hver tvil at denne saken må belyses og vurderes så grundig som det gjøres nå. For hvis dette er en sak som ikke burde ha vært forfulgt rettslig, hvor i all verden skal vi da sette grensa? Påtalemyndighetene har visst alle de tingene vi nå blir sjokkert over nå. Om de ikke hadde tatt ut tiltale, så hadde det vært katastrofalt for barns rettssikkerhet. For la det være hevet over enhver tvil, uansett hvor vanskelig og vondt dette har vært og er for mor, offeret i denne saken er ei 13 år gammel jente. Ikke mor. Og det er faktisk slik at foreldre har et ansvar for sine barn. Når så mye tyder på at man ikke har tatt det ansvaret, så skal det selvfølgelig også belyses av rettsvesenet. 

Støttes!!! Dessuten må vi huske at det påtalemyndighetene velger å legge frem som bevis er vurdert som viktig for saken! Det er et stort og viktig arbeid som er gjort! 

• Liker 16
Skrevet

Og fandens oldemor lengst inne i Helheim Dagbladet, mener dere i fullt alvor at saker som at «Mick er en kåt gammel faen» er viktigere enn det som har kommet fram i retten i dag? 

• Liker 27
Gjest chisandra
Skrevet

I og med at jenta veide i overkant av 40 kg. i august 2015, så tyder det på at så lenge hjelpeapparatet var inne i bildet, så ble tilstanden ikke livstruende. Det ble den først etter at moren tok datteren med seg på hytta, og de isolerte seg der.

Skrevet

Jeg håper nettridderne som regerer visse avisdebatter og facebooksider går i syskrinet sitt, tar frem et målebånd og ser hvor mye 12 cm rundt overarmen er. Hvis de da fremdeles mener mor er uten skyld, er det ikke håp. 

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...