Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

@Millett jeg opererte på Fornebu. Hadde selvfølgelig ubehag etter, men ikke noe særlig vondt. KaN kkke bruke ordet smerter. Var ikke kvalm. Var litt vondt å bevege seg opp fra sittende/ liggende stilling. Ble vondere rett før jeg skulle ta ny dose med Paracet..  Ellers var ting ikke vondt, bare umulig å gjennomføre siden musklene stoppa deg før det ble vondt på en måte de første ukene. Tok under muskel. Brukte bare Paracet og den ene man skal ta på morningen de første tre dagene. Ikke i nærheten av hva jeg hadde fryktet. Husker det var ubehagelig å tørke seg, skru av og på vasken, dra opp buksa, åpne litt tunge dører osv.. men fullt overkommelig. Men ja, sa «au» noen ganger i løpet av de første ukene men det skulle da bare mangle ;) 

@FunkyRabbit de forandrer seg veldig med tiden.. vær tålmodig selv om det suger å være det. Mine er straks 4 mnd og har forandret seg den siste måneden også. Synes mine virker større nå enn de gjorde de første ukene/måneden. De har havnet lenger ned og er ikke i klem under muskelen. Rundere i formen. 

Du skal ikke rense såret. Bare la vannet fra dusjen renne over. Styr minst mulig med dem.

@PiratKine Jeg hadde noen stikkinger første måneden. Har gitt seg nå. Føler fortsatt ubehag noen dager- akkurat som om jeg er sår i puppene. Men har egentlig alltid hatt litt ømme pupper, og tenker at det er fordi implantatet presser mot de ømme punktene, kanskje 🤷🏻‍♀️

Endret av Tamarari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tamarari skrev:

 

@PiratKine Jeg hadde noen stikkinger første måneden. Har gitt seg nå. Føler fortsatt ubehag noen dager- akkurat som om jeg er sår i puppene. Men har egentlig alltid hatt litt ømme pupper, og tenker at det er fordi implantatet presser mot de ømme punktene, kanskje 🤷🏻‍♀️

Takk for svar! Får håpe mitt ubehag gir seg snart da☹️ Heldigvis kommer det å går litt, så er ikke konstant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg hjem og er ferdig operert :) Ble operert kl 13.00 i går og kl. 15.00 var jeg ute fra klinikken... Lot kirurgen bestemme hvilken størrelse som ville passe kroppen min og endre med 330 cc under muskel. Har ikke hatt noe smerter og bruker kun Paracet som smertestillende. Var ute og gikk en god del (i veldig rolig tempo) i går og har gjort det samme i dag :) Ingen smerter, men tar det rolig.. 

Ble veldig godt tatt i mot på Aleris Colosseum og følte meg trygg hele veien :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Espirìtu skrev:

Hei 🤗

Jeg var på fornebuklinikken den 23 og oppererte. Nøyaktig en uke siden nå. Fikk 245 under muskelen. Jeg var egentlig forberedt på at jeg kom til å ha kjempevondt. Formen var grei,noe vondt men ikke i nærheten av det jeg fryktet. Jeg har kun brukt Paracet som smertelindring.  Jeg var/er egentlig mest sliten pga dårlig søvn og frustrert over ting jeg ikke klarer selv.  Få igjen buksesmekken,vaske håret,matlaging osv

 

Varmen som er nå har heller ikke verdt noen fordel 😅 følte jeg hovnet opp over alt og at sirkulasjonen i kroppen var dårlig da jeg var i lite bevegelse. Jeg har nedpressbånd,det gnager og gnisser veldig i varmen. 

 

Tusen takk for svar 😊 Er vel umulig å ikke ha litt smerter, men er godt å høre at under muskel ikke trenger å være uutholdelig vondt. Huff, hørt mye kjipt om dette nedpressbåndet ja.. mistenker at jeg må tusle rundt med det selv 😂 (og kan tenke meg det er 100 ganger verre i denne varmen). Håper du fortsetter å ha en bra rekonvalisenstid uten for mye smerter, så håper jeg at jeg er like heldig når det er min tur 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tamarari skrev:

