Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nokså alvorlige og sensitive saker. Man skal være rimelig forsiktig før man trykker på send.

Anonymkode: e6f50...7f1

Daså :) Vet du om saken skal gå hver dag denne uka eller kun på onsdag og fredag? 

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Nedkjøling og avmagring.

Etter vitnemålene i dag må da selv de siste kritikerene være enig i at en tiltale er helt på sin plass i denne saken?

Ja, velkommen etter sier jeg da. Bedre sent enn aldri. Lurer også på om LM er like fornøyd med kronikken sin nå? 

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 26
Skrevet

Obduksjonen tilsier at dødsårsaken er nedkjøling (!) og avmagring. VG rapporterer at det i hytta holdt 8,5 grader, og at det ikke fantes ved til å fyre med i området.

Hun ble funnet lagt på ryggen av ambulansepersonellet, men obduksjonen tilsier at hun lå på magen de første timene etter at hun døde. Denne saken er så dyster.

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, chisandra skrev:

Nedkjøling og avmagring.

Etter vitnemålene i dag må da selv de siste kritikerene være enig i at en tiltale er helt på sin plass i denne saken?

Hvem i denne tråden er uenige i tiltalen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Alivamale skrev:

Det virker som at det er flere her som egentlig ikke forstår hvordan rettssystemet i demokratiske land er bygget opp. Man kan bli så frustrert man vil, men dette er ett av grunnprinsippene i all sin enkelhet : «I strafferetten gir dette seg utslag i prinsippet om at enhver rimelig og forstandig tvil skal komme den tiltalte til gode og at det er bedre at ti skyldige går fri enn at én uskyldig blir dømt.»

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Nettopp!

Anonymkode: e6f50...7f1

• Liker 2
Skrevet

Veksler mellom gråt og sinne, dette er bare for mye å ta inn :(

• Liker 5
Skrevet

Hva i allverden er det som har foregått? Det som kommer frem er jo hårreisende detaljer som har vært kjent lenge for etterforskere og andre vitner. Vi har i dag den 5. mars 2018, jenta ble funnet død nyttårsaften 2015. Er det bare jeg som synes det har gått fryktelig lang tid før den retten endelig ble satt?! 

Ville det stilt seg annerledes om hun hadde hatt omsorgen for flere barn? Jeg mener, hun er jo ikke erklært utilregnelig. Og utsettelsen tidligere har jo kommet med årsak i diabetesen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"

15:20

Rettsmedisineren mener avdøde kan ha ligget død i 6-12 timer på magen, før hun ble snudd på ryggen.

"

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 12
Skrevet

Hun kan ha ligget død på magen i 6-12 (!!!!) timer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper moren er i stand til å forklare seg snart. Det er ekstremt viktig, om ikke annet for å unngå forhåndsdømming. Selvom det er veldig vanskelig etter det som har kommet frem i retten i dag. Hun bør sette på seg den alarmen, og komme seg i retten fort som fy! Kan ikke forstå at hun ikke vil forklare seg etter dette.

Anonymkode: b39c0...d52

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, Mitral skrev:

Hva i allverden er det som har foregått? Det som kommer frem er jo hårreisende detaljer som har vært kjent lenge for etterforskere og andre vitner. Vi har i dag den 5. mars 2018, jenta ble funnet død nyttårsaften 2015. Er det bare jeg som synes det har gått fryktelig lang tid før den retten endelig ble satt?!

Saken ble först prövd gjennomfört i fjor, men ble utsatt pga.morens medisinske tilstand.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Eira. skrev:

Hun kan ha ligget død på magen i 6-12 (!!!!) timer.

Og mor sa at datteren pustet..

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 16
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg håper moren er i stand til å forklare seg snart. Det er ekstremt viktig, om ikke annet for å unngå forhåndsdømming. Selvom det er veldig vanskelig etter det som har kommet frem i retten i dag. Hun bør sette på seg den alarmen, og komme seg i retten fort som fy! Kan ikke forstå at hun ikke vil forklare seg etter dette.

Anonymkode: b39c0...d52

Jeg derimot, kan egentlig godt forstå at hun ikke vil, basert på hva hun har uttalt tidligere.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Eira. skrev:

Obduksjonen tilsier at dødsårsaken er nedkjøling (!) og avmagring. VG rapporterer at det i hytta holdt 8,5 grader, og at det ikke fantes ved til å fyre med i området.

Hun ble funnet lagt på ryggen av ambulansepersonellet, men obduksjonen tilsier at hun lå på magen de første timene etter at hun døde. Denne saken er så dyster.

Hvor lenge hadde jenta vært i en kald hytte?

• Liker 3
Skrevet

Det blir jo bare mer og mer tydelig hvor viktig denne rettssaken er! 

• Liker 25
Gjest chisandra
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettsmedisineren mener avdøde kan ha ligget død i 6-12 timer på magen, før hun ble snudd på ryggen.

Og så sier han  "-Det kan ikke utelukkes at dødstidspunktet kan ha vært før midnatt, det vil si 30.12.2015"

Og vi vet fra før at alarmen gikk på kvelden dagen etter. Da kan vi være oppe i 1 døgn.

Skrevet (endret)

Hun kan også ha dødd dagen før, altså før midnatt den 30., jf. rettsmedisineren som utførte obduksjonen. (https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static)

Det virker som (gjennom det som har kommet frem i mediene, dette er ikke spekulasjoner) mor og datter har bodd i ulike hytter. Hvor ofte mor var oppe i hovedhytta er uvisst, men mye kan tyde på at hun stort sett oppholdt seg i sitt anneks (jf. vitneutsagn om at det fantes mat, medisiner o.l. i annekset).

Ut fra samme kilde som linket til over, fremgår det at det ble funnet dyne med avføring på utenfor hytta, og matrester (eplebiter som var sugd på, sitroner som var presset ut saften på), og at hytten var kald og rotete. Jeg skal ikke skrive hva dette kan tyde på, da det blir spekulasjoner. 

Innlegget er ryddet for sitat av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 15
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet

Ble utskrevet fra Drammen sykehus 5. februar 2015

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 1