C92 Skrevet 6. februar 2014 #30741 Skrevet 6. februar 2014 Hei! Det er ikke protesekanten du kjenner? Den er ofte bølgete når du står, og en sånn bølge kan jo oppfattes som en kul. Ellers så burde ALLE som oppdager/mistenker kuler i brystet ta kontakt med lege for å ta en sjekk. Og helst mammografi eller ultralyd. Det er helt sikkert en enkel forklaring. Lykke til! Hei! Takk for svar! Jeg kjenner den hele tiden og er redd for at det er protesekanten, men da må den jo ha løsnet?! Skal til fastlege i morgen og spørre om jeg kan bli henvist til mammografi, det var det fornebuklinikken sa jeg måtte gjøre. Så da gjør jeg det! Føles nesten ut som den første dagen man tar av støttebhn og du føler puppen skal dette av! Håper jeg slipper å operere igjen! Ellers veldig fornøyd og glad for at jeg opererte!:)
C92 Skrevet 6. februar 2014 #30742 Skrevet 6. februar 2014 Ring klinikken hvor operasjonen ble utført, si det du skrev her. Så får du nok komme inn slik at kirurg får sett på det. Ikke lett å si hva det kan være, men ikke ta sorger på forskudd. Hei! Gjorde det, de ville jeg skulle ta mammografi! Håper virkelig ikke at jeg må operere på nytt! Takk for svar:)
mrs di Skrevet 6. februar 2014 #30743 Skrevet 6. februar 2014 Hei alle sammen! Jeg hiver meg med ettersom jeg føler et ENORMT behov for litt lufting av tanker og ikke minst råd & tips. Denne tråden er veldig bra, har fått masse tips allerede. Jeg er 32 år, 172 høy og 56 kg. Ferdig med å amme mine 2 fantastisk søte barn og har mistet ALL form for pupp etter sistemann ble ferdig i høst...! Jeg har alltid vært slank og har alltid hatt små pupper (type 75A), men har vært veldig fornøyd med de hele livet for de var søte og små, stod rett ut, hang aldri og var aldri i veien!............ inntil jeg ble ferdig med å amme andremann. Da var det seriøst null pupp igjen. Og for første gang i livet har jeg fått dårlig selvfølelse pga en "kroppslig greie". Det er utrolig rart og en helt ny følelse å kjenne på! Jeg er fortsatt godt fornøyd med hele resten av kroppen etter 2 graviditeter, gjør mitt beste for å trene jevnlig og komme tilbake til mitt gamle "jeg", men skjønner jo at det er grenser for hvor mye puppene kan vokse kun ved å trene brystmuskulatur... ;-) Så nylig tok jeg avgjørelsen: Jeg tenkte at jeg kan velge å gå gjennom resten av livet og syte over mine minimale pupper (fyller ikke en A-cup en gang!) og prøve å gjemme de bort (hjelper ikke lenger med bomb shell fra VS engang!!), ELLER ta saken i egne hender: Jeg har bestemt meg for å ta silikon i puppene og har bestilt time til konsultasjon på Fornebuklinikken hos Marius Barstad om 2 uker. GLEDER MEG MAX!! Og er faktisk helt sikker på at jeg kommer til å bli veldig fornøyd etterpå! Men gruer meg. og tenker på alle mulige komplikasjoner. og gruer meg til narkose... Får 100% støtte fra min mann hvis det er det jeg virkelig ønsker, men han ble nok litt overrasket over at jeg virkelig har bestemt meg for det, for har aldri vært en sånn "silikon-type".. (hva nå enn det er..!) Han liker jo mine små pupper også han, men nå er det jo en gang sånn at jeg føler det ikke lenger er noen "små pupper" der en gang, og jeg merker at det har gjort skikkelig mye med selvfølelsen min! Men setter pris på å høre fra andre som har vært hos Barstad på Fornebu, og andre som er ca min størrelse (altså 172 høy, 56 kg). Jeg tenker at jeg ønsker meg en C-cup, og forventer å få råd om å legge dette under muskelen ettersom jeg har veldig lite underhudsfett på overkroppen og minimalt med eget kjertelvev (kan seriøst bare være 15 g på hver side igjen...) Ønsker i utgangspunktet ikke under muskelen pga at jeg ønsker å trene litt overkropp/bryst senere, men tror jeg må det for å få det til å se fint og nokså naturlig ut. Lurer på om det er andre som har noen erfaringer med det?? Skyver innleggene seg da til siden hvis man tar en armheving??!? Gjør det vondt? Gjorde det veldig vondt (og hvor lenge!) etter at du fikk lagt inn silikon under muskelen? Mengde? Jeg har tenkt 300-350g, runde, men usikker på hvor mye som egentlig trengs for å oppnå mine "wish boobs"... Funnet en del fine eksempler på realself.com -en utrolig bra side for de som drømmer og vurderer! Håper på tilbakemeldinger!! Klem fra en som gleder seg og virkelig håper hun ikke blir skuffet!
