Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Et lite tips: Jeg syns det var genialt med sugerør rett etter operasjonen, lettere å drikke fra glass med det :wink:  

Endret av Nelli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@HanneKatrine78 

Jeg kan fortelle litt om min opplevelse.

I dag er det 11 dager siden operasjonen min. Jeg sover fortsatt sittende da jeg er alene og er livredd for å bruke brystmuskelen når jeg setter meg opp, i tillegg til at det er ubehagelig hvis jeg har havnet litt for langt bak når jeg sitter. Jeg bruker enda kun hettegensere med glidelås fordi det er det eneste utenom singleter jeg slipper å løfte armene over hodet på for å ta på meg. 

Selve operasjonsdagen var den desidert tøffeste dagen for meg med tanke på smerter. Sekundet jeg våknet hadde jeg smerter som var så intense at jeg angret med en gang. Jeg fikk to morfintabletter mens jeg lå på oppvåkningsrommet i tillegg til to til når jeg kom hjem, men de startet ikke å fungere før 4 timer etter desverre. Jeg vil anbefale å ha noe salt mat lett tilgjengelig etter operasjon da jeg ble så uvel at jeg ikke orket mat, og jeg har en teori om at tablettene ikke fungerte på min tomme mage. 

Dagene etter ble smertene gradvis bedre. Morfintablettene mine varte i fire dager, og jeg brukte opp alt. En av grunnene var at jeg var livredd for å kjenne på de sterke smertene igjen. Jeg ser i ettertid at de gjorde meg veldig døsig slik at jeg sov mye, men jeg er veldig glad for det i dag da nattesøvnen er veldig dårlig.

Det er absolutt ikke noen dans på roser, men forhåpentligvis verdt det til slutt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HanneKatrine78 skrev:

Hei jenter! Jeg er helt ny her :) Har operasjon på mandag (!!) og har begynt å grue meg. Får nesten ikke sovet om nettene. Er det noen som kan fortelle meg hvor forferdelig det er? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal forberede meg på når jeg våkner opp eller hva slags smerter det er snakk om. Hjelp? 

Skal ha ca. 240 under muskel. 

Takk for alle svar! 

Hei! Snart 3 uker siden min operasjon, fikk 520cc høy profil under muskel.

Angående smerter, det var egentlig en litt anderledes smerte enn enn jeg har kjent før. Mer et voldsomt vedvarende press mot hele brystet, ble raskt bedre fra dag 4 og 5. Greit etter en uke, selvsagt fortsatt ømt og litt sårt men jeg fungerte greit da. Fikk morfin på klinikken, noen pinex forte, ellers pacet/Ibux.

Ikke noe mer smertefullt enn forventet, litt anderledes, men totalt sett nok litt bedre enn forventet :) 

Dette kommer til å gå helt fint HanneKatrine78! 

Tilbake på jobb til mandag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@cypress97

Det er bare du som vet hvordan bryster du ønsker deg, kirurgen setter selvsagt grenser, men innenfor det spillerommet er det til syvende og sist du som har det avgjørende ordet. Hva jeg liker personlig betyr jo ikke nødvendigvis noe for ditt valg :). Det viktigste mener jeg er at du har klart for deg hvordan du vil se ut etterpå, og der er selvsagt kirurgen den beste på å gi råd. 

Selv tok jeg 320cc første gang, som var det kirurgen anbefalte. Det tok ikke lang tid før jeg innså at det ble altfor lite for meg, lite synlig rett og slett med lav fett%, med mindre jeg kledde meg i mer tettsittende klær etc. Etter litt over et år senere, øket jeg til 560cc, og det ble virkelig en stor forskjell! For noen vil det kanskje være for mye "pupp", men personlig liker jeg de godt, og det er ingen problem å være meget aktiv heller :)

12 timer siden, Jaktenka skrev:

Jeg har 400 MP.. kunne egentlig tenkt meg HP men har for brede pupper til det. Kunne ikke tenkt meg noe større, da villevære mye mer 'i veien ka  jeg tenke meg. Og upraktisk i forhold til trening. Var i utgangspunkt avtalt 375, men kirurgen mente 400 ble mye penere. 

Basert på min erfaring, vil jeg ikke fraråde å gå opp i størrelse pga trening! For meg går trening, og da ganske hard trening også, helt fint selv med ganske store :). Mange tror det er en utfordring, men hvis man bare tar litt hensyn og kanskje legger om noen øvelser etc, er det helt uproblematisk. Har HP under muskel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens første utskeielse:

Har følt meg veldig fin noen dager nå, og sliter veldig med å ikke kunne trene, så i dag dro jeg på gymmen og syklet 45min. Første fysiske utfoldelse siden operasjonen, tenkte det var greit å prøve litt forsiktig i og med at jeg skal begynne å jobbe på mandag.

Det føltes helt fint, tok det selvsagt ganske rolig men deilig å få opp pulsen litt. Hadde utrolig lyst til å prøve noen øvelser, men fornuften holdt meg heldigvis fra det.

Andre utskeielse: Tok sol etterpå. 

Fått litt dårlig samvittighet nå etterpå siden jeg fikk klar beskjed om ikke noe fysisk før 4 uker - men litt på spinningsykkelen føler jeg var helt innenfor. Meninger? Ja, selvsagt alltid best å følge legens råd og anbefaling osv, men vi er jo veldig forskjellig, og legens råd er vel basert på en god margin regner jeg med :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, HanneKatrine78 skrev:

Hei jenter! Jeg er helt ny her :) Har operasjon på mandag (!!) og har begynt å grue meg. Får nesten ikke sovet om nettene. Er det noen som kan fortelle meg hvor forferdelig det er? Jeg vet liksom ikke hva jeg skal forberede meg på når jeg våkner opp eller hva slags smerter det er snakk om. Hjelp? 

Skal ha ca. 240 under muskel. 

Takk for alle svar! 

Jeg har 265 under muskel. Jeg hadde ingen smerter da jeg våkna. Jeg hadde ikke noe jeg vil kalle «smerter» andre dager heller, var bare handikappa egentlig, og måtte avbryte noen bevegelser fordi jeg kjente det kunne bli vondt. Men altså, kjente at jeg hadde gjennomgått et inngrep, misforstå meg rett, og de første dagene var det mest behagelig p være i ro. Klarte meg selv fra dag 1 men måtte bruke beina til noen ting jeg vanligvis bruker hendene til; skylle ned, slå av vasken, åpne en tung dør osv. Kjente ubehag ved noen bevegelser i et par uker. Men alt i alt mye mindre vondt enn hva jeg var forberedt på og jeg brukte ikke noe av de sterke smertestillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Tamarari skrev:

men måtte bruke beina til noen ting jeg vanligvis bruker hendene til; skylle ned, slå av vasken, åpne en tung dør osv. Kjente ubehag ved noen bevegelser i et par uker. Men alt i alt mye mindre vondt enn hva jeg var forberedt på og jeg brukte ikke noe av de sterke smertestillende. 

Ha ha ha det gjorde jeg også, åpnet kjøleskapet med beinet :fnise: Skuffer og dører også :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, VinterRose skrev:

Dagens første utskeielse:

Har følt meg veldig fin noen dager nå, og sliter veldig med å ikke kunne trene, så i dag dro jeg på gymmen og syklet 45min. Første fysiske utfoldelse siden operasjonen, tenkte det var greit å prøve litt forsiktig i og med at jeg skal begynne å jobbe på mandag.

Det føltes helt fint, tok det selvsagt ganske rolig men deilig å få opp pulsen litt. Hadde utrolig lyst til å prøve noen øvelser, men fornuften holdt meg heldigvis fra det.

Andre utskeielse: Tok sol etterpå. 

Fått litt dårlig samvittighet nå etterpå siden jeg fikk klar beskjed om ikke noe fysisk før 4 uker - men litt på spinningsykkelen føler jeg var helt innenfor. Meninger? Ja, selvsagt alltid best å følge legens råd og anbefaling osv, men vi er jo veldig forskjellig, og legens råd er vel basert på en god margin regner jeg med :) 

Vil tro det går helt fint :) Her er det 3 barn i heimen, og det kan kvalifiseres som en treningsøkt til tider he he he:fnise: 12 dager siden min operasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nelli Ja du sier noe, da har du sikkert vært mye mer fysisk enn jeg. Går det fint med deg? 

Har knapt løftet en finger på snart 3 uker, samboeren har bare vært helt utrolig flink og hjelpsom :). Han fortjener virkelig skryt. Må jo venne seg til litt aktivitet i og med at jeg skal i jobb igjen på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, VinterRose skrev:

@Nelli Ja du sier noe, da har du sikkert vært mye mer fysisk enn jeg. Går det fint med deg? 

Har knapt løftet en finger på snart 3 uker, samboeren har bare vært helt utrolig flink og hjelpsom :). Han fortjener virkelig skryt. Må jo venne seg til litt aktivitet i og med at jeg skal i jobb igjen på mandag. 

