Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

10 timer siden, cypress97 skrev:

Hei MC84!

Jeg skal også opereres 29/5, skal på Fornebu! Har ikke endelig bestemt størrelse enda, men det blir noe i strørrelsesorden 420-500cc. Har vel egentlig bestemt meg, etter mye tenking gjennom helgen, og kommer til å gi beskjed i løpet av uken. Blir spennende å høre hvordan det går med deg, er veldig spent selv! 

Så spennende.. Jeg har tenkt meg en størrelse på 325/350 cc kanskje... tror ikke jeg klarer å bestemme meg før selve opr dagen :) Du må holde oss oppdatert på hvordan det går etter opr. din :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Julie Sophie Jeg synes heller ikke se ser små ut! Men det er du som må være fornøyd. Og så er de jo helt like! Det er ikke mine. Venter fortsatt i spenning på om den høyre har tenkt å droppe skikkelig snart 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Først må jeg bare si TUSEN TAKK for alle lykkeønskinger og tanker i går! Det er helt utrolig hvor mye det hjelper å være en del av et lite samfunn der vi gjennomgår det samme. Veldig beroligende, inspirerende og trøstende. 

Jeg hadde operasjonen i går klokken 12. Natten før er den vanskeligste jeg har hatt. Jeg våknet av at jeg gråt i søvne på grunn av nerver og fikk til og med hjertebank og ville trekke meg fra hele greia. Det er rart, når dette har vært en ønske siden før jeg fikk barn, og når operasjonsdagen endelig er der, så føles alt feil og lite gjennomtenkt. Jeg mailet legen angående følelsene mine og han var veldig trøstende tilbake. Sa at det var normalt å reagere på den måten og ba meg møte opp til avtalt tid. Det gjorde jeg. Hadde med både mann og mamma :troest: 

Jeg gjennomførte og det gikk veldig fint. Det tok litt tid før narkoselegen fikk stikke i meg (haha) for jeg måtte føle meg klar først. Ble så stresset da jeg la meg ned på operasjonsbordet, da visste jeg liksom at vi var i gang. Jeg sov veldig godt. Drømte om en strand og det siste jeg tenkte på var barna mine. Husker jeg synes det tok litt tid før narkosen nådde hodet, akkurat som beina sovnet før alt annet. Haha :) Da jeg ble vekket hadde jeg visst spurt om å få sove litt til :P 

Jeg hadde ingen smerter da jeg våknet, litt stikk i høyre bryst som økte mer og mer, men ikke vondt. Jeg reiste etter ca. 30 minutter. 

Gikk forresten for 245 lavprofil, fyller (fylte! haha) ikke ut en a skikkelig fra før og sa til kirurgen at jeg gjerne ville ha tilbake puppene mine slik de var før jeg ammet to barn (pluss litt til) Han foreslo 275, men det hørtes for mye ut for meg og da jeg prøvde det i bh-en så jeg helt rar ut. Før var jeg en full a-cup / liten b, men etter å ha ammet nummer 2 krympet de. Nesten fascinerende. Hadde helt like bryster som da jeg var type 14. Men ikke nå! Per i dag ser de kjempestore ut, det er så uvant å ha noe der i det hele tatt som stikker ut fra kroppen :P 

Angående smerter (som jeg var veldig redd for og spent på) så går det så fint! Jeg bruker kun paracet som smertelindring, tar to stykk hver 6. time. Har fått oxynorm og tramadon også, men kirurgen ba meg helst la være. Føler ikke behovet for å bruke noe mer. Har en del vondt i ryggen og dette presset på brystet (som alle snakker om) kjenner jeg helt klart. Det er slik det må føles å ha vært i slåsskamp eller noe verre  :dany: Men synes det er mer ubehagelig og forstyrrende enn direkte vondt. I går hadde jeg veldig lite smerter. Natten gikk kjempefint. Jeg var litt våken, men mest på grunn av tanker.

Har absolutt mer vondt i dag, men det er ikke sånn at jeg ikke kan reise meg selv eller for eksempel sliter med å gå på do alene. Alt går bare veldig sakte. Tok siste paracet i går klokken ti og måtte dytte i meg to stykk klokken halv syv. Føles bedre med en gang :) Dette var jo ingenting å grue seg for!  Jeg er så glad for at jeg gjorde det!