Pix1234 Skrevet 6. februar 2014 #30744 Skrevet 6. februar 2014 Hei alle sammen! Jeg hiver meg med ettersom jeg føler et ENORMT behov for litt lufting av tanker og ikke minst råd & tips. Denne tråden er veldig bra, har fått masse tips allerede. Jeg er 32 år, 172 høy og 56 kg. Ferdig med å amme mine 2 fantastisk søte barn og har mistet ALL form for pupp etter sistemann ble ferdig i høst...! Jeg har alltid vært slank og har alltid hatt små pupper (type 75A), men har vært veldig fornøyd med de hele livet for de var søte og små, stod rett ut, hang aldri og var aldri i veien!............ inntil jeg ble ferdig med å amme andremann. Da var det seriøst null pupp igjen. Og for første gang i livet har jeg fått dårlig selvfølelse pga en "kroppslig greie". Det er utrolig rart og en helt ny følelse å kjenne på! Jeg er fortsatt godt fornøyd med hele resten av kroppen etter 2 graviditeter, gjør mitt beste for å trene jevnlig og komme tilbake til mitt gamle "jeg", men skjønner jo at det er grenser for hvor mye puppene kan vokse kun ved å trene brystmuskulatur... ;-) Så nylig tok jeg avgjørelsen: Jeg tenkte at jeg kan velge å gå gjennom resten av livet og syte over mine minimale pupper (fyller ikke en A-cup en gang!) og prøve å gjemme de bort (hjelper ikke lenger med bomb shell fra VS engang!!), ELLER ta saken i egne hender: Jeg har bestemt meg for å ta silikon i puppene og har bestilt time til konsultasjon på Fornebuklinikken hos Marius Barstad om 2 uker. GLEDER MEG MAX!! Og er faktisk helt sikker på at jeg kommer til å bli veldig fornøyd etterpå! Men gruer meg. og tenker på alle mulige komplikasjoner. og gruer meg til narkose... Får 100% støtte fra min mann hvis det er det jeg virkelig ønsker, men han ble nok litt overrasket over at jeg virkelig har bestemt meg for det, for har aldri vært en sånn "silikon-type".. (hva nå enn det er..!) Han liker jo mine små pupper også han, men nå er det jo en gang sånn at jeg føler det ikke lenger er noen "små pupper" der en gang, og jeg merker at det har gjort skikkelig mye med selvfølelsen min! Men setter pris på å høre fra andre som har vært hos Barstad på Fornebu, og andre som er ca min størrelse (altså 172 høy, 56 kg). Jeg tenker at jeg ønsker meg en C-cup, og forventer å få råd om å legge dette under muskelen ettersom jeg har veldig lite underhudsfett på overkroppen og minimalt med eget kjertelvev (kan seriøst bare være 15 g på hver side igjen...) Ønsker i utgangspunktet ikke under muskelen pga at jeg ønsker å trene litt overkropp/bryst senere, men tror jeg må det for å få det til å se fint og nokså naturlig ut. Lurer på om det er andre som har noen erfaringer med det?? Skyver innleggene seg da til siden hvis man tar en armheving??!? Gjør det vondt? Gjorde det veldig vondt (og hvor lenge!) etter at du fikk lagt inn silikon under muskelen? Mengde? Jeg har tenkt 300-350g, runde, men usikker på hvor mye som egentlig trengs for å oppnå mine "wish boobs"... Funnet en del fine eksempler på realself.com -en utrolig bra side for de som drømmer og vurderer! Håper på tilbakemeldinger!! Klem fra en som gleder seg og virkelig håper hun ikke blir skuffet! Hei! Han opererte meg 3 oktober! Veldig godt inntrykk av han. Jeg er 173 og 54kg, hadde små bryst fra før, brukte 70b fra h&m før men fylte den ikke ut.. (Syntes 75a ikke passet rundt og 70a var for trangt foran).. Fikk ikke lov å legge inn mer en 255cc da det ikke ville se fint og naturlig ut sa han.. Tror jeg kunne godt litt større men de er veldig pene nå.. Kjøpte akkuratt en 32D fra VS og målte meg til en 65DD hos change så det er jo ikke ille Jeg la også anatomiske fordi jeg ikke ville ha den unaturlige "push-up"en han snakket om, det gjorde også at de ikke at så håvene etter op, og satt nesten der de skulle (ser på flere runde at det noen ganger starter oppe i krag bena og 6 mnd etter er de nesten nede på plass) Under muskel siden lite brystfett, hadde nesten ikke vondt så det er ikke alle som har det like ille (vet mange sier under muskel er mye verre, men det er individuelt) Tror så lenge man følger det legen sier ang trening så går det bra, vet det er noen maskiner man absolutt ikke kan bruke ved noen bryst operasjon så må bare være obs på det! Lykke til!