@Millett jeg opererte på Fornebu. Hadde selvfølgelig ubehag etter, men ikke noe særlig vondt. KaN kkke bruke ordet smerter. Var ikke kvalm. Var litt vondt å bevege seg opp fra sittende/ liggende stilling. Ble vondere rett før jeg skulle ta ny dose med Paracet..  Ellers var ting ikke vondt, bare umulig å gjennomføre siden musklene stoppa deg før det ble vondt på en måte de første ukene. Tok under muskel. Brukte bare Paracet og den ene man skal ta på morningen de første tre dagene. Ikke i nærheten av hva jeg hadde fryktet. Husker det var ubehagelig å tørke seg, skru av og på vasken, dra opp buksa, åpne litt tunge dører osv.. men fullt overkommelig. Men ja, sa «au» noen ganger i løpet av de første ukene men det skulle da bare mangle ;) 

Tusen takk for svar! 😊 Betryggende at det er to her i tråden som har operert under muskelen på Fornebu og som ikke har hatt altfor vondt, det hjelper litt på nervene. Sikkert mye man ikke tenker over i hverdagen hvor en bruker armene / brystmusklene. Godt å høre at du hadde en bra tid i etterkant av operasjonen og takk for at du deler! (..hjelper oss nervevrak som sitter å teller dager) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2018 den 18.45, Bloodflowers skrev:

Takk for at dere deler erfaringer @Lilleluci og @Tamarari 😊 Det setter jeg pris på! 

 

Var veldig ålreit på konsultasjon i dag. Var hos Barstad på Fornebuklinikken, og han var en utrolig ålreit kar. Veldig mild og rolig, men samtidig tydelig og klar. Det blir 230 og 240 (tror jeg). Han ville ikke legge inn mer, fordi protesene ville gå under armen. Mener det ble medium profil. Han sa i hvert  fall at høyere profil ikke ville bli pent, da det ville bli for brå overgang. Tror det vil bli naturlig og passelig til kroppen min. Redd for at jeg synes de vil bli for små, men når jeg ikke kan ta mer, så får det bare bli sånn 😊

Er forresten 26 år, ingen barn, 158 høy og veier fra 49-51. Skal tenke til i morgen på om jeg vil ha operasjon nå eller vente. Hvis jeg tar nå, blir det i midten av juni måned. Må tenke litt på når det passer best 😊

 

Det er forresten veldig fint å kunne dele litt av historien her, siden jeg ikke får snakket så mye om det med noen andre...

Hei @Bloodflowers  😊 Ser ut til at vi er de eneste her inne som ikke har gjennomført operasjon enda 😅 

Jeg skal operere på Fornebuklinikken tirsdag 5.juni, er på samme alder som deg - ingen barn. Har du bestemt deg for når / om du skal operere enda? 😄 

Helt enig i at det er supert å ha denne tråden, er ikke så lett å snakke med så mange om akkurat dette.. merker at jeg gruer meg litt til støtte BH (og sannsynligvis nedpressbånd) i sommer, men etter såå mange år med grubling og ønske om det her må jeg bare få det gjort kjenner jeg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Millett skrev:

Hei @Bloodflowers  😊 Ser ut til at vi er de eneste her inne som ikke har gjennomført operasjon enda 😅 

Jeg skal operere på Fornebuklinikken tirsdag 5.juni, er på samme alder som deg - ingen barn. Har du bestemt deg for når / om du skal operere enda? 😄 

Helt enig i at det er supert å ha denne tråden, er ikke så lett å snakke med så mange om akkurat dette.. merker at jeg gruer meg litt til støtte BH (og sannsynligvis nedpressbånd) i sommer, men etter såå mange år med grubling og ønske om det her må jeg bare få det gjort kjenner jeg 😄

Hei! Så gøy at det er til her som skal operere snart! Jeg har bestemt meg og det blir 15.juni kl. 13! 

Ja, jeg spurte om nedpressbånd da jeg bestilte tid. Hun sa jeg skulle ha det i 4 uker. Håper det går greit å skjule det under klær på jobb 🙈 er også redd for at det blir veldig varmt, men det får gå.

Ellers har jeg pratet litt mer med mamma om det. Viste henne bilde jeg tok av 3D scanningen og hun sa at hun skjønte meg da hun så resultatet 😊 er godt å ha litt støtte fra noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bloodflowers skrev:

Hei! Så gøy at det er til her som skal operere snart! Jeg har bestemt meg og det blir 15.juni kl. 13! 

Ja, jeg spurte om nedpressbånd da jeg bestilte tid. Hun sa jeg skulle ha det i 4 uker. Håper det går greit å skjule det under klær på jobb 🙈 er også redd for at det blir veldig varmt, men det får gå.