Tror jeg gjør lurt i å holde sengen i dag. Når tror dere det er okey å gjøre litt mer enn å ligge og ta det veldig med ro? Det er kanskje veldig individuelt, men gjerne del deres erfaringer! Har lagt under muskel om det har noe å si. Ser frem til å se masse filmer i dag! Hah :) 

Et spørsmål til: kjøpte dere samme bh som fra klinikken å ha hjemme å bytte på eller er det et spesielt merke noen anbefaler? Blir glad for tips! 

:)

Endret av HanneKatrine78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HanneKatrine78 Så bra at alt gikk så fint!

Gratulerer med vell overstått!:nordvesta: 

Jeg bruker Pierre Robert sin i tillegg til bhen jeg fikk på klinikken. Bytter på disse 2 mens den ene er til vask, og liker faktisk P.R sin bedre:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@HanneKatrine78 Så godt å høre at alt gikk bra :)  Jeg kjøpte en som var lik den jeg fikk på fornebuklinikken, det ble linket til den her inne en gang. Kanskje det var på apotek1 jeg kjøpte den tro....(på nett)

 

Jeg var oppe å ruslet litt rundt før jeg la meg igjen, har blodpropp i familien så ville ikke ligge i mange timer i strekk uten å røre på neg :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, PiratKine skrev:

@HanneKatrine78 Så bra at alt gikk så fint!

Gratulerer med vell overstått!:nordvesta: 

Jeg bruker Pierre Robert sin i tillegg til bhen jeg fikk på klinikken. Bytter på disse 2 mens den ene er til vask, og liker faktisk P.R sin bedre:fnise:

Har de en med hekter foran? Eller er det den vanlige du bruker? De er veldig myke og gode, brukte dem masse under graviditeten selv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann gjengen, nå er det lenge siden sist :fnise: Vært innom og sniklest oppdateringene deres en gang i blant da, det må jeg innrømme, hehe! 

Denne helgen fikk puppene vist seg offentlig i bikini for første gang (nå er det allerede 4 mnd siden operasjon!) :nordvesta:Vet ikke hvordan det er med deres, men mine ser helt normale ut i klær, og først når jeg går i bikini/undertøy ser man at de ser.... veldig bra ut (?), men uten å være en størrelse folk flest forbinder med silikon. Fikk i alle fall kommentarer på at "wow, du har bra pupper!" 

Trengte den påminnelsen om at størrelsen faktisk er ganske stor til resten av kroppen min og har lagt bort bort tankene om å operere på nytt. De kjennes mentalt helt ut som mine egne nå og jeg skjønner hvorfor kirurger venter ett år før de vil operere på nytt. 

 

@Julie Sophie De var dritfine, men hjelper jo ikke hva jeg synes :fnise: Hva er det med resultatet du ikke liker? Ville du hatt en større version av de du har nå, eller mer projeksjon? Tenker ift anatomiske vs runde proteser. Hvor myke har de blitt forresten?

Endret av Superblomst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HanneKatrine78 skrev:

Har de en med hekter foran? Eller er det den vanlige du bruker? De er veldig myke og gode, brukte dem masse under graviditeten selv :P 

Den jeg har på meg nå har ikke hekter foran. Men begynte ikke å bruke denne før nå i det siste heller (er snart 3 uker siden op), og nå går det ganske greit å ta den av eller på selvom den ikke har hekter!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VinterRose @Nelli @MC84 @cypress97 @Tamarari 

Tusen takk for fine ord <3 Synes selv de er veldig fine, men de er ikke den størrelsen jeg skulle ønske... Holder dere oppdatert dersom det blir en ny operasjon eller ikke! Bare usikker på hvordan jeg skal gå frem med dette til kirurgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Superblomst skrev:

Heisann gjengen, nå er det lenge siden sist :fnise: Vært innom og sniklest oppdateringene deres en gang i blant da, det må jeg innrømme, hehe! 

Denne helgen fikk puppene vist seg offentlig i bikini for første gang (nå er det allerede 4 mnd siden operasjon!) :nordvesta:Vet ikke hvordan det er med deres, men mine ser helt normale ut i klær, og først når jeg går i bikini/undertøy ser man at de ser.... veldig bra ut (?), men uten å være en størrelse folk flest forbinder med silikon. Fikk i alle fall kommentarer på at "wow, du har bra pupper!" 