silkhand Skrevet 6. februar 2014 #30745 Skrevet 6. februar 2014 Hvor stram kan egentlig støttebhen være?... Jeg har seriøst dritvondt rundt der med ribbeina, får ikke såve pga det visste de skulle være trang men ikke SÅ trang....
frusondre Skrevet 7. februar 2014 #30746 Skrevet 7. februar 2014 Støttebh skal sitte ganske stramt. Jeg hadde ganske vondt i ribbeina ei god stund etter operasjon, var også noe blå flere plasser. I følge pk var dette vanlig. Om du er usikker så ta en tlf til klinikken de vet best ;-) Ønsker deg lykke til og gratulerer med nye pupper :-) Hvor stram kan egentlig støttebhen være?... Jeg har seriøst dritvondt rundt der med ribbeina, får ikke såve pga det visste de skulle være trang men ikke SÅ trang....
ellebelle Skrevet 7. februar 2014 #30747 Skrevet 7. februar 2014 Hei, har noen spørsmål. Tok silikon for 2 uker og 2 dager siden, over muskel 1. Tenkte meg ut på byen i morgen, og da eventuelt gå med spile-bh, gjør det noe om jeg går me spilebh fra ca 20. til 02.00? 2. Hvorfor kan man ikke gå me spile-bh på 6 måneder? Aldri forstått det der.. 3. Hvor ofte skifter dere teip? Har kun gjort det en gang, og da hadde jeg hatt den samme teipen to uker, men den var enda vanskelig å få av, gjorde det i dusjen, men den satt godt på, da er vel ikke vits å skifte? 4. Til dere som har hatt silikon en stund, når begynte dere å ikke kjenne silikon kanten inni puppene? 5. Og når sluttet alt ubehaget, som f.eks ligge på siden, gå fort osvosv. ? Takk for svar!
