Boobielicious Skrevet 16. januar 2014 #30401 Skrevet 16. januar 2014 (endret) Tusentakk:) Den store dagen blir 4. februar. 19 dager til, greier ikke tenke på noe annet! Blir på fornebuklinikken, utrolig fornøyd så langt med prosessen. Lenge siden du tok? Var det legen som fant ut at 300 ble best? Hurraaa!! Det blir bra!! Jeg opererte på mandag. Idag startet jeg dagen med en paralgin og det holdt, så regner med å bli smertefri snart:) nå er det bare denne evinnelige stikkingen som kommer, men sånn er det visst når nervene gror. Det var kirurgen som bestemte str. Jeg hadde store (80e) bryster før, men de forsvant da jeg gikk ned i vekt, så de var helt tomme og rare, typisk ammebryst, sa kirurgen. Jeg sa klart ifra at jeg ikke ville det skulle synes at de er fake, så det gjenstår å se. Jeg har nemlig ikke sagt det til noen.. Tar gjerne forslag og tips på bortforklaringer:) blir bra å få de tilbake, pupper er jo en av de få ålreite tingene med å være tjukk!! Hørt mye bra om Fornebu, det blir sikkert fint. Jeg hadde ganske vondt dagen etter, så vær forberedt på det, du skal ha under muskel også, så sørg for at alt du trenger er i armhøyde.. Og fokuser på å bruke arm- og magemuskler ikke bryst. Det er vanskelig, men øv deg nå ta smertestillende før det blir ordentlig vondt. Håper du blir fornøyd:) skjønner at du er nervøs for at de blir for store, det er jeg også!! Jeg fikk helt sjokk da jeg kom hjem og så under genseren. De bare tøyt ut overalt!! Men det er bedre allerede. Skal dusje imorgen, så da får jeg sett ordentlig!! Yeeee! Det kan muligens være smart å kjøpe en bh i den str du tror du ønsker å bli, fylle den med noe og ta den på under klær. Om det ser riktig ut tar du med bhen til Fornebu og sier du vil passe inn i den. Jeg gjorde dette med en bikini jeg ville skulle passe igjen. Masse masse lykke til:) Tenk ut noen bra bortforklaringer jeg kan bruke da;) Endret 16. januar 2014 av Boobielicious
Renntii Skrevet 17. januar 2014 #30402 Skrevet 17. januar 2014 Hei igjen damer! Er det noen som har opplevd å reagere på å SLUTTE med tapen? Jeg har nå gått uten Micropore i et par uker, og det klør heeelt sinnsykt, tror jeg snart blir gal! Er nok kanskje litt sår enda der tapen satt, men det har jeg jo vært de siste 5 mnd... Arrene er jo rimelig delikate ennå, så vil ikke klø nevneverdig i det området... :O
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30403 Skrevet 17. januar 2014 Hei igjen damer! Er det noen som har opplevd å reagere på å SLUTTE med tapen? Jeg har nå gått uten Micropore i et par uker, og det klør heeelt sinnsykt, tror jeg snart blir gal! Er nok kanskje litt sår enda der tapen satt, men det har jeg jo vært de siste 5 mnd... Arrene er jo rimelig delikate ennå, så vil ikke klø nevneverdig i det området... :O Hei på du Står i mine papirer at om man reagerer på tapen så skal man slutte å bruke den, men ville ringt de og forklart hvordan du har det.
