Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Jaktenka skrev:

Anbefalningen fra klinikken var at trening kunne gjenopptas 4-6uker etter operasjonen.

Det syntes jeg hørtes i tidligste laget ut, i hvert fall hvis det også omfatter trening av overkropp/bryst. Men ingen ting er bedre enn det hvis det er forsvarlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å komme med pekefingeren til dere som sier at kirurger i Norge er konservative når det gjelder størrelse, men de er det jo for en grunn. Dess større innlegg i forhold til egne proporsjoner = dess større sjanse for komplikasjoner. Sjansen for å måtte reoperere blir jo større dess større innlegg, rett og slett. Så det er noe man må ta til betraktning dersom man ønsker å presse kirurgen ;)  Men igjen- alt kommer an på hva man selv ønsker. Jeg synes hvert fall det er viktig å tenke på at selv om man ønsker store når man er i begynnelsen av 20-årene er ikke det sikkert man er fornøyd med det når man har bikka 27- jeg hadde garantert tatt større dersom jeg opererte meg da jeg var 23. Men det verste som kan skje er jo at man bytter innlegg den ene eller andre veien så lenge man har penger og guts til det. Bare en liten refleksjon fra meg 👙😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tamarari Jeg tar det for gitt at det er medisinsk forsvarlig, men vurderingen av hva som er proporsjonalt er du vel enig i at er en høyst subjektiv vurdering ;).

Jeg skal ikke pushe større str på noen, men legger bare merke til at en enklere får større andre steder, og det er ikke slik at veldig mange får komplikasjoner der heller. Kompetansenivået vil jo være forskjellig avhengig av praksisen som blir fulgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Missfitness skrev:

@Tamarari Jeg tar det for gitt at det er medisinsk forsvarlig, men vurderingen av hva som er proporsjonalt er du vel enig i at er en høyst subjektiv vurdering ;).

Jeg skal ikke pushe større str på noen, men legger bare merke til at en enklere får større andre steder, og det er ikke slik at veldig mange får komplikasjoner der heller. Kompetansenivået vil jo være forskjellig avhengig av praksisen som blir fulgt. 

Ja, helt enig i det du skriver med subjektiv vurdering. Men jeg mener ikke tilfeller der man går utenfor det som er medisinsk forsvarlig, men at man vil utenfor det kirurgen betegner som en proporsjonal størrelse- at større innlegg gir større fare for komplikasjoner som synlig ripling og ubehag i muskulaturen, og en hud som er rimelig heftig strukket den dagen vi velger/ må fjerne silikonen. Bare tenker at det er greit å tenke over at det er en grunn for at kirurgene eventuelt er mer konservative enn andre steder. De tjener jo penger på oss, så hvorfor skulle de anbefale en jente ikke å gjøre en størrelse som Hun åpenbart ønsker hvis dette medfører at hun heller drar et annet sted- det er jo fordi det er mindre sjanse for at resultatet blir som man ønsker på lang sikt :) men om man ønsker større innlegg enn det kirurgen anbefaler bør man kanskje gjøre det på en klinikk der kirurgen gjerne setter inn større str som du sier. Da kan de det kanskje bedre.. ikke vet jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales ikke å ha større implantater enn 1cm over bwd, og det er en grei regel å forholde seg til om man vil unngå komplikasjoner 😊 det betyr i praksis at de fleste må ha ekstra høy/høy profil om de vil opp ordentlig opp i størrelse, noe som igjen kan gi den runde silikonlooken.