Pix1234 Skrevet 7. februar 2014 #30748 Skrevet 7. februar 2014 Hei, har noen spørsmål. Tok silikon for 2 uker og 2 dager siden, over muskel 1. Tenkte meg ut på byen i morgen, og da eventuelt gå med spile-bh, gjør det noe om jeg går me spilebh fra ca 20. til 02.00? 2. Hvorfor kan man ikke gå me spile-bh på 6 måneder? Aldri forstått det der.. 3. Hvor ofte skifter dere teip? Har kun gjort det en gang, og da hadde jeg hatt den samme teipen to uker, men den var enda vanskelig å få av, gjorde det i dusjen, men den satt godt på, da er vel ikke vits å skifte? 4. Til dere som har hatt silikon en stund, når begynte dere å ikke kjenne silikon kanten inni puppene? 5. Og når sluttet alt ubehaget, som f.eks ligge på siden, gå fort osvosv. ? Takk for svar! 1. Jeg ville ikke gjort det, er 4 mnd i prosessen og fortsatt ikke brukt spiler, husker ikke hvorfor de sier det men følger reglene de satt for meg 3. Etter 10-12 dager som var første tape bytt skulle jeg bytte 1 gang i uka i 3 mnd. 4. Har aldri kjent kanten.. 5. Sov på siden etter 1 mnd eller no etter jeg våknet opp på siden en natt.. Og etter 2,5 mnd kunne jeg ligge på magen om jeg ville men holder meg til siden
Boobsday Prepper Skrevet 7. februar 2014 #30749 Skrevet 7. februar 2014 Hei, har noen spørsmål. Tok silikon for 2 uker og 2 dager siden, over muskel 1. Tenkte meg ut på byen i morgen, og da eventuelt gå med spile-bh, gjør det noe om jeg går me spilebh fra ca 20. til 02.00? 2. Hvorfor kan man ikke gå me spile-bh på 6 måneder? Aldri forstått det der.. 3. Hvor ofte skifter dere teip? Har kun gjort det en gang, og da hadde jeg hatt den samme teipen to uker, men den var enda vanskelig å få av, gjorde det i dusjen, men den satt godt på, da er vel ikke vits å skifte? 4. Til dere som har hatt silikon en stund, når begynte dere å ikke kjenne silikon kanten inni puppene? 5. Og når sluttet alt ubehaget, som f.eks ligge på siden, gå fort osvosv. ? Takk for svar! 1: Tenk deg nøye om: Er denne ene kvelden virkelig så viktig at du vil utsette dine fortsatt nyopererte pupper for en unødvendig påkjenning? Jeg hadde aldri vurdert det engang. Jeg vil heller ha fine pupper i mange år fremover enn å forhaste meg og utsette dem for en sådann påkjenning bare for ei fyllekule eller to. Tenk også på at du ved å bryte rådene fra klinikken står i fare for å bryte garantien deres. 2: Det er flere grunner til at man ikke skal bruke spile-bh den første tiden. Blant dem er at arrene skal få ro til å heles pent, og, aller viktigst, at de nyopererte brystene trenger ro og riktig støtte for å "finne sin plass" og heles riktig. 3: Jeg skiftet tape ca. en gang i uken. Jeg dro den forsiktig av i dusjen, og lot den da vætes godt (vasket hår og lignende først, tok tape-skiftingen helt til slutt). Hva slags merke bruker du? Min satt helt greit, men det var langt ifra smertefullt å skifte den. Kanskje det har noe med merket å gjøre? Prøv igjen, du. 4: Noen kjenner aldri noe til kanten, andre kjenner den hele tiden. Hos noen kjenner man den etter lang tid, mens andre kjenner den bare i begynnelsen. Dette har mye med kropp og fettmengde å gjøre, og i noen tilfeller kommer det vel av at den innopererte protesen egentlig er for stor. Selv kjenner jeg nesten ikke min, og har heller aldri gjort det. 5: Når følelsen av at det er noe der forsvinner er veldig individuelt. Noen kan gjøre det meste fra tidlig av, mens andre trenger lenger tid før kroppen heles nok til at man blir komfortabel. Jeg opererte i oktober, og kjenner fortsatt at det er litt merkelig når jeg ligger på magen eller siden. Etter bare to uker trenger du slett ikke ha noe hastverk, det kan fort gå en god stund til før de nye brystene dine finner seg skikkelig til rette.
silkhand Skrevet 7. februar 2014 #30750 Skrevet 7. februar 2014 Heei alle sammen! jeg ble operert i går, å jeg syns den støttebhen jeg fikkd er satt alt for hardt mot sårene mine. De klødde å klødde å bhen bare pressa mot. Derfor bytta jeg nå til en pierre robert støttebh,den føltes myyyye bedre ut.... Men er det dumt,? Former den puppene annerledes? Bør jeg vente.... Jeg var på kontroll idag å da sa pk at jeg kunne bruke hva jeg ville så lenge det var støtte.... Usikker... (
Pixy Skrevet 7. februar 2014 #30751 Skrevet 7. februar 2014 I dag er det alt 4 uker siden operasjon! Kan egentlig ikke helt tro at jeg har gjort det! Hehe. Forsto litt realiteten i går når jeg var i undertøysbutikk og prøvde masse bher! Det er helt fantastisk å ha store, fine faste pupper! Er så utrolig glad jeg gjorde dette. Størrelsen min er 70F ! Og var litt begrenset utvalg i denne størrelsen :/ Fikk meg alikevel både bh og bikini. For første gang har jeg helt upolstret bikinitopp ! Bare kjedelig å måtte vente så lenge med å bruke se siden det er med spiler. Og de hadde ikke spileløs bh der. Eller de hadde noen, men de ville ikke en gang min bestemor gått i Hvor har dere andre handlet fine spileløse bher? Som ikke er sportsbh altså. Finner ingen i min størrelse på nett.