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30404 Skrevet 17. januar 2014 Ja nå er det dag 11 og kjenner de stikker og strekker litt i puppene eller sårene. Gjør ikke vondt, heller litt irriterende synes jeg. Går å drar ned denne sportsbhen hele tiden slik at den ikke ligger rett på sårene under puppen. I hele går var denne kjente trekanten sykt øm, og kjenner nå om jeg stryker meg forsiktig under brystvorten og ned mot såret. Har hatt normal følelse etter ca dag 2 i hele puppen. Derimot var også nipplene ekstremt ømme og småsåre for all berøring igår. Hjulpet godt med disse sminkefjerner bomullspads'ene og legge de der de er så ømme. De er symetriske, men ser veldig fake ut nå. Ikke minst digre ut! Jeg vet hvertfall for min del at større enn dette ville sett komisk ut på min kropp. Glad min pk tok avgjørelsen for meg når det gjaldt str mellom 365 og 415. Lå litt på siden inatt, men synes det var en ekkel rar følelse når jeg lå slik. Gjorde ikke vondt, bare kjente at protesene la seg litt annerledes og ikke kjent den følelsen før. Sikkert en vanesak det der. De kjennes ikke ut som mine enda, og merker at det er to fremmende harde ting som er der. Håper det snart går seg til. Smører som vanlig huden daglig med fetkrem, og håper det skal forebygge evt strekkmerker. Huden er spent og hard, ikke så intens hard som rett etter op og noen dager siden. Kunne ikke trykke med fingeren på de engang, nå derimot så gir puppen etter ved litt trykk av fingrene. Mellom dag 10-12 skal man bytte teip, og det gruer jeg meg til. Den sitter jo som bare rakkeren, og den skal plukkes av!?!? o.O Det skal bli spennende, og trur jeg skal gjøre det ikveld om ikke imorra tidlig. Hvordan tok dere av teipen eller fikk den til å løsne best? Tenker jeg skal ta den av i dusjen når den er gjennomvåt, men kanskje det er best å bare væte den godt uten å dusje hele meg å dra evt bakterier ned dit når teipen er tatt av.. Noen ideer? Etter å ha lest litt på Mepiform og Kelo Cote som jeg vil bruke etter 3 mnd, har jeg bestemt meg får å bruke Kelo Cote. Det pga den er billigere og slipper da å ta av og på teip hele tiden, og sikkert etter 3 mnd med teiping møkkalei alt med teip å gjøre. Mye skriving, men sånn er det her om dagen. :D Hvordan har dere andre det da?
Lady36 Skrevet 17. januar 2014 #30405 Skrevet 17. januar 2014 Uæææ!! Jeg har også anatomisk over muskel, men intet bånd.. Men jeg har dobbel sportsbh. Føler det støtter bedre. Kikket såvidt på dem tidligere i kveld og de er enorme..! Men ser jo greit ut under klær, så satser på at de synker sammen litt etterhvert. Jeg har ikke noe "ordentlig" jobb, veldig deilig å sove når jeg er trøtt uavhengig av tid på døgnet. Da blir det litt søvn her og der. Syns jeg merker mindre smerter allerede i dag, så det er også finfint. Men syns formen på de er veldig rar..sikkert fordi det er hovent. Toppen på protesten er jo nesten rett under kragebenet..er dine det? Og vondt å ta på helt øverst+helt hardt. Ikke vondt eller hardt andre steder.. Ikke der det er sydd engang. Hvor gjorde du det? Tok en snik titt jeg også, og da så de stooore ut. Ser ikke så store ut når jeg har på bh og klær.. Mine er også harde og ømme.. Kjenner dem langt opp.. Tror dem faller litt lenger ned etterhvert Har nesten ikke smerter lenger, men er støl og kjenner det når jeg beveger meg og reiser meg. Begynner å klø litt i såra kjenner jeg, men har ingen følelse i brystvortene.. Håper det kommer tilbake :/ Jeg opererte på fornebuklinikken, Dr. Barstad veldig fornøyd med dem
Boobielicious Skrevet 17. januar 2014 #30406 Skrevet 17. januar 2014 Tok en snik titt jeg også, og da så de stooore ut. Ser ikke så store ut når jeg har på bh og klær.. Mine er også harde og ømme.. Kjenner dem langt opp.. Tror dem faller litt lenger ned etterhvert Har nesten ikke smerter lenger, men er støl og kjenner det når jeg beveger meg og reiser meg. Begynner å klø litt i såra kjenner jeg, men har ingen følelse i brystvortene.. Håper det kommer tilbake :/ Jeg opererte på fornebuklinikken, Dr. Barstad veldig fornøyd med dem Hører masse positivt om dem, så det var nok et trygt og godt valg. Jeg dusjet i dag, og fikk sett de ordentlig. De er svære!! Men prøvde en gammel "vanlig" bh i full fart, og da så de bedre ut. Så de er nok ikke så mye større allikevel, i og med at gammel bh passer?!? Ingen smerter lenger, hoppet av pillene i går. Deilig! Kunne til og med ligge på magen i natt! Jeg har full følelse overalt, hadde ønsket meg å miste følelsen i brystvortene, men men. Det er jo vanlig å miste følelsen og at den kommer tilbake etter en stund. Jeg klør også på tapen.. Har ett sting under hver som må fjernes, så det klør ekstra! Men det gir seg vel. Masse lykke til videre:)
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30407 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Wooho fikk byttet teipen. Ringte Fornebu og spurte de om råd. Sto i dusjen og tok av teipen veeeeldig sakte og forsiktig. Er endel skorpe på den ene, og den andre er det litt på. Lot det være, og sjekket i speilet mens jeg tok av teipen og så hvordan det så ut. Har grodd utrolig fint allerede på den med lite skorpe på, og klapp tørket forsiktig etter dusjen med tupfere. Trenger ikke bruke det, men hadde en slik pk liggende. Kom litt løs skorpe med som ville ha forsvunnet med normal tørking. Legger med ett bilde fra dag 4, og etter min første etterlengtede dusj. Det er ikke det beste bilde, tatt fra litt høy vinkel. Så ser ikke ut som det er noe fyll under.. Hehe. De sitter veldig høyt oppe akkurat her, men er blitt litt forskjell nå. Blir nok bra når fyllet havner der det skal og ikke er så fremtredende over nipplene. Ikke minst ser det ut som nipplene peker hver sin vei og de pekte her litt nedover. Det gjør de ikke nå. Endret 9. mars 2014 av carmen81 1
Pixy Skrevet 17. januar 2014 #30408 Skrevet 17. januar 2014 Carmen81: Så bra du fikk av tapen! Var det veldig vondt å gjøre det i dusjen? Gruer meg jeg, siden tapen sitter som støpt!! Er en uke siden op i dag så skal heldigvis vente litt til Nice boobs foresten! :) Er helt sikker på at de blir perfekte! Siden de alt så veldig bra ut på dag 4. Har du tatt over eller under muskel (glemsk) Jeg hadde ikke så mye pupp høyt/over, de var bare trill runde fra dag én. Jeg har over muskel. Håper de dropper litt etterhvert. Kanskje jeg får til å legge ut bilde også!
ellebelle Skrevet 17. januar 2014 #30409 Skrevet 17. januar 2014 Skal ta silikon på onsdag, og lurte på om noen av dere som allerede har tatt kan gi meg en liten silikon-guide? Før du skal operere, står det jo man ikke ska ha på sminke osv, kan man heller ikke smøre seg med fuktighetskrem både på kroppen og ansiktet da? Og etterpå, hvor kjøper man sånnen teip? Hvor ofte skal man bytte teipen? Hvordan blir det å ta sol etterpå, må man vente til arret har grodd da eller? Tusen takk for eventuelle svar!
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30410 Skrevet 17. januar 2014 Carmen81: Så bra du fikk av tapen! Var det veldig vondt å gjøre det i dusjen? Gruer meg jeg, siden tapen sitter som støpt!! Er en uke siden op i dag så skal heldigvis vente litt til Nice boobs foresten! :) Er helt sikker på at de blir perfekte! Siden de alt så veldig bra ut på dag 4. Har du tatt over eller under muskel (glemsk) Jeg hadde ikke så mye pupp høyt/over, de var bare trill runde fra dag én. Jeg har over muskel. Håper de dropper litt etterhvert. Kanskje jeg får til å legge ut bilde også! Det gjorde ikke vondt overhode, da den løsnet lett når jeg sto i dusjen og fuktet den imens jeg tok den av. Var endel spent på hvordan såret så ut, om den var klumpete og fæl. De ser slette og fine ut etter hva jeg kunne se, men får se med tiden hvordan de virkelig vil bli. Jeg har under muskelen, så det er derfor de sitter slik som de gjør nå etter hva klinikken sa. Heldig du som slipper slike kravepupper ihvertfall! :D Ja det hadde vært gøy å se bilder av hvordan dine nå er blitt. :D
Pixy Skrevet 17. januar 2014 #30411 Skrevet 17. januar 2014 Så bra! Ja er utrolig forskjell på hvordan arrene blir har jeg sett! Grugleder meg til å se mine Jeg skal prøve å legge ut bilde av mine boobs nå
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30412 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Skal ta silikon på onsdag, og lurte på om noen av dere som allerede har tatt kan gi meg en liten silikon-guide? Før du skal operere, står det jo man ikke ska ha på sminke osv, kan man heller ikke smøre seg med fuktighetskrem både på kroppen og ansiktet da? Og etterpå, hvor kjøper man sånnen teip? Hvor ofte skal man bytte teipen? Hvordan blir det å ta sol etterpå, må man vente til arret har grodd da eller? Tusen takk for eventuelle svar!Heisann! Før op skal du ikke ha sminke, neglelakk, deo, hudkremer i ansikt eller på kroppen. Så når du vasker deg med Hibiscruben dagen før og på op.dagen bruker du kun den såpen og ikke noe annet. Hvor ofte du skal bytte teip varierer etter hva klinikken virker det som. Men på Fornebu så fikk jeg beskjed om å bytte mellom dag 10-12 etter op, og etter det en gang i uken. Bruker Micropore i 2.5 cm som de har på apotek. Du burde holde såret unna sol i ett år etter op, men skal du til syden f.eks så bruk solblokk og dekk godt til så går det fint. Siden du snart skal under kniven så er mitt tips å sette f.eks kopper og glass, tannbørste og ting du trenger på en benk. Det pga du ikke skal drive å strekke armene høyt etter op. I tillegg så får du jo ikke dusjet på 4 dager, så var super glad for at jeg kjøpte våtservietter til ansikt ol + en til intimvask. Da følte jeg meg ikke så inn i hampen skitten hvertfall. :D Før du drar til klinikken så leire opp sengen og sofaen/ stolen du vil sitte i på dagen. Drikk mye vann og spis fiber innholdig mat som får magen til å jobbe. Kjøpte en pose svisker som jeg spiste på dag to, da jeg så høygravid ut pga tbl'ene og ikke fikk gått på do på det viset. Funket som fy etter kort tid det, og ikke noe problemer med magen etter det! Bomullspad's kan være lurt når plutselig brystvortene blir hyper følsomme og sportsbhen blir en plage. Nå går det helt fint. Hmm..ja jeg trur det er det jeg har av tips ihvertfall. Endret 17. januar 2014 av carmen81 1
Pixy Skrevet 17. januar 2014 #30413 Skrevet 17. januar 2014 Et bilde på snei av mine boobs og meg! :-) Hehe, var ikke lett å ta bilde selv. Og ikke få med ansikt eller gjenkjennende tatoveringer. Men sånn ser de altså ut 1 uke etter operasjon. 335g, runde,ru, over muskel.
carmen81 Skrevet 17. januar 2014 #30414 Skrevet 17. januar 2014 Et bilde på snei av mine boobs og meg! :-) Hehe, var ikke lett å ta bilde selv. Og ikke få med ansikt eller gjenkjennende tatoveringer. Men sånn ser de altså ut 1 uke etter operasjon. 335g, runde,ru, over muskel.image.jpg De var jo wow, og det kun en uke etter! Lucky you :D
ellebelle Skrevet 17. januar 2014 #30415 Skrevet 17. januar 2014 Heisann! Før op skal du ikke ha sminke, neglelakk, deo, hudkremer i ansikt eller på kroppen. Så når du vasker deg med Hibiscruben dagen før og på op.dagen bruker du kun den såpen og ikke noe annet. Hvor ofte du skal bytte teip varierer etter hva klinikken virker det som. Men på Fornebu så fikk jeg beskjed om å bytte mellom dag 10-12 etter op, og etter det en gang i uken. Bruker Micropore i 2.5 cm som de har på apotek. Du burde holde såret unna sol i ett år etter op, men skal du til syden f.eks så bruk solblokk og dekk godt til så går det fint. Siden du snart skal under kniven så er mitt tips å sette f.eks kopper og glass, tannbørste og ting du trenger på en benk. Det pga du ikke skal drive å strekke armene høyt etter op. I tillegg så får du jo ikke dusjet på 4 dager, så var super glad for at jeg kjøpte våtservietter til ansikt ol + en til intimvask. Da følte jeg meg ikke så inn i hampen skitten hvertfall. :D Før du drar til klinikken så leire opp sengen og sofaen/ stolen du vil sitte i på dagen. Drikk mye vann og spis fiber innholdig mat som får magen til å jobbe. Kjøpte en pose svisker som jeg spiste på dag to, da jeg så høygravid ut pga tbl'ene og ikke fikk gått på do på det viset. Funket som fy etter kort tid det, og ikke noe problemer med magen etter det! Bomullspad's kan være lurt når plutselig brystvortene blir hyper følsomme og sportsbhen blir en plage. Nå går det helt fint. Hmm..ja jeg trur det er det jeg har av tips ihvertfall. Tusen hjertelig takk for utfyllende svar! Føler meg mer klar nå
Beatricex Skrevet 17. januar 2014 #30416 Skrevet 17. januar 2014 Kan ikke forestille meg at 30 g har noe å si, ergo er de fremdeles hovne. Kan jo ta opptil 6 uker før de ramler ned, og opptil 6 måneder før de har fått sin endelige form. 30 g er uansett sinnsykt liten forskjell, så det er ikke pga det. En brystforstørring er jo nettopp det: forstørring av det man har. Dvs form, fasong, høydeforskjell på brystvorter forblir samme, bare i større format. Og er det helt forferdelig etter et halvt år får du gå tilbake til klinikken da. Du fikk vel en form for garanti..? Hvis det ser så jæ...g ut som moren din sier så høres det ut som en garantisak. Selvom jeg vanskelig kan se for meg at det er de 30 grammene som gjør det. Sikkert hovent. Evt betennelse/infeksjon?! Da er det stor forskjell og vondt.. De er ikke hovne lenger nei, ikke noe spesielt ihvertfall.. Ja, det vet jeg, men forskjellen er så betydelig at jeg tror ikke det vil jevne seg ut av seg selv. Det er nettopp det også, er ikke bare å gå tilbake til klinikken, er 9 timer å reise, og brukte 8 000 på reise og opphold sist, så håpte virkelig det skulle bli likt hvertfall med tanke på den pittelille forskjellen det var fra før. Men får vente og se, også håper jeg virkelig at det ordner seg selv..
Boobielicious Skrevet 17. januar 2014 #30417 Skrevet 17. januar 2014 Hvor lenge er det siden op da? Det er ikke nødvendigvis hovent, men når man er kuttet i har kroppen en tendens til å samle opp vann. Dette vannet forsvinner etterhvert, men det kan ta opptil et halvt år.. Du kan jo ta bilde og sende til klinikken? De er sikkert behjelpelige med noen råd. Evt prøv å kutte ut alt salt og karbohydrater (sukker, mel, pasta, poteter, ris, rotgrønnsaker, stivelse, korn) i 10 dager, da får du ihvertfall ut alt overskuddsvann som KAN være årsaken. Hvis det er betennelse kan det være stor forskjell på dem, men det er jo vondt, så det merker du jo.. Men kanskje greit med en blodprøve som sjekker infeksjonsnivået uansett? Håper du finner forklaringen..leit å ikke være fornøyd etter såpass drastisk forandring. Håper noen at tipsene mine kan hjelpe:)
Boobielicious Skrevet 17. januar 2014 #30418 Skrevet 17. januar 2014 De var jo wow, og det kun en uke etter! Lucky you :D Ble så inspirert av dere! Herlig å se at andres er høye og litt rare også ikke misforstå, de er jo fine, men ser jo litt kunstige ut.. føler meg litt mer "normal" da når mine også er sånn.. her er mine fra i dag, 4 dager post op.
Pixy Skrevet 17. januar 2014 #30419 Skrevet 17. januar 2014 Ble så inspirert av dere! Herlig å se at andres er høye og litt rare også ikke misforstå, de er jo fine, men ser jo litt kunstige ut.. føler meg litt mer "normal" da når mine også er sånn.. her er mine fra i dag, 4 dager post op. Fiiine!! :-) :-) Skulle bare mangle at de så litt håndtert ut 4 dager etter operasjon. Når de får slappet av og funnet seg til rette så blir det helmax! De er jo allerede flotte liksom Spennende å se andres pupper, haha!
Boobielicious Skrevet 17. januar 2014 #30420 Skrevet 17. januar 2014 Veldig spennende! Var bare såååå glad da det plutselig lå bilder ute! Syns jo ikke jeg kunne spørre.. Men herlig å se. Da ble jeg litt tryggere på at alt er "normalt". Gleder meg til de blir ferdige:) skal til syden i starten av mars, så satser på at de synker litt til det. Ingen smerter i dag og helt edru.. Savner pilletåka litt. Men, men. God helg til dere:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå