Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

@LeneXCII De siste ukene har de forandret seg, de blir nemlig bare mindre og mindre :( Skal absolutt gjøre det beste ut av det, og prøve å være så fornøyd og stolt som det går an når jeg viser dem frem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Julie Sophie skrev:

Leste forresten noe om at det ikke var særlig lurt å sole brystpartiet i det hele tatt etter operasjon, og at det måtte dekkes fullstendig til. Noen som vet om dette stemmer? 

Hei! Jeg tok sol første gang 2 uker etter operasjonen, gikk helt fint det. Tapet selvsagt arrene godt, også litt utenfor selve såret. Noen sier du lettere kan bli solbrent på hele brystkassen fordi huden er strukket, det merket jeg ikke noe til. :) 

Ellers vil jeg som de andre allerede har gjort, igjen få uttrykke min medfølelse for din situasjon. Må være utrolig leit når noe en har sett så mye fram til, ikke går som forventet. Skjønner godt at du er skuffet. Men livet går videre og nye muligheter vil komme!

Nyt livet med de du har fått, selv begynner jeg etter 3 uker å synes livet med pupper er både fint og herlig! Om enn hvor uvant det har vært i staren. Glad jeg fikk så mye som 520cc :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie Sophie Jeg kjenner meg godt igjen i din situasjon, og den føles ikke bra i det hele tatt. Det vet jeg alt om, dessverre. Når jeg tok silikon første gang for litt over 3 år siden fikk jeg 320cc, noe jeg relativt umiddelbart etter at narkosetåka hadde forlatt meg innså at var altfor lite.

Jeg var såpass oppgitt over det jeg opplever som litt misforstått praksis blant kirurger, kanskje spesielt i Norge, de er generelt veldig konservative på størrelsen. Selvsagt må de kunne forsvare det medisinsk, men legen bør ikke bestemme hva som er proporsjonalt for deg, det er det kun du som vet!. Fikk så tips fra et par jeg konkurrerte med i Sverige om å ta evt ny operasjon der, noe jeg gjorde et knapt år etter den første. Fikk da 560cc hp som gir et helt annet uttrykk, veldig fornøyd men det kostet jo en del ekstra kan du si.

Samtidig hevder noen, sikkert med rette, at når man skal opp i en viss størrelse, så kan det være fordelaktig å ta det i to omganger. Blir mye mindre strekk og større sjanse for et pent utseende, spesielt hvis man har lite eller ingen ting i utgangspunktet. Selv er veldig fornøyd så det kan godt hende at det gikk hell i uhell. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Julie Sophie skrev:

@LeneXCII De siste ukene har de forandret seg, de blir nemlig bare mindre og mindre :( Skal absolutt gjøre det beste ut av det, og prøve å være så fornøyd og stolt som det går an når jeg viser dem frem :fnise:

Huff da.. Jeg er likevel sikker på at ved å velge rett klær og bh så vil du kunne fremheve de på en måte som både gjør deg stolt og, ikke minst, at du tross alt synes du har fine pupper :). Selv om du gjerne skulle ønske de litt større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HanneKatrine78 Gratulerer så mye med gjennomført! Ikke liten bragd det, bare sørg for å ta det med ro i tiden som kommer så går det nok helt fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VinterRose skrev:

Hei! Jeg tok sol første gang 2 uker etter operasjonen, gikk helt fint det. Tapet selvsagt arrene godt, også litt utenfor selve såret. Noen sier du lettere kan bli solbrent på hele brystkassen fordi huden er strukket, det merket jeg ikke noe til. :) 

Ellers vil jeg som de andre allerede har gjort, igjen få uttrykke min medfølelse for din situasjon. Må være utrolig leit når noe en har sett så mye fram til, ikke går som forventet. Skjønner godt at du er skuffet. Men livet går videre og nye muligheter vil komme!

Nyt livet med de du har fått, selv begynner jeg etter 3 uker å synes livet med pupper er både fint og herlig! Om enn hvor uvant det har vært i staren. Glad jeg fikk så mye som 520cc :) 

 

Så betryggende å høre! Jeg har tatt sol flere ganger etter operasjonen, men selvsagt passet godt på at sårene var tapet og samtidig bh over. Jeg har heller ikke lagt noe merke til at det er lettere å bli solbrent :fnise:

Tusen takk! Satser på at det ordner seg til slutt, og at jeg blir skikkelig fornøyd med puppene mine! Er i hvert fall veldig glad for at jeg har pupper og at bikinier vil passe :nori: 

Nå har jeg sikkert lest om din operasjon, men husker dessverre ikke! Hvor mye tok du og er du fornøyd så langt?  😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Missfitness

Hei! Tusen takk for svar! Det er fint å høre om flere som er/har vært i min situasjon. Det gir meg masse håp! Jeg er veldig enig med deg angående det at kirurger i Norge er veldig konservative på størrelsen. Ser at det er flere i forumet her som ligger på rundt 200-300 cc, men i utenlandske forumer 400-600 cc. Som du sier - selvsagt må det kunne forsvares medisinsk, men størrelsen burde være opp til oss selv. Det viktigste er at vi er fornøyde!

