Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Innrømmer at jeg tror jeg kommer til å gjøre det dårlig på eksamen. Faget er så teknisk vanskelig og jeg får det ikke inn i nøtta. Sier meg fornøyd med alt over stryk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til "de vanlige gjøremål utendørs", så har jeg klart å ta en liten opprydning innimellom klærne mine
i skap og skuffer. Jeg har prøvet, spankulert, sett med ekstra speil bakfra/fra siden og så lagt en del pent sammen 
og oppi plastposer, som tilsammen ble en sort søppelsekk full av litt bomkjøp på nett. Alt skal til ombruk.
Leverer første lille lasset i løpet av neste uke. Må undersøke åpningstider først. 

Neste gang skal jeg ta for meg skap med duker, håndklær og sengetøy, gardiner etc. Tror det kan bli litt der også. 

Så blir det kjøkkenskap og skuffer. Så skal det støvtørkes og vaskes over alt før det jeg skal beholde legges på
plass igjen. Tror jeg bare skal beholde tupperwareproduktene og gi resten videre. 

Prøve å få solgt en kjøkkenmaskin...eller to. :ninja: Dette er skummelt og må planlegges, men ting skjer.
                                                                    Innrømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tenk positivt

Jeg sovnet på sofaen igår kveld, men har sovet godt. 

Nydelig vær idag, men skal vaske i leiligheten før jeg går ut på tur, mange fine turområder rundt byen jeg bor i. Prøver å få en venninde på helgebesøk, samboer er på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at å våkne til melding om ny smitte i klassen til Ungen og karantene nr 2 på tre uker, avlyse bursdagsfeiring for hu som fyller år i helgen.... Akkurat i dag kjenner jeg at det røyner litt på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat smaker ikke så mye i dag, men jeg tenkte bare at jeg skulle rydde litt i kjøleskapet og åpnet en fårepølsepakke for å legge skivene over i egnet boks med tett lokk...og så kom jeg til å smake litt: :daane: ...salt kjøtt er godt! Det forsvant ti! skiver rett i kroppen. Nyydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tenk positivt

En liten vaskepause, plages med svimmelhet (ufarlig, har sjekket med legen) men litt plagsomt, men jeg ser lyst på det meste og det går fremover 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser noen småsnutter av noen tipsvideoer på nett. Så veldig mye lurt folk finner på der ute! :hoppe: 

*Man kan legge et frø i et brukt tepose og holde den fuktig og det vil spire og gro slik....

*Man kan ta en banan og stikke et lite hull i siden, plante en stikling, legge alt i en potte, dekke med jord og alt vil gro med fuktig næring...og planten vokser og trives. 

*En oppkuttet chili og vann kjøres i blenderen, fylles på sprayflaske og brukes til å få bort smådyr fra plantene.

*Man kan ta en rosestilk, kutte skarpt nede på skrå i bunnen av stilken, dyppe den i honning, sette ned stilken inni en stor potet, legge den i jord i blomsterpotte og mere jord på toppen, kutte av selve blomsten og evt. stilker til høyre og venstre...så vil en ny potterose vokse frem etter hvert. Tar sikkert litt tid, men...

*Kalsium fra vannet der man koker egg i gryte; la det avkjøle og vann blomstene med det. 

Lurt! Internettet er et oppkomme av gode råd om ALT! :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Jeg ser noen småsnutter av noen tipsvideoer på nett. Så veldig mye lurt folk finner på der ute! :hoppe: 

*Man kan legge et frø i et brukt tepose og holde den fuktig og det vil spire og gro slik....

*Man kan ta en banan og stikke et lite hull i siden, plante en stikling, legge alt i en potte, dekke med jord og alt vil gro med fuktig næring...og planten vokser og trives. 

*En oppkuttet chili og vann kjøres i blenderen, fylles på sprayflaske og brukes til å få bort smådyr fra plantene.

*Man kan ta en rosestilk, kutte skarpt nede på skrå i bunnen av stilken, dyppe den i honning, sette ned stilken inni en stor potet, legge den i jord i blomsterpotte og mere jord på toppen, kutte av selve blomsten og evt. stilker til høyre og venstre...så vil en ny potterose vokse frem etter hvert. Tar sikkert litt tid, men...

*Kalsium fra vannet der man koker egg i gryte; la det avkjøle og vann blomstene med det. 

Lurt! Internettet er et oppkomme av gode råd om ALT! :jepp: 

Men når alt kommer til alt, gidder man egentlig å gjøre disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det veldig fint sånn, for "jeg gjør det mentalt" hver gang jeg ser slike snutter og da har jeg gjort det. :nigo: 

Kokt tunge er veldig godt på maten...og rett i kroppen. En tørr form for kjøtt som jeg ikke får nok av i dag.kokt-tunge.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad for at jeg har sånne kjekt å ha-ting liggende, for en kan plutselig få bruk for det. 
I kveld ble det sånn. :sukk: Nesten usynlig. Anbefales masse. 
6a7a1842-3d0a-4f76-b88d-69b7a9991fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk positivt skrev (På 7.5.2021 den 14.51):

En liten vaskepause, plages med svimmelhet (ufarlig, har sjekket med legen) men litt plagsomt, men jeg ser lyst på det meste og det går fremover 😀

Har du lavt blodtrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tenk positivt

At jeg er glad jeg kom på å ssette frem søppelsekken til i morgen veldig tidlig🤪😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 7.5.2021 den 9.39):

Jeg skal innrømme at å våkne til melding om ny smitte i klassen til Ungen og karantene nr 2 på tre uker, avlyse bursdagsfeiring for hu som fyller år i helgen.... Akkurat i dag kjenner jeg at det røyner litt på. 

....og i dag var vi ute av karantene, det føltes veldig godt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hylt av glede, løpt ut døra og ropt "ikke kjør" og rakk heldigvis å kjøpe is fra isbilen. Hilsen MarianneE 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at siden middag ble fiasko og jeg ble fort sulten igjen, så bestilte jeg pizza! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.....himmel og hav....dette burde fabrikantene i norge ha tenkt på! :rodmer: 
Førstetester Hoppe til tjeneste! (Tusen takk til snill medforumist som tipset om dette og vil meg vel) :dagens-rose: :biggrin: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...