Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

@cypress97

Jeg forstår du er usikker, har selv 440cc og er godt fornøyd! Som regel synes jeg de er store nok i massevis, andre ganger hadde jeg sikkert kunne hatt større også. Det blir jo et kompromiss uansett, det skal fungere i hverdagen, og jeg tipper du ser dilemmaet hvordan du ønsker å se ut for venner og familie og kanskje jobb, kontra dine "drømmepupper" og hva du kanskje tror typen din vil like. Mener ikke at du skal la andres meninger bestemme, men slike ting vil jo være medvirkende faktorer i et kompromiss. :) 

Hvis du safer som du sier, bør du ikke se på det som et nederlag. Du tar den beste avgjørelsen ut fra det du vet nå, samt de råd du velger å høre på. Går du for størrelsen du skisserer, tror jeg neppe du vil synes du ender opp "liten", uten at jeg vet din størrelse og vekt. 

Endret av LeneXCII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Tamarari skrev:

Jeg har i det siste merket at tapen klør. Skifta til mepiform siden silikontapen har bedre farge enn micropore sin lysende blå. Jeg satt på tape på søndag, men i går åpna jeg den for å se siden det klødde sånn. Da var jeg rød der tapen sitter på begge sider. Hadde antydning til røde nupper på den ene sida. Kutta ut tapen og har sove uten i natt. Nå er det helt fint igjen. I papirene står det at man skal tape 2-3 mnd. Det er 11 uker siden, så det er vel 2-3 mnd. Tror dere det har noen hensikt å fortsette å tape utover den tiden? Sånn ser arret ut nå. Som dere ser begynner den ytterste delen å blekne helt. Men jeg vil ikke slutte med tape om det å tape lenger vil føre til enda finere arr. Noen tanker?  Vet noen tok opp dette med tape for litt siden, men jeg fant det ikke 😊 

 

Slutt med tapen er min menig, jeg reagerte selv på tapen etter en stund (en annen operasjon) og jeg fikk stygge arr siden jeg fortsatte med å tape siden det var liksom det jeg fikk beskjed om :dry: Nå har jeg lært, reagerer jeg igjen så kutter jeg ut på dagen, på steder der jeg ikke tapet sist gang har jeg finest arr :phaedra:

Fikk samme beskjed på fornebu nå da jeg forklarte hva som skjedde sist, slutt med tape så fort man merker at man reagerer med kløe/nupper/brennfølelse 

 

Jeg tror nesten det viktigste med ferske arr er å ikke utsette de for sol, det er sååå ødeleggende :) 

 

Endret av Nelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LeneXCII skrev:

@cypress97

Jeg forstår du er usikker, har selv 440cc og er godt fornøyd! Som regel synes jeg de er store nok i massevis, andre ganger hadde jeg sikkert kunne hatt større også. Det blir jo et kompromiss uansett, det skal fungere i hverdagen, og jeg tipper du ser dilemmaet hvordan du ønsker å se ut for venner og familie og kanskje jobb, kontra dine "drømmepupper" og hva du kanskje tror typen din vil like. Mener ikke at du skal la andres meninger bestemme, men slike ting vil jo være medvirkende faktorer i et kompromiss. :) 

Hvis du safer som du sier, bør du ikke se på det som et nederlag. Du tar den beste avgjørelsen ut fra det du vet nå, samt de råd du velger å høre på. Går du for størrelsen du skisserer, tror jeg neppe du vil synes du ender opp "liten", uten at jeg vet din størrelse og vekt. 

Godt skrevet, er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tamarari skrev:

Jeg har i det siste merket at tapen klør. Skifta til mepiform siden silikontapen har bedre farge enn micropore sin lysende blå. Jeg satt på tape på søndag, men i går åpna jeg den for å se siden det klødde sånn. Da var jeg rød der tapen sitter på begge sider. Hadde antydning til røde nupper på den ene sida. Kutta ut tapen og har sove uten i natt. Nå er det helt fint igjen. I papirene står det at man skal tape 2-3 mnd. Det er 11 uker siden, så det er vel 2-3 mnd. Tror dere det har noen hensikt å fortsette å tape utover den tiden? Sånn ser arret ut nå. Som dere ser begynner den ytterste delen å blekne helt. Men jeg vil ikke slutte med tape om det å tape lenger vil føre til enda finere arr. Noen tanker?  Vet noen tok opp dette med tape for litt siden, men jeg fant det ikke 😊 

 

Prøvd å bytte tilbake til den blå? Jeg bruker fortsatt den delikate blå 🤣 Gud som jeg gleder meg til teip-epoken er over.