ellebelle Skrevet 7. februar 2014 #30752 Skrevet 7. februar 2014 I dag er det alt 4 uker siden operasjon! Kan egentlig ikke helt tro at jeg har gjort det! Hehe. Forsto litt realiteten i går når jeg var i undertøysbutikk og prøvde masse bher! Det er helt fantastisk å ha store, fine faste pupper! Er så utrolig glad jeg gjorde dette. Størrelsen min er 70F ! Og var litt begrenset utvalg i denne størrelsen :/ Fikk meg alikevel både bh og bikini. For første gang har jeg helt upolstret bikinitopp ! Bare kjedelig å måtte vente så lenge med å bruke se siden det er med spiler. Og de hadde ikke spileløs bh der. Eller de hadde noen, men de ville ikke en gang min bestemor gått i Hvor har dere andre handlet fine spileløse bher? Som ikke er sportsbh altså. Finner ingen i min størrelse på nett. Sliter med det samme selv! Ble målt til en 60F.. De har jo ikke den størrlesen noen plasser, men om du går inn på Dick n Daisy kan de bestille størrelse til deg, det gjorde ihvertfall jeg. Spileløs altså. Den var ikke så utrolig fin men helt grei. Ellers finnes det jo Change, og diverse nettsider du kan google opp.
carmen81 Skrevet 7. februar 2014 #30753 Skrevet 7. februar 2014 Støttebh skal sitte ganske stramt. Jeg hadde ganske vondt i ribbeina ei god stund etter operasjon, var også noe blå flere plasser. I følge pk var dette vanlig. Om du er usikker så ta en tlf til klinikken de vet best ;-) Ønsker deg lykke til og gratulerer med nye pupper :-) Hvor stram kan egentlig støttebhen være?... Jeg har seriøst dritvondt rundt der med ribbeina, får ikke såve pga det visste de skulle være trang men ikke SÅ trang....
carmen81 Skrevet 7. februar 2014 #30754 Skrevet 7. februar 2014 Heei alle sammen! jeg ble operert i går, å jeg syns den støttebhen jeg fikkd er satt alt for hardt mot sårene mine. De klødde å klødde å bhen bare pressa mot. Derfor bytta jeg nå til en pierre robert støttebh,den føltes myyyye bedre ut.... Men er det dumt,? Former den puppene annerledes? Bør jeg vente.... Jeg var på kontroll idag å da sa pk at jeg kunne bruke hva jeg ville så lenge det var støtte.... Usikker... ( Fikk beskjed om å ha min på hele tiden den som jeg fikk fra de. Ikke ha den så stramt på at det er vondt eller den lager merker i huden. Blir som vanlig bh stram jeg har hatt den ihvertfall. Den skal bare støtte og det gjør den jo da. I tillegg hatt stroppene temnelig løse over skuldra da de ikke skal løftes.
carmen81 Skrevet 7. februar 2014 #30755 Skrevet 7. februar 2014 Hei, har noen spørsmål. Tok silikon for 2 uker og 2 dager siden, over muskel 1. Tenkte meg ut på byen i morgen, og da eventuelt gå med spile-bh, gjør det noe om jeg går me spilebh fra ca 20. til 02.00? 2. Hvorfor kan man ikke gå me spile-bh på 6 måneder? Aldri forstått det der.. 3. Hvor ofte skifter dere teip? Har kun gjort det en gang, og da hadde jeg hatt den samme teipen to uker, men den var enda vanskelig å få av, gjorde det i dusjen, men den satt godt på, da er vel ikke vits å skifte? 4. Til dere som har hatt silikon en stund, når begynte dere å ikke kjenne silikon kanten inni puppene? 5. Og når sluttet alt ubehaget, som f.eks ligge på siden, gå fort osvosv. ? Takk for svar! Ville ikke brukt spilebh nå, de må få den tiden de trenger til å feste seg og bli slik det skal være. Hadde nok brukt sportsbhen og tøy som funker til det. Jeg skifter teip hver 7 dag, og gjør det i dusjen. Selv om den sitter dønn fast enkelte ganger, så løsner den lett når den taes av i dusjen med direkte vann på imens jeg tar den av sakte.