Og kanskje det faktisk er mer fordelaktig for meg å ha to operasjoner, for å kunne få akkurat den størrelsen jeg ønsker. Håper virkelig det ordner seg til slutt. Det er ingenting annet jeg ønsker enn å kunne være virkelig fornøyd med de nye puppene mine!

Og heldige deg som har 560 cc! De må nok se utrolig flotte ut 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir veldig usikker på hvillken størrelse jeg skal ta etter å ha lest en del her inne.. Når jeg var på konsultasjon endte vi på 325/350 cc, men nå begynner jeg å bli usikker på om det er for lite? Er det slik at jeg må si fra i god tid om hvilken størrelse jeg ønsker? Ser noen her har vært steder hvor det må bestilles opp i forkant... Kanskje jeg bare skal sende en mail til klinikken og høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har protese under muskel og driver med styrketrening, h ordan gjenopptok dere treningen? Har trent i noen uker nå, men når jeg skal ta i skikkelig så er jeg jo livredd for at ting skal ryke 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jaktenka Regner med du mener overkropp/bryst?! Begynte lett med vekter i uke 8 (eller var det 9?). Best å ta seg god tid. Jeg følte veldig på det selv når jeg kunne ta i, så det blir å gradvis øke. Ingen fasit her, alle er forskjellige. Det gikk fort ytterligere 3-4 uker før jeg var tilbake til vanlig rutine.

Har hatt 2 operasjoner, andre gangen kunne jeg bruke full styrke noe raskere, men jeg valgte å være forsiktig.

Endret av Missfitness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jaktenka skrev:

Dere som har protese under muskel og driver med styrketrening, h ordan gjenopptok dere treningen? Har trent i noen uker nå, men når jeg skal ta i skikkelig så er jeg jo livredd for at ting skal ryke 😆

Hvor lenge etter operasojnen begynte du å trene igjen? Jeg trener også en del styrke og lurer på hvor lenge jeg bør vente med styrketrening generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MC84 skrev:

Hvor lenge etter operasojnen begynte du å trene igjen? Jeg trener også en del styrke og lurer på hvor lenge jeg bør vente med styrketrening generelt...

Jeg venta i 10-11 uker ble det vel. Tatt løft+protese så ville være på den absolutt sikre siden 😆 Opererte 16/1 og tør fortsatt ikke å jogge 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Dag 3 etter operasjon i dag og faktisk synes jeg at denne dagen har vært den vondeste hittil. Det brenner / stikker noe voldsomt i sårene, akkurat som hele puppen er betent på undersiden. I tillegg er det et veldig trykk nedover når jeg reiser meg (kanskje ikke så rart) er redd implantatene skal ramle ut :P Spesielt på høyre side og spesielt når jeg foretar meg noe. Det er akkurat som at jeg har det best når jeg bare sitter helt i ro og det er jo veldig kjedelig. Orker ikke! I følge legen min er dette pga.  hudnerver som er skåret i, men jeg synes det virker så rart. Noen flere med samme erfaring? Føler ikke at paracet hjelper så veldig heller :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Noen som har opplevd at den ene puppen plutselig er større (bredere) enn den andre? Det bekymrer meg ikke noe særlig, fordi størrelsesforskjellen er veldig minimal. Men så det nå som jeg skulle ta en dusj at den ene er større enn den andre, noe den ikke har vært tidligere. De har vært veldig like til nå. Kan det ha noe med droppingen å gjøre kanskje?

Endret av PiratKine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PiratKine skrev:

Hei! Noen som har opplevd at den ene puppen plutselig er større (bredere) enn den andre? Det bekymrer meg ikke noe særlig, fordi størrelsesforskjellen er veldig minimal. Men så det nå som jeg skulle ta en dusj at den ene er større enn den andre, noe den ikke har vært tidligere. De har vært veldig like til nå. Kan det ha noe med droppingen å gjøre kanskje?