Trengte den påminnelsen om at størrelsen faktisk er ganske stor til resten av kroppen min og har lagt bort bort tankene om å operere på nytt. De kjennes mentalt helt ut som mine egne nå og jeg skjønner hvorfor kirurger venter ett år før de vil operere på nytt. 

 

@Julie Sophie De var dritfine, men hjelper jo ikke hva jeg synes :fnise: Hva er det med resultatet du ikke liker? Ville du hatt en større version av de du har nå, eller mer projeksjon? Tenker ift anatomiske vs runde proteser. Hvor myke har de blitt forresten?

Hei til deg også! Så gøy at du er så fornøyd! Skjønner deg veldig godt med det at de ser normale ut i klær, men veldig bra i undertøy og bikini :fnise: 

Takk for det <3 Jeg synes absolutt at mine er fine, men er bare ikke fornøyd med størrelsen! Skulle så gjerne hatt en større versjon av de jeg har nå, er veldig fornøyd med at de er dråpeformede og ikke runde som meloner! Synes forresten at de er blitt veldig myke! Men nå hadde jeg vel og merke veldig stramme og faste bryster før operasjonen, så har kanskje ikke det beste utgangspunktet å sammenlikne med :fnise:

Ble så skremt av tanken på 400-500 cc på klinikken, der de prøvde å advare meg mot at de fleste som tar så store proteser ender opp med å ta dem ut igjen... Kirurgen ville legge inn 250 cc, men ble til slutt 295 cc. Følte der og da at jeg ikke hadde noe valg om å legge inn større. Det er ganske kjedelig. Ringte til og med en stund før operasjonen om jeg kunne komme på en ny konsultasjonstime, fordi jeg allerede da hadde en dårlig følelse på 295 cc. Da bestilte de inn 330 cc, men dessverre ble det bestilt inn feil, så de ble for brede for mine bryst... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HanneKatrine78

Gratulerer så mye med gjennomført operasjon! 😊 Kjedelig å høre at du hadde så mye nerver før operasjonen, men flott at du likevel gjennomførte! Er ganske sikker på at du blir veldig fornøyd 😊 Bra du ikke føler noe særlig behov for smertestillende. Jeg brukte nesten ikke noe av det jeg fikk, rett og slett fordi jeg syntes det var bra å kjenne litt på smertene. Da var jeg mye mer bevisst på hvilket aktivitetsnivå jeg måtte holde. 

Jeg brukte forresten kun den BHen jeg fikk av klinikken. Det er rett og slett fordi det er en kompresjonsbh, og derfor ville jeg ikke brukt vanlig sportsbh som jeg ser flere i dette forumet har brukt... Går helt fint å bruke den samme du fikk fra klinikken i ukene fremover. Den tørker superfort etter du har vasket den 😊 

Masse lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Julie Sophie said:

Hei til deg også! Så gøy at du er så fornøyd! Skjønner deg veldig godt med det at de ser normale ut i klær, men veldig bra i undertøy og bikini :fnise: 

Takk for det <3 Jeg synes absolutt at mine er fine, men er bare ikke fornøyd med størrelsen! Skulle så gjerne hatt en større versjon av de jeg har nå, er veldig fornøyd med at de er dråpeformede og ikke runde som meloner! Synes forresten at de er blitt veldig myke! Men nå hadde jeg vel og merke veldig stramme og faste bryster før operasjonen, så har kanskje ikke det beste utgangspunktet å sammenlikne med :fnise:

Ble så skremt av tanken på 400-500 cc på klinikken, der de prøvde å advare meg mot at de fleste som tar så store proteser ender opp med å ta dem ut igjen... Kirurgen ville legge inn 250 cc, men ble til slutt 295 cc. Følte der og da at jeg ikke hadde noe valg om å legge inn større. Det er ganske kjedelig. Ringte til og med en stund før operasjonen om jeg kunne komme på en ny konsultasjonstime, fordi jeg allerede da hadde en dårlig følelse på 295 cc. Da bestilte de inn 330 cc, men dessverre ble det bestilt inn feil, så de ble for brede for mine bryst... 

