Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

On 7.5.2018 at 8:00 AM, Lilleluci said:

@cypress97 Jeg ble operert for 4,5 mnd siden og jeg angrer veldig på at jeg ikke tok større. Virket som mange syns 300 var mye til meg(kirurgen å) så var nesten nervøs de skulle bli store, så feil kunne jeg da:( Jeg er 160 og veier 50kg og hadde litt pupper fra før, med de var ganske så slappe😂 Men har allerede vurdert ny operasjon da jeg så absolutt ikke er fornøyd med størrelsen og når man først har gjennomført en operasjon så vil man jo være 100% fornøyd! Passer noen av de gamle bhene mine så det er ikke så veldig gøy....

Takk for at deler din erfaring! Jeg blir jo ikke sikrere, er fortsatt usikker på om jeg gjør rett med å velge 480 som jeg nå mer eller mindre har landet på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Million: Takk for at du deler din erfaring fra Colosseum klinikken. Jeg skal dit å operere den 29.5. Følte du deg godt ivaretatt mens du var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nelli skrev:

@Million Gleder meg til mine pupper blir myke også :yvonne: Opplevde du noe forskjell mellom høyre og venstre? tenker på størrelse/form..

Ja. I noen uker var venstre pupp litt større enn høyre. Synes også den satt en anelse høyere opp enn høyre, men dette er helt jevnet ut nå. Kjenner ingen forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MC84 skrev:

@Million: Takk for at du deler din erfaring fra Colosseum klinikken. Jeg skal dit å operere den 29.5. Følte du deg godt ivaretatt mens du var der?

Ja visst, de var vennlige og greie der. Grei lege. Søte og oppmerksomme sykepleiere som tar seg av pasientene på oppvåkningen etc. Jeg opplevde bare hyggelige og greie mennesker der. Var ikke noe jeg savnet eller måtte be om. De var på pletten med en gang de så jeg begynte å våkne og tilbød meg drikke. Når jeg var skikkelig våknet, kom de med pasientmappen min som jeg skulle få med hjem (smertestillende tab var teipet fast på innsiden av mappeomslaget). Sykepleieren gjennomgikk litt om operasjonen og tiden etterpå, og sa at alt står i mappen også, i tilfelle jeg var for ør i hodet ennå til å huske alt :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til arrene - hva gjorde dere når dere skiftet teip? Vasket dere sårene/arrene mellom teip bytte eller hva? Jeg skal skifte teip for 3 eller 4 gang i dag, og har til nå ikke rørt arrene under teipen. Jeg har bare dusjet også tatt på ny teip, så har ikke vasket bort små blodrester eller såret generelt. Men burde jeg begynne med det? Hva gjør dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, PiratKine said:

I forhold til arrene - hva gjorde dere når dere skiftet teip? Vasket dere sårene/arrene mellom teip bytte eller hva? Jeg skal skifte teip for 3 eller 4 gang i dag, og har til nå ikke rørt arrene under teipen. Jeg har bare dusjet også tatt på ny teip, så har ikke vasket bort små blodrester eller såret generelt. Men burde jeg begynne med det? Hva gjør dere? :-)

Tapen skal av før dusjing, så la vann renne over sårene (som det normalt gjør når man dusjer :fnise:) I papirene mine stod det at man ikke skulle bruke såpe i eller vaske på sårene :) 

 

Jeg taper fremdeles til den store gullmedaljen, og er 4 mnd siden operasjon allerede. Tenker fortsette med silikontape til det har gått  6 mnd (om ikke arrene er pene innen den tid) og så gå over på silikongel. 

Hvor myke har deres blitt nå? 

Endret av Superblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@PiratKine Jeg har vasket arrene, dvs ikke vasket i normal forstad da, men holdt en rensepad med lunkent vann forsiktig mot arret for å fjerne det som måtte være. Kan ikke skjønne st det kan skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VinterRose skrev:

@PiratKine Jeg har vasket arrene, dvs ikke vasket i normal forstad da, men holdt en rensepad med lunkent vann forsiktig mot arret for å fjerne det som måtte være. Kan ikke skjønne st det kan skade :)

 

1 time siden, Superblomst skrev:

Tapen skal av før dusjing, så la vann renne over sårene (som det normalt gjør når man dusjer :fnise:) I papirene mine stod det at man ikke skulle bruke såpe i eller vaske på sårene :) 

 

Jeg taper fremdeles til den store gullmedaljen, og er 4 mnd siden operasjon allerede. Tenker fortsette med silikontape til det har gått  6 mnd (om ikke arrene er pene innen den tid) og så gå over på silikongel. 

Hvor myke har deres blitt nå? 

Okei, takk dere! Tenker du på hvor myke puppene er? Jeg er 4 uker post op, så mine er fortsatt ganske faste, men mye mykere enn jeg hadde trodd de skulle være. Føler de blir mykere hver dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Det har allerede gått 10 dager siden min operasjon og i dag reiste jeg meg opp fra sengen uten noe smerter! Digg! Jeg føler meg helt fin, det eneste er at jeg er så lei av denne bhen allerede. Men jeg må vel bare holde ut. 

Angående dette med armene, jeg synes det er litt vanskelig å ikke bruke dem til alt jeg vil, så jeg er så redd for at jeg bruker dem for mye. Det er jo ikke vondt å ta utt av oppvaskmaskinen, vaske håret og så videre. Jeg har også bært 1-åringen min et par ganger, men passet på å ha armene inntil kroppen. Det gjør ikke vondt.

Det jeg lurer på er vel hvor mye er FOR mye belastning av armene? I mine papirer står det at jeg skal unngå å strekke armene over hodet de første 3 ukene. Når jeg gjør ting, som for eks. å vaske håret, passer jeg på at albuene er i puppehøyde, selv om jeg bruker hendene. Er dette innafor? Hva tenker dere? Og hva med å strekke hendene rett ut foran meg eller å bruke armene til å skyve meg bakover i sengen og å reise meg opp? I går dyttet jeg fra med hendene på et armlene, det var litt vondt :P Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på grilling hos noen venner i kveld, stod og prøvde en kort sommerkjole nettopp og fant ut at jeg kaster operasjons bh’en i kveld og bruker en vanlig sports bh. Har passert 4 uker. Det så bare så mye bedre ut med sports bh! Snakk om å ha fått kløft! :) 

Endret av VinterRose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VinterRose skrev:

Skal på grilling hos noen venner i kveld, stod og prøvde en kort sommerkjole nettopp og fant ut at jeg kaster operasjons bh’en i kveld og bruker en vanlig sports bh. Har passert 4 uker. Det så bare så mye bedre ut med sports bh! Snakk om å ha fått kløft! :) 

Det tror jeg går veldig fint! Kos deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2018 den 9.13, Superblomst skrev:

Tapen skal av før dusjing, så la vann renne over sårene (som det normalt gjør når man dusjer :fnise:) I papirene mine stod det at man ikke skulle bruke såpe i eller vaske på sårene :) 

 

Jeg taper fremdeles til den store gullmedaljen, og er 4 mnd siden operasjon allerede. Tenker fortsette med silikontape til det har gått  6 mnd (om ikke arrene er pene innen den tid) og så gå over på silikongel. 

Hvor myke har deres blitt nå? 

Jeg teiper også fortsatt 😆 Opererte 16/1.

Slik ser mine arr ut nå. Tenker å teipe i totalt 6 mnd. 😊

 

(de ser skeiv ut fordi jeg tar bildet selv)

 

Endret av Jaktenka
.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Jaktenka said:

Jeg teiper også fortsatt 😆 Opererte 16/1.

Slik ser mine arr ut nå. Tenker å teipe i totalt 6 mnd. 😊

 

(de ser skeiv ut fordi jeg tar bildet selv)

 

Kjempefine! Sikker på at arrene dine blir nærmest usynlig :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/05/2018 at 12:37 PM, Charolaise said:

Hadde en 65B, men fant egentlig aldri en BH som passet ordentlig. Puppene mine var veldig små. Du kommer sikkert til å havne på det samme som meg, eller litt større. :-) Det høres jo enormt ut med en E-cup, men sånn blir det når man er smal rundt. :-) 

Helt enig med at det blir sånn når man er smal rundt midjen. 

Dro faktisk til Change og fikk målt meg: 60 H

Men det har så klart kun gått en uke  siden jeg fikk dem, så er jo hovne... men de ser absolutt ikke ut som noe mer enn en C... så ser helt vanlig ut, passer med mine brede tynne skuldre haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.5.2018 den 7.13, PiratKine skrev:

I forhold til arrene - hva gjorde dere når dere skiftet teip? Vasket dere sårene/arrene mellom teip bytte eller hva? Jeg skal skifte teip for 3 eller 4 gang i dag, og har til nå ikke rørt arrene under teipen. Jeg har bare dusjet også tatt på ny teip, så har ikke vasket bort små blodrester eller såret generelt. Men burde jeg begynne med det? Hva gjør dere? :-)

Jeg vasket og skylte arrene/sårene godt ved hver dusj. Klappet forsiktig på det, gned ikke hardt eller noe.

Etterpå klappet jeg det tørt med et håndkle, og passet på å ikke gni eller gnukke da også. Lot det så lufte seg litt, og til slutt tok jeg på ny teip før jeg tok på bh og kledde på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Million skrev:

Jeg vasket og skylte arrene/sårene godt ved hver dusj. Klappet forsiktig på det, gned ikke hardt eller noe.

Etterpå klappet jeg det tørt med et håndkle, og passet på å ikke gni eller gnukke da også. Lot det så lufte seg litt, og til slutt tok jeg på ny teip før jeg tok på bh og kledde på meg.

Dusjer du da kroppen generelt med såpe? Det står ingenting i mine papirer om hvordan jeg skal behandle arrene, så har til nå bare tatt en bomullspad forsiktig på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PiratKine skrev:

Dusjer du da kroppen generelt med såpe? Det står ingenting i mine papirer om hvordan jeg skal behandle arrene, så har til nå bare tatt en bomullspad forsiktig på de. 

Ja. Jeg bruker klut når jeg dusjer og bader, og tar en våt klut full av dusj-såpe og bare lar den gli over hele brystpartiet, hit og dit. Vasker på vanlig måte altså, men uten å gni noe særlig hardt der hvor arrene er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! En liten update etter at jeg snakka med klinikken angående taping for de som lurer. Jeg spurte om det var noe hensikt å tape etter 11-12 uker, og fikk beskjed om at det kunne jeg bare slutte med. Hadde ingen hensikt å tape etter tiden da arret gjerne vil reise seg fra huden. Hun anbefalte meg heller å holde arrene fuktige enten ved å smøre med ren aloe vera krem eller en gel tilsvarende den jeg har kjøpt på apoteket. Dette kan hjelpe huden å lege enda bedre. 

Ellers er det 12 uker i dag for meg. Ingen smerter, trener som før og de har blitt nesten helt like i formen. Den høyre stikker fortsatt litt lengre ut fra brystkassen og er litt rundere i formen men dette er ikke mye. Mykheten er litt forskjellig. Den høyre kjennes veedlig naturlig ut. Helt myk. I den venstre har jeg mer en følelse av at jeg flytter på implantatet og den er fastere ennå. Håper den blir enda mykere! Hvis ikke skal jeg kunne leve fint med litt ekstra faste.. når det gjelder størrelsen er jeg veldig fornøyd, og veldig glad jeg ikke tok større siden jeg var ute etter et naturlig resultat som passet kroppen. 265 g. 

Sover forresten med bhen Så ofte jeg gidder. Har plutselig blitt veldig oppmerksom på jenter/damer med silikon, det er jaggu mange i parken en sommerdag 🙊 Ser at med flere er det akkurat som om kløften blir breiere og breiere når tyngdekraften gjør jobben sin. Synes det da plutselig ser mer fake ut- hvert fall på de som er veldig slanke. Tenker at det kanskje kan være med å forebygge dette det å gi dem støtte om natta 🤷🏻‍♀️ Bare teori fra min side 

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...