De vil endre seg i ulik takt da det er "2" operasjon du har vært gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 20.31, MC84 skrev:

Hvor lenge etter operasojnen begynte du å trene igjen? Jeg trener også en del styrke og lurer på hvor lenge jeg bør vente med styrketrening generelt...

Anbefalningen fra klinikken var at trening kunne gjenopptas 4-6uker etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, HanneKatrine78 skrev:

Hei igjen :) Dag 3 etter operasjon i dag og faktisk synes jeg at denne dagen har vært den vondeste hittil. Det brenner / stikker noe voldsomt i sårene, akkurat som hele puppen er betent på undersiden. I tillegg er det et veldig trykk nedover når jeg reiser meg (kanskje ikke så rart) er redd implantatene skal ramle ut :P Spesielt på høyre side og spesielt når jeg foretar meg noe. Det er akkurat som at jeg har det best når jeg bare sitter helt i ro og det er jo veldig kjedelig. Orker ikke! I følge legen min er dette pga.  hudnerver som er skåret i, men jeg synes det virker så rart. Noen flere med samme erfaring? Føler ikke at paracet hjelper så veldig heller :dry: 

Hold ut :fnise:, jeg også hadde det sånn de første dagene....at det var nesten ikke noe smerte når jeg satt i ro.  Den stikkingen er også helt normalt, og kan komme og gå litt :) Jeg hadde plutselig 2-3 sinnsyke stikkinger i brystvorta i går, og så var det ikke noe mer, rare greier. Nå går det heldigvis bare oppover med formen for deg, de 3 første dagene er ofte de "tyngste" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Jaktenka skrev:

De vil endre seg i ulik takt da det er "2" operasjon du har vært gjennom :)

Ja, jo. Jeg ser jo den.. var bare så pussig at kun på noen timer så var den ene så mye «bredere» enn den andre🤔 Men jeg regnet med det var normalt, bare litt små sjokk når jeg så det:fnise: Men jeg tror den som er bredere har droppet litt mer? Så kan være derfor den er litt større i bredden siden muskelen har slippet taket mer der ellerno? Men fint at det virker normalt for deg, og de vil nok endre seg litt i utakt som du sier😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HanneKatrine78 skrev:

Hei igjen :) Dag 3 etter operasjon i dag og faktisk synes jeg at denne dagen har vært den vondeste hittil. Det brenner / stikker noe voldsomt i sårene, akkurat som hele puppen er betent på undersiden. I tillegg er det et veldig trykk nedover når jeg reiser meg (kanskje ikke så rart) er redd implantatene skal ramle ut :P Spesielt på høyre side og spesielt når jeg foretar meg noe. Det er akkurat som at jeg har det best når jeg bare sitter helt i ro og det er jo veldig kjedelig. Orker ikke! I følge legen min er dette pga.  hudnerver som er skåret i, men jeg synes det virker så rart. Noen flere med samme erfaring? Føler ikke at paracet hjelper så veldig heller :dry: 

Dette virker helt normalt! For meg begynte «stikking og brenning» etter ca. 1 uke, så vi opplever det på litt forskjellig tidspunkt bare. Etter ca. 1 1/2 uke ish så begynte sårene og sidene av puppene å klø! Så vær forberedt på det:fnise: Har enda nå 3 uker etter noen stikkinger og brenninger her og der, men mine «vondter» ligger mest i muskelen ved armhulen av alle steder hvis jeg har vært for aktiv🤔 Vet ikke helt hvorfor. Men smertene gir seg ganske fort forhåpentligvis. Det gjorde hvertfall det for meg. Nå er det egnt bare mer ett irritasjonsmoment at jeg fortsatt føler mine er litt «i veien». Jeg kan ligge halvveis på siden om natten, men fortsatt ikke helt som jeg vil. Men det blir bedre hele tiden! Lykke til videre😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw @Jaktenka og andre som er en del uker på vei. Har dere prøvd vanlige bh’er (uten padding og push ofc) enda? Jeg testet med en bh for noen dager siden og puppene er fortsatt såpass harde at de former seg jo ikke etter bhen i det HELE tatt! Det så jo helt tåpelig ut!:fnise: Jeg bare testet fort i 1 minutt altså, så jeg hadde den ikke på lenge. Tenkte bare det ville være morsomt å se hvordan de var i en bh, men det var ikke noe særlig pent syn når puppene bare var to harde baller som bhen bare satt utenpå. Puppene vil «forme» seg mer etter bhen etterhvert sant? Og ikke se sånn «stuck on» ut foralltid? Når «myknet» de seg opp såpass for dere at de så normale ut i en bh som ikke var sportsbh?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...