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 17.50, VinterRose skrev:

@HanneKatrine78 Gratulerer så mye med gjennomført! Ikke liten bragd det, bare sørg for å ta det med ro i tiden som kommer så går det nok helt fint :) 

Tusen takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Nelli skrev:

Hold ut :fnise:, jeg også hadde det sånn de første dagene....at det var nesten ikke noe smerte når jeg satt i ro.  Den stikkingen er også helt normalt, og kan komme og gå litt :) Jeg hadde plutselig 2-3 sinnsyke stikkinger i brystvorta i går, og så var det ikke noe mer, rare greier. Nå går det heldigvis bare oppover med formen for deg, de 3 første dagene er ofte de "tyngste" :)

Så godt å høre! og samtidig litt kjedelig a det henger igjen såpass lenge, men litt må man kanskje regne med å lide :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at brystene kan forventes å bli noe større enn rett etter operasjon når du legger under muskel? Dette på grunn av at muskelen holder de nede rett etterpå, men slapper mer av etter hvert som tiden går? Er det noen med erfaringer? Jeg trodde de skulle krympe og bli en del mindre, men ser jo nå at jeg IKKE håper det. Derfor må jeg spørre. Det er vel typisk. Burde kanskje hørt på kirurgen og lagt inn 270 i stedet for 245 :roll: Opererte på mandag og dusjet først i dag, kunne gjerne holdt seg akkurat som de er nå for min del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HanneKatrine78 De dropper jo litt etterhvert som muskulaturen slapper av og blir "vant" til at det er noe under der. Hvorvidt du opplever de som som større tror jeg varierer litt fra person til person. Ville ikke bekymret for for det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Missfitness skrev:

@HanneKatrine78 De dropper jo litt etterhvert som muskulaturen slapper av og blir "vant" til at det er noe under der. Hvorvidt du opplever de som som større tror jeg varierer litt fra person til person. Ville ikke bekymret for for det nå. 

Håper jeg legger fra meg tanken like fort som den kom! Vet det er unødvendig av meg å lure på det allerede nå :/ Takk for svaret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, man får ikke mindre lyst på å få dette overstått når jeg leser om alle dere som har operert! :) 

Har tenkt mye siste uken på dette med størrelse, også snakket litt med typen. Fortsatt ikke bestemt. Jeg tror kanskje jeg safer litt og satser på noe i 440-470 området, og ikke makser ut med 500 eller mer..

Er usikker nå, veldig usikker! Vil ikke bli seende ut som to vandrende pupper heller, men kommer til å bli utrolig skuffa, akkurat som @Julie Sophie hvis jeg blir for liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, PiratKine skrev:

Btw @Jaktenka og andre som er en del uker på vei. Har dere prøvd vanlige bh’er (uten padding og push ofc) enda? Jeg testet med en bh for noen dager siden og puppene er fortsatt såpass harde at de former seg jo ikke etter bhen i det HELE tatt! Det så jo helt tåpelig ut!:fnise: Jeg bare testet fort i 1 minutt altså, så jeg hadde den ikke på lenge. Tenkte bare det ville være morsomt å se hvordan de var i en bh, men det var ikke noe særlig pent syn når puppene bare var to harde baller som bhen bare satt utenpå. Puppene vil «forme» seg mer etter bhen etterhvert sant? Og ikke se sånn «stuck on» ut foralltid? Når «myknet» de seg opp såpass for dere at de så normale ut i en bh som ikke var sportsbh?😄

Former seg ikke så veldig ennå, men de er blitt betydelig mykere de siste par ukene. Så da er det håp tenker jeg ;)

Endret av Jaktenka
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cypress97 skrev:

Fy søren, man får ikke mindre lyst på å få dette overstått når jeg leser om alle dere som har operert! :) 

Har tenkt mye siste uken på dette med størrelse, også snakket litt med typen. Fortsatt ikke bestemt. Jeg tror kanskje jeg safer litt og satser på noe i 440-470 området, og ikke makser ut med 500 eller mer..

Er usikker nå, veldig usikker! Vil ikke bli seende ut som to vandrende pupper heller, men kommer til å bli utrolig skuffa, akkurat som @Julie Sophie hvis jeg blir for liten. 

