Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 hours ago, Tamarari said:

Hei! En liten update etter at jeg snakka med klinikken angående taping for de som lurer. Jeg spurte om det var noe hensikt å tape etter 11-12 uker, og fikk beskjed om at det kunne jeg bare slutte med. Hadde ingen hensikt å tape etter tiden da arret gjerne vil reise seg fra huden. Hun anbefalte meg heller å holde arrene fuktige enten ved å smøre med ren aloe vera krem eller en gel tilsvarende den jeg har kjøpt på apoteket. Dette kan hjelpe huden å lege enda bedre. 

Men, silikonprodukter er jo det eneste som bevist har ordentlig effekt på arr, så om man ikke er fornøyd med arrene bør man vel fortsette med silikontape? En god del klinikker som anbefaler tapebruk i 4-6 måneder eller frem til arret ikke er rødt/lilla i fargen :vetikke:

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Superblomst skrev:

Men, silikonprodukter er jo det eneste som bevist har ordentlig effekt på arr, så om man ikke er fornøyd med arrene bør man vel fortsette med silikontape? En god del klinikker som anbefaler tapebruk i 4-6 måneder eller frem til arret ikke er rødt/lilla i fargen :vetikke:

Ja det står litt forskjellig på nett, så vanskelig å si. Det skader helt sikkert ikke å tape videre, men hun sa at man kan like godt smøre på noe i stedet siden man etter 2-3 måneder er ferdig med den perioden der arret vil reise seg eller strekke seg. Tapens oppgave er å hindre det. Men silikontape holder jo også området fuktig, kanskje? det var det viktigste. Den kremen jeg har kjøpt inneholder silikon ser jeg. Som med alle andre ting har kanskje klinikkene/ kirurgene ulik praksis der også :) 

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker siden og jeg kan "kaste" bh og bånd :yvonne:

 

Er sååå klar for en en annen bh, for kompresjonsbh´n er drepen i varmen om dagen, for ikke å snakke om nedpressbåndet som er sikkelig lekkert :P

 

Hurra hurra hurra!!!

Endret av Nelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 9.09, Tamarari skrev:

Ja det står litt forskjellig på nett, så vanskelig å si. Det skader helt sikkert ikke å tape videre, men hun sa at man kan like godt smøre på noe i stedet siden man etter 2-3 måneder er ferdig med den perioden der arret vil reise seg eller strekke seg. Tapens oppgave er å hindre det. Men silikontape holder jo også området fuktig, kanskje? det var det viktigste. Den kremen jeg har kjøpt inneholder silikon ser jeg. Som med alle andre ting har kanskje klinikkene/ kirurgene ulik praksis der også :) 

Min kirurg sa jeg kunne slutte og teipe der hvor arret var tynt og hvitt. Er det bredt/rødt/lilla enda måtte jeg gjerne fortsette og teipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jaktenka said:

Min kirurg sa jeg kunne slutte og teipe der hvor arret var tynt og hvitt. Er det bredt/rødt/lilla enda måtte jeg gjerne fortsette og teipe.

Det hørtes logisk ut synes jeg :) Vi opererte vel rundt samme tid, om jeg husker rett? Mine er for tiden en blanding av hvite og blå (herregud, så mye farger det skal igjennom :fnise:) og har begynt bli "misfarget" på undersiden av selve arret. Men de er i det minste ikke opphøyde, for å si noe positivt :P 

 

Dere som har tatt solarium og brukt tape, har dere merket noe forskjell på arrene?

Reiser til Thailand straks og er litt bekymret. Så at det tykke dyre silikontapen bare har upf 5, som visstnok betyr at 1/5 av solstrålene slipper igjennom  :vetikke: 

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Superblomst skrev:

 

Dere som har tatt solarium og brukt tape, har dere merket noe forskjell på arrene?

Nei, ikke merket noe! Men har tapet med vanlig tape over i tillegg. 

Du kan jo sikkert smøre på litt sun block i tillegg.

Men i Thailand skal du vel bruke bikinitopp?! 

Endret av VinterRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, VinterRose said:

 

Men i Thailand skal du vel bruke bikinitopp?! 

Godt å høre, da får jeg bare tape som en gud og prøve slappe av. 

og haha, ja! Men har bikinitoppkrise. Vært byen rundt etter nye bikinitopper, liker trekantmodell. I denne modellen som dekker 100% over arrene er jeg bekymret over at brystvorten skal poppe ut, og denne sklir litt opp sånn at arrene lett havner i sola om jeg ikke følger med. Er ikke lett, dette her :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Superblomst skrev:

Godt å høre, da får jeg bare tape som en gud og prøve slappe av. 

og haha, ja! Men har bikinitoppkrise. Vært byen rundt etter nye bikinitopper, liker trekantmodell. I denne modellen som dekker 100% over arrene er jeg bekymret over at brystvorten skal poppe ut, og denne sklir litt opp sånn at arrene lett havner i sola om jeg ikke følger med. Er ikke lett, dette her :P

 

Ha ha ha akkurat de to bikiniene jeg har sett på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superblomst skrev:

Godt å høre, da får jeg bare tape som en gud og prøve slappe av. 

og haha, ja! Men har bikinitoppkrise. Vært byen rundt etter nye bikinitopper, liker trekantmodell. I denne modellen som dekker 100% over arrene er jeg bekymret over at brystvorten skal poppe ut, og denne sklir litt opp sånn at arrene lett havner i sola om jeg ikke følger med. Er ikke lett, dette her :P

Virker nesten umulig å finne bikini som passer her hjemme. De som er store nok i toppen, er stort sett altfor "kjerringaktige"(beklager uttrykket) tilpasset større kropper. De passer rett og slett ikke til oss som har tatt silikon og har en normal slank kropp. 

Vurderer sterkt på anbefaling fra en venninne å bestille fra Ujena.com, de har mye bedre utvalg av modeller som kan passe. F eks noe liknende denne ser jeg for meg. Litt dyrt, men de sender til Norge. 

Endret av VinterRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, VinterRose said:

Virker nesten umulig å finne bikini som passer her hjemme. De som er store nok i toppen, er stort sett altfor "kjerringaktige"(beklager uttrykket) tilpasset større kropper. De passer rett og slett ikke til oss som har tatt silikon og har en normal slank kropp. 

Vurderer sterkt på anbefaling fra en venninne å bestille fra Ujena.com, de har mye bedre utvalg av modeller som kan passe. F eks noe liknende denne ser jeg for meg. Litt dyrt, men de sender til Norge. 

Enig,  har aldri tenkt over at den type bikini jeg liker er tilpasset a- og bcup! Satt meg fast i en bikinitopp i strl 36

(:fnise:), og har ikke akkurat store meloner. 

Er ikke ute etter en "BH-bikini", det minner meg for mye om tiden i pushup. Synes det er dårlig utvalg i butikkene i år :( 

2 hours ago, Nelli said:

 

Ha ha ha akkurat de to bikiniene jeg har sett på :fnise:

Denne her er også dritsøt, men hadde null padding så blir en dårlig kombo med bading i kjølig vann. Gah, er noe feil med alle!!!

Endret av Superblomst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superblomst skrev:

Enig,  har aldri tenkt over at den type bikini jeg liker er tilpasset a- og bcup! Satt meg fast i en bikinitopp i strl 36 (:fnise:), og har ikke akkurat store meloner. 

Er ikke ute etter en "BH-bikini", det minner meg for mye om tiden i pushup. Synes det er dårlig utvalg i butikkene i år :( 

 

Denne her er også dritsøt, men hadde null padding så blir en dårlig kombo med bading i kjølig vann. Gah, er noe feil med alle!!!

Ja, den også er veldig søt :) Må dra og se på bikinier "live" tror jeg, håper jeg finner noen jeg liker :P

Lykke til videre med letinger :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikini har jeg gitt opp 😂 Umulig å finne en modell som både sitter og ser bra ut 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.5.2018 den 19.27, Superblomst skrev:

Det hørtes logisk ut synes jeg :) Vi opererte vel rundt samme tid, om jeg husker rett? Mine er for tiden en blanding av hvite og blå (herregud, så mye farger det skal igjennom :fnise:) og har begynt bli "misfarget" på undersiden av selve arret. Men de er i det minste ikke opphøyde, for å si noe positivt :P 

 

Dere som har tatt solarium og brukt tape, har dere merket noe forskjell på arrene?