Hos meg klør det litt innimellom, men ikke annet enn at det er tørr hud eller arr som gror osv. Tror jeg iallefall ikke. Har ikke følt behov for å ta av teip for å sjekke.

Jeg var selv inne på tanken med å slutte å teipe, men jeg tør ikke helt ennå😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Jaktenka, @Nelli og @PiratKine

Jeg hadde faktisk tenkt å sette på den blå igjen, men fant den ikke😅 den er nydelig den altså.. haha. Men den gav jo ikke ubehag hvert fall! 

Jeg fikk en brennende følelse inn i mellom. Ikke på selve arret men huden rundt. Og det var rødt som om jeg var solbrent. Litt samme følelsen egentlig.. Jeg har vært på apoteket og kjøpt en krem som skal hjelpe huden å heale fortere så tror jeg går over til den dersom klinkkken sier at det er greit å slutte med tapen. Ringer dem på mandag tenkte jeg. Det eneste jeg er redd for med å slutte er at arret blir strukket og blir breiere 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2018 den 7.10, FunkyRabbit skrev:

Hei! 

Mitt første innlegg her! Tenkte å fortelle litt om hvordan operasjonen og hele prosessen gikk ☺️ 

 

Jeg ble operert igår ved Fornebuklinikken hos Dr. Jørgen Utvoll. Jeg er 22 år gammel, veier 46kg og er 158cm høy. Jeg hadde en liten A cup fra før av, som jeg så vidt fylte.. Jeg ønsker meg 350 CC, men fikk 295 CC - Motiva Moderate Full Profile. Det betyr forsåvidt at siden jeg er så liten, og har en veldig smal midje MEN litt brede tynne skuldre så gikk vi for jeg profil som ligger mellom moderat og høy :). 

 

Konsultasjon hadde jeg kun hos Fornebuklinikken, ingen andre. Fikk Dr. Utvoll som jeg følte meg utrolig komfortabel med. Han er morsom og enkel å prate med! Og han sa at han hadde en følelse på at jeg kommer til å ville ha det største jeg kan som er 350 CC, men han sa at det kan bli for stort og tungt for meg og at tror noe rundt rundt 275 og 325 hadde vært bra for meg. 

Jeg ville jo egentlig ha 325 CC, for når jeg for en gangs skyld endelig skulle gå for dette så ville jeg jo at det skulle være litt stort :) Men har tenkt meg om og er veldig fornøyd etter å ha gjenomført operasjonen. 

Og det er nemlig pga hele totalopplevelsen!!❤️ 

Jeg ble syk før oppsatt opp. dato i April, og fikk uten noe problemer en ny tid nå i Mai. Ble godt tatt imot ved resepsjonen da jeg skulle dra og betale, veldig hyggelig å få prate med på telefon med både resepsjonistene og sykepleierene! 

Jeg kom en halvtime før operasjonstiden. Før og etter operasjonen så var det kjempegøy å være der for alle som jobbet der var kjempemorsomme! Følte meg så hjemme og godt tatt imot. Jeg våknet av at jeg ikke hadde noe vondt i det hele tatt, følte meg heeelt toppers!! OG JEG FIKK LIGGE DER I 4 1/2 time ETTER OPERASJON, da jeg faktisk bor 20 minutter unna klinikken! 

 

Det jeg lurer på nå er.. hva tror dere jeg kommer til å ha i bh størrelse? Har 295 cc etter å ha vært en 32 A, veier 46kg og er 158cm

 

Og!! Til syvende og sist! Jeg har ikke vondt i det hele tatt :), kjente lite stikk under venstre bryst der såret er men da Dr. Utvoll kom etter opp. for å høre hvordan det går så sa han at det er normalt, og det gikk faktisk over. Jeg føler jo så klart ubehag når jeg beveger på meg men det er liksom ikke noe særlig vondt. Tar smertestillende da, så jeg tol de nå kl 06:00, med en gang jeg sto opp :) 

og så fikk jeg en nedpressebånd, for de lå høyt oppe igår, og nå er de plutselig ikke synelige oppe igjen. Så har jeg sovet med den bh’en jeg fikk og båndet, tenker å ikke ha den på dagtid, kun om natten.. 

Det var en dame som lå ved siden av meg som klaget noe så utrolig mye, og bannet. Virket som om hun ville at sykepleiere skal ta skylden for at hun har vondt,  på måten hun snakket til dem på.. og SPleierne hentet enda mer smertestillende for henne 2 ganger..

Og tilslutt vil jeg fortelle at de 2 sykepleierne jeg hadde var så utrolig søte! Hun ene tok tak i hodet mitt og kysset meg på kinnet når hun skulle si Hadet! 

Og tidligere hadde hun fortalt at hun var der når jeg lå i narkose og at de andre kvinnene i op rommet snakket om hvor pen de synes at jeg var, og hun ville vite de ikke hadde hatt en så vakker jente innom klinikken på en stund 😳 jeg ble så stum og så rørt! De tok så godt vare på meg og i tillegg så fikk jeg så fine komplimenter!  

Jeg håper at alle velger Fornebuklinikken, og går inn dit med et åpent sinn! Fordi det legene der gjør har de full og helt greie Åå altså. Og Dr. Jørgen Utvoll, han virker som en perfeksjonist. 

Nå gleder jeg meg til det endelige resultatet wohooo😍

 

Og lykke til dere alle! 

Sorry for en lang post haha

Fint at du hadde en så god opplevelse. :-) 

Angående størrelse i BH. Jeg er 50 kg og 161 cm, innleggene mine er 225 CC og størrelsen jeg bruker er 65E fra Changes (heter butikken det?). Skulle egentlig hatt 60F, men det har de ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Charolaise

Wow! 😍Høres bra ut!! Hvilke strl hadde du før? 

Ja, jeg tror butikken bare heter «Change» 🤗

Endret av FunkyRabbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FunkyRabbit skrev:

@Charolaise

Wow! 😍Høres bra ut!! Hvilke strl hadde du før? 

Ja, jeg tror butikken bare heter «Change» 🤗

Hadde en 65B, men fant egentlig aldri en BH som passet ordentlig. Puppene mine var veldig små. Du kommer sikkert til å havne på det samme som meg, eller litt større. :-) Det høres jo enormt ut med en E-cup, men sånn blir det når man er smal rundt. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jaktenka skrev:

Noen som har prøvd noe annet enn teip?

 

Feks noe av dette: https://www.apotek1.no/kroppspleie/arrbehandling

Screenshot_20180506-100720.png

Det er den jeg har kjøpt nå og slutta med tape. Kommer til å fortsette med det en stund. Synes arrene har blitt bedre etter jeg slutta med tapen og begynte med denne, men jeg skal oppdatere etter hvert. Litt tidlig å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle si et par ord etter en uke på jobb. Jeg føler det gikk greit selv om jeg fortsatt føler meg noe redusert. Blir fortere sliten, men det går stadig fremover. Og så er det stadig noen ting som en ikke har tenkt på som er vanskelig å gjøre, utrolig så mange løft en gjør til vanlig uten egentlig tenke på det! 

Veldig glad for at jeg fikk muligheten til å være hjemme 3 uker. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4.5.2018 at 12:27 PM, LeneXCII said:

@cypress97

Jeg forstår du er usikker, har selv 440cc og er godt fornøyd! Som regel synes jeg de er store nok i massevis, andre ganger hadde jeg sikkert kunne hatt større også. Det blir jo et kompromiss uansett, det skal fungere i hverdagen, og jeg tipper du ser dilemmaet hvordan du ønsker å se ut for venner og familie og kanskje jobb, kontra dine "drømmepupper" og hva du kanskje tror typen din vil like. Mener ikke at du skal la andres meninger bestemme, men slike ting vil jo være medvirkende faktorer i et kompromiss. :) 

Hvis du safer som du sier, bør du ikke se på det som et nederlag. Du tar den beste avgjørelsen ut fra det du vet nå, samt de råd du velger å høre på. Går du for størrelsen du skisserer, tror jeg neppe du vil synes du ender opp "liten", uten at jeg vet din størrelse og vekt. 