Da jeg prøvde ulike størrelser på klinikken, tok jeg innlegg i en bh med en stram tskjorte over. Følte da at 300 cc var stort og perfekt til meg. Nå - etter operasjonen føler jeg meg kun fin i bh og trange klær. Når jeg går med løse klær og helt naken derimot, er jeg utrolig misfornøyd. Derfor vil jeg anbefale deg å ta med bilder av pupper du synes er perfekt størrelse og vise til kirurgen din. Da vet han/hun hva du ønsker :-) Hadde jeg gjort det samme, hadde jeg nok fått lagt inn mye mer enn 300 cc... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Mitt første innlegg her! Tenkte å fortelle litt om hvordan operasjonen og hele prosessen gikk ☺️ 

 

Jeg ble operert igår ved Fornebuklinikken hos Dr. Jørgen Utvoll. Jeg er 22 år gammel, veier 46kg og er 158cm høy. Jeg hadde en liten A cup fra før av, som jeg så vidt fylte.. Jeg ønsker meg 350 CC, men fikk 295 CC - Motiva Moderate Full Profile. Det betyr forsåvidt at siden jeg er så liten, og har en veldig smal midje MEN litt brede tynne skuldre så gikk vi for jeg profil som ligger mellom moderat og høy :). 

 

Konsultasjon hadde jeg kun hos Fornebuklinikken, ingen andre. Fikk Dr. Utvoll som jeg følte meg utrolig komfortabel med. Han er morsom og enkel å prate med! Og han sa at han hadde en følelse på at jeg kommer til å ville ha det største jeg kan som er 350 CC, men han sa at det kan bli for stort og tungt for meg og at tror noe rundt rundt 275 og 325 hadde vært bra for meg. 

Jeg ville jo egentlig ha 325 CC, for når jeg for en gangs skyld endelig skulle gå for dette så ville jeg jo at det skulle være litt stort :) Men har tenkt meg om og er veldig fornøyd etter å ha gjenomført operasjonen. 

Og det er nemlig pga hele totalopplevelsen!!❤️ 

Jeg ble syk før oppsatt opp. dato i April, og fikk uten noe problemer en ny tid nå i Mai. Ble godt tatt imot ved resepsjonen da jeg skulle dra og betale, veldig hyggelig å få prate med på telefon med både resepsjonistene og sykepleierene! 

Jeg kom en halvtime før operasjonstiden. Før og etter operasjonen så var det kjempegøy å være der for alle som jobbet der var kjempemorsomme! Følte meg så hjemme og godt tatt imot. Jeg våknet av at jeg ikke hadde noe vondt i det hele tatt, følte meg heeelt toppers!! OG JEG FIKK LIGGE DER I 4 1/2 time ETTER OPERASJON, da jeg faktisk bor 20 minutter unna klinikken! 

 

Det jeg lurer på nå er.. hva tror dere jeg kommer til å ha i bh størrelse? Har 295 cc etter å ha vært en 32 A, veier 46kg og er 158cm

 

Og!! Til syvende og sist! Jeg har ikke vondt i det hele tatt :), kjente lite stikk under venstre bryst der såret er men da Dr. Utvoll kom etter opp. for å høre hvordan det går så sa han at det er normalt, og det gikk faktisk over. Jeg føler jo så klart ubehag når jeg beveger på meg men det er liksom ikke noe særlig vondt. Tar smertestillende da, så jeg tol de nå kl 06:00, med en gang jeg sto opp :) 

og så fikk jeg en nedpressebånd, for de lå høyt oppe igår, og nå er de plutselig ikke synelige oppe igjen. Så har jeg sovet med den bh’en jeg fikk og båndet, tenker å ikke ha den på dagtid, kun om natten.. 

Det var en dame som lå ved siden av meg som klaget noe så utrolig mye, og bannet. Virket som om hun ville at sykepleiere skal ta skylden for at hun har vondt,  på måten hun snakket til dem på.. og SPleierne hentet enda mer smertestillende for henne 2 ganger..

Og tilslutt vil jeg fortelle at de 2 sykepleierne jeg hadde var så utrolig søte! Hun ene tok tak i hodet mitt og kysset meg på kinnet når hun skulle si Hadet! 

Og tidligere hadde hun fortalt at hun var der når jeg lå i narkose og at de andre kvinnene i op rommet snakket om hvor pen de synes at jeg var, og hun ville vite de ikke hadde hatt en så vakker jente innom klinikken på en stund 😳 jeg ble så stum og så rørt! De tok så godt vare på meg og i tillegg så fikk jeg så fine komplimenter!  