Ellers har jeg pratet litt mer med mamma om det. Viste henne bilde jeg tok av 3D scanningen og hun sa at hun skjønte meg da hun så resultatet 😊 er godt å ha litt støtte fra noen andre. 

Gratulerer med bestilt operasjonstid! 😄 Så gøy! 

Fikk samme oppmøtetid som deg - kl.13.00, så er litt redd jeg kommer til å våkne grytidlig på tirsdag og bare gå å vente (sulten og tørst med nikotinsug haha..) men forhåpentligvis går tiden fort. Jeg skal også ta ganske små, men har ikke helt landet på størrelse enda - blir enten 230/255 eller 255/275 under muskel. Tror kanskje det blir den minste, er 177 og ca.52 kg veldig spinkel i overkroppen. 

Sa de forresten noe til deg om hva slags implantater du får? Jeg skal ha Motiva Ergonomix - uten å vite helt eksakt hva som blir forskjellen på de og "vanlig" runde Motiva  😂

Ja, jeg er også litt nervøs for om det vil synes under klær på jobb - men får bare gå til innkjøp av noen store kjoler og t-skjorter.😄

Så fint at du kan snakke med moren din om det! Hjelper alltid å ha litt støtte fra nær familie og venner når man faktisk skal gjennomgå en såpas stor forandring, og såklart litt ekstra godt at hun faktisk forstår valget ditt også! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Millett skrev:

Gratulerer med bestilt operasjonstid! 😄 Så gøy! 

Fikk samme oppmøtetid som deg - kl.13.00, så er litt redd jeg kommer til å våkne grytidlig på tirsdag og bare gå å vente (sulten og tørst med nikotinsug haha..) men forhåpentligvis går tiden fort. Jeg skal også ta ganske små, men har ikke helt landet på størrelse enda - blir enten 230/255 eller 255/275 under muskel. Tror kanskje det blir den minste, er 177 og ca.52 kg veldig spinkel i overkroppen. 

Sa de forresten noe til deg om hva slags implantater du får? Jeg skal ha Motiva Ergonomix - uten å vite helt eksakt hva som blir forskjellen på de og "vanlig" runde Motiva  😂

Ja, jeg er også litt nervøs for om det vil synes under klær på jobb - men får bare gå til innkjøp av noen store kjoler og t-skjorter.😄

Så fint at du kan snakke med moren din om det! Hjelper alltid å ha litt støtte fra nær familie og venner når man faktisk skal gjennomgå en såpas stor forandring, og såklart litt ekstra godt at hun faktisk forstår valget ditt også! 🤗

Jeg har Motiva Ergonomix, og de gir litt mer dråpeformet resultat etter hva jeg har forstått :) 

Jeg brukte nedpressbånd og det syntes hvis jeg hadde trang genser, men ikke sånn voldsomt mye syns jeg. Gikk mest i løse t-skjorter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bloodflowers skrev:

Hei! Så gøy at det er til her som skal operere snart! Jeg har bestemt meg og det blir 15.juni kl. 13! 

Ja, jeg spurte om nedpressbånd da jeg bestilte tid. Hun sa jeg skulle ha det i 4 uker. Håper det går greit å skjule det under klær på jobb 🙈 er også redd for at det blir veldig varmt, men det får gå.

Ellers har jeg pratet litt mer med mamma om det. Viste henne bilde jeg tok av 3D scanningen og hun sa at hun skjønte meg da hun så resultatet 😊 er godt å ha litt støtte fra noen andre. 

 

Jeg hadde nedpressbånd i 4 uker, og det var ille den første uken når det var hovent ennå...Da gnagde den under armen liksom, men det ble såå mye bedre når hevelsen gikk ned. Etter det så var det bare klamt/varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal operere dere, GLED dere. Jeg er såååå glad i puppene mine nå, og de føles som mine! Hvorfor gjorde jeg ikke det her før tenker jeg nå ☺️Nå går jeg i bikini og føler meg BRA! Fantastisk følelse 😃

 

LYKKE TIL 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei ceecee det er mange år siden du hadde denne artikkelen om silikon proteser cui 290 gr. Kan jeg spørre hvordan du har det helsemessig etter og ha blitt operert med denne protese modellen. Jeg ble alvorlig syk  3 år etter jeg fikk satt inn den protese modellen og mellom det tredje og fjerde året lå jeg for det meste senge liggende pag enorm lekkasje i disse. Jeg har i flere år sett etter jeter som ble operert i tidsrommet 2004 til 2009 om det er flere slike tilfeller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg har fulgt med her i mange år og endelig bestemt meg for å ta skrittet selv. Drømt om å ha ordentlige pupper siden jeg var 12, men de kom jo liksom aldri. Jeg er 34 år, ammet 2 barn, 173 høy og 64 kg og bruker 80B til vanlig. Må ha denne str for å passe i cupen, men jeg klarer jo ikke å fylle dem ut noe særlig. Puppene har ikke endret seg så veldig siden før amming av barn, men jeg savner de store fyldige ammepuppene mine så veldig. Har vært så nedtur når melken har forsvunnet etter ammingen ;(

Jeg var på konsultasjon på Fornebu i går, og booket op dag 12 juni. Det er bare 11 dager til!!! Herregud, jeg både gleder og gruer meg til tiden etterpå. Samboer er egentlig i mot at jeg skal gjøre dette, men har slått seg til ro med at jeg vil gjøre det. Jeg har bare sagt det til en venninne som også har silikon, ellers er det ingen som vet om det. Har vel egentlig lyst til at minst mulig skal få vite det. Men med op i juni må jeg jo gå med støttebh og evnt nedpressbånd i hele sommer, så spørs hvor godt jeg klarer å skjule det. 🙄

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Millett Tusen takk, og gratulerer til deg og! Det er ikke lenge igjen for deg nå! Hvordan er nervene?

Jeg skal ha vanlige runde, men med mini arr. Han mente at de nesten ikke ville synes (jeg har litt arr på puppen og brystet fra før😄)

@Nelli Ja, kjenner at jeg gruer meg litt til dette båndet, men får bare holde ut. Jeg er såå nervøs og lurer på om jeg gjør det rette. Er kjempe nervøs for resultatet, komplikasjoner og alt. Godt å høre at du er så fornøyd!! 😃

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jaktenka skrev:

Noen som har funnet noen fine bikinier og bher til silikonpuppen? 😁

Jeg fant denne på lindex i dag, veldig fornøyd med den altså 😀 Den dekker teipen godt også!

 

 

S0000007724758_F_W40_20180219121025.png

Endret av Nelli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Bloodflowers skrev:

 

@Nelli Ja, kjenner at jeg gruer meg litt til dette båndet, men får bare holde ut. Jeg er såå nervøs og lurer på om jeg gjør det rette. Er kjempe nervøs for resultatet, komplikasjoner og alt. Godt å høre at du er så fornøyd!! 😃

 

 

Vet du, jeg har aldri gruet meg så mye som jeg gjorde før denne operasjonen her! Hadde totalt angst i dagene før inngrepet, gikk konstant å tenkte på hvorfor jeg tok denne sjansen, og "tenk-hvis" tanker 😬 Ufattelig slitsomt, men når det er over, så tenker man "hvorfor var jeg redd for det her" 😉 

 

Dette kommer til å gå så bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg til dag 4 og kan endelig dusje... Det har jeg sett frem til :) Dagene etter operasjonen har gått over all forventning. Har hatt minimalt med smerter. Var operert tirsdag og var tilbake på jobb torsdag (noe redusert i tempo da)... Var med på sommerfesten på jobb noen timer i går og alt gikk bra. Merker at jeg er overrasket over hvor lite vondt jeg har med tanke på hva jeg har gjort... Kjenner det selvsagt litt i ryggen og sover ikke akkurat optimalt, men alt i alt går det veldig bra :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 22.29, Nelli skrev:

Vet du, jeg har aldri gruet meg så mye som jeg gjorde før denne operasjonen her! Hadde totalt angst i dagene før inngrepet, gikk konstant å tenkte på hvorfor jeg tok denne sjansen, og "tenk-hvis" tanker 😬 Ufattelig slitsomt, men når det er over, så tenker man "hvorfor var jeg redd for det her" 😉 

 

Dette kommer til å gå så bra 😀

Godt jeg ikke er alene om slike tanker, selv om det er slitsomt 😊 Det virker nesten helt uvirkelig at det skal skje, og jeg tror ikke jeg forstår det helt før dagen kommer, og jeg drar til klinikken, hehe. 

 

 

@MC84 Så fint å lese at du har kommet deg så fort og hatt så lite smerter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...