Takk for fine ord :)  

Neida, ser ikke på det som et nederlag, er bare redd for ikke bli fornøyd.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@cypress97 Jeg ble operert for 4,5 mnd siden og jeg angrer veldig på at jeg ikke tok større. Virket som mange syns 300 var mye til meg(kirurgen å) så var nesten nervøs de skulle bli store, så feil kunne jeg da:( Jeg er 160 og veier 50kg og hadde litt pupper fra før, med de var ganske så slappe😂 Men har allerede vurdert ny operasjon da jeg så absolutt ikke er fornøyd med størrelsen og når man først har gjennomført en operasjon så vil man jo være 100% fornøyd! Passer noen av de gamle bhene mine så det er ikke så veldig gøy....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 uker siden siden operasjonen,  og jeg har ligget på siden :yvonne: Endelig! ....og bare 1 uke igjen til bh skal av :)

Endret av Nelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

 

3 uker siden nå og kjenner ingen smerte, men merker at de er ømme fortsatt. Brystvortene er ikke så ille såre som de var heldigvis. Venstre pupp er pen, men høyre sitter høyere opp og har en litt annen fasong :dry: Gleder meg til de blir litt mer like :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker siden operasjonen

I går var det hele 11 uker siden min operasjon, der jeg fikk lagt inn 250 cc, moderat profil, over muskel.(På Aleris Colosseum, Oslo)

Alt går bra med meg nå. Alt virker grodd og leget. I de siste dagene har implantatene myknet enda mer enn jeg trodde var mulig, de kjennes nesten ekte ut nå, nesten så jeg tror det er MINE, haha! :fnise:

Jeg er veldig fornøyd med størrelsen på implantatene til min kropp. Det ser naturlig ut, og jeg føler meg vel. Det er ikke noe "typisk silikon-look" ved meg etter operasjonen. Det er jeg veldig glad for.

Arrene mine ser ikke ut i måneskinn. De er hissige og blålillarøde ennå. Det er mulig de blekner etterhvert, men jeg har en type hud som lett danner stygge arr, noe jeg jo visste om på forhånd før operasjonen. Så jeg har hele tiden vært forberedt på at jeg vil kunne ha arr permanent - om enn noe bleknet når det er gått mer tid. Det er forsåvidt greit. Arrene ligger i folden under brystet og synes ikke annet enn når brystene løftes opp, eller jeg strekker armene rett opp i været. En eventuell partner får nå bare godta meg med arr og det hele. Sånn er det :-)

For en ukes tid siden var jeg på en familiemiddag, og traff et par av brødrene mine for første gang på noen måneder. Var nesten forberedt på at en av dem plutselig skulle rope ut "Hei, har du gjort noe med puppene dine, eller!??". Men ingen kommentarer kom, og ingen sa noe. Antagelig la de ikke merke til noe, da jeg med hensikt hadde tatt på meg en litt romslig genser for å "dempe" inntrykket av puppene. Jeg liker fremdeles ikke trange plagg på overkoppen, noe som sitter i etter et helt liv med minimale til ingen pupper. Har alltid foretrukket litt romslige plagg på overkroppen for å skjule mest mulig at det ikke var pupper der. NÅ trenger jeg jo ikke det lenger egentlig, for nå ER det jo pupper der, men jeg liker det fremdeles ikke av gammel vane, det å skulle "vise frem" brystpartiet. Lurer på om det kommer til å endre seg med tiden...?

Jeg har begynt å sove uten bh de siste par ukene, det er ikke så ubehagelig uten bh som før - nå er det bare deilig  å sove uten og slippe bh. I starten føltes det som puppene "ramlet rundt overalt" så fort man tok av bh-en, men det var nok fordi tyngden var uvant i starten. Sånn er det ikke nå. Som nevnt innledningsvis føles de nå som mine egne.

Ang. bh, så er det stort sett str 80 B jeg bruker. Har 3 favoritter (uten spiler!) som jeg rullerer på å bruke, og 4 til som jeg synes er ok, men de klør litt over brystvorten fordi det går en søm med blondeinnfelling der. Dumt sted å plassere en søm.... Jeg fikk en ny bh av en venninne i str 75 C, og den passet faktisk perfekt i cupen, men omkretsen rundt brystkassen ble akkurat litt for stram, synes jeg. Så den blir nok ikke brukt. Går for 80 B, jeg. Tidligere var jeg en knapp 80 A (ikke alle A som var små nok heller).

Alt vel, altså! :)

 

 

 

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Million Gleder meg til mine pupper blir myke også :yvonne: Opplevde du noe forskjell mellom høyre og venstre? tenker på størrelse/form..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...