Reiser til Thailand straks og er litt bekymret. Så at det tykke dyre silikontapen bare har upf 5, som visstnok betyr at 1/5 av solstrålene slipper igjennom  :vetikke: 

Stemmer, midten av januar ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var operasjon vel overstått for min del idag tidlig, og var så vanvittig trøtt når jeg kom inn døra hjemme..😂 spent på hvordan natta går, da jeg egentlig hater å ligge på ryggen og mtp om jeg får noe smerter. 

Kjennes ut som jeg har vært på ei himla hard trening, og kun trent bryst regionen haha☺️ stiv og støl. Første dusj blir på fredag, og så spent på hvordan det ser ut! Ligger litt hevet med rygg, men det er jo begrenset.. Prøver å følge alt av piller og smerte stillende. Fikk dere også piller av antibiotika som dere måtte ta i 7 dager??🧐 og tar dere smerte stillende som står skrevet hver 4,6 og 8 time selvom det ikke kjentes ut som dere trenger? Litt redd for at det kjennes ut som jeg ikke trenger, pga kroppen allerede er full av det fra før 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, maxxi said:

Da var operasjon vel overstått for min del idag tidlig, og var så vanvittig trøtt når jeg kom inn døra hjemme..😂 spent på hvordan natta går, da jeg egentlig hater å ligge på ryggen og mtp om jeg får noe smerter. 

Kjennes ut som jeg har vært på ei himla hard trening, og kun trent bryst regionen haha☺️ stiv og støl. Første dusj blir på fredag, og så spent på hvordan det ser ut! Ligger litt hevet med rygg, men det er jo begrenset.. Prøver å følge alt av piller og smerte stillende. Fikk dere også piller av antibiotika som dere måtte ta i 7 dager??🧐 og tar dere smerte stillende som står skrevet hver 4,6 og 8 time selvom det ikke kjentes ut som dere trenger? Litt redd for at det kjennes ut som jeg ikke trenger, pga kroppen allerede er full av det fra før 😅

 

Gratulerer med overstått :yvonne: Hva ble mengden og hvor opererte du? 

De første dagene er det lurt å følge tidspunktene for smertestillende slavisk, kommer du bakpå med smertehåndtering kan det bli kjipt med unødvendig vondt. Jeg tok arcoxia hver morgen og paracet hver 6. time de første dagene, sparte oxyen til natta for å sikre søvnen. Merket at paraceten begynte miste virkning etter rundt 4 timer.  Klinikken hadde typ ingen forekomst av infeksjoner, så annet enn en pille kvelden før (og muligens intravenøst under operasjonen?) fikk jeg ikke antibiotika :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk 😁 merker jeg er så glad for å ha gjennomført, selvom hissige nerver hehe. 

Ble 255 i hver, da han mente det passet best til meg. Stod mellom 255 og 275 ☺️ Aleris Lillesand, utrolig dyktige folk. Ble godt tatt vare på både før og etter. Så spent på sjekk timen til tirsdag igjen😅

Ja tror du sier noe der, litt redd for smerten.. 

Okey, tror jeg kan huske at jeg spurte de hvorfor jeg måtte ta det, fikk beskjed etterpå. Tror de svarte at det var nokså vanlig. Men må høre me kirurgen i morgen når han ringer 🧐☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med mykheten med dere som opererte typ 3-5 mnd siden? Min ene er helt myk. Kan ikke forstå selv at det er et innlegg der👌🏻 Men den andre er ikke i nærheten. Der kan jeg «flytte rundt på implantatet» og det kjennes som gummi. Blir nervøs for at den har kapslet seg mer enn den andre men blir jo nervøs for alt 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 7.54, Tamarari skrev:

Hvordan går det med mykheten med dere som opererte typ 3-5 mnd siden? Min ene er helt myk. Kan ikke forstå selv at det er et innlegg der👌🏻 Men den andre er ikke i nærheten. Der kan jeg «flytte rundt på implantatet» og det kjennes som gummi. Blir nervøs for at den har kapslet seg mer enn den andre men blir jo nervøs for alt 🙈 

Den ene hos meg er en del mykere enn den andre, men det er også den som droppet først. Så tror det har en sammenheng. Den mykeste kjenner jeg nesten ikke implantatet ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært i dusjen, og må si at det var godt! Men stod lenge å kikket i speilet, da dette er helt nytt for meg..😂 men de er jo veldig harde og rare.. Hvor lang tid tok det for dere før de føltes som "deres"? Og myke og ikke vonde? 

Akkurat nå føles det som de bare er festet på brystet😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...