Jeg håper at alle velger Fornebuklinikken, og går inn dit med et åpent sinn! Fordi det legene der gjør har de full og helt greie Åå altså. Og Dr. Jørgen Utvoll, han virker som en perfeksjonist. 

Nå gleder jeg meg til det endelige resultatet wohooo😍

 

Og lykke til dere alle! 

Sorry for en lang post haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FunkyRabbit Flott historie du har der, veldig fint å høre at du følte deg så godt tatt i mot!

Basert på egen erfaring tipper jeg du ender opp som en liten C, men det er vanskelig å dra paraleller til andre da vi er forskjellige og et ebsteamtnantall cc ikke nødvendigvis blir samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i det siste merket at tapen klør. Skifta til mepiform siden silikontapen har bedre farge enn micropore sin lysende blå. Jeg satt på tape på søndag, men i går åpna jeg den for å se siden det klødde sånn. Da var jeg rød der tapen sitter på begge sider. Hadde antydning til røde nupper på den ene sida. Kutta ut tapen og har sove uten i natt. Nå er det helt fint igjen. I papirene står det at man skal tape 2-3 mnd. Det er 11 uker siden, så det er vel 2-3 mnd. Tror dere det har noen hensikt å fortsette å tape utover den tiden? Sånn ser arret ut nå. Som dere ser begynner den ytterste delen å blekne helt. Men jeg vil ikke slutte med tape om det å tape lenger vil føre til enda finere arr. Noen tanker?  Vet noen tok opp dette med tape for litt siden, men jeg fant det ikke 😊 

 

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Missfitness said:

@FunkyRabbit Flott historie du har der, veldig fint å høre at du følte deg så godt tatt i mot!

Basert på egen erfaring tipper jeg du ender opp som en liten C, men det er vanskelig å dra paraleller til andre da vi er forskjellige og et ebsteamtnantall cc ikke nødvendigvis blir samme. 

 

Ja, det er sant. Takk! 

Satser på en C 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FunkyRabbit said:

 

Ja, det er sant. Takk! 

Satser på en C 😬

I og med at du er 70-bånd og liten tipper jeg på D! Jeg fikk høyprofil 295 og gikk fra 75A-C 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tamarari skrev:

Jeg har i det siste merket at tapen klør. Skifta til mepiform siden silikontapen har bedre farge enn micropore sin lysende blå. Jeg satt på tape på søndag, men i går åpna jeg den for å se siden det klødde sånn. Da var jeg rød der tapen sitter på begge sider. Hadde antydning til røde nupper på den ene sida. Kutta ut tapen og har sove uten i natt. Nå er det helt fint igjen. I papirene står det at man skal tape 2-3 mnd. Det er 11 uker siden, så det er vel 2-3 mnd. Tror dere det har noen hensikt å fortsette å tape utover den tiden? Sånn ser arret ut nå. Som dere ser begynner den ytterste delen å blekne helt. Men jeg vil ikke slutte med tape om det å tape lenger vil føre til enda finere arr. Noen tanker?  Vet noen tok opp dette med tape for litt siden, men jeg fant det ikke 😊 

Litt vanskelig å si med det du forklarer. Siden mine arr klør også, så det er normalt. Men det virker nesten litt som du mener at området rundt klør? For det kan bare være at det gror, og nupper er også ganske normalt når huden er klam og ikke får puste godt under. Jeg tror du virkelig hadde merket det godt om du har en allergisk reaksjon. Men når det er sagt så vet du best! Om du føler du reagerer, så står det hvertfall i mine papirer at man skal kutte ut alt man har en allergisk reaksjon på umiddelbart, og siden du er såpass langt på vei kan du fint kutte ut teipen nå om arrene er grodd og fine! Du vet best🙌🏼 Ta å smør de godt med aloe vera eller annet som hjelper på at det gror fint, så tror jeg nok det skal gå kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie Sophie Ja, jeg har vært på konsultasjon og skal opereres i sluttene av mai, vi både så på bilder og brukte 3D. Egentlig er det bare jeg som må få bestemt meg :) 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...