Går veldig bra egentlig. Gjør det meste i huset, utenom vaske gulv/bad og tunge løft:wink: Lar kroppen styre hverdagen jeg :) 

Eneste jeg savner er å ligge på siden på natta, det går ikke enda dessverre. Får så himla vondt i ryggen av å ligge i en stilling hele natta :P

Snill samboer du har, og lykke til med jobb igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nelli skrev:

Eneste jeg savner er å ligge på siden på natta, det går ikke enda dessverre. Får så himla vondt i ryggen av å ligge i en stilling hele natta :P

Jeg kan nå så og si ligge på siden. Er litt vanskelig å forklare, men jeg ligger på siden bare litt vridd mot ryggen for å ikke «presse på eller skyve» implantene om det gir mening. Er sååå deilig å endelig kunne ligge litt slik jeg vil. Men jeg er selvfølgelig veldig forsiktig. Jeg regner med du er rett rundt hjørnet til å kunne gjøre det samme!😄🙌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nelli Ja, han er snill :) 

Heldigvis sover jeg vanligvis på ryggen, så det har gått veldig fint! Går som regel rett i "koma" som samboeren sier, dvs jeg ligger som dau til jeg våkner, ha ha :) 

Takk for det med jobben, f.... hva skal jeg si, jeg mener, de vil jo se. Angrer litt nå kan du si for at jeg ikke har fortalt i forkant.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Missfitness

Tusen takk for at du deler dine erfaringer, vet nesten ikke hva jeg skulle gjort uten dere her inne! 

Veldig betryggende å høre du si at dine ikke hindrer deg fysisk! Nå kommer jeg neppe til å gå over 500, men fint å vite. Driver ikke med idrett lenger, men er generelt aktiv og trener vekter 3-4 gangner i uka samt løper en del. Tidligere drev jeg aktivt med langrenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, PiratKine skrev:

Jeg kan nå så og si ligge på siden. Er litt vanskelig å forklare, men jeg ligger på siden bare litt vridd mot ryggen for å ikke «presse på eller skyve» implantene om det gir mening. Er sååå deilig å endelig kunne ligge litt slik jeg vil. Men jeg er selvfølgelig veldig forsiktig. Jeg regner med du er rett rundt hjørnet til å kunne gjøre det samme!😄🙌🏼

 Satser på det :)  Gleder meg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VinterRose skrev:

@Nelli Ja, han er snill :) 

Heldigvis sover jeg vanligvis på ryggen, så det har gått veldig fint! Går som regel rett i "koma" som samboeren sier, dvs jeg ligger som dau til jeg våkner, ha ha :) 

Takk for det med jobben, f.... hva skal jeg si, jeg mener, de vil jo se. Angrer litt nå kan du si for at jeg ikke har fortalt i forkant.. 

Ser den, men hvis de spør så kan du vel være ærlig?:)  tror du de kommer til å spørre rett ut liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VinterRose Ha ha ha mannen i huset her er sånn som deg, helt dau....han ligger med henda over dyna og rett ned langs kroppen så det ser sikkelig ekkelt ut :fnise:

Endret av Nelli
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Nelli skrev:

Ser den, men hvis de spør så kan du vel være ærlig?:)  tror du de kommer til å spørre rett ut liksom??

Nei, ikke i det hele tatt, vi er ikke så "nære" at jeg frykter det, mer usikkerhet rundt hva de tror. Har ikke noe problem med å si det heller, i den rette settingen. De fleste jeg jobber med er eldre enn meg, det gjør det ikke enklere. Men, det går sikkert greit altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nelli skrev:

@VinterRose Ha ha ha mannen i huset her er sånn som deg, helt dau....han ligger med henda over dyna og rett ned langs kroppen så det ser sikkelig ekkelt ut :fnise:

Jepp, da er han og jeg like. Av og til til fortvilelse for samboeren, som gjerne ønsker litt mer liv(!) i senga, ha ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VinterRose skrev:

Nei, ikke i det hele tatt, vi er ikke så "nære" at jeg frykter det, mer usikkerhet rundt hva de tror. Har ikke noe problem med å si det heller, i den rette settingen. De fleste jeg jobber med er eldre enn meg, det gjør det ikke enklere. Men, det går sikkert greit altså :) 

Tipper det kommer til å gå bra som du sier, men skjønner deg altså. Jeg føler det står "jeg har tatt silikon" i panna mi når jeg går ut av huset om dagen :fnise: ha ha ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VinterRose skrev:

Jepp, da er han og jeg like. Av og til til fortvilelse for samboeren, som gjerne ønsker litt mer liv(!) i senga, ha ha. 

ha ha ha :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...