Skjønner hva du mener! I noen typer lys ser man at mine er veldig runde, og er redd en større størrelse ville gjort den rundheten enda mer tydelig. Men nå var jo min største frykt å få pupper som andre kunne gjette var silikon da :fnise: Var jo på to konsultasjoner hvor han ene ca bare brukte anatomiske, og kan jo i ettertid se hva han mener med at man får en mer unaturlig slope med vanlige runde. Jeg kan ikke kjenne protesen, men brystmuskelen. Skikkelig rart, kan ikke skjønne hvorfor under muskelen foretrekkes istedenfor over :P

Tror  fleste som velger å downsize gjør det pga tyngden, men jegkjenner ingen forskjell på ryggen av min størrelse, så har vansker med å se for meg at 200-400 gram fra eller til gjør så mye forskjell :/? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Superblomst skrev:

Skjønner hva du mener! I noen typer lys ser man at mine er veldig runde, og er redd en større størrelse ville gjort den rundheten enda mer tydelig. Men nå var jo min største frykt å få pupper som andre kunne gjette var silikon da :fnise: Var jo på to konsultasjoner hvor han ene ca bare brukte anatomiske, og kan jo i ettertid se hva han mener med at man får en mer unaturlig slope med vanlige runde. Jeg kan ikke kjenne protesen, men brystmuskelen. Skikkelig rart, kan ikke skjønne hvorfor under muskelen foretrekkes istedenfor over :P

Tror  fleste som velger å downsize gjør det pga tyngden, men jegkjenner ingen forskjell på ryggen av min størrelse, så har vansker med å se for meg at 200-400 gram fra eller til gjør så mye forskjell :/? 

Skjønner, jeg er nok helt motsatt :fnise: Det gjør meg ingenting at andre kan gjette at jeg har silikon. Så lenge fasongen ser naturlig ut, så kan gjerne størrelsen være unaturlig! Så rart at du kan kjenne muskelen og ikke protesen :fnise: Vurderer å sende en mail til klinikken, og spørre om pris... Håper det er muligheter for å få operasjonen kostnadsfritt (ettersom det kun er 8 uker siden min første operasjon) og heller kun betale for nye proteser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Julie Sophie said:

Skjønner, jeg er nok helt motsatt :fnise: Det gjør meg ingenting at andre kan gjette at jeg har silikon. Så lenge fasongen ser naturlig ut, så kan gjerne størrelsen være unaturlig! Så rart at du kan kjenne muskelen og ikke protesen :fnise: Vurderer å sende en mail til klinikken, og spørre om pris... Håper det er muligheter for å få operasjonen kostnadsfritt (ettersom det kun er 8 uker siden min første operasjon) og heller kun betale for nye proteser... 

Etter hva jeg har lest nekter de fleste klinikker å operere på rent kosmetisk grunnlag før det har gått ett år, fordi operasjonen regnes som en stor fysisk og psykisk belastning :/ Har hørt om tilfeller i USA hvor folk har fått ny operasjon etter  6 måneder, så det skader jo ikke å høre med de hva de tenker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superblomst skrev:

Etter hva jeg har lest nekter de fleste klinikker å operere på rent kosmetisk grunnlag før det har gått ett år, fordi operasjonen regnes som en stor fysisk og psykisk belastning :/ Har hørt om tilfeller i USA hvor folk har fått ny operasjon etter  6 måneder, så det skader jo ikke å høre med de hva de tenker! 

Ja, forstår veldig godt akkurat det. Da venter jeg med å fortelle hva jeg føler til 3 mnd-kontrollen min i juni. Jeg er veldig sikker på valget mitt, og vet at jeg kommer til å operere på nytt en gang i fremtiden! Har følt på skuffelsen helt fra de første dagene, men har virkelig prøvd å tenke positivt. Satser på at alt ordner seg, og at jeg en dag får akkurat det resultatet jeg drømmer om :nori: 

I mellomtiden gleder jeg meg til å vise meg frem i bikini til sommeren! Leste forresten noe om at det ikke var særlig lurt å sole brystpartiet i det hele tatt etter operasjon, og at det måtte dekkes fullstendig til. Noen som vet om dette stemmer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie Sophie Veldig synd at du ikke har fått det du ønsket deg! :( Men, selv etter 2mnd kan de faktisk fortsatt forandre seg noe, selv om jeg synes det ser som dine har satt seg relativt fint allerede. 

Selvsagt forstår jeg at det er en utrolig kjip følelse, men prøv i hvert og nyt det å i hvert fall ha pupper i tiden som kommer, frem mot evt ny operasjon! Du har jo tross alt mye større enn mange andre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...