strawberrybrunette Skrevet 7. februar 2014 #30756 Skrevet 7. februar 2014 (endret) Yes, da var det overstått jenter :D Det var faktisk mye greiere enn jeg trodde, alt gikk som det skulle uten noen komplikasjoner og jeg kom meg veldig raskt. Har ingen direkte smerter, merker bare litt press, men er forberedt på at det kan bli værre i morgen. Endret 8. februar 2014 av smurfinee 1
mrs di Skrevet 7. februar 2014 #30757 Skrevet 7. februar 2014 Hei! Han opererte meg 3 oktober! Veldig godt inntrykk av han. Jeg er 173 og 54kg, hadde små bryst fra før, brukte 70b fra h&m før men fylte den ikke ut.. (Syntes 75a ikke passet rundt og 70a var for trangt foran).. Fikk ikke lov å legge inn mer en 255cc da det ikke ville se fint og naturlig ut sa han.. Tror jeg kunne godt litt større men de er veldig pene nå.. Kjøpte akkuratt en 32D fra VS og målte meg til en 65DD hos change så det er jo ikke ille Jeg la også anatomiske fordi jeg ikke ville ha den unaturlige "push-up"en han snakket om, det gjorde også at de ikke at så håvene etter op, og satt nesten der de skulle (ser på flere runde at det noen ganger starter oppe i krag bena og 6 mnd etter er de nesten nede på plass) Under muskel siden lite brystfett, hadde nesten ikke vondt så det er ikke alle som har det like ille (vet mange sier under muskel er mye verre, men det er individuelt) Tror så lenge man følger det legen sier ang trening så går det bra, vet det er noen maskiner man absolutt ikke kan bruke ved noen bryst operasjon så må bare være obs på det! Lykke til! Ah, tusen takk for svar! Veldig gøy å høre god-ord om kirurgen fra andre;-) Veldig spent på hvor mye han anbefaler meg å ta altså! Tenkte at jeg trengte et sted mellom 300-350 for å få en full C-cup jeg, men har jo virkelig ingen aning, kan godt hende det er mindre og. Og VELDIG godt å høre at man ikke nødvendigvis må ha kjempevondt etterpå selv om man får under muskel. Nå er det bare å glede seg!! Hvis flere har innspill/bilder som illustrerer resultatet med nokså lik kroppsbygning som meg så er jeg veldig takknemlig for svar! (str før/etter og gram innlagt). Ha en fin helg alle sammen! Klem
silkhand Skrevet 8. februar 2014 #30758 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er ikke så fornøyd med formen osv på de nå, men er bare 2 dager siden op.. De forandrer seg, ikkesant ?
ellebelle Skrevet 8. februar 2014 #30759 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er ikke så fornøyd med formen osv på de nå, men er bare 2 dager siden op.. De forandrer seg, ikkesant ? Hva du ikke er fornøyd med? Det er nå litt over to uker siden jeg ble operert, og føler ikke det har skjedd så mye, utenom di har blitt litt mykere. Nippelen var også ganske langt nede ved puppen om du forstår, men etterhvert så protesene dropper vil den komme lenger opp, og ikke stikke så langt ned De vil jo bli mer naturlige også etterhvert, om jeg ikke tar helt feil, at de ikke er så runde og faste på en måte.
silkhand Skrevet 8. februar 2014 #30760 Skrevet 8. februar 2014 Hva du ikke er fornøyd med? Det er nå litt over to uker siden jeg ble operert, og føler ikke det har skjedd så mye, utenom di har blitt litt mykere. Nippelen var også ganske langt nede ved puppen om du forstår, men etterhvert så protesene dropper vil den komme lenger opp, og ikke stikke så langt ned De vil jo bli mer naturlige også etterhvert, om jeg ikke tar helt feil, at de ikke er så runde og faste på en måte. Tusen takk for svar nei jeg føler at de er så spiss, ute med nippelen.. Ser så rart ut, men håper det kommer seg med tiden er verfall veldig fornøyd med strl!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå